Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#366722
mirage έγραψε:Πως πετα καυσιμο το 320;


Δεν πετά. Το ξέρω ότι το ξέρεις, αλλά προς γνώση όλων:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_dumping

If a flight takes off at the maximum takeoff weight and then faces a situation where it must return to the departure airport (due to certain mechanical problems, or a passenger medical problem for instance), there will not be time to consume the fuel meant for getting to the original destination, and the aircraft may exceed the maximum landing weight to land at the departure point. If an aircraft lands at more than its maximum allowable weight it might suffer structural damage, or even break apart on landing. At the very least, an overweight landing would require a thorough inspection for damage.
As jets began flying with US airlines in the late 1950s and early 1960s, the FAA rule in effect at the time mandated that if the ratio between an aircraft's maximum structural takeoff weight and its maximum structural landing weight was greater than 105%, the aircraft had to have a fuel dump system installed. Aircraft such as the Boeing 707 and 727 and the Douglas DC-8 had fuel dump systems. Any of those aircraft needing to return to a takeoff airport above the maximum landing weight would jettison an amount of fuel sufficient to reduce the aircraft's weight below that maximum landing weight limit, and then land.
During the 1960s, Boeing introduced the 737, and Douglas introduced the DC-9, the original models of each being for shorter routes; the 105% figure was not an issue, thus they had no fuel dump systems installed. During the 1960s and 1970s, both Boeing and Douglas "grew" their respective aircraft as far as operational capabilities were concerned via Pratt & Whitney's development of increasingly powerful variants of the JT8D engines that powered both aircraft series. Both aircraft were now capable of longer duration flights, with increased weight limits, and complying with the existing 105% rule became problematic due to the costs associated with adding a fuel dump system to aircraft in production. Considering the more powerful engines that had been developed, the FAA changed the rules to delete the 105% requirement, and FAR 25.1001 was enacted stating a jettison system was not required if the climb requirements of FAR 25.119 (Landing Climb) and FAR 25.121 (Approach Climb) could be met, assuming a 15-minute flight. In other words, for a go-around with full landing flaps and all engines operating, and at approach flap setting and one engine inoperative, respectively.
Since most twin jet airliners can meet these requirements, most aircraft of this type such as the Boeing 737 (all models), the DC-9/MD80 and Boeing 717, the A320 family and various regional jet ("RJ") aircraft do not have fuel dump systems installed. In the event of an emergency, requiring a return to the departure airport, the aircraft circles nearby in order to consume fuel to get down to within the maximum structural landing weight limit, or, if the situation demands, simply lands overweight without delay. Modern aircraft are designed with possible overweight landings in mind, but this is not done except in cases of emergency, and various maintenance inspections are required afterwards.


Η κατάσταση που ανέφερε ο Μάρκος είναι φάση pan-pan οπότε η ενδεδειγμένη καθώς είχαν τη πολυτέλεια να κάνουν κύκλους μέχρι να κάψει το έξτρα καύσιμο παρά να προσγειωθούν υπέρβαροι. Αν ήταν όμως emergency λχ. επιβάτης παθαίνει εγκεφαλικό ή πιάνει φωτιά on board, τότε προσγειώνεσαι ΤΩΡΑ.
Άβαταρ μέλους
By fokion
#366745 νομιζω ναι.
( μη με βαζεται να διαβασω ραδιοεπικεινωνιες βραδιατικα :) :)
pan διακοπτει επικοινωνιες να τραβηξει προσοχη
emergensy οταν αναφερουμε το προβλημα και ζηταμε προτεραιοτητα προσγειοσης ( Θεου θελοντως)
mayday οταν το χασαμε-ελατε να μαζεψετε οτι βρητε
Άβαταρ μέλους
By cabala10
#366761
Άβαταρ μέλους
By mirage
#366768 Και τωρα που λυσαμε το γιατι το 320 δεν θα εκανε ποτε fuel dump, thanks zorz, να πω πως οταν ενα αεροπλανο κανει fuel dump η φαση δεν ειναι canadair στις καλοκαιρινες πυρκαγιες. Το συντριπτικα μεγαλυτερο μερος του καυσιμου εξατμιζεται στην ατμοσφαιρα. Για να μην πω ολο.

< >
Άβαταρ μέλους
By corsair
#366792
mirage έγραψε:Και τωρα που λυσαμε το γιατι το 320 δεν θα εκανε ποτε fuel dump, thanks zorz, να πω πως οταν ενα αεροπλανο κανει fuel dump η φαση δεν ειναι canadair στις καλοκαιρινες πυρκαγιες. Το συντριπτικα μεγαλυτερο μερος του καυσιμου εξατμιζεται στην ατμοσφαιρα. Για να μην πω ολο.

< >


Δλδ αμα βαλω κουβάδες στην ταρατσα μπας και γεμισω το αμαξι, δεν πεσει ουτε σταγονα? :( :( :(
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#366797 Πανεπιστήμονας θα βγω από δω μέσα :yahoo: :superman:
HF φτιάξε πτυχία petrolheads :metalo:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#366806
corsair έγραψε:Δλδ αμα βαλω κουβάδες στην ταρατσα μπας και γεμισω το αμαξι, δεν πεσει ουτε σταγονα? :( :( :(


Nope :( :( :( :(

Αλλα βεβαίως και μπορεις να ισχυρίζεσαι ότι...... "μας ψεκαζουν"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#366902 Από το μηναίο ενημερωτικό newsletter της AOPA Ελλάδος

FRAPORT ΥΠΑ - ΑΠΑ

Φαίνεται ότι επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες, ότι στις 15 Μαρτίου θα έχουμε την Γερμανική εταιρεία σε όλα τα 14 αεροδρόμια.
Στο μεταξύ κυκλοφόρησε το σχέδιο της Υπουργικής απόφασης για την διάσπαση της ΥΠΑ και την ίδρυση της ΑΠΑ (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας)
Μία πρώτη ματιά δείχνει ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια «να μην αλλάξει τίποτε»
Το σχέδιο έγινε από τους υπαλλήλους της ΥΠΑ, για να καλύψει τις δικές τους ανάγκες και τις δικές τους φιλοδοξίες. Χωρίς καμία συμμετοχή των φορέων της αγοράς
Απομένει να δούμε ποια πρόσωπα θα αναλάβουν την Διοίκηση της νέας Πολιτικής Αεροπορίας
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#366941
htanso21 έγραψε:Η σειρα είναι;
Pan-pan-pan
Emergency
Mayday ;

Emergency situation είναι γενικότερη κατάσταση ανάγκης και εμπεριέχει όλες τις άλλες. Αν δηλωθεί από τον πιλότο, εννοεί κατάσταση υποδεέστερη από τις άλλες δύο. Δηλ. μπορεί ένας πιλότος να δηλώσει ότι "I'm in/on emergency situation" (πχ για cabin pressurization problems), χωρίς ακόμα να έχει δηλώσει pan-pan-pan ή mayday-mayday-mayday (πάντα τρεις φορές στην 1η κλήση). Γιατί είναι προφανές το πώς θα το δηλώσει αντκατοπτρίζει και το μέγεθος του κινδύνου, αλλά αντανακλάται και στα μέτρα που θα ενεργοποιήσει η εκάστοτε μονάδα ελέγχου και το αεροδρόμιο. Λίγο-πολύ το pan-pan με το mayday έχει το ίδιο effect από πλευράς προετοιμασίας: λογίζεται σαν full emergency.

Επίσης, οι κανονισμοί αναφέρουν ότι κάποιες καταστάσεις είναι εξ αντικειμένου pan-pan-pan και άλλες mayday, χωρίς να περνάει από τη μια φάση στην άλλη διαδοχικά (πχ η έλλειψη καυσίμου είναι κατευθείαν "mayday (x3) fuel". Άλλες που κλιμακώνονται, περνούν όλα τα στάδια emergency.
Οπότε πρώτα εν γένει emergency sit, μετά pan-pan, μετά mayday.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#367002 Eurofighters της Luftwaffe αναγνωρίζουν 777 που δεν απαντούσε σε κλήσεις από το έδαφος. Η λήψη γίνεται από α/φ της ΒΑ:

Άβαταρ μέλους
By markvag
#367024
mirage έγραψε:Πως πετα καυσιμο το 320;

< >


Ρωτάς για MWB ή για Airbus;;; :lol:

Δεν έχω ιδέα τι παίζει, αυτό μου είπαν, αυτό έγραψα. :s_dunno

@zorz: Thanks! :s_thumbsup

fokion έγραψε:μαρκο διορθωσεμε αν κανω λαθος αλλά δεν εχουν ( ολα??? καποια??) ενα G-μετρο στο οποιο αν ξεπερασει καποια G τότε ελέγχεται το αεροσκάφος?


Αγνοώ... Φαντάζομαι πως ναι, αλλά να θυμηθώ να ρωτήσω αύριο αν τον πετύχω έναν πολύ πρώτο μηχανικό ήρθε στην εταιρεία... Αν δεν ξέρει αυτός, δεν υπάρχει. Δεν έχει τύχει να πιάσω κάτι τέτοιο στα χέρια μου...

Να σημειώσω πως δεν είμαι μηχανικός, αποθηκάριος είμαι... :lol:


fokion έγραψε:
Φαίνεται ότι επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες, ότι στις 15 Μαρτίου θα έχουμε την Γερμανική εταιρεία σε όλα τα 14 αεροδρόμια.


Περιμένω τραγέλαφους από 16/3, μόνο που εγώ θα κλαίω... :oops: Αλλά κάποτε θα γίνονταν και αυτό, κάλλιο να τελειώνουμε...
Άβαταρ μέλους
By nass
#367058
REALZEUS έγραψε:Eurofighters της Luftwaffe αναγνωρίζουν 777 που δεν απαντούσε σε κλήσεις από το έδαφος. Η λήψη γίνεται από α/φ της ΒΑ:


Εντυπωσιακό!

Εχουν τα πολιτικά και πολεμικά αεροπλάνα κάποια κοινή συχνότητα, στην οποία να μπορούν να επικοινωνήσουν σε τέτοιες περιπτώσεις ? (όπως το κανάλι 16 στη θάλασσα ας πούμε)

@markvag
Απ΄όσο γνωρίζω τα σκέλη προσγείωσης έχουν κάποιους δείκτες (όχι απαραίτητα επιταχυνσιόμετρα) που επισημαίνουν τυχόν heavy landing.