Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By drdino
#367061 Ναι, βέβαια, αν πχ ή άτρακτος είναι κάπως έτσι:
Εικόνα

τότε μάλλον έκατσε λίγο απότομα.
Άβαταρ μέλους
By krom
#367065
nass έγραψε:
Εχουν τα πολιτικά και πολεμικά αεροπλάνα κάποια κοινή συχνότητα, στην οποία να μπορούν να επικοινωνήσουν σε τέτοιες περιπτώσεις ? (όπως το κανάλι 16 στη θάλασσα ας πούμε)

121.5 MHz
Άβαταρ μέλους
By pierce21
#367072 Η καλή μας alitalia αποφάσισε απεργία την Πέμπτη ( :protest: ) , οπότε το transit για Palermo από Ρώμη ακυρώθηκε.
Με έκαναν rescedule βλέπω στο site, με 4:30 ώρες καθυστέρηση. Κοιτάω στο site της ΕΕ και βλέπω ότι μάλλον δικαιούμαι ένα 250αρι αποζημίωση. Ισχύει, ή θα χάσω το χρόνο μου με τον Λουίτζι;

http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... r-problems


Ακύρωση υπάρχει όταν:

η αρχική πτήση σας δεν εκτελείται και ταξιδεύετε με άλλη τακτική πτήση


Αν η πτήση σας ακυρωθεί έχετε δικαίωμα σε επιστροφή του ναύλου, μεταφορά με άλλη πτήση ή σε πτήση επιστροφής, καθώς και το δικαίωμα σε βοήθεια και αποζημίωση. Αποζημίωση δεν οφείλεται εάν είχατε ενημερωθεί τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία αναχώρησης. Ο αερομεταφορέας έχει την υποχρέωση να αποδείξει εάν και πότε ενημερωθήκατε προσωπικά ότι η πτήση σας ακυρώθηκε. Αν αυτό δεν συμβεί μπορείτε να ζητήσετε περαιτέρω βοήθεια από την εθνική σας αρχή .

Ωστόσο, δεν οφείλεται αποζημίωση αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα.



Αν ο αερομεταφορέας σας πρότεινε μεταφορά με άλλο δρομολόγιο και φθάσατε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση 2, 3 ή 4 ωρών η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.


Είναι έκτακτη περίσταση η απεργία;
Ποια είναι η διαδικασία;

ΥΓ: Αν νομίζετε ότι πάει καλύτερα στα ταξίδια , ας το μεταφέρει κάποιος mod.
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#367081 Σε περσινή περίπτωση που ακυρώθηκε πτήση λόγω απεργίας ελεγκτών βάσει του airhelp δεν ήμουν eligible για refund
Άβαταρ μέλους
By pierce21
#367085 Nαι, το airhelp λέει ότι οι απεργίες μπαίνουν στις έκτακτες περιστάσεις.
Thx.

edit:

Αλλά σε εσένα ήταν απεργία των ελεγκτών, όχι της αεροπορικής . Δεν έφταιγε η αεροπορική για αυτό.
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#367110
REALZEUS έγραψε:Eurofighters της Luftwaffe αναγνωρίζουν 777 που δεν απαντούσε σε κλήσεις από το έδαφος. Η λήψη γίνεται από α/φ της ΒΑ:

Πολύ εντυπωσιακό....


...το ότι η Λούφτβαφε βρήκε τουλάχιστον 2 μαχητικά σε πτητική κατάσταση. :svivhaha:

Το Speedbird βρέθηκε σε εξαιρετική θέση να καταγράψει το συμβάν, εφόσον πετάνε προς την ιδια κατεύθυνση και είναι στην Ευρώπη, πρέπει να έχουν vertical separation 1000ft ή κάνω λάθος;

drdino έγραψε:Ναι, βέβαια, αν πχ ή άτρακτος είναι κάπως έτσι:
τότε μάλλον έκατσε λίγο απότομα.

Υπερβάλλεις, ένα πέρασμα θέλει από τη καλίμπρα του Antonis-team και θα σιάξει. :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By nass
#367120
drdino έγραψε:Ναι, βέβαια, αν πχ ή άτρακτος είναι κάπως έτσι:
Εικόνα

τότε μάλλον έκατσε λίγο απότομα.


:)

Οντως πάντως εννοώ κάποιες ταινίες στα σκέλη προσγείωσης που παραμορφώνονται ή αλλάζουν χρώμα σε περίπτωση heavy landing και τις βλέπουν κατά την επιθεώρηση. Ισως να υπήρχαν παλιότερα και όχι πλέον ?
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#367123
Zorz έγραψε:...εφόσον πετάνε προς την ιδια κατεύθυνση και είναι στην Ευρώπη, πρέπει να έχουν vertical separation 1000ft ή κάνω λάθος;

Κατά κανόνα 2000ft για την ίδια κατεύθυνση. Το 1000άρικο για τα αντίθετα κινούμενα, διασταυρούμενα, κλπ. Προς ανατολάς μονά χιλιάρικα, προς δυσμάς ζυγά. Υπό Κ.Σ. χωρίς να είναι σώνει και ντε απαράβατο.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#367124
markvag έγραψε:
fokion έγραψε:μαρκο διορθωσεμε αν κανω λαθος αλλά δεν εχουν ( ολα??? καποια??) ενα G-μετρο στο οποιο αν ξεπερασει καποια G τότε ελέγχεται το αεροσκάφος?


Αγνοώ... Φαντάζομαι πως ναι, αλλά να θυμηθώ να ρωτήσω αύριο αν τον πετύχω έναν πολύ πρώτο μηχανικό ήρθε στην εταιρεία... Αν δεν ξέρει αυτός, δεν υπάρχει. Δεν έχει τύχει να πιάσω κάτι τέτοιο στα χέρια μου...



Όντως υπάρχει ένα τέτοιο accelerometer, τουλάχιστον στα ATR. Σε αυτά είναι στο κέντρο του αεροσκάφους και εκτελεί μία σειρά από tasks, ένα εκ των οποίων είναι η παρακολούθηση των επιταχύνσεων. Εάν λοιπόν καταγραφεί επιτάχυνση εκτός ορίων, τότε πρέπει να ελεγχθεί το αεροσκάφος, βάσει checklist του κατασκευαστή. Βέβαια, συχνά, για μικρές αποκλίσεις αυτό δεν είναι απαραίτητο. Πρέπει να υπάρξει πολύ μεγάλη απόκλιση (που θα το έχεις καταλάβει και αλλιώς) για να χρειαστεί επιθεώρηση.

bonus fact: Αυτό το επιταχυνσιόμετρο χρειάζεται αλλαγή πάρα πολύ σπάνια (γι' αυτό και δεν έχει πέσει στα χέρια μου) και αν χρειαστεί είναι πολύ μανίκι ν' αλλαχτεί. Η αλλαγή καθαυτή είναι εύκολη, αλλά είναι σε δυσπρόσιτο σημείο (τουλάχιστον στα ATR).


nass έγραψε:
@markvag
Απ΄όσο γνωρίζω τα σκέλη προσγείωσης έχουν κάποιους δείκτες (όχι απαραίτητα επιταχυνσιόμετρα) που επισημαίνουν τυχόν heavy landing.


Τουλάχιστον όχι στα ATR. Για άλλα αεροσκάφη δεν είμαι σίγουρος. Σε περίπτωση overweight landing ελέγχεις κυρίως τα σημεία επαφής του landing gear για cracks... Βέβαια πάλι, υπάρχει σχετικό checklist του κατασκευαστή για κάθε αεροπλάνο...

Πείτε τώρα που τον έχω ζεστό... :lol: Σε ότι αφορά τα ATR έχω κορυφαία πηγή!
Άβαταρ μέλους
By KWSN-Men
#367185
JarnoT έγραψε:
Zorz έγραψε:...εφόσον πετάνε προς την ιδια κατεύθυνση και είναι στην Ευρώπη, πρέπει να έχουν vertical separation 1000ft ή κάνω λάθος;

Κατά κανόνα 2000ft για την ίδια κατεύθυνση. Το 1000άρικο για τα αντίθετα κινούμενα, διασταυρούμενα, κλπ. Προς ανατολάς μονά χιλιάρικα, προς δυσμάς ζυγά. Υπό Κ.Σ. χωρίς να είναι σώνει και ντε απαράβατο.


Ήθελα να το ρωτήσω αυτό γιατί το Δεκέμβρη, αν θυμάμαι καλά στο Αθήνα Λονδίνο, είδα διασταυρούμενο αεροπλάνο από το παράθυρο και μου φάνηκε ΠΟΛΥ κοντά.
Άβαταρ μέλους
By nass
#367186 Ε 300 μέτρα είναι όντως κοντά... :) αυτό που είναι ψαρωτικό είναι που τότε συνειδητοποιείς πόσο γρήγορα κινούνται όλοι... :superman:
Άβαταρ μέλους
By corsair
#367308
KWSN-Men έγραψε:Ήθελα να το ρωτήσω αυτό γιατί το Δεκέμβρη, αν θυμάμαι καλά στο Αθήνα Λονδίνο, είδα διασταυρούμενο αεροπλάνο από το παράθυρο και μου φάνηκε ΠΟΛΥ κοντά.


φαντάσου οτι θελουν να μειώσουν κι αλλο τους διαχωρισμους που υπάρχουν για να αυξησουν την χωρητικοτητα.... Ακομα δεν τα εχουμε δει ολα. :( Θα ρθουνε νεες φουρνιες επεισοδιων mayday ετσι και υιοθετηθουν. :s_sorry
Άβαταρ μέλους
By fokion
#367439 Ειναι πιο "ευκολο" να "ανοιξουν" υψη....
Ο διαχωρισμός δε, εχει να κανει και με την ακριβεια των ρανταρ κι οχι μονο πχ ποση "ολισθηση" επιτρεπει ο αυτοματος πιλοτος.
Βελτιουμενα ολα αυτα ανα τα ετη επιτρεπουν πιο "σφιχτα" ορια. ( Αλλα κι αυτο μεχρι ενως οριου).

Μια που αναφερθηκε το mayday, προσεξτε οτι ΠΟΤΕ δεν αρκει ενας λογος/αιτια να γινει ατυχημα....
Άβαταρ μέλους
By KWSN-Men
#367455
corsair έγραψε:
KWSN-Men έγραψε:Ήθελα να το ρωτήσω αυτό γιατί το Δεκέμβρη, αν θυμάμαι καλά στο Αθήνα Λονδίνο, είδα διασταυρούμενο αεροπλάνο από το παράθυρο και μου φάνηκε ΠΟΛΥ κοντά.


φαντάσου οτι θελουν να μειώσουν κι αλλο τους διαχωρισμους που υπάρχουν για να αυξησουν την χωρητικοτητα.... Ακομα δεν τα εχουμε δει ολα. :( Θα ρθουνε νεες φουρνιες επεισοδιων mayday ετσι και υιοθετηθουν. :s_sorry


Η πλάκα είναι ότι το έλεγα στη γυναίκα μου και δε με πίστευε. :lol:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#367601 Εικόνα

Hard landing με 5G καθώς λέει η πληροφορία.
Το συμβάν είναι του 2007
#OnThisDay in 2007, Adam Air Flight 172 lands at a force of 5G causing the fuselage to crack http://bit.ly/2lnNKtH

όποιος έχει fb εδώ
https://www.facebook.com/airlivenews/ph ... =3&theater