Είμαι πραγματικά πάρα πολύ ευχαριστημένος, δεδομένου ότι τα είχαμε πάρει και σε πολύ συμπαθητική τιμή.
(για τους ανόητους, δάσκαλος δεν είναι η λογική αλλά η συμφορά)
Φοβερή στιγμή αυτή και η επόμενη ακόμα πιο φοβερή όταν carvάρεις και νιώθεις τα g στο πέρα δώθε
Φυσικά δεν μου φταίει κανείς που την πάτησα σαν τουρίστας και ανέβηκα αργά από την μεριά της Αράχοβας. Θα έπρεπε να ξέρω καλύτερα.
(για τους ανόητους, δάσκαλος δεν είναι η λογική αλλά η συμφορά)
Αφορμή ήταν αυτά που είδαμε και φέτος...
Μετά από καμιά 4-5 μέρες σα να τελείωσα, δείτε το στο
http://www.smakracing.gr/images/stories ... eriodo.pdf
Renault Clio II phase2 1.4 2001-2009
VW Golf 1.4TSi 122 DSG 2009-2013
Renault Clio IV 1.5DCi 2014-
Mazda MX-5 NB 1.6('00) 2016-
< Note >
Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω μερικές συμβουλές που έχουν να κάνουν με την ίδια την οδηγηση και όχι την προετοιμασία.
Πρώτα απ' όλα σχεδόν πάντα φρενάρετε πριν στρίψετε. Ακόμα και αν δε χρειάζεται. Στόχος είναι να μεταφερθεί βάρος μπροστά και να βοηθήσει τους μπροστινούς τροχούς να βρουν πρόσφυση.
Σε αντίθεση με το στεγνό δεν είναι λάθος να στρίβουμε με τη φόρα , είδικά σε FWD , γιατί δύσκολο οι μπροστινοί τροχοί να βρουν πρόσφυση όταν στρίβουμε και επιταχύνουμε ταυτόχρονα.
Αν για κάποιο λόγο χαθεί η πρόσφυση, δεν χρειάζεται αστραπιαία διόρθωση. Εκτός από την πρώτη αντίδραση που είναι συνήθως πολύ γρήγορη , πχ ξεκόλλημα του πίσω μέρους, τα υπόλοιπα στο χιόνι εξελλίσονται λιγο σε slow motion. Αφήστε λίγο το αυτοκίνητο να "ταξιδέψει" με το πλαι και τους τροχούς ίσιους πριν διορθώσετε. Ακόμα και στη διόρθωση οι κινήσεις πρέπει να είναι απαλές και σχετικά αργές. Αν τυχόν υπερδιορθώσετε το δεύτερο ξεκόλλημα θα είναι υπερβολικά γρήγορο και δύσκολα σώζεται.
Πάμε λίγο να τα δούμε πιο αναλυτικά.
Υποστροφή.
Σε FWD είτε μπήκατε με μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή , είτε βιαστήκατε να πατήσετε το γκάζι. Όπως και να έχει, βρεθήκατε να συνεχίζετε ευθεία αντί να στρίβετε. Μην αφήνετε απότομα το γκάζι. Μειώστε σταδιακά και αν ακόμα επιμένει να ταξιδεύει ευθεία, τσιμπήστε το φρένο και ισιώστε όσο μπορείτε το τιμόνι. Αν κι αυτά δε δουλέψουν , έσχατη λύση το χειρόφρενο. Γλιστρώντας με τα 4 το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει αρκετά. Οι πισωκίνητοι δοκιμάστε επίσης το τσίμπημα στο φρένο και λίγο περισσότερο γκάζι απλά να είστε έτοιμοι για μετάβαση σε υπερστροφή.
Υπερστροφή.
Εδώ έχουμε να κάνουμε κυρίως με πισωκίνητους και τετρακίνητους χωρίς να αποκλείουμε και τους όλα μπροστά. Συνήθως προκαλείται από βιαστική επιτάχυνση ή πατήσατε πολύ βαθιά το γκάζι. Και πάλι μην αφήνετε απότομα το γκάζι. Ελαττώστε σταδιακά την πίεση και μη βιαστείτε να κάνετε ανάποδο τιμόνι. Ισιώστε απαλά το τιμόνι και αν επιμένει τραβήξτε λίγο το χειρόφρενο. Προσοχή όχι παρατεταμένο τράβηγμα γιατί το τετ α κε παραμονεύει.
Στα FWD επίσης μπορεί να εμφανιστεί υπερστροφή. Όποιος έχει ερθει σε επαφή με υπερστροφή σε FWD ξέρει ότι μαζεύεται με το γκάζι. Το ίδιο ισχύει και στο χιόνι απλά θα πρέπει να είστε φειδωλοί με το γκάζι. Εν αναγκη ένα πάτα άσε είναι καλύτερο.
Τέλος θα σας πρότεινα όσοι μπορείτε να βρείτε μια αλάνα ή κάποιον άλλον ανοιχτό χώρο και να "παίξετε". Είναι μια καλή ευκαιρία να δοκιμάσετε πράγματα που για να τα καταφέρετε στο στεγνό θέλει μεγάλες ταχύτητες και ένα πιθανό στράβωμα κοστίζει πολλά και κρύβει πολλά ρίσκα. Το χιόνι θα σας δώσει την ευκαιρία να δείτε πως αντιδρά το αυτοκίνητο σε διάφορες off balance καταστάσεις με πολύ μικρές ταχύτητες και ελάχιστη φθορά των μηχανικών σας μερών. Ίσως σας μείνει και κάτι που μπορεί να το χρειαστείτε αργότερα στο στεγνό .
(για τους ανόητους, δάσκαλος δεν είναι η λογική αλλά η συμφορά)
Στις " ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ"
Δεν ξέρω αν πρέπει να βάλει κανείς βαζελίνη στα λάστιχα της πόρτας ή κάποιο άλλο υλικό. Ο quadra θα γνωρίζει.