Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By otso
#334663 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ Pitt οποτε δεν ρωταω κανεναν αλλο , οτι απορια εχω θα στελνω πμ κατευθειαν . νασαι καλα και να εχεις ορεξη και κεφι να μας απαντας .
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#334664 Οκ! Εδώ είναι ένα πρόχειρο σχέδιο, ελπίζω να μήν έχω κάνει κάτι λάθος

Οι τερματικοί διακόπτες πρέπει να είναι τύπου που διακόπτουν το κύκλωμα όταν πατηθούν (normally closed). Οι επαφές των ρελέ πρέπει να είναι ΝΟ (normally open)

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#334668
Pitt έγραψε:
otso έγραψε:ασ σε ρωτησω και εγω κατι μικρο (τον Γιάννη ( fubar.gr ) εννοω , μιας και ειδα UNI-T , ειναι αξιοπιστη εταιρεια ; επειδη θελω να παρω ενα φτηνο αποστασιομετρο λεηζερ και ειναι η μονη φτηνη που εχω ακουσει το ονομα.


Μια χαρά είναι. Θα έλεγα ότι τα όργανά της γενικώς είναι από τα καλά κινέζικα.


+1

Τα UNI-T ήταν πάντα καλά όργανα, και ειδικά τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει άλματα σε θέματα ποιότητας. Τα αγοράζεις άφοβα.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#334674
fubar.gr έγραψε:Οκ! Εδώ είναι ένα πρόχειρο σχέδιο, ελπίζω να μήν έχω κάνει κάτι λάθος

Οι τερματικοί διακόπτες πρέπει να είναι τύπου που διακόπτουν το κύκλωμα όταν πατηθούν (normally closed). Οι επαφές των ρελέ πρέπει να είναι ΝΟ (normally open)

Εικόνα


Μια απορία και μια διεκρίνηση που δεν είχα κάνει, η διευκρίνηση είναι ότι το τριφασικό θα το πάρω από Inverter που δεν έχει ουδέτερο και η απορία μου είναι χωρίς ουδέτερο θα λειτουργεί το κύκλωμα ? Χρειάζεται ουδέτερος για την μανδάλωση ή δεν υπάρχει μανδάλωση ?
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#334685 Ο ουδέτερος χρειάζεται για να οπλίσουν τα ρελέ. Το οτι το inverter δέν βγάζει ουδέτερο δέν είναι μεγάλο πρόβλημα. Λύνεται είτε με λίγο διαφορετική συνδεσμολογία, ή με χρήση διαφορετικού τύπου ρελέ.

Αυριο δευτέρα θα πάω έτσι κι αλλιώς σε μαγαζί γνωστού μου που ασχολείται με τέτοια και θα τον ρωτήσω τί ρελέ υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά σε όσο το δυνατόν μικρότερο μέγεθος.

Νομίζω καλύτερα είναι να βρούμε πρώτα τα ρελέ, γιατι με συνδεσμολογία η οποία να απαιτεί περίεργα και δυσεύρετα ρελέ δέν κάνουμε δουλειά!
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#334707
fubar.gr έγραψε:Ο ουδέτερος χρειάζεται για να οπλίσουν τα ρελέ. Το οτι το inverter δέν βγάζει ουδέτερο δέν είναι μεγάλο πρόβλημα. Λύνεται είτε με λίγο διαφορετική συνδεσμολογία, ή με χρήση διαφορετικού τύπου ρελέ.

Αυριο δευτέρα θα πάω έτσι κι αλλιώς σε μαγαζί γνωστού μου που ασχολείται με τέτοια και θα τον ρωτήσω τί ρελέ υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά σε όσο το δυνατόν μικρότερο μέγεθος.

Νομίζω καλύτερα είναι να βρούμε πρώτα τα ρελέ, γιατι με συνδεσμολογία η οποία να απαιτεί περίεργα και δυσεύρετα ρελέ δέν κάνουμε δουλειά!


Σε ευχαριστώ, όταν έχεις νέα μου λες.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#335047 Λοιπόν, υπάρχουν οι εξής επιλογές:

1. Ρελέ με πηνίο 380 Volt.

Δέν χρειάζεται ουδέτερο. Εκεί που στο σχεδιάγραμμα φαίνεται η σύνδεση στον ουδέτερο την κάνουμε σε μία απο τις άλλες δύο φάσεις (L2 ή L3). Το πρόβλημα είναι οτι αυτά τα ρελέ είναι ογκώδη, πανάκριβα και δυσεύρετα. Ενδεικτικά ένα που βρήκα εδώ κοστίζει 80 ευρώ το ένα! http://www.kafkas.gr/proionta/viomichan ... ink_73081/



2. Ρελέ με πηνίο 220 Volt και μία έξτρα μονοφασική παροχή.

Σε αυτή την περίπτωση βάζουμε δύο απλά ρελέ των τριων επαφών στα 220 Volt που υπάρχει μεγάλη ποικιλία και χαμηλές τιμές. Θα τραβήξουμε ένα καλώδιο απο μία πρίζα και η φάση του θα πάει στην κοινή επαφή του μεταγωγικου διακόπτη, και ο ουδέτερος όπως φαίνεται στο σχεδιαγραμμα.


3. Ρελέ με πηνίο 220 Volt με βατική αντίσταση σε σειρά με το πηνίο.

Απ ότι είδα μπορείς να μετατρέψεις ένα ρελέ των 220 Volt σε 380, απλά τοποθετώντας σε σειρά με το πηνίο μια αντίσταση γύρω στα 7000 ohm των 4 βάτ. Η αντίσταση θα ρίξει τα 380 Volt σε 220 και το ρελέ θα λειτουργεί κανονικά. Η σύνδεση του ρελέ θα γίνει όπως και στην 1η περίπτωση.



Νομίζω οτι η περίπτωση 3 είναι η πιό βολική.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#335086 Γιάννη ευχαριστώ, για να ξεφύγω από το πρόβλημα του ουδέτερου δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω μίνι ρελέ 3 επαφών με πηνίο 12 ή 24 VAC ? Το μοτέρ είναι μικρό, 0.12 kw, 0.45Α σε αστέρα και 0,78Α σε τρίγωνο.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#335122
21 quadra έγραψε:Γιάννη ευχαριστώ, για να ξεφύγω από το πρόβλημα του ουδέτερου δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω μίνι ρελέ 3 επαφών με πηνίο 12 ή 24 VAC ? Το μοτέρ είναι μικρό, 0.12 kw, 0.45Α σε αστέρα και 0,78Α σε τρίγωνο.


Δέν θα βοηθήσει αυτό, γιατι πάλι πρέπει με κάποιο τρόπο να μειωθεί η τάση. Και επειδή η διαφορά τάσης απο 380 σε 12 ή 24 είναι πολύ μεγάλη, δέν γίνεται να πέσει έτσι απλά με μία αντίσταση όπως απο 380 σε 220.

Με ρελέ τέτοιου τύπου γίνεται η δουλειά: http://www.ergo-tel.gr/product_info.php ... ts_id=9959

Αν δέν βιάζεσαι, μπορώ να στο φτιάξω σε πλακέτα με τα ρελέ και τις απαραίτητες αντιστάσεις πάνω και κλέμες για να συνδέσεις τις φάσεις, το κεντρικό διακόπτη και τους τερματικούς διακόπτες.

Πές μου μόνο τις διαστάσεις του κουτιού (μήκος, υψος, πλάτος) για να υπολογίσω την πλακέτα

Το κόστος θα είναι τα υλικά (λογικά κάτω απο 50 ευρώ) και μια ξενάγηση στο μηχανουργείο σου :yahoo:

Η πλακέτα θέλει γύρω στις 25 ημέρες απο τη στηγμή που θα καταθέσω το σχέδιο.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#335128 Γιατί θα πρέπει να ρίξω την τάση ? Με ένα μικρό μετασχηματιστή στα 12 ή 24 VAC μέσω του διακόπτη θα οπλίζω τα πηνία των ρελέ, όλος ο χειρισμός του διακόπτη / τερματικών θα γίνεται με χαμηλή τάση και η υψηλή τάση από το inverter πρός το μοτέρ θα περνάει μέσα από τις επαφές των ρελέ, είναι λάθος η σκέψη μου ?

Δυστυχώς είναι βιαστικό, έχω μια παραγγελίαδίσκων για Γαλλία και πρέπει να βγεί σε 10 ημέρες, το σεπόρτι του τόρνου που δεν έχει δική του κίνηση μου κουράζει την μέση σκυμμένος όταν πρέπει να κάνω φάλτσα στις καμπάνες χειροκίνητα, δεν έχω τον χρόνο να περιμένω.

Αν είσαι προς Αγ.Παρασκευή έλα για καφέ όποτε θέλεις, 08.00 - 21.00 και ΣΚ. Στέλνω με pm το τηλέφωνο να συνενοηθούμε.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#335136
21 quadra έγραψε:Γιατί θα πρέπει να ρίξω την τάση ? Με ένα μικρό μετασχηματιστή στα 12 ή 24 VAC μέσω του διακόπτη θα οπλίζω τα πηνία των ρελέ, όλος ο χειρισμός του διακόπτη / τερματικών θα γίνεται με χαμηλή τάση και η υψηλή τάση από το inverter πρός το μοτέρ θα περνάει μέσα από τις επαφές των ρελέ, είναι λάθος η σκέψη μου ?

Δυστυχώς είναι βιαστικό, έχω μια παραγγελίαδίσκων για Γαλλία και πρέπει να βγεί σε 10 ημέρες, το σεπόρτι του τόρνου που δεν έχει δική του κίνηση μου κουράζει την μέση σκυμμένος όταν πρέπει να κάνω φάλτσα στις καμπάνες χειροκίνητα, δεν έχω τον χρόνο να περιμένω.

Αν είσαι προς Αγ.Παρασκευή έλα για καφέ όποτε θέλεις, 08.00 - 21.00 και ΣΚ. Στέλνω με pm το τηλέφωνο να συνενοηθούμε.



Ναί, και αυτό γίνεται, όμως χρειάζεται μετασχηματιστής 380V σε 12 ή 24 που μάλλον θα είναι πιό δύσκολο να βρεθούν σε σχέση με τους κλασικούς 220V
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#335139
fubar.gr έγραψε:
21 quadra έγραψε:Γιατί θα πρέπει να ρίξω την τάση ? Με ένα μικρό μετασχηματιστή στα 12 ή 24 VAC μέσω του διακόπτη θα οπλίζω τα πηνία των ρελέ, όλος ο χειρισμός του διακόπτη / τερματικών θα γίνεται με χαμηλή τάση και η υψηλή τάση από το inverter πρός το μοτέρ θα περνάει μέσα από τις επαφές των ρελέ, είναι λάθος η σκέψη μου ?

Δυστυχώς είναι βιαστικό, έχω μια παραγγελίαδίσκων για Γαλλία και πρέπει να βγεί σε 10 ημέρες, το σεπόρτι του τόρνου που δεν έχει δική του κίνηση μου κουράζει την μέση σκυμμένος όταν πρέπει να κάνω φάλτσα στις καμπάνες χειροκίνητα, δεν έχω τον χρόνο να περιμένω.

Αν είσαι προς Αγ.Παρασκευή έλα για καφέ όποτε θέλεις, 08.00 - 21.00 και ΣΚ. Στέλνω με pm το τηλέφωνο να συνενοηθούμε.



Ναί, και αυτό γίνεται, όμως χρειάζεται μετασχηματιστής 380V σε 12 ή 24 που μάλλον θα είναι πιό δύσκολο να βρεθούν σε σχέση με τους κλασικούς 220V


Δεν το καταλαβαίνω γιατί ο μετασχηματιστής πρέπει να είναι 380 ? όταν έφτιαχνα τις μηχανές συσκευασίας επιλέγαμε με τον ηλεκτρολόγο τι πηνία θα έχουν τα ρελέ όχι μόνο για τις βαλβίδες του αέρα στον αυτοκατισμό αλλά και στα πηνία των 3φασικών κινητήρων, είχαμε επιλογή 12 /24 VAC, 12/24 VDC ή 110/220 VAC, επιλέγαμε ανάλογα την εφαρμογή πχ νερά, βρώμικο περιβάλλον κλπ.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#335284
21 quadra έγραψε:Δεν το καταλαβαίνω γιατί ο μετασχηματιστής πρέπει να είναι 380 ? όταν έφτιαχνα τις μηχανές συσκευασίας επιλέγαμε με τον ηλεκτρολόγο τι πηνία θα έχουν τα ρελέ όχι μόνο για τις βαλβίδες του αέρα στον αυτοκατισμό αλλά και στα πηνία των 3φασικών κινητήρων, είχαμε επιλογή 12 /24 VAC, 12/24 VDC ή 110/220 VAC, επιλέγαμε ανάλογα την εφαρμογή πχ νερά, βρώμικο περιβάλλον κλπ.


Εξαρτάται απο που θα πάρεις την παροχή για το μετασχηματιστή. Αν τον συνδέσεις μεταξύ φάσης και ουδετέρου (σαν να τον βάζεις σε μία πρίζα δηλαδή) η τάση είναι 220 Volt.

Αλλά απο τη στιγμή που δέν έχεις ουδέτερο, αναγκαστικά θα τον συνδέσεις μεταξύ δύο φάσεων, και σε αυτή την περίπτωση η τάση είναι 380 Volt.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#335340 Άρα όπως λες μπορείς να βάλεις πηνία 380 βόλτ στους μετασχηματιστές, έτσι δεν είναι ?
Επίσης αν πάρω ρεύμα από ξεχωριστή πρίζα με 220 κανονικά και πάρω τα 24vac από τον μετασχηματιτή δεν μπορώ να έχω πηνία 24vac στους ρελέδες ?
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#335432
21 quadra έγραψε:Άρα όπως λες μπορείς να βάλεις πηνία 380 βόλτ στους μετασχηματιστές, έτσι δεν είναι ?
Επίσης αν πάρω ρεύμα από ξεχωριστή πρίζα με 220 κανονικά και πάρω τα 24vac από τον μετασχηματιτή δεν μπορώ να έχω πηνία 24vac στους ρελέδες ?



Ναί, μπορείς να πάρεις απο πρίζα, να το στείλεις στο μετασχηματιστή και μετά στα 24άρια ρελέ.