Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Kon5
#361337 Τι να πω ευχαριστώ πολύ fubar :oops:
Αυτό θα κάνω. Δεν ξέρω βεβαια αν υπάρχει εύκολη πρόσβαση στην πίσω μεριά του διακότη ή είναι τπτ fix / κλεισμένο και δεν μπορείς να δεις τί γίνεται :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Kon5
#361366
21 quadra έγραψε:Aυτόν της Technics τον θυμάσαι ? Βγήκε σε αρκετές παραλλαγές, φορούσε ολοκληρωμένα της μαμάς Panasonic με ειδικούς ηλεκτρολυτικούς στο τροφοδοτικό που στο εσωτερικό τους το διηλεκτρικό τους είχε απόσβεση από μπαμπού για να μην μικροφωνίζουν, θα έχεις δεί τους πυκνωτές στα τροφοδοτικά που τους κολλάνε με κόλλες, είναι γιαυτό τον λόγο ( υποθέτω πολύ ψιλό ροκανίδι ) όπως έλεγε τότε η Technics, το κακό είναι ότι είχε ένα μικρό μετασχηματιστή και οι πυκνωτές ήταν 2 Χ 10.000 mf για τα 100 watt που τον έδινε η Technics.

Toν είχε φίλος και συνάδελφος με ηχεία στήλες της Roister και όποτε τον έπαιζε δυνατά έκαιγε τα τουίτερ, σε συζήτηση που είχαμε μου τον έφερε και του άλλαξα την ανόρθωση και τον γέμισα με πυκνωτές κάπου συνολικά 80.000 mf και λύθηκε το πρόβλημα, τα όργανα της πρόσοψης αυτού του μηχανήματος μου έχουν κάψει την καρδιά, είχε και μια άλλη μαρκετινίστικη ιδιαιτερότητα στον προενισχυτή, την έλεγε virtual battery για να τροφοδοτεί τα κυκλώματα του απομονώνοντας στα από τον θόρυβο του δικτύου.

Εικόναupload gif from url

Βελόνες :inlove: :inlove:
Θυμάμαι μικρός που πήγαινα σε 2 - 3 μαγαζιά που είχαν αξιόλογα μηχανήματα και χάζευα. Θυμάμαι επίσης τα νακαμίτσι που είχαν καλά κασετόφωνα. Άραγε τί να κάνει αυτή η εταιρία.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#361404 Νομίζω ρώτησες και για πολύμπριζο Πετράν
Επίσης αν πάω σε νέο, ένα τέτοιο πάνω σε πολύμπριζο είναι οκ ή ένα τέτοιο ?


γι αυτό λέω μην μπεις σε φάση καλώδιο HDMI :lol:

Στο θέμα των ηχείων, εκει όντως πρεπει να το ψάξεις γιατί κάνει τη διαφορά. Επισης δεν μπορώ να καταλάβω αυτό που λεέι ο quadra, μιας και τα ηχεία έχουν μια ωμική αντίσταση που υποτίθεται κάνει match με τον ενισχυτη, η λογική μου μου λεέι ότι η εν σειρά αντίσταση που βάζεις με το καλώδιο θα πρέπει να είανι δυνητικά η ελάχιστη δυνατή (χοντρό καλώδιο, με μικρή ωμική αντίσταση) :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#361408 Θέλω να πάρω ηχεία όπως είχα γράψει αλλά όχι γουρούνι στο σακί. Υπάρχει κάποιο μαγαζί που να μπορώ να τα επιστρέψω αν τα δοκιμάσω και δεν με ικανοποιούν, χωρίς μα-μου ; Και να τ'άκουγα πάλι στο χώρο του καταστήματος, εφόσον αυτό ήταν εφικτό, δεν αλλάζει κάτι.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#361428
rx8_drifter έγραψε:...Στο θέμα των ηχείων, εκει όντως πρεπει να το ψάξεις γιατί κάνει τη διαφορά. Επισης δεν μπορώ να καταλάβω αυτό που λεέι ο quadra, μιας και τα ηχεία έχουν μια ωμική αντίσταση που υποτίθεται κάνει match με τον ενισχυτη, η λογική μου μου λεέι ότι η εν σειρά αντίσταση που βάζεις με το καλώδιο θα πρέπει να είανι δυνητικά η ελάχιστη δυνατή (χοντρό καλώδιο, με μικρή ωμική αντίσταση) :hmmm:
Αν ήταν απλά ωμική αντίσταση θα λέγαμε βάλε το πιο χοντρό και τέρμα. Και η αντίσταση του ηχείου δεν είναι κάτι σταθερό αλλάζει συνέχεια με τις συχνότητες. Και το ίδιο σε πολύ μικρότερο βαθμό κάνει και το καλώδιο, για αυτό πρέπει να ταιριάξει. Δεν είναι μόνο ωμική η αντίσταση του καλωδίου αλλά μαζί με χωρητικότητα και επαγωγικότητα και τυχόν μονώσεις και ηλεκτρομαγνητικό περιβάλλον του χώρου επηρεάζουν τον ήχο. Για αυτό και τόσες διαφορετικές υλοποιήσεις, χοντρό ή λεπτό, μονόκλωνο ή πολύκλωνο, χαλκός, τι χαλκός, ασήμι, τι ασήμι, με τι μόνωση, παράλληλα καλώδια ή πλεγμένα, με επιπλέον μόνωση ή όχι και πάει λέγοντας. Πρέπει να τα ακούσεις και ναι, κάνουν διαφορά. Ειδικά σε όσο πιο καλό σύστημα πας τόσο πιο εύκολα αντιληπτή είναι η διαφορά που μπορεί να κάνει το κάθε τι στην αλυσίδα αναπαραγωγής του ήχου. Είναι απίστευτα πολλές οι λεπτές ηχητικά ημιδιαπερατές κουρτίνες που σε χωρίζουν από τον τέλειο ήχο και τις αντιλαμβάνεσαι μόνο κάθε φορά που αφαιρείς κάποια από αυτές. "Βρε τι έχανα" κλπ
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#361444 Η αντίσταση των ηχείων είναι μιγαδική, δηλαδή περιέχει ένα πραγματικό και ένα φανταστικό μέγεθος τα οποία δεν προστίθενται ποτέ.

Ο ενισχυτής με το ηχείο είναι ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό κύκλωμα, η αντίσταση του ηχείου αναφέρεται σαν σύνθετη γιατί είναι σύνθετη, το ολοκληρωμένο ηλεκτρικό κύκλωμα ενισχυτής / ηχεία διαρέεται από τάση, ένταση, αυτεπαγωγές, χωρητικότητες και αντιστάσεις που συνεχώς μεταβάλλονται με το σήμα που διαρρέει το αυτό το κύκλωμα, έτσι μέρος της συνολικής αντίστασης είναι και το καλώδιο των ηχείων που προστίθεται για την ολοκλήρωση του κυκλώματος, η αντίσταση του η χωρητικότητα του και η αυτεπαγωγή του παίζει τον ρόλο στην συνολική απόδοση ανός μηχανήματος, άλλοτε ταιριάζει και άλλοτε όχι, αυτός είναι και ο λόγος της δοκιμής διάφορων καλωδίων γιατί δεν γίνεται να βρεθεί με άλλο τρόπο.

Η σύνθετη αντίσταση που αναφέρεται στα ηχεία περιλαμβάνει και τα crossover τα οποία περιέχουν πηνία, αντιστάσει και πυκνωτές, δηλαδή αντιστάσεις, χωρητικότητες και αυτεπαγωγές που αλλάζουν συνεχώς ανάλογα με την συχνότητα που τα διαρρέει, έτσι όλο αυτό το σκουλουμούρθι δεν είναι ένα απλό νούμερο 8ΩΜ και καθαρίσαμε, δυστυχώς.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#361496
rx8_drifter έγραψε:Χρειάζομαι εγώ καφέ γιατί μιλάμε για απόκριση προφανώς :tomato:


Mια χαρά είσαι, αλλά στο θέμα του Hi-Fi και ειδικότερα του Hi-End εκεί που τελειώνει η φυσική και τα μαθηματικά αρχίζει η μαύρη μαγεία και το θέμα το χειρίζονται πολύ καλά κάτι καμμένα παιδιά απανταχού στον κόσμο που εφευρίσκουν από το τίποτα και το πουθενά λύσεις και παντέντες που όχι μόνο δεν άπτονται της επιστήμης αλλά πολλές φορές συγκρούονται με τα αποτελέσματα να είναι υπέρ της πατέντας, γιαυτό το λέμε μαύρη μαγεία και έχουμε / είχα κολλήσει στη βελτίωση τα προηγούμενα αρκετά χρόνια.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#361661 Οι ενισχυτές δέν είναι matched με τα ηχεία.

Υπάρχει το θεώρημα μέγιστης μεταφοράς ισχύος που λέει οτι για να μεταφερθεί η μέγιστη ισχύς στο φορτίο πρέπει να έχει ίδια αντίσταση με την πηγή.

Αυτό όντως ισχύει, αλλά με μία παγίδα. Δηλαδή αν έχεις matched αντιστάσεις και ρίξεις 100W στο ηχείο, τότε αναγκαστικά θα πέσουν άλλα 100W και στην εσωτερική αντίσταση της πηγής.

Οπότε σε πραγματικές συνθήκες, η μέγιστη μεταφορά ισχύος ταυτόχρονα με τη μέγιστη απόδοση, επιτυγχάνεται όταν η αντίσταση της πηγής είναι μηδενική, ή έστω όσο το δυνατόν μικρότερη.

Οπότε και οι ενισχυτές ήχου είναι φτιαγμένοι με τη λογική της μηδενικής αντίστασης εξόδου.

Τώρα κάποιοι ενισχυτές μπορεί να γράφουν στο πισω μέρος πχ 500W με 8 Ohm ηχείο. Αυτό είναι καθαρά για λόγους προστασίας, για να μήν πάς και βάλεις κανα 4άρι ηχείο, γιατι θα περάσουν τα διπλάσια ρεύματα και θα καεί ο ενισχυτής.

Απο κεί και πέρα, ακόμα και αν το ηχείο έχει σύνθετη αντίσταση, επειδή οι ηχητικές συχνότητες είναι πολύ χαμηλές, δέν υπάρχουν φαινόμενα όπως αντανακλάσεις ή στάσιμα κύματα στα καλώδια, και συνεπώς δέν υπάρχει ανάγκη για καλώδια με συγκεκριμένο Z0 ή οποιάδήποτε προσαρμογή της σύνθετης αντίστασης.

Το μόνο που μας νοιάζει είναι να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερη ωμική αντίσταση.
Άβαταρ μέλους
By RXristos
#361697
Dimitris_P έγραψε:Θέλω να πάρω ηχεία όπως είχα γράψει αλλά όχι γουρούνι στο σακί. Υπάρχει κάποιο μαγαζί που να μπορώ να τα επιστρέψω αν τα δοκιμάσω και δεν με ικανοποιούν, χωρίς μα-μου ; Και να τ'άκουγα πάλι στο χώρο του καταστήματος, εφόσον αυτό ήταν εφικτό, δεν αλλάζει κάτι.


Υπάρχουν μαγαζιά που μπορείς αν καταλήξεις σε δυο τρία μοντέλα, να στα φέρουν να τα δοκιμάσεις στο χώρο σου.

Πήγα την Παρασκευή και άκουσα αυτά:

Monitor Audio Silver 8
Εικόνα

με αυτόν:

Cambridge Audio CXA80
Εικόνα

και αυτά:

chario constellation cygnus
Εικόνα

με αυτόν:
advance acoustic x-i 125
Εικόνα

Εκπληκτικό ζευγάρι το πρώτο σε όλους σχεδόν του τομείς αν και δεν είχα πολύ χρόνο να τα ακούσω όσο άκουσα το δεύτερο
τα οποία Chario αν παίξουν με έναν πιο ποιοτικό ενισχυτή θα κάνουν θαύματα. Ακόμα και με το Advance Acoustic έβγαζαν πολύ μεγαλύτερο ήχο από αυτό που βλέπεις, φοβερή εικόνα και εύρος.
Τα Monitor Audio και λόγω μεγέθους βέβαια έβγαζαν πιο αβίαστο ήχο σε μεγάλες εντάσεις αλλά το εντυπωσιακό ήταν η τοποθέτηση των οργάνων στην "σκηνή".
Θα ξαναπάω σύντομα με δικό μου υλικό γιατί μπήκα από σπόντα σε αυτά τα δύο μαγαζιά που έτυχε να είναι δίπλα σχεδόν το ένα με το άλλο.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#361739
fubar.gr έγραψε:Οι ενισχυτές δέν είναι matched με τα ηχεία.

Αυτό είναι σίγουρο

Υπάρχει το θεώρημα μέγιστης μεταφοράς ισχύος που λέει οτι για να μεταφερθεί η μέγιστη ισχύς στο φορτίο πρέπει να έχει ίδια αντίσταση με την πηγή.

Το θεώρημα ισχύει για μεταφορά ρεύματος και δεν ισχύει για τις ηχητικές συσκευές γιατί υπεισέρχονται παράγοντες που δεν καλύπτονται από το - στατικό - θεώρημα.

Αυτό όντως ισχύει, αλλά με μία παγίδα. Δηλαδή αν έχεις matched αντιστάσεις και ρίξεις 100W στο ηχείο, τότε αναγκαστικά θα πέσουν άλλα 100W και στην εσωτερική αντίσταση της πηγής.

Δεν ισχύει γιατί το φορτίο στα ηχεία είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο όπως συνεχώς μεταβαλλόμενα είναι η αντίσταση, η τάση και το ρεύμα αφού η συνεχόμενη μεταβολή της συχνότητας τα μεταβάλλει συνέχεια.

Οπότε σε πραγματικές συνθήκες, η μέγιστη μεταφορά ισχύος ταυτόχρονα με τη μέγιστη απόδοση, επιτυγχάνεται όταν η αντίσταση της πηγής είναι μηδενική, ή έστω όσο το δυνατόν μικρότερη.

Ποτέ η αντίσταση της πηγής δεν είναι μηδενική

Οπότε και οι ενισχυτές ήχου είναι φτιαγμένοι με τη λογική της μηδενικής αντίστασης εξόδου.

Ούτε αυτό ισχύει στις συσκευές ήχου

Τώρα κάποιοι ενισχυτές μπορεί να γράφουν στο πισω μέρος πχ 500W με 8 Ohm ηχείο. Αυτό είναι καθαρά για λόγους προστασίας, για να μήν πάς και βάλεις κανα 4άρι ηχείο, γιατι θα περάσουν τα διπλάσια ρεύματα και θα καεί ο ενισχυτής.

Οι ενισχυτές ήχου που έχουν μελετηθεί και υλοποιηθεί με σωστά τροφοδοτικά μπορούν και διπλασιάζουν την ισχύ στα 4ωμ και την τετραπλασιάζουν στα 2ωμ, είναι ελάχιστοι αυτοί αλλά υπάρχουν και αποδεικνύουν ότι όλη η... βρωμοδουλειά γίνεται από το τροφοδοτικό και μόνο

Απο κεί και πέρα, ακόμα και αν το ηχείο έχει σύνθετη αντίσταση, επειδή οι ηχητικές συχνότητες είναι πολύ χαμηλές, δέν υπάρχουν φαινόμενα όπως αντανακλάσεις ή στάσιμα κύματα στα καλώδια, και συνεπώς δέν υπάρχει ανάγκη για καλώδια με συγκεκριμένο Z0 ή οποιάδήποτε προσαρμογή της σύνθετης αντίστασης.

Το ηχείο είναι σύνθετη αντίσταση, όταν αναφερόμαστε σε συχνότητες στα συγκεκριμένα μηχανήματα εννοούμε πάντα ακουστικές συχνότητες 20-20.000 ΗΖ.

Το μόνο που μας νοιάζει είναι να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερη ωμική αντίσταση.


Ούτε αυτό ισχύει.

Υπάρχει γενικά ένα μπέρδεμα που το κάνουν γενικά οι ηλεκτρονικοί που δεν ασχολούνται ειδικά με τα μηχανήμτα αναπαραγωγής της μουσικής, θεωρούν τα πάντα ότι είναι στατικά, ότι ισχύουν όσα δείχνουν οι παλμογράφοι, ακόμα και στα προσπέκτους γράφονατι παραπλανητικά στοιχεία, δίνουν μετρήσεις που έχουν γίνει πχ στους 1.000 ΗΖ πράγμα πλασματικό αφού δεν υπάρχει αυτή η συχνότητα σταθερή στην αναπαραγωγή της μουσικής, υπάρχει για μικροδευτερόλεπτα μαζί με τις αρμονικές της.

Όσοι προσπάθησαν να αναλύσουν το θέμα με στατικές μεφόδους, με μετρήσεις που έδειχναν άριστες στα μηχανήματα του πάγκου πολλές φορές απαγοητεύτηκαν και αναθεώρησαν ότα τα άκουσαν, όπως υπάρχουν και μηχανήματα με μετρήσεις που δεν είναι καθόλου καλές και όμως ακούγονται σαν μουσικά όργανα.

Δεν είναι περίεργο που τα καλύτερα μηχανήματα αναπαραγωγής φτιάχτηκαν από ηλεκτρονικούς ή φυσικούς που ήταν και άριστοι μουσικοί. Δεν πρέπει να συγχέουμε την γενική έννοια ενισχυτής με τους ενισχυτές αναπαραγωγής της μουσικής, σαφώς και ισχύουν όλες οι οι βασικές αρχές της φυσικής, της ηλεκτρολογίας, των μαθηματικών σε αυτά τα μηχανήματα, όμως εμπλέκονται και άλλες επιστήμες που ασχολούνται με την ακουστική, όπως της φυσιολογίας του αυτιού, της ψυχοακουστικής, της ακουστικής χώρων, των υλικών κλπ.

Ένα απλό παράδειγμα είναι τα τελευταία χρόνια που όλα τα ηχεία έχουν αποκτήσει σουπερτουίτερ που ανεβαίνουν στους 40.000 ΗΖ και αναρωτιέται ο καθένας μα αφού δεν ακούμε πάνω από τους 20.000 ΗΖ τα παιδιά, ο 50άρης ακούει περίπου 14.000 ΗΖ, γιατί λοιπόν τα χρειαζόμαστε ?
Δεν τα ακούμε τα αντιλαμβανόμαστε όμως μέσω της ψυχοακουστικής, ένα παράδειγμα από τα τόσα ανατρεπτικά που ισχύουν στην περίπτωση των μηχανημάτων της αναπαραγωγής του ήχου, τα μηχανήματα που παράγουν ήχους και μουσική είναι διαφορετικά από αυτά που την αναπαράγουν γιατί περιορίζονται στην δυναμική του εκάστοτε οργάνου που καλούνται να υποστηρίξουν.

Το θέμα δεν αντιμετωπίζεται στατικά με τα μηχανήματα μετρήσεων και την κλασσική ηλεκτρολογία, ηλεκτρονική.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#361795 Εγώ πάντως τώρα περιμένω τον Πέτρο να μας πει εντυπώσεις αφού μας θυμήσει τι αγόρασε και πως το τοποθέτησε.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#361805
sknipper έγραψε:Εγώ πάντως τώρα περιμένω τον Πέτρο να μας πει εντυπώσεις αφού μας θυμήσει τι αγόρασε και πως το τοποθέτησε.

Παρήγγειλα τον yamaha rx-a860 σε χρώμα τιτάνιο και ηχεία τα dali zenzor 3 σε πρώτη φάση. Έχω μικρό σαλόνι, 30 τμ κ αρκούν σε πρώτη φάση. Αργότερα θέλω να τα συμπληρώσω με τα dali zensor 7 συν ένα vokal στη μέση.

Κόστος: μου έκαναν κάποιο σκόντο στον ενισχυτή στα 850€ αντί 1000 και ηχεία 385€ τα 2 zensor 3 (ένα 10% δλδ περίπου). Γενικά δεν ξέφυγα από το budget προς το παρόν κ θα το αναβαθμίσω εν καιρώ... Καλώδιο είπε θα μου δώσει, περιμένω να δώ τί θα είναι...

Γενικά για καλώδιο διάβασα πως μέχρι 10μ. 2μισάρι φτάνει για μικρά ηχεία, μετά θέλει 4άρι... Αύριο μάλλον θα τα παραλάβω...
Αγόρασα και αυτές τις μπανάνες και αυτά για να τα φτιάξω στις άκρες...

Μάλλον από Τετάρτη-Πέμπτη θα μπορω να πω κάτι, για Πέμπτη με βλέπω να τα συναρμολογώ και αν... Θα γράψω εντυπώσεις... :)

@ drifter: :s_thumbsup