Μαστορέματα για όσους πιάνουν τα χέρια τους
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#368663 Όλες οι απόψεις είναι δεκτές καιόλες έχουν και κάποιο δίκηο, το πρόβλημα μου είναι ότι θέλω άμεσα ( χτές ) ένα μηχάνημα που ναι μεν να μου βγάζει πολλά κομμάτια αλλά και να μου φτιάχνει ακόμα και 1 με απλό και γρήγορο σχεδιασμό επί τόπου, το πρόβλημα αυτό ( του ελέγχου ) και πως θα το αντιμετωπίσω είναι το επόμενο βήμα μετά την μηχανική ολοκλήρωση σε 3 άξονες.

Το σίγουρο είναι ότι θα μπούν rails 20mm της THK ή της ΗΙWIN και των ball screw των ίδιων εταιρειών και οι κινητήρες θα είναι step, όταν όλα είναι στη θέση τους θα ασχοληθώ με τον έλεγχο τους και τι είναι ευκολότερο για αυτό που χρειάζομαι, πάντα με την προϋπόθεση ότι θα μπορεί ο έλεγχος να είναι σε 5 άξονες γιατί αμέσως μετά θα φτιαχτεί και η κούνια ( trunion )

Δεν ψάχνω τρελές ακρίβειες των 3 μηδενικών μετά την 1η υποδιαστολή, ένα 0.1mm μετρημένο επάνω στο τελειωμένο αντικείμενο μου είναι υπεραρκετό. Οι συνεργάτες μου ( φίλοι / συγγενείς ) δεν συμμετείχαν και δεν συμμετέχουν στη δουλειά μου, αλλιώς ξεκινήσαμε και αλλού πήγε το πράγμα, στην πορεία ήθελαν το απόλυτο, το ξεχωριστό έχοντας την πολυτέλεια να κάνουν άλλη δουλειά, ενώ εγώ ήθελα / θέλω κάτι χειροπιαστό εδώ και τώρα που είμαι πνιγμένος, μετά θα μπορούσαμε να παίξουμε με άλλη κατασκευή, όταν σου λείπει το ψωμί και ψάχνεις μόνο για παντεσπάνι είσαι εκτός πραγματικότητας τουλάχιστον όσον με αφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Τώρα πρέπει να ολοκληρώσω την σχεδίαση του σασί, μετά βλέπουμε, δεν έχω την πολυτέλεια του χρόνου και του χρήματος να τα κάνω όλα ταυτόχρονα, step by step όπου μπορεί να γίνει έτσι και βλέποντας και κάνοντας, το bonus είναι ότι οι αποφάσεις μου είναι δικές μου και τα λάθη επίσης δικά μου και δεν θα κατηγορώ κανέναν άλλο.

Εδώ θα είμαστε να τα λέμε και δεκτές όλες οι υποδείξεις, αν δεν ήθελα υποδείξεις και βοήθεια δεν θα υπήρχε αυτή η ανάρτηση για την κατασκευή του cnc, υπάρχουν γύρω μας άτομα που έχουν εμπειρία στο θέμα ειδικά του ελέγχου και της σχεδίασης, εγώ δεν έχω καθόλου και ότι μάθω στην πορεία θα μόνο όση χρειάζομαι για να κάνω τη δουλειά μου, έχω πρόβλημα στη διαχείρηση του χρόνου μου.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#370786 H κεφαλή τελείωσε, είναι μονταρισμένη, έχει ακρίβεια 0.08 - 0.1, δεν χρειάζομαι μεγαλύτερη για την δουλειά ούτε μπορώ να την κάνω να έχει μεγαλύτερη ακρίβεια με τα υπάρχοντα μηχανήματα μου αλλά και τα όργανα μέτρησης μου.

Σειρά πέρνει τώρα η σχεδίαση και η κατασκευή του σασί, ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν θα είναι τύπου Gantry σαν ρούτερ και θα κινείται η κεφαλή στους άξονες Υ και Ζ ή αν θα κινείται το τραπέζι στους Χ,Υ με την κεφαλή να είναι σε σταθερή βάση και να λειτουργεί το Ζ άξονα, θεωρώ ότι αυτή η λύση, της σταθερής βάσης που θα στηρίζει την κεφαλή θα μου δώσει μεγαλύτερες ακρίβειες κατεργασίας

Εικόναpost images

Εικόναimage upload no limit

Εικόναfree photo upload

Εικόναpost a picture
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#371219 Έγινε ένα λάθος στην ακρίβεια της κεφαλής κατά την μέτρηση της από αδύναμη μπαταρία στο όργανο που έδειχνε ότι ήθελε, ξαναμέτρησα σήμερα με φρέσκια μπαταρία στο όργανο και η ακρίβεια είναι 0.02mm, επειδή ψιλοτρελλάθηκα και δεν το πίστευα ξαναμέτρησα με 2 αναλογικά μικρόμετρα ακρίβειας 0.01 και είναι πράγματι 0.02, έχει ακρίβεια που δεν το περίμενα.

Μα να κάνω τόσο λάθος ? Και άλλες φορές δείχνουν περίεργα νούμερα αν τελειώνει η μπαταρία ή έχουν μείνει απρόσεκτα και έχουν πάει γρέζια ( μεταλλική σκόνη από μαντέμι ) στο κομμάτι που σύρεται για την μέτρηση, απλά θέλει ένα καλό φύσημα, εδώ ήταν η μπαταρία το πρόβλημα αλλά τέλος καλό, όλα καλά.
Άβαταρ μέλους
By Pa. Giorgos
#374128 Καλησπέρα, όταν μετράμε την ακρίβεια σε ένα spindle πως την μετράμε, φαντάζομαι ότι βάζουμε την βελόνα ενός οργάνου σε ένα εργαλείο στο collet και περιστρέφουμε το spindle παρατηρώντας την βελόνα του οργάνου, η και ασκούμε ακτινικές δυνάμεις αντίστοιχες με αυτές που έχουμε κατά την ώρα μιας κατεργασίας και βλέπουμε την βελόνα του οργάνου για τυχόν τζόγους και έκκεντρα.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#374195
Pa. Giorgos έγραψε:Καλησπέρα, όταν μετράμε την ακρίβεια σε ένα spindle πως την μετράμε, φαντάζομαι ότι βάζουμε την βελόνα ενός οργάνου σε ένα εργαλείο στο collet και περιστρέφουμε το spindle παρατηρώντας την βελόνα του οργάνου, η και ασκούμε ακτινικές δυνάμεις αντίστοιχες με αυτές που έχουμε κατά την ώρα μιας κατεργασίας και βλέπουμε την βελόνα του οργάνου για τυχόν τζόγους και έκκεντρα.


Έτσι ακριβώς έγινε η κρύα μέτρηση, η θερμή όποτε και όταν λειτουργήσει μετά από λειτουργία πχ μιας εβδομάδας.

Τα collet μου είναι ΕR32
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#374197
Pa. Giorgos έγραψε:https://www.youtube.com/watch?v=sFrVdoOhu1Q
1 Micron ακρίβεια.


Δεν φιλοδοξώ να πιάσω αυτές τις ακρίβειες γιατί δεν μου το επιτρέπει ο εξοπλισμός μου, και δεν μου χρειάζονται σε αυτή την φάση αφού δεν στοχεύω σε κατασκευές αεροπορικών εξαρτημάτων ούτε σε κατασκευές οργάνων μέτρησης.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#379593 Μετά από 50 ώρες δουλειάς ( όχι συνεχόμενες εννοείται, όποτε ξέκλεβα 1-2 ώρες και όλη την σημερινή ημέρα ) με τα μικρά μου μηχανήματα κατάφερα να φτιάξω τις βάσεις που θα στηρίξουν την κεφαλή στην πλάκα του άξονα Ζ.

Είναι στιβαρές με αρκετό βάρος και θα βιδωθούν στην πλάκα που ακόμα δεν υπάρχει, με 8 βίδες Μ12χ1.5, τα σπειρώματα υπάρχουν ήδη στην πίσω πλευρά τους. Θα μπούν σε υποδοχές πλάτους 35mm και βάθους 3mm για απόλυτη ευθυγράμμιση και θα στηριχθούν με τις βίδες και Loctite μεσαίου βαθμού συγκράτησης για να μην λασκάρουν από τους κραδασμούς.

Σειρά έχει τώρα η κατασκευή της κολώνας που θα στηρίξη την κεφαλή και την πλάκα η οποία θα φέρει και τα Rails της κίνησης κατά τον Ζ άξονα.
Να πω ότι οι τιμές που πήρα από μηχανουργεία για να μου φτιάξουν τις βάσεις για να μην ασχοληθώ εγώ ήταν 450 - 600€.

Εικόναupload pics

Εικόναimgurl

Εικόναfree photo hosting

Εικόναscreenshot windows 7

Εικόναfree upload image

Εικόναimage

Εικόναadult photo sharing

Εικόναadult image upload

Εικόναhost image
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#435674 Ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις που έχει το σασί μιας εργαλειομηχανής

Φτάνοντας στο σημείο της απόφασης για τον τύπο του σασί του CNC αν θα είναι Κολωνάτο ή Gantry έπρεπε να δω και τους παραγόμενους κραδασμούς κατά την λειτουργία του και την δυνατότητα απορρόφησης που έχει ο κάθε τύπος σασί , οπότε βρέθηκα στην ανάγκη να αξιολογήσω περαιτέρω τους δύο τύπους που χρησιμοποιούνται από έμπειρους και καταξιωμένους κατασκευαστές CNC .

Ποια είναι τα υλικά κατασκευής τους και αν υπάρχει τρόπος να αυξηθεί η απορροφητικότητα των κραδασμών που παράγουν εκτός από τα κοπτικά, όπως είναι οι κινητήρες κίνησης των τραπεζιών και ο κινητήρας της κεφαλής που φέρει τα κοπτικά καθώς και ο τρόπος κίνησης της κεφαλής από τον κινητήρας της αφού η απόφαση είναι να χρησιμοποιηθεί ξεχωριστός κινητήρας, όπως είχα πει και αρχικά ο χώρος είναι άγνωστος, τα υλικά για την κατασκευή είναι μεν γνωστά αλλά η συμπεριφορά τους σε αυτές τις κατασκευές άγνωστη.

Εδώ θα αναφέρω τις σκέψεις μου και τους προβληματισμούς μου καθώς τα αποτελέσματα της έρευνας μου, μην περιμένετε αναλύσεις με διαγράμματα και λοιπά μαθηματικά γιατί το άθλημα δεν το κατέχω, προχωράω με ότι αναφορές βρίσκω στο net και τις αξιολογώ με βάση την μέχρι σήμερα εμπειρία μου σε κατασκευές άλλου τύπου μηχανημάτων και στην επεξεργασία μετάλλων με εργαλειομηχανές.

Ξεκινώντας την σχεδίαση και την κατασκευή μιας εργαλειομηχανής όπως είναι μια φρέζα CNC πρέπει να γίνουν κατανοητά ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της που απαιτούν μια περαιτέρω διερεύνηση.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα συναντήσει ο κατασκευαστής είναι η ελαχιστοποίηση των κραδασμών που προέρχονται από τα φτερά των κοπτικών κοντυλιών καθώς αυτά προσκρούουν επάνω στο μέταλλο και στην συνέχεια το κόβουν. Τα εξαρτήματα στήριξης του κοπτικού κοντυλιού όπως τα τραπέζια κίνησης και η κεφαλή στήριξης του κοπτικού πρέπει να έχουν τόσο βάρος όσο είναι το βάρος που παρουσιάζει το χτύπημα του κοπτικού κατά την επαφή του με το μέταλλο Χ 30 - 50 φορές τουλάχιστον ώστε να μην μπορεί το κοντύλι να μετακινήσει αυτά τα εξαρτήματα, αλλιώς οι κραδασμοί φαίνονται στο επεξεργασμένο εξάρτημα.

Αν δεν έχουν μεγάλο βάρος και η ποιότητα της επεξεργασίας στηρίζεται μόνο στις ανοχές που έχουν τα Rails και τα βαγόνια τους η ποιότητα της επεξεργασίας θα είναι πολύ κατώτερη από την επιθυμητή, οι εργαλειομηχανές πχ που επεξεργάζονται τα μπλόκ των κινητήρων των αυτοκινήτων έχουν συνολικό βάρος αρκετών δεκάδων τόννων, πολλοί τόνοι από αυτούς μοιράζονται στα κινούμενα μέρη της εργαλειομηχανής σαν αυτά που ήδη έχω αναφέρει γιατί οι κραδασμοί διαφέρουν σε συχνότητα και ένταση ανάλογα με το υλικό, το βάθος κοπής, την ταχύτητα κοπής, το σχήμα αλλά και το μέγεθος του κοπτικού.

Η παρουσία κραδασμών στο σασί της φρέζας είναι ανεπιθύμητη γιατί παράγει θόρυβο και αλλοίωση της ποιότητας του φινιρίσματος του τελικού εξαρτήματος, χαρακτηριστικά προφανώς ανεπιθύμητα αφού ο θόρυβος ισούται με την παρουσία κραδασμών από κάποιο υλικό που πάλλεται.

Μέχρι πριν λίγα χρόνια η λύση προερχόταν από την μάζα μετάλλου που υπήρχε στην βασική δομή της φρέζας, του τόρνου κλπ. Γινόταν δηλαδή απόσβεση των κραδασμών μέσω της μάζας, λύση απόλυτα ικανοποιητική που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα, μόνο που η χημική τεχνολογία τα πολύ πρόσφατα χρόνια μας έδωσε μια ακόμα λύση στην καταπολέμηση των κραδασμών, το υλικό υπήρχε από χρόνια, απλά τα τελευταία χρόνια μπήκε στον τομέα των εργαλειομηχανών, προφανώς από κάποιους φανατικούς ερασιτέχνες κατασκευαστές και προχώρησε και στις μεγάλες κατασκευές.

Το υλικό που ανταγωνίζεται το μαντέμι, λάθος έκφραση, το υλικό που συμπληρώνει το μαντέμι στις μικρές αλλά και μεγάλες κατασκευές λέγεται Εποξειδικός Γρανίτης, γνωρίζουμε ότι το μαντέμι είναι ένα υλικό που λόγω της ιδιαιτερότητας του είναι αναντικατάστατο σε αυτού του είδους τις κατασκευές, έτσι ο Εποξειδικός γρανίτης συνδυαζόμενος με άλλα υλικά όπως ξύλο, αλουμίνιο, μαλακό ατσάλι στις μικρότερες κατασκευές που δεν είχαν πρόσβαση σε χυτήρια και μηχανουργεία για μαντεμένιες κατασκευές πέτυχε την ίδια απόδοση και αρκετά μεγαλύτερη από το κλασσικό υλικό των εργαλειομηχανών που είναι όπως είπα το μαντέμι, συνδυαζόμενος δε με το μαντέμι, θα δούμε παρακάτω πως, έχουμε ένα αποτέλεσμα που λίγα χρόνια πριν φάνταζε αδύνατο.

Ο Εποξειδικός γραφίτης για να πάρει το επιθυμητό σχήμα χρειάζεται ένα καλούπι, το εξωτερικό του καλουπιού που φέρει και το τελικό σχήμα του σασί της εργαλειομηχανής συνήθως γίνεται από κόντρα πλακέ θαλάσσης το οποίο αλείφεται με ένα αποκολλητικό πχ κερί, παρκετίνη ή κάτι αντίστοιχο.

Στο εσωτερικό δημιουργούνται από αλουμίνιο ή μέταλλο όλα εκείνα τα στοιχεία που θα διαμορφώσουν την εργαλειομηχανή σύμφωνα με το επιθυμητό σχέδιο, δηλαδή τοποθετούνται οι βάσεις που θα στηριχθούν τα Rails, τα Ball Screws, οι βάσεις των κινητήρων μετάδοσης της κίνησης των τραπεζιών κλπ στοιχεία στήριξης τους όπως διάφορες κόντρες κλπ.

Τα στοιχεία αυτά έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα από πριν με τις τρύπες και τα σπειρώματα που απαιτούνται κατά την συναρμολόγηση του CNC, εκεί μέσα στο καλούπι χύνεται ο εποξειδικός γρανίτης και αφήνεται να στερεοποιηθεί, το αποτέλεσμα είναι η απορρόφηση των παραγόμενων κραδασμών να είναι μεγαλύτερη κατά 8 φορές από το μαντέμι, εκπληκτικό ε !

Τι είναι τώρα ο εποξειδικός γρανίτης και γιατί ονομάζεται έτσι. Δεν είναι τίποτα περισσότερο από εποξειδικές ρητίνες ανακατεμένες με αδρανή υλικά, συνήθως χαλαζιακή άμμο, αν αντί για χαλαζιακή άμμο πχ προστεθεί στην ίδια περίπου κοκκομετρία μαντέμι που προέρχεται από την επεξεργασία του σε τόρνους αντί να πεταχτεί ή να επιστρέψει στο χυτήριο για ανακύκλωση, τότε θα μπορούσαμε το μίγμα να το ονομάσουμε σαν εποξειδικό μαντέμι, σωστά ?

Ας το ξεκαθαρίσω λίγο, στις μεγάλες και ακριβές κατασκευές εργαλειομηχανών ακριβείας υπάρχει το μαντέμι χυτό όπως και στις παλιότερες αρχικές κατασκευές, μόνο που τώρα είναι διαφορετικά διαμορφωμένο με λεπτότερα τοιχώματα και στα νέα δημιουργούμενα κενά της νέας σχεδίασης χύνονται εποξειδικές ρητίνες με την προσθήκη χαλαζιακής άμμου με 2 - 3 διαφορετικές κοκκομετρίες, μαντέμι σε σχεδόν σκόνη υποθέτω δεν χρησιμοποιούν γιατί θα έπρεπε να ψάχνουν να μαζεύουν ψιλά γρέζια από τα μηχανουργεία που επεξεργάζονται μαντέμια.

Εγώ θα κάνω δοκίμια με ψιλά γρέζια μαντεμιού που έχω ήδη συγκεντρώσει, το ποσοστό της ρητίνης στο μίγμα είναι περίπου 14% και το υπόλοιπο είναι αδρανή υλικά, θα ανακατέψω αδρανή υλικά και μαντέμι και υποθέτω ότι θα έχω ικανοποιητικά αποτελέσματα, το δικό μου σασί θα αποτελείται από κοιλοδοκούς μεγάλου πάχους για τις στηρίξεις των εξαρτημάτων και η εξωτερική μορφή θα είναι από γρανίτη που θα πάρει την τελική μορφή από κόντρα πλακέ, γρανίτης θα είναι και στα εσωτερικά μέρη του σασί.

Στο εσωτερικό τώρα των κοιλοδοκών θα βάλω ρευστή πίσσα που θα έχω ζεστάνει και λιώσει, έτσι θα δημιουργήσω ένα φράγμα απορρόφησης των κραδασμών από διαφορετικά υλικά τα οποία συντονίζονται σε διαφορετικές συχνότητες με τελικό αποτέλεσμα απόλυτα ικανοποιητικό, όταν έρθει εκείνη η ώρα η νεκροψία θα δείξει εκ του αποτελέσματος τι πέτυχα.

Αφού αποφάσισα για τα υλικά της κατασκευής θα πω ότι αποφάσισα και τον τύπο του σασί, αυτό θα είναι τύπου Gantry γιατί προσφέρει μεγάλη σταθερότητα σε μεγάλο μέγεθος μηχανής ενώ οι κολωνάτες κατασκευές είναι προτιμότερες σε μικρότερα μεγέθη.

‘Όμως αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά βήματα αφού για να λειτουργήσει σωστά μια εργαλειομηχανή πρέπει να έχει ακρίβεια, η ακρίβεια προέρχεται από την σωστή επεξεργασία που θα έχουν τα σημεία που θα ακουμπήσουν οι μηχανισμοί κίνησης των βαγονιών, τα Rails δηλαδή.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι όλη η τελική κατασκευή πριν την συναρμολόγηση της πρέπει να μεταφερθεί σε μηχανουργείο που διαθέτει μεγάλη φρέζα ώστε να ισιώσει και να φέρει στο – 0 όλα τα σημεία έδρασης ώστε όταν μετακινούνται τα βαγόνια στους άξονες Χ, Ψ, Ζ να είναι σε απόλυτη ακρίβεια. Εξυπακούεται ότι μιλάμε για σημαντικό κόστος για την επεξεργασία και την μεταφορά, το κόστος για την δική μου περίπτωση μεταφράζεται σε ένα ποσό μεγαλύτερο από το κόστος όλων των μηχανισμών κίνησης, των κινητήρων και των controllers.

Oύπς ! Είπα μόλις μου ανακοινώθηκε το ποσό σε μηχανουργεία που ρώτησα στον Πειραιά αφού εκεί υπάρχουν τα μηχανουργεία με τις μεγάλες εργαλειομηχανές, και βρέθηκα στο μεγάλο δίλημα, ή να κάνω πίσω ή να κάνω την υπέρβαση, ποια είναι αυτή ?

Μα η κατασκευή ενός ρεκτιφιέ επιφανείας έτσι διαμορφωμένο ώστε να μου λύσει τα προβλήματα και στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή διάφορων εργαλείων που χρειάζονται στο μηχανουργείο και που τώρα λείπουν γιατί κοστίζουν αφού όλα αυτά έχουν ρεκτιφιαρισμένες επιφάνειες ακριβείας, με ένα σμπάρο 2 τρυγόνια λοιπόν που λένε, όμως υπάρχει το κόστος του που ευτυχώς είναι σχετικά βατό, αλλά υπάρχει ο χρόνος της κατασκευής που ήδη είναι σε ανεπάρκεια αφού ασχολούμαι μόνο τα ΣΚ, και υπάρχει και η ανάγκη της ολοκλήρωσης του CNC που είναι απόλυτα απαραίτητο, οπότε εδώ και καιρό υπάρχει παύση εργασιών του CNC και βρίσκεται σε εξέλιξη το project με το όνομα Surface Grinder.

Είναι ήδη η κεφαλή του έτοιμη, η κολώνα στήριξης και το βαγόνι που την μετακινεί στον Ζ άξονα, τώρα ετοιμάζεται το σασί, συνεχίζω και θα ενημερώνω, προς το παρόν έχω 1-2 πρόχειρες φωτό για του λόγου το αληθές.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By otso
#436079 Και καπου εκει στο βαθος μιας φωτο ειδα μια παλια telwin inverter .Μαστορα κανονικα χρειαζεσαι αλλη ,θα μπορουσα να σε απαλλαξω εναντι συμβολικου τιμηματος.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#436124
otso έγραψε:Και καπου εκει στο βαθος μιας φωτο ειδα μια παλια telwin inverter .Μαστορα κανονικα χρειαζεσαι αλλη ,θα μπορουσα να σε απαλλαξω εναντι συμβολικου τιμηματος.


Για πήγαινε μέχρι τη γωνία να δείς αν έρχομαι :lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#440247 Εδώ βλέπουμε το σύστημα ανάρτησης της κεφαλής που την ανεβάζει και την κατεβάζει, φαίνεται ότι είναι μια απλά μια βίδα, όμως δεν είναι ακριβώς έτσι γιατί όταν πρέπει αυτή η κίνηση να είναι ομαλή, ακριβείας και εύκολη αφού όταν ολοκληρωθεί η κεφαλή μαζί με τον κινητήρα των 3ΗΡ που ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί θα ξεπερνάει τα 80kg και δεν είναι καθόλου εύκολο και σωστό να υπάρχει μόνο μια απλή βίδα μετις τριβές που με την χρήση θα φέρουν φθορές.

Εικόνα

Οπότε χρειάζονται όλα αυτά τα εξαρτήματα που είναι φτιαγμένα στο χέρι, υπάρχει ένα thrust ρουλεμάν που επιτρέπει την εύκολη περιστροφή της βίδας, η βίδα ατσάλινη grade 8.8 πάχους Μ18 Χ 1.5 που σημαίνει ότι σε μια πλήρη περιστροφή ανεβάζει ή κατεβάζει την κεφαλή κατά 1.5mm και υπάρχει και το ρολόϊ με τις υποδιαιρέσεις του το οποίο περιστρέφεται με την βίδα αλλά περιστρέφεται και ανεξάρτητα ( απαραίτητο αυτό ) οπότε πρέπει να διαθέτει ένα υποτυπώδες σύστημα συμπλέκτη, αυτό αποτελείται από 3 ροδέλες πολυαμιδίου για ελαχιστοποίηση της φθοράς στα τριβόμενα μέρη ( αλουμίνιο / σίδηρο ) και από 4 ελατηριωτές ροδέλες τύπου belevile και ένα παξιμάδι που φορτίζει τις ελατηριωτές ροδέλες.

Εικόνα

Eδώ φαίνεται το ρολόϊ και οι υποδιαιρέσεις του που εξασφαλίζουν ακρίβεια μετακίνησης κατά 0.025mm

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#442222 Surface grinder συνέχεια... με την κατασκευή του παξιμαδιού στήριξης και ζυγοστάθμισης του τροχού του ρεκτιφιέ επιφάνειας.

Εδώ είναι ένα βίντεο από το yοutube που δείχνει την διαδικασία, αυτή είναι απαραίτητη για δίσκους αυτού του μεγέθους και βάρους αφού περιστρέφονται με 4.200 στροφές και η παραμικρή αζυγοσταθμία εκτός από τον κίνδυνο να σπάσει ο τροχός και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, δεν υπάρχει και το αποτέλεσμα που θέλουμε να επιτύχουμε.

https://www.youtube.com/watch?v=RJVn-G2nZaQ&t=138s

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#449381 Άσχετο θέμα με τη συγκεκριμένη κατασκευή, αλλά σχετικό θέμα με τα CNC γενικότερα, σε παλαιάς τεχνολογίας CNC (παλαιότερης τεχνολογίας σερβοκινητήρες ) το positioning γινόταν με εξωτερικούς linear encoders γιατί τότε δεν είχαν ενσωματωμένους στον κινητήρα rotary encoders, είχαν ενσωματωμένες μόνο ταχογεννήτριες για την παρακολούθηση της ταχύτητας περιστροφής του κινητήρα.

Έτσι το μεταχειρισμένο μηχάνημα γνωστού που ήρθε από Αγγλία δεν είχε τους εξωτερικούς linear encoders αφού είχαν αφαιρεθεί ή γιατί είχαν βλάβη ή γιατί έχουν υψηλό κόστος και είχαν πουληθεί ξεχωριστά. Οπότε ο ιδιοκτήτης του αποφάσισε να ενσωματώσει στα υπάρχοντα σερβομοτέρ εξωτερικούς μεν αλλά τύπου rotary encoders που βρήκε στο e-bay σε καλή τιμή και συμφέρουσα τιμή μετά από αρκετό ψάξιμο και υπομονή.

Αυτοί πρέπει να τοποθετηθούν επάνω στον άξονα του σερβοκινητήρα με απευθείας σύζευξη και ποιοτικά κόμπλερ και όχι με timing belts και timing pulleys αφού το παραμικρό backlash αλλάζει και την θέση των κοπτικών εργαλείων πράγμα αδιανόητο για cnc.

Η λύση δόθηκε με την κατασκευή housing τα οποία στηρίζονται στο πίσω μέρος των κινητήρων με τροποποίηση των καπακιών τους και οι encoders στιρίζονται στα housing που κατασκευάστηκαν για την στήριξη τους, να πω εδώ ότι αν οι άξονες των κινητήρων στο πίσω μέρος δεν προσέφεραν 15mm ελεύθερου μήκους δεν θα ήταν δυνατή η μετατροπή αυτή αφού εκεί θα βιδώσει το ένα κομμάτι που κόμπλερ.

Εδώ είναι οι φωτό μα τα εξαρτήματα της μετατροπής, να προσθέσω ότι οι καλύτεροι ( ακριβέστεροι ) rotary encoders είναι οι τύπου optical όπως αυτοί στις φωτό.

Εικόνα

Εικόνα