Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#368695
Nikos! έγραψε:
nass έγραψε:
Nikos! έγραψε:στρίβεις το κοντό σε διαδρομή τιμόνι (λόγω οδηγικού προφίλ)


Τι σημαίνει αυτό ? Κονταίνει (πιο γρήγορη) η κρεμαγιέρα ? :hmmm:


Κάτι τέτοιο πρέπει να γίνεται. Πρέπει να μεταβάλλεται η διαδρομή της κρεμαγιέρας, νομίζω κάτι παρόμοιο έχει και η BMW. Στη cupra ρύθμιση του τιμονιού το τιμόνι εκτός από πιο βαρύ ήταν και πιο γρήγορο, πιο κοντό. Σαν να είχε λιγότερες στροφές.

Μάλλον αναφέρεστε στο progressive steering,πρακτικά δηλαδή μεταβλητό βήμα κρεμαγιέρας. Φυσικά αυτό δε μεταβάλλεται με το πάτημα ενός κουμπιού, το cupra πρόγραμμα απλά αλλάζει την υποβοήθηση.
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#368747
nass έγραψε:
Εχω την αίσθηση ότι οδηγείς τέτοια αυτοκίνητα επειδή ενδιαφέρεσαι να αγοράσεις για οικογενειακούς λόγους :s_howdy


Νοpe. :) Υπαρχει ενα αυξημενο -οδηγικο- ενδιαφερον απο την πλευρα μου, ακριβως επειδη επικρατει και μια γενικοτερη ταση-προτιμηση πολλων αγοραστων στην κατηγορια. Τιποτε περισσοτερο.

nass έγραψε:Για ποιό λόγο, υποθέτοντας ότι είναι όλα ασφαλή στο δρόμο σε οποιεσδήποτε συνθήκες, η οδική αίσθηση και συμπεριφορά είναι το σημαντικότερο κριτήριο (ώστε να θεωρήσεις το Ateca το καλύτερο εξ΄αυτών) για ένα δικίνητο μικρομεσαίο crossover ? :hmmm:


Σημαντικοτερο, προφανως και δεν ειναι, ομως ακριβως απο την στιγμη που τα πλεον σημαντικα (ασφαλεια οπως ειπες, πρωτιστως ενεργητικη και επειτα παθητικη) καλυπτονται σε πολυ κοντινα και υψηλα επιπεδα απο την πλειοψηφια του ανταγωνισμου, μοιραια λοιπον και εφοσον μιλαμε για προφιλ οδηγων που ξεφευγει εστω και λιγο απο την διαδικασια της τυπικης μετακινησης απο το σημειο Α στο Β (εξου και το forum στο οποιο γραφουμε... :iconcool: ), η οδικη αισθηση και συμπεριφορα, μαζι και με την εικονα, εργονομια, χωρους και οποια αλλη οπτικη διαφοροποιηση, δημιουργουν ολους αυτους τους παραγοντες που μπορουν να οδηγησουν στην τελικη επιλογη. Για αυτο και τους αναφερω.


nass έγραψε: Σα να λες "μεταξύ MX5 και MR2 το MX5 έχει τους καλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές άρα είναι το καλύτερο" :)


Καταλαβα την ενσταση-απορια σου, εδω βεβαια χρησιμοποιεις ενα παραδειγμα ακριβως απο την αναποδη... :lol:
Θα απαντησω ομως, οπως αντιστοιχα τοποθετηθηκα για το Ateca. To MX5 δεν εχει απλως "καλυτερους χωρους για επιβατες", ουσιαστικα ειναι ενα ευκολοτερο αυτοκινητο να συμβιωσεις σε καθημερινο επιπεδο, εαν προκειται για μοναδικο αυτοκινητο ενος εργενη πχ, καθοτι μπορεις να κανεις ταξιδι με την ερωμενη, φιλη/φιλο
εχοντας μαζι δυο βαλιτσες.
Φυσικα εαν ο υποψηφιος αγοραστης θελει το πιο απολυτο σπορ διθεσιο, συγκριτικα το MR2 ειναι η πιο σωστη επιλογη, ηταν ομως και σημαντικα ακριβοτερο, αφου κοστιζε σχεδον 30κ ευρω εναντι των 25κ ευρω που κοστιζε αντιστοιχα το ΜΧ5, αν θυμαμαι καλα...

nass έγραψε: Νομίζω κάθε προϊόν πρέπει να κρίνεται στη βάση της αγοράς για την οποία προορίζεται.
Ή, ανάποδα, αν το σημαντικότερο κριτήριο είναι η οδική αίσθηση και συμπεριφορά, τότε κοιτάς λάθος κατηγορία αυτοκινήτων.


Εγω αυτο πιστευω και κυριως ετσι κρινω. Φυσικα μπορει να σπαταλω περισσοτερο χρονο στην επεξηγηση του πως συμπεριφερεται στο δρομο, αντι να αναλυσω αντιστοιχα το ποσο ευκολη ή δυσκολη ειναι η χρηση μιας οθονης αφης...
Βεβαια για να ειμαστε και δικαιοι, οταν μιλαμε για οδηγικη αισθηση-συμπεριφορα στο δρομο, προφανως και δεν εχουμε ιδιες απαιτησεις αλλα και δεν κρινουμε με τις ιδιες αναλογιες και ενταση, σε επιπεδο πχ ταχυτητας αλλα και επιθετικοτητας, οπως με την κατηγορια των hot-hatch.
Γιατι την οδηγικη αισθηση και συμπεριφορα, μπορεις να τις απολαμβανεις και σε μικροτερες ταχυτητες, απλως σε σβελτη οδηγηση, ακομα και στα προαστεια και σε συνδυασμο με την εικονα μεσα-εξω -ενος μη εστιασμενου στην γρηγορη οδηγηση αυτοκινητου ξαναλεω- αυτο ειναι κατι που συνδιαμορφωνει στην ευχαριστη αισθηση κατα την μετακινηση. (Οπως λεει και το γνωστο ρητο εξαλλου, και οι παντρεμενοι δεν εχουν ψυχη? :lol: )

Αφου φυσικα εχουν καλυφθει οι βασικοτερες προτεραιοτητες, οπως χωροι, πρακτικοτητα, αλλα επισης και το κοστος, κατι που επισης ξεκαθαρισα στην περιπτωση του Ateca, σε σχεση με τον σημερινο ανταγωνισμο, για την συγκεκριμενη εκδοση-κινητηρα, βγαζοντας απ' εξω μονο το Kuga, καθοτι δεν υπαρχει καποια αντιστοιχη οδηγικη γνωριμια...

nass έγραψε:Προφανώς στη ζωή πρέπει να κάνουμε κάποιους συμβιβασμούς αλλά να μην ξεχνάμε τη "μεγάλη εικόνα" δηλ. αγοράζουμε ένα μικρομεσαίο crossover ΚΥΡΙΩΣ για τους Χ, Υ, Ζ λόγους και όχι τους Α, Β, Γ...


Ακριβως επειδη την "μεγαλη εικονα", την υπερ-καλυπτει σχεδον το συνολο του ανταγωνισμου, (χωροι, πρακτικοτητα, ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια) ουσιαστικα φτανουμε να διυλιζουμε τον κωνωπα σε
θεματα που εχουν να κανουν με τις δευτερευουσες προτεραιοτητες, οπως η εμφανιση μεσα εξω, η οδηγικη αισθηση συμπεριφορα, αλλα ολα αυτα υπο το πρισμα του συνολικου αντιτιμου που απαιτειται για την καθε προταση, σε οσο το δυνατον κοντινες εκδοσεις-ιπποδυναμεις-εξοπλιστικα πακετα.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#368853 Σχετικά με τον ήχο σίγουρα επηρεάζεται από λάδια κλπ αλλά δεν ξέρω αν αυτό είναι εύκολα αντιληπτό. Οι διαφορές όμως από χαρτοιγράφηση είναι αντιληπτές ιδιαίτερα αν δεν μιλάμε μόνο για αβάνς αλλά και συστήματα ελέγχου χρονισμού εκκεντροφόρων, έγχυσης και πιθανόν και αυλών εισαγωγής και τουρμπίνας.
Άβαταρ μέλους
By nass
#368909 Τα τελευταία που λες είναι σπάνια και εμπίπτουν στην κατηγορία των "ακουστικών" έτσι και αλλιώς.
Για το χρονισμό των εκκεντροφόρων έχεις δίκιο, το ξέχασα, παρότι είχα για χρόνια αυτοκίνητο με VTEC :iconcool:
Τέλος πάντων για λάδια-καύσιμα δεν είπα ότι δεν γίνεται, είπα ότι εγώ δεν το ακούω :lol:
Άβαταρ μέλους
By nass
#368911
Κίκιζας . έγραψε:εφοσον μιλαμε για προφιλ οδηγων που ξεφευγει εστω και λιγο απο την διαδικασια της τυπικης μετακινησης απο το σημειο Α στο Β (εξου και το forum στο οποιο γραφουμε... :iconcool: ),


Ουσιαστικά το ερώτημά μου είναι "ποιοί από αυτούς που λες αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα".
Πχ. έχουμε εδώ μέσα καμιά Χ1 ? Νομίζω όχι.

Κίκιζας . έγραψε:Καταλαβα την ενσταση-απορια σου, εδω βεβαια χρησιμοποιεις ενα παραδειγμα ακριβως απο την αναποδη... :lol:


Ναι. Και καθ' υπερβολή... τι απαντάς ρε συ ? :lol:
Άβαταρ μέλους
By nass
#368913
Nikos! έγραψε:
nass έγραψε:
Nikos! έγραψε:στρίβεις το κοντό σε διαδρομή τιμόνι (λόγω οδηγικού προφίλ)


Τι σημαίνει αυτό ? Κονταίνει (πιο γρήγορη) η κρεμαγιέρα ? :hmmm:


Κάτι τέτοιο πρέπει να γίνεται. Πρέπει να μεταβάλλεται η διαδρομή της κρεμαγιέρας, νομίζω κάτι παρόμοιο έχει και η BMW. Στη cupra ρύθμιση του τιμονιού το τιμόνι εκτός από πιο βαρύ ήταν και πιο γρήγορο, πιο κοντό. Σαν να είχε λιγότερες στροφές.


Οπως είπε και ο rocsta θέλεις "active steering" (το σύστημα της BMW ή παρόμοιο) για να κονταίνει η κρεμαγιέρα για ίδιο στρίψιμο τροχών. Παράξενο :hmmm:

Nikos! έγραψε:
nass έγραψε:Επίσης έχεις ιδέα πως αλλάζει ο ήχος στα σπορ προγράμματα ? Εχει τίποτα κλαπέτα ?


Ναι, νομίζω πως έχω και δεν είναι από κλαπέτα. Νομίζω δεν έχει κλαπέτα. Ο ήχος είναι reasonated. Νομίζω γίνεται και στα υπόλοιπα vag. Υπάρχει ένα ηχείο στο χώρο του κινητήρα το οποίο δημιουργεί αυτή τη μεγέθυνση του ήχου.


Resonated.
Αυτό αν είναι στην εισαγωγή πρέπει να έχει κάποιο κλαπέτο μέσα, διαφορετικά θα ακουγόταν ίδιο στα 3 προγράμματα.

Αυτό που λες πάντως πρέπει να 'ναι, στο comfort έχει 200 άλογα :)
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#368916 1. Όλα τα μοτέρ άμεσου ψεκασμού της VAG έχουν κλαπέτα στην εισαγωγή για την στρωματοποίηση του καυσίμου, αυτά αλλάζουν θέση ανάλογα με την ταχύτητα, το πάτημα του γκαζιού, την σχέση στο σαζμάν κλπ

2. Όταν το τιμόνι είναι ηλεκτρικό με το πρόγραμμα του μπορεί ο προγραμματιστής του εργοστασίου να κάνει την κρεμαγιέρα να είναι - κοντή - ή - μακριά - παίζοντας με τις στροφές του ηλεκτροκινητήρα του παίρνοντας εντολή από αισθητήρες που έχει επιλέξει, πχ, ταχύτητα στο σαζμάν, ταχύτητα αυτοκινήτου, ποσοστό πατήματος του γκαζιού, μοίρες στριψίματος του τιμονιού κλπ,
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#368921
21 quadra έγραψε:2. Όταν το τιμόνι είναι ηλεκτρικό με το πρόγραμμα του μπορεί ο προγραμματιστής του εργοστασίου να κάνει την κρεμαγιέρα να είναι - κοντή - ή - μακριά - παίζοντας με τις στροφές του ηλεκτροκινητήρα του παίρνοντας εντολή από αισθητήρες που έχει επιλέξει, πχ, ταχύτητα στο σαζμάν, ταχύτητα αυτοκινήτου, ποσοστό πατήματος του γκαζιού, μοίρες στριψίματος του τιμονιού κλπ,

Ετσι όπως τα λεει ο quadra.To active steering είναι για υδραυλικά συστήματα.'Οπως στην ε60 πχ :inlove: Που έχει και δόχείο με υγρό.
Το Leon έχει αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα.
Άβαταρ μέλους
By nass
#368923 :hmmm:

Πως γίνεται αυτό ? Η κρεμαγιέρα είναι ένα γρανάζι που περιστρέφεται και μετακινεί αριστερά-δεξιά έναν οδοντωτό κανόνα. Πιο κοντή (γρήγορη) κρεμαγιέρα σημαίνει πρακτικά μεγαλύτερο γρανάζι ώστε η ίδια στροφή του τιμονιού (σε μοίρες) να αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη αριστερά-δεξιά μετακίνηση του κανόνα δηλ. περισσότερο στρίψιμο των τροχών. Το ηλεκτρικό ή υδραυλικό τιμόνι είναι υποβοήθηση της κίνησης αλλά αν διατηρείται η μηχανική ζεύξη τιμονιού-κανόνα, πως μπορεί να κοντύνει ?

To Active Steering της BMW έχει ένα πολύπλοκο μηχανισμό με πλανητικά γρανάζια για να το πετύχει αυτό δηλ. αφαιρεί την "κατευθείαν" σύνδεση τιμονιού-κανόνα

Εικόνα

https://en.wikipedia.org/wiki/Steering_ratio

(Variable steering είναι κανόνας με άλλη οδόντωση στα άκρα... που είναι διαφορετικό, δεν μεταβάλλεται "αλλάζοντας πρόγραμμα" αλλά έχει σταθερή μηχανική λειτουργία)

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#368925
nass έγραψε::hmmm:

Πως γίνεται αυτό ? Η κρεμαγιέρα είναι ένα γρανάζι που περιστρέφεται και μετακινεί αριστερά-δεξιά έναν οδοντωτό κανόνα. Πιο κοντή (γρήγορη) κρεμαγιέρα σημαίνει πρακτικά μεγαλύτερο γρανάζι ώστε η ίδια στροφή του τιμονιού (σε μοίρες) να αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη αριστερά-δεξιά μετακίνηση του κανόνα δηλ. περισσότερο στρίψιμο των τροχών. Το ηλεκτρικό ή υδραυλικό τιμόνι είναι υποβοήθηση της κίνησης αλλά αν διατηρείται η μηχανική ζεύξη τιμονιού-κανόνα, πως μπορεί να κοντύνει ?

To Active Steering της BMW έχει ένα πολύπλοκο μηχανισμό με πλανητικά γρανάζια για να το πετύχει αυτό δηλ. αφαιρεί την "κατευθείαν" σύνδεση τιμονιού-κανόνα

Εικόνα

https://en.wikipedia.org/wiki/Steering_ratio

(Variable steering είναι κανόνας με άλλη οδόντωση στα άκρα... που είναι διαφορετικό, δεν μεταβάλλεται "αλλάζοντας πρόγραμμα" αλλά έχει σταθερή μηχανική λειτουργία)

Εικόνα

Υπάρχουν δύο μοτέρ το ένα ελλειπτικό.
Διαβασε εδώ.Δες και το video.
https://www.audi-technology-portal.de/e ... c-steering
Άβαταρ μέλους
By nass
#368926 Αρα είναι ένα σύστημα παρόμοιο με της BMW, αποσυνδέει την άμεση μηχανική σύνδεση τιμονιού-κανόνα και εισάγει ένα γρανάζι που μεταβάλλει τη σχέση εισόδου (στροφής τιμονιού) - εξόδου (μετακίνησης κανόνα).
Μόνο που δεν είναι στάνταρ δυνατότητα σε όλα τα ηλεκτρικά τιμόνια, που, αν κατάλαβα καλά, είναι αυτό που έλεγε παραπάνω ο 21 quadra, αλλά επιπλέον εξοπλισμός (όπως και το active steering). Εχει τέτοιο πχ. το Leon που οδηγούσε ο Nikos! ? Πχ. εδώ λέει για variable rate steering δηλ. διαφορετική οδόντωση κανόνα στα άκρα του. Που όμως δεν αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα. Αυτή ήταν εξαρχής η απορία μου.
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#368929 Όχι δεν υπάρχει σε όλα τα ηλεκτρικά.Τα περισσοτερα αλλάζουν μόνο το βάρος του τιμονιού με τα προγραμματα λειτουργίας.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#368949
kostis20 έγραψε:Όχι δεν υπάρχει σε όλα τα ηλεκτρικά.Τα περισσοτερα αλλάζουν μόνο το βάρος του τιμονιού με τα προγραμματα λειτουργίας.


αυτο ειναι το σερβοτρονικ η απλα μεταβλητη υποβοηθηση.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#368978
nass έγραψε:
Nikos! έγραψε:
nass έγραψε:
Nikos! έγραψε:στρίβεις το κοντό σε διαδρομή τιμόνι (λόγω οδηγικού προφίλ)


Τι σημαίνει αυτό ? Κονταίνει (πιο γρήγορη) η κρεμαγιέρα ? :hmmm:


Κάτι τέτοιο πρέπει να γίνεται. Πρέπει να μεταβάλλεται η διαδρομή της κρεμαγιέρας, νομίζω κάτι παρόμοιο έχει και η BMW. Στη cupra ρύθμιση του τιμονιού το τιμόνι εκτός από πιο βαρύ ήταν και πιο γρήγορο, πιο κοντό. Σαν να είχε λιγότερες στροφές.


Οπως είπε και ο rocsta θέλεις "active steering" (το σύστημα της BMW ή παρόμοιο) για να κονταίνει η κρεμαγιέρα για ίδιο στρίψιμο τροχών. Παράξενο :hmmm:

Nikos! έγραψε:
nass έγραψε:Επίσης έχεις ιδέα πως αλλάζει ο ήχος στα σπορ προγράμματα ? Εχει τίποτα κλαπέτα ?


Ναι, νομίζω πως έχω και δεν είναι από κλαπέτα. Νομίζω δεν έχει κλαπέτα. Ο ήχος είναι reasonated. Νομίζω γίνεται και στα υπόλοιπα vag. Υπάρχει ένα ηχείο στο χώρο του κινητήρα το οποίο δημιουργεί αυτή τη μεγέθυνση του ήχου.


Resonated.
Αυτό αν είναι στην εισαγωγή πρέπει να έχει κάποιο κλαπέτο μέσα, διαφορετικά θα ακουγόταν ίδιο στα 3 προγράμματα.

Αυτό που λες πάντως πρέπει να 'ναι, στο comfort έχει 200 άλογα :)


Progressive steering

Also included as standard equipment, the progressive steering improves the agile handling of the new Leon Cupra. The driver experiences a precise and relaxed steering feel, less steering movement is required, reducing the number of grip changes, especially in cornering or parking manoeuvres. The steering in the new Leon Cupra works with a progressive ratio through variable toothing on the rack.

https://www.netcarshow.com/seat/2016-leon_cupra_290/




< >
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#368991 Άρα εφ όσον μιλάμε για progressive ratio σίγουρα, έχει και επιπλέον "active steering" vag style?

sent >, γι' αυτό ίσως δεν έχω βάλει τόνους