- 18 Μαρ 2016, 08:52
#234225
Λοιπόν συμπληρωματικά για όποιον ενδιαφέρεται να διαβάσει λεπτομέρειες από την εξέλιξη των SL και SLR που ο φίλος rocsta είχε την τύχη να δει από τόσο κοντά.
Πρώτα μερικές φωτό από το μοτέρ της αγωνιστικής, αλλά και την διαμόρφωση του πίσω άξονα στα πρώτα μοντέλα.
Εδώ οι αριθμοί σχετικοί με την 300 SLRTags: 300 SLR
Production: 2
Engine: Type M 196 S, Twin Spark Inline-8 w/Dry Sump Lubrication
Position: Front Longitudinal, 53 Degree Inclination To The Right
Aspiration: Natural
Valvetrain: DOHC, 2 Valves per Cyl w/Desmodromic Valve Gear
Fuel feed: Mechanically Controlled Petrol Direct Injection Bosch
displacement 2982 cc / 182.0 in³
Bore: 78 mm / 3.07 in
Stroke: 78 mm / 3.07 in
Compression: 9.0:1
Power: 231.2 kw / 310 bhp @ 7400 rpm
Specific output: 103.96 bhp per litre
Bhp/weight: 344.44 bhp per tonne
Torque: 317 nm / 233.8 ft lbs @ 5950 rpm
Redline: 7800
Body / frame: Aluminum over Steel Tubular Space Frame
Driven wheels: RWD
Front tires: 6.00x16
Rear tires: 7.00x16
Front brakes: Inboard Duplex Drum Brakes w/Power Assist
Rear brakes: Inboard Duplex Drum Brakes w/Power Assist
Steering: Worm & Sector
F suspension: Double Wishbones w/Torsion Bar Springs, Telescopic Shock Absorbers
R suspension: Swing Axles w/Longitudinal Torsion Bar Springs, Telescopic Shock Absorbers
Curb weight: 900 kg / 1984 lbs
Wheelbase: 2370 mm / 93.3 in
Front track: 1330 mm / 52.4 in
Rear track: 1380 mm / 54.3 in
Length: 4300 mm / 169.3 in
Width: 1740 mm / 68.5 in
Height: 1100 mm / 43.3 in
Transmission: Rear Mounted 5-Speed Manual
Gear ratios: 2.67:1, 1.75:1, 1.43:1, 1.07:1, 0.83:1
Final drive: 2.222:1
Top speed: ~300 kph / 186.4 mph
Kαι ολόκληρη η ιστορία με πολλές λεπτομέρειες εδώ
http://www.gullwinggroup.org/content/history-narrative