Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By elvet
#352622
mousatos έγραψε:Εξαιρετικά τα michelin energy saver + σε χιόνι. Έτυχε να προσπεράσω μερικούς αργότερους οδηγούς στη χιονισμένη εγνατία αλλά και στα περίχωρα της πόλης . Κινήθηκα χωρίς πρόβλημα ανάμεσα στις 2 λωρίδες παρά τη συγκέντρωση περισσότερου χιονιού σε εκείνο το σημείο ( που συνήθως μένει ακαθάριστο).

Κι εμένα μου άρεσαν, παρότι δεν είναι καθόλου μαλακά, και πήγαιναν καλά στο χιόνι, ίσως γιατί στο Punto είναι στενά (175/65/15)
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#352627 175/70/14 τα δικά μου . Σχεδόν καινούργια βέβαια με 10,000 χιλιόμετρα αλλά είχα κάνει την αλλαγή προς-πίσω πριν τα Χριστούγεννα και τα πίσω που μπήκαν μπροστά είχαν ακόμη τα μπιμπικάκια στο πλαϊ , πρακτικά καινούργια.
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#353016 Σήμερα τα Barum Polaris 3 -στην τρίτη χρονιά τους αν δεν κάνω λάθος- έδωσαν ρεσιτάλ απόδοσης. Εκεί που κολλούσαν όλοι, ακόμα και τετρακίνητα, αυτά κατάφεραν να με φτάσουν στον προορισμό μου χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Και το εκτίμησα ιδιαιτέρως γιατί ήταν το πιο extreme test που θα μπορούσα να τους κάνω σε χιονισμένο και παγωμένο οδόστρωμα: Ανάβαση με βήμα σημειωτόν και εκατοντάδες στάσεις σε ανηφορικά κομμάτια και στροφές (μια απόσταση τριών χιλιομέτρων πήρε 45 λεπτά).

Είμαι πραγματικά πάρα πολύ ευχαριστημένος, δεδομένου ότι τα είχαμε πάρει και σε πολύ συμπαθητική τιμή.
Άβαταρ μέλους
By Kon5
#353021 Αν είχες και ήλιο παρέα στη διαδρομή σαν να βλέπω το ήρεμο χαμόγελο στο πρόσωπό σου!
Φοβερή στιγμή αυτή και η επόμενη ακόμα πιο φοβερή όταν carvάρεις και νιώθεις τα g στο πέρα δώθε :s_shout :s_shout :s_shout :s_shout :s_shout :s_shout
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#353085 Δυστυχώς τα πράγματα δεν ήταν και τόσο ειδυλλιακά. Με δεκάδες οδηγούς να έχουν κολλήσει σε διάφορα σημεία της ανηφορικής διαδρομής, άλλους να τσουλάνε στην κατηφόρα προς τους πίσω τους ή το χαντάκι, τον δρόμο κλειστό και τεράστια καθυστέρηση... όλα αυτά δεν σου βγάζουν ένα ήρεμο χαμόγελο.

Φυσικά δεν μου φταίει κανείς που την πάτησα σαν τουρίστας και ανέβηκα αργά από την μεριά της Αράχοβας. Θα έπρεπε να ξέρω καλύτερα.
Άβαταρ μέλους
By glf
#353523 Έχω φτιάξει ένα πλήρη οδηγό με συμβουλές για τη χειμερινή περίοδο και τελικά βγήκε και λίγο μεγάλο.
Αφορμή ήταν αυτά που είδαμε και φέτος...
Μετά από καμιά 4-5 μέρες σα να τελείωσα, δείτε το στο

http://www.smakracing.gr/images/stories ... eriodo.pdf
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#353524 Ειχα οδηγησει σε χιονι στο παρελθον (χωρις χιονολαστιχα βεβαια κακως απλα συνεβαινε σε κανα βουνο που δε το ειχα υπολογισει αυτο το ενδεχομενο), και μιας και με τα χιονια τωρα τελευταια στη πολη μου και επειδη δεν ειχα 4δα χιονολαστιχα ετοιμα, βρηκα 2 χιονολαστιχα μεταχειρισμενα και τα εβαλα μπροστα σε 15ρες ζαντες της μαρκας michelin alpin a4. Ναι το ξερω βλακεια μου να μην εχω και στον πισω αξονα χιονολαστιχα, αλλα ηταν ισα που να μετακινουμαι αυτες τις μερες χωρις να χρειαζομαι αλυσιδες. Δε πιστευα πραγματικα τη διαφορα που εχουν τα χιονολαστιχα σε σχεση με το απλο λαστιχο. Ξεκιναγα απο ανηφορες με απαλες κινησεις βεβαια αλλα εφευγα, πηγαινα σε στενα που ημουν το πρωτο αμαξι που παταγε, ξεμπλοκαρα 3 φιλους μου που παγιδευτηκαν, ηταν κατι πρωτογνωρο για εμενα και πραγματικα απιστευτο. Το μονο ισως κακο που παρατηρησα, το οποιο δε το ηξερα ο ιδιος και δε ξερω αν εφταιγε το λαστιχο η το αυτοκινητο, ηταν οτι σε κατασταση εκτακτης αναγκης οπου μπαινει το abs, το αμαξι απλα δε φρεναρε και εμπαινε εβγαινε το abs σε σημειο που χαλαγε την ισσοροπια του. Τωρα δε ξερω αν εφταιγε το γεγονος επισης που ειχα all weather λαστιχα στον πισω αξονα και συνεβει αυτο, αλλα εγω προσωπικα πηγα να τα κανω απανω μου γιατι διαλεξα κατηφορικη διασταυρωση που εγω ειχα stop. Με τα πολλα πολλα και με τη βοηθεια του χειροφρενου και κατι αναποδα τιμονια το εφερα παλι το αμαξι και το σταματησα αλλα αν θα μπορουσε καποιος να μου εξηγησει γιατι συνεβη αυτο θα ημουν ευγνωμον.
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#353527
glf έγραψε:Έχω φτιάξει ένα πλήρη οδηγό με συμβουλές για τη χειμερινή περίοδο και τελικά βγήκε και λίγο μεγάλο.
Αφορμή ήταν αυτά που είδαμε και φέτος...
Μετά από καμιά 4-5 μέρες σα να τελείωσα, δείτε το στο

http://www.smakracing.gr/images/stories ... eriodo.pdf

Το διάβασα, πάρα πολύ καλό, αναλυτικό,πλήρες και με πολύ κατανοητή γλώσσα
Άβαταρ μέλους
By blackpug106
#353528
glf έγραψε:Έχω φτιάξει ένα πλήρη οδηγό με συμβουλές για τη χειμερινή περίοδο και τελικά βγήκε και λίγο μεγάλο.
Αφορμή ήταν αυτά που είδαμε και φέτος...
Μετά από καμιά 4-5 μέρες σα να τελείωσα, δείτε το στο

http://www.smakracing.gr/images/stories ... eriodo.pdf


Ωραιος!!

:s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By vagmann
#353532
glf έγραψε:Έχω φτιάξει ένα πλήρη οδηγό με συμβουλές για τη χειμερινή περίοδο και τελικά βγήκε και λίγο μεγάλο.
Αφορμή ήταν αυτά που είδαμε και φέτος...
Μετά από καμιά 4-5 μέρες σα να τελείωσα, δείτε το στο

http://www.smakracing.gr/images/stories ... eriodo.pdf



Αποθηκευτηκε!Ευχαριστουμε glf!
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#353573 Μια μικρή ένσταση απο μένα + κάποιες ακόμα συμβουλές. Το καλύτερο είναι να απενεργοποιείται το ESP σε τέτοιες καταστάσεις. Όχι τόσο για την πορεία, αλλά για το ξεκίνημα. Φίλος έμεινε με SLK σε ανηφόρα της πλάκας, με ελάχιστο χιόνι γιατί πολύ απλά το ESP δεν τον άφηνε να σπινάρει έστω και λίγο για να ξεκινήσει.

Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω μερικές συμβουλές που έχουν να κάνουν με την ίδια την οδηγηση και όχι την προετοιμασία.
Πρώτα απ' όλα σχεδόν πάντα φρενάρετε πριν στρίψετε. Ακόμα και αν δε χρειάζεται. Στόχος είναι να μεταφερθεί βάρος μπροστά και να βοηθήσει τους μπροστινούς τροχούς να βρουν πρόσφυση.

Σε αντίθεση με το στεγνό δεν είναι λάθος να στρίβουμε με τη φόρα , είδικά σε FWD , γιατί δύσκολο οι μπροστινοί τροχοί να βρουν πρόσφυση όταν στρίβουμε και επιταχύνουμε ταυτόχρονα.

Αν για κάποιο λόγο χαθεί η πρόσφυση, δεν χρειάζεται αστραπιαία διόρθωση. Εκτός από την πρώτη αντίδραση που είναι συνήθως πολύ γρήγορη , πχ ξεκόλλημα του πίσω μέρους, τα υπόλοιπα στο χιόνι εξελλίσονται λιγο σε slow motion. Αφήστε λίγο το αυτοκίνητο να "ταξιδέψει" με το πλαι και τους τροχούς ίσιους πριν διορθώσετε. Ακόμα και στη διόρθωση οι κινήσεις πρέπει να είναι απαλές και σχετικά αργές. Αν τυχόν υπερδιορθώσετε το δεύτερο ξεκόλλημα θα είναι υπερβολικά γρήγορο και δύσκολα σώζεται.

Πάμε λίγο να τα δούμε πιο αναλυτικά.
Υποστροφή.
Σε FWD είτε μπήκατε με μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή , είτε βιαστήκατε να πατήσετε το γκάζι. Όπως και να έχει, βρεθήκατε να συνεχίζετε ευθεία αντί να στρίβετε. Μην αφήνετε απότομα το γκάζι. Μειώστε σταδιακά και αν ακόμα επιμένει να ταξιδεύει ευθεία, τσιμπήστε το φρένο και ισιώστε όσο μπορείτε το τιμόνι. Αν κι αυτά δε δουλέψουν , έσχατη λύση το χειρόφρενο. Γλιστρώντας με τα 4 το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει αρκετά. Οι πισωκίνητοι δοκιμάστε επίσης το τσίμπημα στο φρένο και λίγο περισσότερο γκάζι απλά να είστε έτοιμοι για μετάβαση σε υπερστροφή.

Υπερστροφή.
Εδώ έχουμε να κάνουμε κυρίως με πισωκίνητους και τετρακίνητους χωρίς να αποκλείουμε και τους όλα μπροστά. Συνήθως προκαλείται από βιαστική επιτάχυνση ή πατήσατε πολύ βαθιά το γκάζι. Και πάλι μην αφήνετε απότομα το γκάζι. Ελαττώστε σταδιακά την πίεση και μη βιαστείτε να κάνετε ανάποδο τιμόνι. Ισιώστε απαλά το τιμόνι και αν επιμένει τραβήξτε λίγο το χειρόφρενο. Προσοχή όχι παρατεταμένο τράβηγμα γιατί το τετ α κε παραμονεύει.

Στα FWD επίσης μπορεί να εμφανιστεί υπερστροφή. Όποιος έχει ερθει σε επαφή με υπερστροφή σε FWD ξέρει ότι μαζεύεται με το γκάζι. Το ίδιο ισχύει και στο χιόνι απλά θα πρέπει να είστε φειδωλοί με το γκάζι. Εν αναγκη ένα πάτα άσε είναι καλύτερο.

Τέλος θα σας πρότεινα όσοι μπορείτε να βρείτε μια αλάνα ή κάποιον άλλον ανοιχτό χώρο και να "παίξετε". Είναι μια καλή ευκαιρία να δοκιμάσετε πράγματα που για να τα καταφέρετε στο στεγνό θέλει μεγάλες ταχύτητες και ένα πιθανό στράβωμα κοστίζει πολλά και κρύβει πολλά ρίσκα. Το χιόνι θα σας δώσει την ευκαιρία να δείτε πως αντιδρά το αυτοκίνητο σε διάφορες off balance καταστάσεις με πολύ μικρές ταχύτητες και ελάχιστη φθορά των μηχανικών σας μερών. Ίσως σας μείνει και κάτι που μπορεί να το χρειαστείτε αργότερα στο στεγνό .
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#353582
glf έγραψε:Έχω φτιάξει ένα πλήρη οδηγό με συμβουλές για τη χειμερινή περίοδο και τελικά βγήκε και λίγο μεγάλο.
Αφορμή ήταν αυτά που είδαμε και φέτος...
Μετά από καμιά 4-5 μέρες σα να τελείωσα, δείτε το στο

http://www.smakracing.gr/images/stories ... eriodo.pdf


Έχω την άδεια σου να το αναδημοσιεύσω στο snowclub.gr?
Άβαταρ μέλους
By xeno
#353677 Πολύ καλό!

Στις " ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ"
Δεν ξέρω αν πρέπει να βάλει κανείς βαζελίνη στα λάστιχα της πόρτας ή κάποιο άλλο υλικό. Ο quadra θα γνωρίζει.