Corto Maltese έγραψε:Τέλος απορώ με την ευκολία που κάποιοι στα πλαίσια κάποιας εναλλακτικότητας και πολιτικής ορθότητας ακυρώνουν αιώνες εξέλιξης, το διαφωτισμό, τη χειραφέτηση του ανθρώπου και τα δικαιώματά του, φλερτάροντας με τον μεσαίωνα και τα παράγωγά του.
Μπορει και να ειναι (το αρθρο) αποτελεσμα μιας οπως λες "πολιτικης ορθοτητας", μπορει ομως και να μην ειναι.
Στα πλαισια δλδ αυτου που εσυ επικαλεισαι -και καλα κανεις- του ρασιοναλισμου, το κατακαθι δλδ του ιστορικου υλισμου σου, ΠΡΕΠΕΙ να ερμηνευσεις το αρθρο οχι μονο απο την βολικη προς εσενα οπτικη.
Αν δλδ παρα τις οποιες αδυναμιες του-της αρθογραφου τα ερωτηματα που θετει εχουν και μια καποια ουσια.
Αν εχει ουσια αυτη η ουσια κατα τη δικη μου ερμηνεια ειναι το ερωτημα της προσεγγισης του "αλλου" του ξενου.
Για την κακοποιηση μιας γυναικας στην ελλαδα η απαντηση ειναι προφανης και μαλλον λιγο αποπροσανατολιστικη, εκτος κι αν στο πλανητικο μας χωριο εχουμε ΟΛΟΙ ενα κοινο πια πλαισιο αναφορας.
Α λοιπον ) Ειμαστε σε πλανητικο χωριο, ο κυριαρχος πολιτισμος (ο δυτικος) εχει σχηματισει ενα παγκοσμιο συστημα αντικειμενικοποιησης της κουλτουρας, που θα κοβει καθετα και στο χωροχρονο, ολα τα στρωματα της ιστοριας καθε κοινωνικης ομαδας σε καθε γεωγραφικο διαμερισμα.
Β) Παρα(και ισως λογω τελικα) την διασυνδεση και συσχετιση των χωριων, πολεων,οικογενειων, σκυλιων, γατιων κλπ. υπαρχουν κοινωνικες συνθηκες που χρηζουν μια καποια ερμηνεια για να αποφυγουμε την ισοπεδωση, τα πουργατορια κοκ
Αν διαλεξουμε Α παμε ολοι μαζι καροτσι μεχρι το αυτονοητο συμπερασμα αν παλι ειμαστε για το Β εχουμε κατ αναγκη διερευνηση
Β1) Με ποιους ορους προσεγγιζεις μια αλλη κουλτουρα, ποια ειναι τα ορια επιρροης και επεμβασης ?
Β2) Με ποιους ορους κανουμε αξιολογηση της προκειμενης κουλτουρας ?
Β3) Μπορουμε να μιλαμε για εξελιξη, ακομα και φανατικοι μαρξιστες θα απεφευγαν την χρηση του ορου για την περιγραφη-αξιολογηση μη οικονομικων χαρακτηριστικων συνθηκων μιας κοινωνιας
Β4) Ποια εργαλεια μας παρεχει ο ρατιοναλισμος για αυτη την αποπειρα?
Εγω θα συμφωνησω οτι η αυτονομια ειναι προιον μονο μιας διαλεκτικης αναλυσης της ιστοριας, με αλλα λογια δικαιουται να μιλαει κανεις για αυτοδιαχειρηση αν και μονο αν εχει τη δυνατοτητα αναγνωσης και κρισης-κριτικης του ατομου και της συλλογικοτητας που σε αυτη ανηκει._
Αλλα η δυνατοτητα εσενα να μιλας για αυτονομια (εχοντας κατακτησει τα παραπανω) δεν προσδιοριζει αυτοματα και τη συσχετιση σου με ετερονομες συλλογικοτητες, δλδ το πως θα συμπεριφερθεις.
(κακοποιηση γυναικας= καταγγελια αστυνομια, εισαγγελεας, δικαστηριο, καταδικη, φυλακιση)
(κακοποιηση γυναικας= σαμανος του χωριου, ναρκωτικα, μαζικο οργιο, συναδελφωση, επιστροφη στη φυση)
(κακοποιηση γυναικας= αδερφος παιρνει το σουγια, πλατεια χωριου, μαχαιροβγαλτες, γυναικες με μαυρα κλαινε στην παραλια)
(κακοποιηση γυναικας= μελαχρινος βιαστης τρεχει να κρυφτει, στοχοποιηση απο δεκανεα του αμερικανικου στρατου, 10 σφαιρες των 5,56 , καταγραφη γεγονοτων απο καμερα του απατσι)
Σκεψεις,
Corto Maltese έγραψε:πορώ αν έχει πάει σε ελληνικό χωριό να δει πόσες γυναίκες κυκλοφορούν με μαύρα και μαντήλες και απορώ αν έχει αναρωτηθεί γιατί καμμία 60αρα στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη που έχει μεγαλώσει εδώ (και όχι ήρθε βόλτα να δει τα εγγόνια) δεν επιλέγει αυτό το dress code, αλλά η ελεύθερή της βούληση την οδηγεί να ντύνεται άνετα.
Απορώ πόσες γυναίκες έχει δει να κυκλοφορούν με μπικίνι για να πάνε στη δουλειά τους ή στο πανεπιστήμιο ή για καφέ, ώστε να το συγκρίνει με την καθολική χρήση της μπούργκας μέσω εξυπνακίστικης γελοιογραφίας
γιατι μιλαμε(μιλας) τοσο ευκολα για ελευθερη βουληση τη στιγμη που η συμπεριφορα του ατομου στις δυτικες κοινωνιες εχει παρομοιαστει (απο τη σχολη της Φρανκφουρτης μεχρι τον αλτουσερ) με κουρδιστο ανθρωπακι, πως σου βγαινει τοσο αυτοματα με μια τετοια ευκολια το "ελευθερη" βουληση οταν εχουμε τονους βιβλια που μιλανε για φετιχισμο, αλλοτριωση και και και.?
Οσο λοιπον επικινδυνο ειναι να προσεγγιζουμε αθελα μας (κι εγω μεσα αμα θες) πρακτικες που θυμιζουν πολιτικη ορθοτητα αλλο τοσο επικινδυνο ειναι να εξομοιωνουμε συνθηκες και καταστασεις στο ονομα του διαφωτισμου, οπως εκανε-κανει ο καθε σαρκοζι.