Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By g8777
#353687
glf έγραψε:Έχω φτιάξει ένα πλήρη οδηγό με συμβουλές για τη χειμερινή περίοδο και τελικά βγήκε και λίγο μεγάλο.
Αφορμή ήταν αυτά που είδαμε και φέτος...
Μετά από καμιά 4-5 μέρες σα να τελείωσα, δείτε το στο

http://www.smakracing.gr/images/stories ... eriodo.pdf



Εξαιρετικος! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

:s_howdy :s_howdy :s_howdy
Άβαταρ μέλους
By glf
#353794 blinkys, επέλεξα να μη γράψω και τεχνικες για αναποδα τιμονια κτλ που ειναι ακριβως οσα προσφέρεις γιατι ηδη εχει βγει πολυ μεγαλο.
Απευθύνεται στον αρχάριο για σωστές βάσεις.

Αυτο με το esp μου το ειπε και γνωστός με το δικο του a3. Σε μένα το focus '08 είναι μια χαρα το esp του στο χιόνι. Και το traction του επισης.
Με χιονολαστιχα παντα.
Την 'προπονηση' πριν το δρόμο την αναφέρω ήδη.
Άβαταρ μέλους
By glf
#353796 Οποιος θέλει το ποστάρει όπου θέλει :)

Xeno, εγώ έχω βαζελίνη ... αυτοκινητιστική, σε συσκευασία για το γκαράζ δλδ. Μόνο καλό θα κάνει σε λάστιχο γενικότερα, το θρέφει να μη ξεραθεί.
Άβαταρ μέλους
By blackpug106
#353804
glf έγραψε:blinkys, επέλεξα να μη γράψω και τεχνικες για αναποδα τιμονια κτλ που ειναι ακριβως οσα προσφέρεις γιατι ηδη εχει βγει πολυ μεγαλο.
Απευθύνεται στον αρχάριο για σωστές βάσεις.

Αυτο με το esp μου το ειπε και γνωστός με το δικο του a3. Σε μένα το focus '08 είναι μια χαρα το esp του στο χιόνι. Και το traction του επισης.
Με χιονολαστιχα παντα.
Την 'προπονηση' πριν το δρόμο την αναφέρω ήδη.


ΕΕΕ απο τον blinkys τι περιμενες, ολο αναποδα τιμονια και πλαγιολισθήσεις ονειρευεται :s_roses
Άβαταρ μέλους
By markvag
#353806 Στην μπεμπέκα πάντως το anti-spin με βοήθησε στο χιόνι... :hmmm: Κι εγώ το έχω ακούσει για την απενεργοποίησή του, αλλά εν τέλει θεωρώ πως βοήθησε. Εκεί που το ένιωθα να σπινάρει έμπαινε το αντισπιν και αν και το σπινάρισμα συνέχιζε (λογικό, με συντελεστή τριβής = 0 :lol: ) το αμάξι ξεκολλούσε. Μιλάω με απειροελάχιστο γκάζι.

Το esp δεν μπήκε πουθενά.



Αν δεν κυκλοφορούσαν άλλα αμάξια στο δρόμο πάντως και αν δεν έπρεπε να μαζέψω τον μικρό από τον παιδικό σταθμό, μέχρι το βράδυ στο αμάξι θα ήμουν και θα έκοβα βόλτες στο χιόνι... :lol:
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#353875
glf έγραψε:blinkys, επέλεξα να μη γράψω και τεχνικες για αναποδα τιμονια κτλ που ειναι ακριβως οσα προσφέρεις γιατι ηδη εχει βγει πολυ μεγαλο.
Απευθύνεται στον αρχάριο για σωστές βάσεις.

Αυτο με το esp μου το ειπε και γνωστός με το δικο του a3. Σε μένα το focus '08 είναι μια χαρα το esp του στο χιόνι. Και το traction του επισης.
Με χιονολαστιχα παντα.
Την 'προπονηση' πριν το δρόμο την αναφέρω ήδη.


Δεν τα έγραψα σαν αντίλογο στο δικό σου ποστ. Έκανα παράθεση για το σημείο με το ESP και απλά συνέχισα. Αν και κάθε σάιτ που υπάρχει τον τελευταίο καιρό ποσταρε έναν τέτοιο οδηγό μπράβο για την ολοκληρωμένη πρόταση και επιτέλους ένας τέτοιος οδηγός που δεν έχει μέσα λάθη.

Από την πλευρά μου συμπλήρωσα κάποια πράγματα με το σκεπτικό ότι πρέπει να υπάρχουν σε ένα τέτοιο φόρουμ.

Στο επίμαχο θέμα με το ESP και μένα δεν είναι παρεμβατικό. Αλλά υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που δεν βοηθάει στο ξεκίνημα.
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#353935
glf έγραψε:Οποιος θέλει το ποστάρει όπου θέλει :)


:s_howdy
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#353958
glf έγραψε:Το esp δεν είναι για ξεκίνημα. Το traction control είναι.
Αρα;

Στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα αν πατήσεις μία φορά μόνο του κουμπί του ESP βγαίνει εκτος το ASR, και δεν κόβεται η δύναμη του κινητηρα.Οπότε και μπορεί να σπινάρει λίγο το αμάξι και μένει να δουλευει το EDL μέσω των φρενων.Στο Α5 κάνει διαφορά στο χιόνι.
Άβαταρ μέλους
By glf
#354084 άρα δε μπορούμε να γράψουμε κάτι γενικό, είναι αναλόγως τα συστήματα του αυτοκινήτου στον καθένα.
αρχίζει και γίνεται τόσο ειδικό που κάποιος θα καταλάβει το ανάποδο από αυτό που μπορεί να ισχύει στο δικό του αυτοκίνητο και να πει "τι |λογοκρισία| γράφουν εκεί μέσα" :)
εγώ ξεκαθαρίζω ότι γενικά εμπιστευόμαστε τα συστήματα ασφαλείας και στο χιόνι γιατί οι κατασκευαστές το έχουν προβλέψει. αν πάμε τώρα να δούμε ένα ABS 1ης-2ης γενιάς σαφώς έχει πολύ χειρότερη αίσθηση στο χιόνι από ένα τελευταίας γενιάς. και στην Ελλάδα της κρίσης δύσκολα θα δούμε φρέσκο πράμα σε ανανεώσεις αυτοκινήτων
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#354123
glf έγραψε:άρα δε μπορούμε να γράψουμε κάτι γενικό, είναι αναλόγως τα συστήματα του αυτοκινήτου στον καθένα.
αρχίζει και γίνεται τόσο ειδικό που κάποιος θα καταλάβει το ανάποδο από αυτό που μπορεί να ισχύει στο δικό του αυτοκίνητο και να πει "τι |λογοκρισία| γράφουν εκεί μέσα" :)
εγώ ξεκαθαρίζω ότι γενικά εμπιστευόμαστε τα συστήματα ασφαλείας και στο χιόνι γιατί οι κατασκευαστές το έχουν προβλέψει. αν πάμε τώρα να δούμε ένα ABS 1ης-2ης γενιάς σαφώς έχει πολύ χειρότερη αίσθηση στο χιόνι από ένα τελευταίας γενιάς. και στην Ελλάδα της κρίσης δύσκολα θα δούμε φρέσκο πράμα σε ανανεώσεις αυτοκινήτων


Για να το διορθώσω τότε, όποιος έχει αυτοκίνητο με υπερβολικά παρεμβατικό ESP, ASR, traction control ή ότι αλλο αρκτικόλεξο χρησιμοποιεί ή κάθε εταιρεία και μπορεί να το απενεργοποιήσει , ας το κάνει για να μπορέσει να ξεκινήσει. Αν κάποιος το βλέπει τόσο ειδικό και κάνει το λάθος, IMHO καλύτερα στο χιόνι να πάρει ταξί . Δεν ήξερα ότι έπρεπε να κάνω λίστα με όλα τα μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει ανάλογα με το τι σύστημα διαθέτουν πριν δώσω μια συμβουλή για να μη το διαβάσει κάποιος και πει "τι |λογοκρισία| γράφουν εκεί μέσα¨. :) Εξάλλου από το πρώτο μου ποστ διευκρίνησα ότι αναφέρομαι κυρίως στο ξεκίνημα αν και υπάρχουν περιπτώσεις και στην πορεία που ΔΕΝ βοηθάνε τα όποια συστήματα ευστάθειας. Τέλος γράφουμε σε ένα φόρουμ που υποτίθεται τα μέλη του έχουν μια κάποια σχέση με το αυτοκίνητο και θεωρητικά λίγο έως πολύ καλύτερο επίπεδο από τον μέσο οδηγό. Αν τώρα κάποιος θεωρεί όσα γράφω πολύ ειδικά ή ότι τον μπερδεύουν, παρακαλείται να τα αγνοήσει.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#354277
glf έγραψε:Το esp δεν είναι για ξεκίνημα. Το traction control είναι.
Αρα;


σε πολλά αμάξια ταυτίζεται.

Στο δικό μου κάρο, αν βρεθείς σε ανηφόρα, π.χ. με χιόνι/ πάγο εναλλάξ, αν πατήσεις π.χ. λιγο παραπάνω γκάζι και το esp παρέμβει, κόβει το γκάζι για αρκετό διάστημα και χάνεις φόρα. Αν αυτό σου τύχει μπαίνει το esp 2 3 φορές απλά έρχεται η ώρα και ακινητοποιείσαι σε βαθμό αναπηρίας. :thumbsdown: :thumbsup:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#354742 Όταν μπει το ABS (ειδικά στα παλιότερα) βασικά φρενάρεις τόσο όσο μπορεί να φρενάρει ο χειρότερος τροχός, άρα όσο μπορούν να φρενάρουν τα κοινά πίσω..... Αν καταργούσες το ABS (αρκετοί τζιπάδες το κάνουν, βγάζουν την ασφάλεια ή βγάζουν προέκταση με διακόπτη) τα εμπρός λάστιχα θα σε φρέναραν καλύτερα αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα έκανες τετακέ.

Εμένα έχει αντισπιν αλλά έχει 2 σκάλες, την κανονική on-off (σε φρενάρει και σου κόβει το γκάζι) και την κρυφή που δεν σου κόβει το γκάζι αλλά μόνο σε φρενάρει. Σε αυτήν την μεσαία σκάλα μπορώ να βγώ από ανηφορικό στενό σε ανηφορικό κύριο δρόμο όταν είναι γλυστερά. Με το αντισπίν αναμμένο απλά μου κόβει το γκάζι και με ακινητοποιεί στην αρχή της εξόδου.
Γενικά σε χιόνι και λάσπη θέλεις να σπινάρει και λίγο για να αδειάζει το λάστιχο. Αν γεμίσει χιόνι που παγώνει πλέον ΄το λάστιχό σου είναι ένα σχετικά λείο στρογγυλό πράμα με ελάχιστη πρόσφυση.

Τα Subaru έχουν είδος τετρακίνησης που τα πάει πολύ καλά με το χιόνι. Για αυτό και θα τα δείτε αρκετά σε χώρες/μέρη με πολύ κρύο και χιόνια.

Νομίζω ότι μετά από αρκετά παραδείγματα που αναφέρθηκαν πρέπει να έχει γίνει κατανοητό πόσο μεγάλη σημασία παίζουν τα κατάλληλα λάστιχα.