Adriver έγραψε:Πρώτη φορά κοιτάω για aftermarket ζάντες και συνειδητοποίησα ότι η τρύπα σε ότι ζάντες βλέπω διαφέρει πάνω από 10 mm από τις standard και θα χρειάζεται κάποιο δακτυλίδι adaptor για να μπουν.Αν η κεντρική τρύπα είναι πιο μεγάλη από την πλύμνη ΠΡΕΠΕΙ να μπει προσαρμογέας. Το βάρος του οχήματος μεταφέρεται από αυτήν την τρύπα και όχι από τα μπουλόνια.
Σκέπτομαι μεγαλύτερες ζάντες (17" από 16") για να πιέζω περισσότερο στις στροφές, έχει νόημα αν πρέπει να μπουν αντάπτορες?
Υπάρχουν ποιότητες και στους προσαρμογείς αυτούς.
Φυσικά είναι καλύτερα να διαλέξεις ζάντα που να έχει το σωστό κέντρο. Πολλά μοντέλα ζαντών βγαίνουν σε αρκετές διαφορετικές μορφές.
Και σωστές αποστάσεις μπουλονιών αλλά και σωστού οφσετ. Και βέβαια να είναι και όσο πιο ελαφριές γίνεται... και ταυτόχρονα όσο πιο ανθεκτικές γίνεται... και σε τιμή που να μπορείς να αγοράσεις.
sknipper έγραψε:Φυσικά είναι καλύτερα να διαλέξεις ζάντα που να έχει το σωστό κέντρο. Πολλά μοντέλα ζαντών βγαίνουν σε αρκετές διαφορετικές μορφές.
Όλα βρίσκονται εκτός από το μέγεθος της κεντρική τρύπας. Οπότε αναγκαστικά προσαρμογέας, δηλαδή κάτι που θα σφηνώνεται ... δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη για σταθερότητα σε σκληρή χρήση.
Να βάλω κι ένα χρήσιμο site, για όσους δεν το ξέρουν, που έχει τις συμβατές διαστάσεις ζαντολάστιχων για κάθε μοντέλο, .
https://www.wheel-size.com/
Αν προχωρήσεις μπορείς να δεις σε συγκριτικά σχήματα τη βασική διάσταση με ότι άλλη θέλεις, όπου φαίνονται κι όλες οι σχετικές παράμετροι.
Τέλος, ψάχνοντας για ζάντες στα Ελληνικά μου βγαίνει το
https://cars.elastikaleader.gr.
Το έχει χρησιμοποιήσει κάποιος?
Δεν μου άρεσε όταν κοίταξα για ελαστικά γιατί βγαίνουν και κάτι "DEMO" (με λίγα χιλιόμετρα) ή και κάποια με παραγωγή χρόνια πριν (DOT 2010!), συν ότι παίζουν οι τιμές για το ίδιο πράγμα!
Μια σχετικά φθηνή ζάντα, αλλά αγνώστου βάρους, είναι η Borbet BL4 (Ασημί) 7x17 ET45 4x100 64 (143,17 €). H Borbet προφανώς δεν έχει σχέση με BSS kai OZ, αλλά θεωρείται έγκυρη εταιρεία? (αντοχή πάνω απ' όλα)
Χρήσιμο να γράψει όποιος γνωρίζει ποιες εταιρείες ζαντών θεωρούνται καλό value-for-money.
Adriver έγραψε:Εγώ ξέρω ότι το δαχτυλίδι είναι για να κεντράρει σωστά ο αφαλός όταν θα βιδώσεις τα μπουλονια.Χωρίς αυτό θα έχει κραδασμούς σαν να θέλεις ζυγοστάθμιση.Συνήθως είναι πλαστικά ( με την ευρύτερη έννοια) .Αν θες όμως ένας τόρνος μπορεί να σου κόψει μεταλλικά αλλά δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο.sknipper έγραψε:Φυσικά είναι καλύτερα να διαλέξεις ζάντα που να έχει το σωστό κέντρο. Πολλά μοντέλα ζαντών βγαίνουν σε αρκετές διαφορετικές μορφές.
Όλα βρίσκονται εκτός από το μέγεθος της κεντρική τρύπας. Οπότε αναγκαστικά προσαρμογέας, δηλαδή κάτι που θα σφηνώνεται ... δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη για σταθερότητα σε σκληρή χρήση.
Anonymous Founder έγραψε:H Botnet γνωστή εταιρεία είναι και χρόνια στην αγορά, τώρα αν την έχουν αγοράσει κι αυτή τίποτε κινέζοι, δεν ξέρω.
Βotnet
https://de.wikipedia.org/wiki/Borbet_GmbH
bill33 έγραψε:Εγώ ξέρω ότι το δαχτυλίδι είναι για να κεντράρει σωστά ο αφαλός όταν θα βιδώσεις τα μπουλονια.Χωρίς αυτό θα έχει κραδασμούς σαν να θέλεις ζυγοστάθμιση.Συνήθως είναι πλαστικά ( με την ευρύτερη έννοια) .Αν θες όμως ένας τόρνος μπορεί να σου κόψει μεταλλικά αλλά δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο.
Σε κάποιο site εταιρείας ζαντών είδα ότι βάζουν πλαστικά δακτυλίδια για πάχη έως περίπου 1cm και μετά αλουμινίου.
Με προβλημάτισε το σχόλιο του sknipper ότι "το βάρος του οχήματος μεταφέρεται από αυτήν την τρύπα και όχι από τα μπουλόνια". Για τους κραδασμούς το καταλαβαίνω.
Ψάχνοντας για ζάντες το google μου έβγαλε το ηλεκτρονικό μαγαζί elastikaleader.gr.
Έχει πολύ καλό database για να δεις τι ταιριάζει στο αυτοκίνητο σου.
Τελικά είναι Γερμανική εταιρεία (CP REIFEN TRADING GMBH) με ηλεκτρονικά μαγαζιά σε πολλές χώρες. Στην Αγγλία δουλεύει σαν tyreleader.co.uk.
Λοιπόν, όπως και σε πολλά άλλα πράγματα, στην Ελλάδα μας ζητάνε να πληρώνουμε περισσότερα. Σε πολλές ζάντες υπάρχουν μεγάλες διαφορές γιατί έχουν εκπτώσεις που δεν υπάρχουν στο Ελληνικό μαγαζί, αλλά και χωρίς εκπτώσεις στην Αγγλία πουλάνε χαμηλότερα κατά 30-40 € στα 200€, που δεν μπορεί να οφείλεται σε ΦΠΑ.
Παράδειγμα για Ronal R42 7x17 ET35 4x100: 89,51£ (δηλ. 104,25€) στο UK ενώ εδώ 145,94€.
https://www.tyreleader.co.uk/alloy-whee ... ?car=18213
https://www.elastikaleader.gr/markes-za ... ?car=18213
Στο εξωτερικο και σε μεγαλες χωρες ,κανουν περισσοτερες πωλησεις και καταφερνουν καλυτερες τιμες χονδρικης.
Πρεπει να το καταλαετε αυτο το πραμα και να μην το πατε στο πονηρο συνεχως.
Απο κει και περα,ψωνισε απο τους εγγλεζους αλλα την τοποθετηση θα την πληρωσεις ελλαδα.
Το αμάξι πέρασε διαδοχικά απο Hankook S1 Evo -> Michelin PS3 -> Pirelli P Nero GT
Το τιμόνι απέκτησε σχεδόν την πολύ καλή αίσθηση των Hankook , δεν διώχνει μούρη τόσο εύκολα
όσο με Michelin ενώ υπερτερεί σε μικρότερο βαθμό και απο τα Pirelli με μέτριας σκληρότητας πλαϊνά.
Κρατά πολύ καλά με ομοιογένεια, φρενάρισμα στα επίπεδα του Pirelli, δεν έχω έντονες βροχές ακόμη για να συγκρίνω με το εξαιρετικό σε αυτό το κομμάτι Michelin αλλά σε λίγο βρεγμένο έδειξε αξιοπρεπές χωρίς δράματα.
Μόνο μειονέκτημα , ο θόρυβος δεν φαίνεται να έχει πέσει και πολύ απο τα πολύ φθαρμένα Pirelli και δεν έχουν
τόσο σέξι ανάγλυφο ( έδειχνα το αναγεννησιακό ανάγλυφο των Pirelli και έπαιρνα ΦΜΠΟΥ κ τηλέφωνα με τη σέσουλα).
Κοινώς για χρήση πόλης και εθνικής , είναι υπερ αρκετά ενώ δεν θα παραπονεθούν σε "Κυριακάτικη" βόλτα.
Το αυτοκίνητο είναι φίλου ο οποίος είχε ως τώρα 18" ζάντες αλλά ταλαιπωρήθηκε πολύ απο κλαταρίσματα κλπ λόγω του ότι κάνει πολλά χλμ στην Ε.Ο. Πατρών - Πύργου που μοιάζει με ναρκοπέδιο και έχει ξενερώσει που ασχολείται συνεχώς με τα λάστιχα.
Γι αυτό αποφάσισε να γυρίσει στη μαμά διάσταση και κατά προτίμηση θέλει ένα "σκληρό" ελαστικό. "Δεύτερες"μάρκες δεν παίζουν.
theo13 έγραψε:Πρόταση για BMW E46 318ci (2.0lt 143 ps) σε διάσταση 205/55/ R16;
Το αυτοκίνητο είναι φίλου ο οποίος είχε ως τώρα 18" ζάντες αλλά ταλαιπωρήθηκε πολύ απο κλαταρίσματα κλπ λόγω του ότι κάνει πολλά χλμ στην Ε.Ο. Πατρών - Πύργου που μοιάζει με ναρκοπέδιο και έχει ξενερώσει που ασχολείται συνεχώς με τα λάστιχα.
Γι αυτό αποφάσισε να γυρίσει στη μαμά διάσταση και κατά προτίμηση θέλει ένα "σκληρό" ελαστικό. "Δεύτερες"μάρκες δεν παίζουν.
Bridgestone
dimik έγραψε:theo13 έγραψε:Πρόταση για BMW E46 318ci (2.0lt 143 ps) σε διάσταση 205/55/ R16;
Το αυτοκίνητο είναι φίλου ο οποίος είχε ως τώρα 18" ζάντες αλλά ταλαιπωρήθηκε πολύ απο κλαταρίσματα κλπ λόγω του ότι κάνει πολλά χλμ στην Ε.Ο. Πατρών - Πύργου που μοιάζει με ναρκοπέδιο και έχει ξενερώσει που ασχολείται συνεχώς με τα λάστιχα.
Γι αυτό αποφάσισε να γυρίσει στη μαμά διάσταση και κατά προτίμηση θέλει ένα "σκληρό" ελαστικό. "Δεύτερες"μάρκες δεν παίζουν.
Bridgestone
Και εγώ αυτό του είπα μαζί με τα Pirelli P7