Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#357572
axel12p έγραψε:Θα κόψω το ένα από τα δύο καλώδια και θα πάει το ένα άκρο στο L και το άλλο σε όποιο από τα δύο θέλω για να το συνδέσω στην συνέχεια στον μετασχηματιστή;


Ακριβώς! :s_thumbsup

Θα παρεμβάλεις δηλαδή τον διακόπτη στον ένα από τους δύο αγωγούς και ειδικότερα στον αγωγό που αντιστοιχεί στην φάση.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#357711 Μπλε καπνό δεν βλέπω, σε καλό δρόμο είστε :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#357724 Αυτό είναι της Lucas, κατάλληλο για Mini και λοιπά απολιθώματα με τα άθλια αυτά ηλεκτρικά... Εγώ στη δουλειά χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο κιτ:
https://www.sparkfun.com/products/retired/10622

Το μόνο παράπονο είναι ότι καμιά φορά τα ηλεκτρόνια πεισμώνουν αλλά τι να κάνεις...
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#357745
Pitt έγραψε:
axel12p έγραψε:Θα κόψω το ένα από τα δύο καλώδια και θα πάει το ένα άκρο στο L και το άλλο σε όποιο από τα δύο θέλω για να το συνδέσω στην συνέχεια στον μετασχηματιστή;


Ακριβώς! :s_thumbsup

Θα παρεμβάλεις δηλαδή τον διακόπτη στον ένα από τους δύο αγωγούς και ειδικότερα στον αγωγό που αντιστοιχεί στην φάση.

Την φάση πως θα την βρω; Αν κόψω τυχαία έναν από τους δύο δεν αρκεί; :whistlink:
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#357765 Αρκεί και θα δουλέψει, αλλά το ορθό είναι ο διακόπτης να διακόπτει την φάση.

Αν λοιπόν συνδέσεις το διπολικό καλώδιο στο δίκτυο σταθερά (με κλέμα), μπορείς να βρείς την φάση με το δοκιμαστικό.
Αν το συνδέσεις με φις σε μπρίζα, δεν έχει σημασία που θα τοποθετηθεί γιατί δεν θα μπορείς να εξασφαλίσεις ότι το φις θα συνδέεται στην πρίζα πάντα με την ίδια πολικότητα.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#357790
axel12p έγραψε:
Pitt έγραψε:
axel12p έγραψε:Θα κόψω το ένα από τα δύο καλώδια και θα πάει το ένα άκρο στο L και το άλλο σε όποιο από τα δύο θέλω για να το συνδέσω στην συνέχεια στον μετασχηματιστή;


Ακριβώς! :s_thumbsup

Θα παρεμβάλεις δηλαδή τον διακόπτη στον ένα από τους δύο αγωγούς και ειδικότερα στον αγωγό που αντιστοιχεί στην φάση.

Την φάση πως θα την βρω; Αν κόψω τυχαία έναν από τους δύο δεν αρκεί; :whistlink:




:lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By nass
#357896
rx8_drifter έγραψε:Εκοψα λίγο τα αβανς γιατι μου σήκωνε 5η αρμονική και όλα οκ :thumbsup:


Οπως λέγανε "βάλε 1 κιλό αβανς" ? πλάκα οι μαστοράδες στα μαστορόπουλα παλιά ?

Τι ακριβώς βλέπουμε στην παραπάνω φωτο, για εμάς τους άσχετους από ηλεκτρολογικά / ηλεκτρονικά ισχύος ?
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#357919 nass, μάλλον ειχες χάσει την μεγαλειώδη τριφασική ξυλόσομπα στο παλιο φορουμ :lol: :tomato:

Εγκαταστήσαμε ενα καινούργιο active heave compensation winch απο μία νορβηγική εταιρία

https://www.palfinger.com/en/marine/new ... 50-t-winch

Και ήμουν υπεύθυνος για το power supply. To winch ειναι γύρω στο 1.3ΜW στα 440V και είχαμε πολύ περιορισμένο budget για τα ηλεκτρολογικά και μεγάλο θέμα με την ευστάθεια του δικτύου, μιας και όλοι οι πίνακες είναι στα όρια. Εκανα λοιπόν κάποιους υπολογισμους και εβγαλα ενα concept για καινούργιο μετασχηματιστή απ τα 3.3kV/460V (γιατί η ιδέα να το συνδέσουμε στα 440 σε διάφορους πίνακες ήταν για το μποτσο) με τα 460 να ειναι η τάση no load. Eίχα λοιπόν τεράστια μανούρα με το καράβι και γιατί εβαλες τέτοια τάση κι εμεις εδώ έχουμε 440 και είναι λάθος και παπαριές καμαρωτές.
Καθόμουν λοιπόν να τους εξηγάω ότι
1)Η τάση σε ενα μετασχητιστή δεν ειναι σταθερή και εξαρτάται απ το Loading και το είδος του φορτίου και ότι με αυτά που είχα υπολογίσει όταν θα είμαστε πάνω απο 50% loaded θα πέσει κάτω απ τα 450. Επιπλέον τον είχα παραγγείλει με tap changers για να κανουμε και fine tuning.
2)Tα μοτeur θα ξεκινάγανε Δ-Υ λόγω ελειψης budget για frequency converter πού θα ήταν και η απόλυτη λύση για ενα τόσο φορτωμένο δίκτυο. Ήθελα λοιπόν να αποφύγω μεγάλες βυθίσεις
3)Ο πίνακας ειναι στα όρια λόγω θερμοκρασιών και ήθελα να έχω χαμηλότερα ρεύματα
4)Ειχα θέματα με το coordination της προστασίας
5)Όταν κάναμε το BOD δεν είχαμε καθόλου πληροφορίες για τα inrush current των μοτέρ και ήθελα να έχω λίγο περιθώριο

Οπότε προχτές ξεκινήσαμε την εγκατάσταση για πρώτη φορά και ήθελα μετρήσεις για να δώ πού στέκομαι και να επαληθεύσω τους υπολογισμούς.

First run:
Εικόνα

Oλα καλά με τα starting current, αλλά μόλις κάνει την μετάβαση Δ-Υ, είχαμε 6 φορές το ονομαστικό. Τσεκάρισμα και ανακαλύπτω ότι δεν έχουν κάνει σωστή συνδεσμολογία για βέλτιστη μετάβαση.

Second run:
Εικόνα

Δοκιμάσαμε και consequent start και όλα καλά :metalo: Είναι μεγάλη η κάβλα να τους λές σας τάλεγα :s_biggrin
Άβαταρ μέλους
By nass
#357924 Ναι έβλεπα τα περί "τριφασικής ξυλόσομπας" αλλά είχα χάσει την αρχή του αστείου.

Active heave winch ε ? :superman: Σε ιστιοπλοϊκά το βάζετε ? Θα είναι χρήσιμο σε κάτι κωλολιμάνια με ρεστία πχ. Ερμούπολη που μπαίνει το πέλαγο μέσα και δεν μπορείς να κοιμηθείς άνετα :x Ισως όχι 1.3MW τι λες ? :lol:

Το τροφοδοτικό δηλ. το σχεδίασες εσύ ? Δεν έρχεται έτοιμο κάτι τέτοιο ? Μπράβο πάντως! :s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#357930 Εσυ θες mooring winch με CT (constant tension) :lol: κι απ αυτό έχουμε και θα παίξει και αναβάθμιση γιατί πλέον το καράβι κάθεται για διάστημα στα λιμάνια λόγο ελλειψης project.

Βασικά το προτζεκτ εγινε εντελώς cowboy φάση. Δε με ανακατέψανε στην αρχή, έπεσε απλά μια ερώτηση σε ένα διάλειμα για καφέ, τρίφτη στο Lorelay εχουμε 1.5MW διαθέσιμο? Ναι παιδιά εχουμε, τί γίνεται? Α τπτ απλά θα βάλουμε ενα winch :s_sarcastic
Όταν μου φέρανε όμως το concept και αρχίσαμε το ψείρισμα, καταλάβανε ότι απ το εχουμε διαθέσιμο μέχρι πως το συνδέουμε ειναι 2 τσιγάρα δρόμος. Το μπάτζετ είχε ήδη βγει και μου δώσανε 150.000 για όλα και να κάνω και όλη την συνδεσμολογία (control-power) στο winch μιας και για να γλιτώσουμε φράγκα αναλάβαμε όλη την εγκατάσταση με το πλήρωμα.

Είχε πολλά παταλά σαν προτζεκτ, φαντάσου τα HV switchboards ειναι της Stromberg (πλέον ΑΒΒ) δεν υπάρχει ΤΠΤ σε spare parts, επρεπε να γίνει custom made καινούργιο field για να μπει καινούργιο breaker, να πάρουμε Lloyds approval και όλα αυτά σε ελαχιστο χρόνο και με μπόλικη μανούρα απο εναν |λογοκρισία| ηλεκτρολόγο στο καράβι (Είναι ο μόνος με τον οποίο έχω θέμα, με όλα τα άλλα παιδιά πάμε μια χαρά).
Τώρα περιμένω να δω και το full loading για να σιγουρευτώ ότι είμαστε μες στα requirements

Γενικά αυτό το καράβι το λατρεύω γιατί ειναι τεράστιο σχολείο, αφού ανακατεύομαι με τα πάντα, απο management μέχρι να τραβάω καλώδια και να κανω engineering.
Άβαταρ μέλους
By nass
#357936 Το βίντσι μόνο του πόσο κάνει ? Κανά εκατομμύριο να υποθέσω ? (τυχαία)

Επειδή είναι mission critical φάση απ΄ό,τι καταλαβαίνω, πως πας από redundancy ? (πχ. το no critical spares δεν με αρέζει)