Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#354803

Κι ενταξει τα εχουμε πει για τα χειμερινα και την αποδοση στο χιονι, αλλα το φρεναρισμα στο βρεγμενο σε θερμοκρασιες κατω των 7 βαθμων, δεν το περιμενα!

Κι αλλο ενα για 2κινητο vs 4κινητο με χειμερινα vs καλοκαιρινα..
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#354898
sknipper έγραψε:Όταν μπει το ABS (ειδικά στα παλιότερα) βασικά φρενάρεις τόσο όσο μπορεί να φρενάρει ο χειρότερος τροχός, άρα όσο μπορούν να φρενάρουν τα κοινά πίσω..... Αν καταργούσες το ABS (αρκετοί τζιπάδες το κάνουν, βγάζουν την ασφάλεια ή βγάζουν προέκταση με διακόπτη) τα εμπρός λάστιχα θα σε φρέναραν καλύτερα αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα έκανες τετακέ.

Εμένα έχει αντισπιν αλλά έχει 2 σκάλες, την κανονική on-off (σε φρενάρει και σου κόβει το γκάζι) και την κρυφή που δεν σου κόβει το γκάζι αλλά μόνο σε φρενάρει. Σε αυτήν την μεσαία σκάλα μπορώ να βγώ από ανηφορικό στενό σε ανηφορικό κύριο δρόμο όταν είναι γλυστερά. Με το αντισπίν αναμμένο απλά μου κόβει το γκάζι και με ακινητοποιεί στην αρχή της εξόδου.
Γενικά σε χιόνι και λάσπη θέλεις να σπινάρει και λίγο για να αδειάζει το λάστιχο. Αν γεμίσει χιόνι που παγώνει πλέον ΄το λάστιχό σου είναι ένα σχετικά λείο στρογγυλό πράμα με ελάχιστη πρόσφυση.

Τα Subaru έχουν είδος τετρακίνησης που τα πάει πολύ καλά με το χιόνι. Για αυτό και θα τα δείτε αρκετά σε χώρες/μέρη με πολύ κρύο και χιόνια.

Νομίζω ότι μετά από αρκετά παραδείγματα που αναφέρθηκαν πρέπει να έχει γίνει κατανοητό πόσο μεγάλη σημασία παίζουν τα κατάλληλα λάστιχα.


Γενικά οι κατασκευαστές προσπαθούν τα ηλεκτρονικά τους να αποδίδουν σε μια πληθώρα καταστάσεων με αποτέλεσμα να γίνονται συμβιβασμοί σε πολλά πράγματα. Το ιδανικό θα ήταν το κάθε ESP, ή όπως το βαφτίζει η κάθε εταιρεία, να έχει ξεχωριστές ρυθμίσεις για διαφορετικές συνθήκες πρόσφυσης.

Στο χιόνι θες να γεμίσουν τα λάστιχα σου χιόνι. Αν παρατηρήσετε, τα χειμερινά ελαστικά κρατάνε πολυ πιο εύκολα χιόνι πάνω τους. Γενικά πάντως όποιος περιμένει ότι θα κινηθεί σε χιόνι χωρίς να γλυστρίσει πουθενα, ε αυτό δε γίνεται. Ότι λάστιχα και να διαθέτει.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#354911 Τα υποχρεωτικά χειμερινά στις πιο βόρειες χώρες έχω καταλήξει ότι σε μεγάλο βαθμό είναι για αυτό, τη συμπεριφορά στο κρύο και όχι τα χιόνια. Στη Βιέννη άσ πούμε τι χιόνια που κάνουν περιπολίες οι αλατιερες 24/7 και είναι και όλο ισίωμα.
Κρύο όμως έχει πολύ, άρα κάνει διαφορά σε καθημερινή βάση.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#355019
sknipper έγραψε:Εμένα έχει αντισπιν αλλά έχει 2 σκάλες, την κανονική on-off (σε φρενάρει και σου κόβει το γκάζι) και την κρυφή που δεν σου κόβει το γκάζι αλλά μόνο σε φρενάρει. Σε αυτήν την μεσαία σκάλα μπορώ να βγώ από ανηφορικό στενό σε ανηφορικό κύριο δρόμο όταν είναι γλυστερά. Με το αντισπίν αναμμένο απλά μου κόβει το γκάζι και με ακινητοποιεί στην αρχή της εξόδου.


Το ASR της Ε39 είναι για μπάτσες. Ακόμα και το καλοκαίρι σε κόβει άσχημα σε φουρκέτες, πόσο δε μάλλον σε χιόνια κλπ.


sknipper έγραψε:Γενικά σε χιόνι και λάσπη θέλεις να σπινάρει και λίγο για να αδειάζει το λάστιχο. Αν γεμίσει χιόνι που παγώνει πλέον ΄το λάστιχό σου είναι ένα σχετικά λείο στρογγυλό πράμα με ελάχιστη πρόσφυση.


Όχι ακριβώς. Τα χειμερινά λάστιχα έτσι ακριβώς λειτουργούν. Το χιόνι πιάνει καλύτερα πάνω στο χιόνι, παρά στο λάστιχο. Για αυτό και έχει εγκοπές ώστε να μπουκώσει.


sknipper έγραψε:Νομίζω ότι μετά από αρκετά παραδείγματα που αναφέρθηκαν πρέπει να έχει γίνει κατανοητό πόσο μεγάλη σημασία παίζουν τα κατάλληλα λάστιχα.


Το σημαντικότερο είναι.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#355142
blinkys έγραψε:Γενικά οι κατασκευαστές προσπαθούν τα ηλεκτρονικά τους να αποδίδουν σε μια πληθώρα καταστάσεων με αποτέλεσμα να γίνονται συμβιβασμοί σε πολλά πράγματα. Το ιδανικό θα ήταν το κάθε ESP, ή όπως το βαφτίζει η κάθε εταιρεία, να έχει ξεχωριστές ρυθμίσεις για διαφορετικές συνθήκες πρόσφυσης.


Αυτό ακριβώς έχει το 3008. Το grip control προσαρμόζει το ESP και για χιόνι, άμμο 'η λάσπη.

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#355262 Τα νέα συστήματα πρέπει να είναι γενικά πολύ ολοκληρωμένα και να ρυθμίζουν και το γκάζι, που νομίζω είναι το πιο σημαντικό για ξεκίνημα.

Στη γριά Corolla μου έχει Traction Control (Antispin) για τους εμπρός κινητήριους τροχούς που απενεργοποιείται και VSC( ESP) που δεν απενεργοποιείται.
Tο ξεκίνημα έχει να κάνει αποκλειστικά με TC και πρέπει να βγαίνει OFF για ξεκίνημα σε λάσπη και χιόνι (υπόδειξη κατασκευαστή). Αλλιώς επιβεβαιωμένα δεν ξεκινάει με τίποτα ... βοηθάει και το απότομο γκάζι!

Κάτι άλλο λογικό που είχα δει και σε manual, BMW ή Toyota δεν θυμάμαι, είναι ότι το ABS σε οδόστρωμα με χαλίκια ή χιόνι αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης.

Όσον αφορά αλυσίδες και ελαστικά, νομίζω σε πολλές χώρες απαγορεύονται οι αλυσίδες, π.χ. Αμερική. Και στη Γερμανία κάποτε που ταξίδεψα οδικώς με ένα Γερμανό δεν είχε αλυσίδες και έστριβε πάνω σε παχύ χιόνι σαν σε στεγνό! Έκανε κέφι το μεγάλο κινητήρα του εταιρικού VW (φυσικά station wagon). Και τότε δεν πρέπει να υπήρχαν ηλεκτρονικά!
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#358412
Adriver έγραψε:...Κάτι άλλο λογικό που είχα δει και σε manual, BMW ή Toyota δεν θυμάμαι, είναι ότι το ABS σε οδόστρωμα με χαλίκια ή χιόνι αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης....
Ναι γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις με μπλοκαρισμένο τροχό (όταν φτάσεις σε χαμηλές ταχύτητες) δημιουργείται κώνος από το υλικό μπροστά από τον τροχό σου που αυξάνει τις τριβές.
Ο βασικός στόχος του ABS δεν είναι το βραχύτερο φρενάρισμα αλλά η διατήρηση ελέγχου κατά το φρενάρισμα.
Adriver έγραψε:...Όσον αφορά αλυσίδες και ελαστικά, νομίζω σε πολλές χώρες απαγορεύονται οι αλυσίδες, π.χ. Αμερική. Και στη Γερμανία κάποτε που ταξίδεψα οδικώς με ένα Γερμανό δεν είχε αλυσίδες και έστριβε πάνω σε παχύ χιόνι σαν σε στεγνό! Έκανε κέφι το μεγάλο κινητήρα του εταιρικού VW (φυσικά station wagon). Και τότε δεν πρέπει να υπήρχαν ηλεκτρονικά!
Υπήρχαν όμως χειμερινά λάστιχα :shifty:
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#388412 Σήμερα έβγαλα τα χειμερινά από το Bora. Στην τρίτη χρονιά τους τα Barum Polaris επιβεβαίωσαν το πόσο εξαιρετική αγορά ήταν, καθώς δεν με πούλησαν ούτε μια φορά σε δύσκολες χειμερινές συνθήκες ενώ εξίσου καλή συμπεριφορά έδειξαν και στο στεγνό.
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#554873 Ενδιαφέρομαι για κατι εύκολο στο πέρασμα κ αποτελεσματικό σε ελαφρύ χιόνι.
Κατι σε κουβέρτα/κάλυμμα ελαστικού ή αυτά τα στραπς που διαφημίζουν.

Εχει κανείς εμπειρία? Τιμές?

195/45/16
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#554883 H διάσταση δεν έχει να κάνει. Το καλύτερο value for money και με εύκολη τοποθέτηση είναι οι κουβέρτες. Αλλά οι αλυσίδες είναι η καλύτερη λύση, απλώς θέλουν λίγο παραπάνω κόπο για να μπουν (όχι σημαντικό όμως).
Το πρόβλημα με τις κουβέρτες είναι πως για να μπουν, πρέπει το αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί έστω και λίγο. Άρα, αν έχεις κολλήσει ήδη, τον ήπιες!
:lipsealed:
Επίσης, κουβέρτες αγοράζουμε τις φθηνές, δεν υπάρχει λόγος για να δοθούν παραπάνω χρήματα.
https://www.autoplus.gr/pou-allou-na-pa ... tses-pania
Εγώ είχα αγοράσει πριν 8 χρόνια τις Weisssock που είχε η Autoplus γιατί ήταν οι φθηνότερες. Ακόμη τις έχω και μιας και ταιριάζουν και στα δύο αυτοκίνητα σε διαστάσεις, δεν έχω σκοπό να τις αλλάξω.
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#554954 Σωραίος. :s_howdy

Οι κουβέρτες που προτείνεις είναι στα 75Ε περίπου.
Κάτι ιταλικές Botari, στα 30-40 θα κάνουν την ίδια δουλειά
ή όντως η ποιότητα οδηγεί σε πιο εύκολο σκίσιμο , μια χρήση κ τέτοια ?

ΥΓ η διάσταση παίζει ρόλο αφού οι εταιρίες βγάζουν μεγέθη (συνήθως φάση S,M,L όπου το καθένα έχει ένα εύρος)

επισης , ακουω για ενα σπρει ειδικης ρητινης που ψεκαζεις και λειτουργει για χλμ στο χιονι :hmmm:

Άβαταρ μέλους
By kovathe
#554971 Η |λογοκρισία| με τις κουβέρτες είναι οτι δεν πρεπει να πατήσουν καθόλου καθαρό.
Τις φόρεσα σε μπόλικο χιόνι αλλά πατησα και μερικά σημεία που δεν είχε και διαλύθηκαν.
Επίσης σε.πάγο είναι μάλλον άχρηστες.
Είχα βάλει μια φορά θυμάμαι και δεν μπορουσα να ανεβω την μεγάλη ανηφόρα στο χωριό μου (μπορεί να ηταν κουλαμαρα τι να πω) και αναγκαστικά έβαλα τις αλυσίδες.

< >
Άβαταρ μέλους
By Chris
#554994 Οτνως στον παγο ειναι επικινδυνες. Πχ εκει που πατανε τα αλλα αυτοκινητα κι εχουν λιωσει το χιονι το οποιο εχει ξαναπαγωσει δεν πατας, πας αναμεσα στο φρεσκο. Αλλα βολευουν πολυ, σταματας δεξια τελευταιος, φευγεις πρωτος, και οι αλλοι ακομα διαβαζουν τις οδηγιες

Επισης συνηθως οταν κολλας, σημαινει οτι δεν μπορεις να συνεχισεις, οχι οτι δεν μπορει να παει ουτε ενα εκατοστο προς οποιαδηποτε κατευθυνση. Για να μπουν οι κουβερτες αρκει να τσουλησεις μισο μετρο, ακομα και προς τα πισω. Τι διαολο, δε μπορω να φανταστω κατασταση που καθημερινο αμαξι θα εχει κολλησει ΤΟΣΟ ασχημα, ή/και δε θα υπαρχουν ενας δυο ανθρωποι να το σπρωξουν μισο μετρο προς την κατηφορα :hmmm:


< >
Άβαταρ μέλους
By cosneo
#555027 Εχω κουβέρτες εδώ και πολλά χρόνια, αν και πριν 2 χρόνια στα πολλά χιόνια της Θεσσαλονίκης προτίμησα αλυσίδες διότι στην Καλαμαριά και στις Άλπεις θέλουμε το χιόνι απατητο και αφρατο και δεν το καθαριζουμε...
Στον μόνο καθαρό μεν λασπωμενο δε λόγω κίνησης μεγάλο δρόμο της ήμουν ο μόνος με 30 χλμ και ένιωθα τους κραδασμους μέχρι τα δόντια μου ενώ οι υπόλοιποι με τις κουβέρτες μια χαρά τους έβλεπα να τρέχουν ...
Ερωτηματικό για μένα οι αντοχή τους...
Σε ευκολία πάντως οι σύγχρονες αλυσίδες τις θεωρώ πολύ εύκολες στο βάλε βγάλε.Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By glf
#555044 Οι αλυσιδες θελουν και μια.. προπόνηση αν δεν είσαι σίγουρος το τι και το πως.
Όταν βλέπω κάποιον στα χιόνια να διαβάζει τις οδηγίες για το πως μπαίνουν οι αλυσίδες λέω ένας ακόμα άξιος.