τα ΜΜΜ πάντως στη δική μου περιοχή έχουν χειροτερέψει με τα χρόνια, έχουν κοπεί κάμποσα δρομολόγια και μερικά έχουν γίνει ενοχλητικά, το μετρό φτάνει μέχρι το ελληνικό το οποίο φυσικά εξυπηρετεί, αλλά είναι άσχετο με τη τοπική αγορά τουλάχιστον για τους εδώ κατοίκους
οπότε ας πούμε ότι εγώ θέλω να πάω να ψωνίσω κάτι στην αγορά της γλυφάδας, όπου σε ώρες αιχμής γίνεται ένας χαμούλης, αλλά παλεύται για όποιον ξέρει τα κατατόπια
έχω παρατηρήσει από εμένα τον ίδιο ότι θα προτιμήσω να πάω σε ένα μαγαζί που έχει καλό πάρκινγκ, παρά σε ένα μαγαζί που ίσως είναι και πιο κοντά μου από αυτό στο οποίο θα παρκάρω καλύτερα..
χαρακτηριστικό παράδειγμα που μου έρχεται στο νου μου είναι ας πούμε το πλαίσιο.. προτιμώ να πάω στην αργυρούπολη που έχει πάρκινγκ παρά στης γλυφάδας όπου πολλές φορές θα χρειαστεί να διπλοπαρκάρω
ή θα προτιμήσω πχ το public αν έχει αυτά που θέλω επειδή και κοντά μου είναι και πάρκινγκ βρίσκω εύκολα σε αυτό το σημείο, σε σχέση με ένα άλλο αντίστοιχο κατάστημα που είτε θα έχει χειρότερο πάρκινγκ, είτε θα είναι πιο μακριά σαν απόσταση
δεν είναι πάντως όλες οι περιοχές για πεζοπορία και ΜΜΜ, ειδικά αν υπάρχει αυτοκίνητο και μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου στο 1/10 του χρόνου
σε κάποια πιο κεντρικά σημεία δε συμφέρει το αυτοκίνητο, αλλά υπάρχουν και μέσα που ουσιαστικά συμφέρουν
παράδειγμα, από τότε που άνοιξε το μετρό μέχρι το ελληνικό έφυγε κάποιος χαμός από τον άγιο δημήτριο (στον άγιο δημήτριο βέβαια παραμένει υψηλός χαμός) και έφτασε μέχρι το ελληνικό
το θέμα είναι όμως ότι οι ενδιάμεσοι σταθμοί (ηλιούπολη, αργυρούπολη, αλιμος) δεν έχουν τόσο κόσμο όπως ο τερματικός
για μένα είναι ανούσια καθυστέρηση να κατεβαίνουν 5-10 άτομα τη φορά και ψιλοσπατάλη σα σταθμοί
μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά όσο φεύγουμε από το κέντρο το μετρό δεν έχει νόημα
νόημα έχουν τα λεωφορεία, τα οποία όπως έχω πει έχουν ψιλο-μπουρδελοποιηθεί
και κάπως έτσι υπάρχουν άτομα για τα οποία τα ταξί έχουν νόημα
Dodger έγραψε:Focusman, άνοιγμα μέσα σε πόλη; Επίσης, συνηθίζεις να το χάνεις συχνά το αμάξι;
1) Μπα δε συνηθιζω να τα κανω τέτοια. Και να θέλω δλδ. πλεον ειναι στενος ο δρομος.
2) Οχι αλλά ποτέ δεν ξερεις απο θα σου έρθει.
.
Το μετρό κάνει στάσεις ανά χιλιόμετρο και πρέπει να είναι μέσο που τροφοδοτείται από λεωφορεία . Αν όμως δεν πάει αρκετά μακρυά από το κέντρο της πόλης , τότε τα λεωφορεία πρέπει να κάνουν μεγάλες διαδρομές με αποτέλεσμα να χρειάζονται περισσότερα και να είναι αναξιόπιστα ως προς τον χρόνο διαδρομής και ώρα άφιξης .
Τα νότια προάστια έχουν πρόβλημα ρυμοτομίας και έτσι και αλλιώς αργούν τα λεωφορεία .
και το Α3 που ερχόταν από αθήνα και πέρναγε έξω σχεδόν από το σπίτι μου τώρα κάνει κάτι παράξενα
αλλά ακόμα και από την αθήνα που ερχόταν ήταν πολύ αμφίβολο το πότε θα έφτανε
QsisVTS έγραψε:και πάλι οι πολλές γραμμές μετρό είναι σχετικό...
παράδειγμα, από τότε που άνοιξε το μετρό μέχρι το ελληνικό έφυγε κάποιος χαμός από τον άγιο δημήτριο (στον άγιο δημήτριο βέβαια παραμένει υψηλός χαμός) και έφτασε μέχρι το ελληνικό
το θέμα είναι όμως ότι οι ενδιάμεσοι σταθμοί (ηλιούπολη, αργυρούπολη, αλιμος) δεν έχουν τόσο κόσμο όπως ο τερματικός
για μένα είναι ανούσια καθυστέρηση να κατεβαίνουν 5-10 άτομα τη φορά και ψιλοσπατάλη σα σταθμοί
μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά όσο φεύγουμε από το κέντρο το μετρό δεν έχει νόημα
νόημα έχουν τα λεωφορεία, τα οποία όπως έχω πει έχουν ψιλο-μπουρδελοποιηθεί
και κάπως έτσι υπάρχουν άτομα για τα οποία τα ταξί έχουν νόημα
Πολλες γραμμες δεν σημαινει απαραίτητα και πολλες στασεις. Πχ αν καποιος ειχε τη δυνατοτητα από Αγια Παρασκευη να παει Γλυφαδα με το μετρο να τον αφηνει εκει που εχει σταση και το τραμ μπορει να μην επαιρνε αυτοκινητο. Γιατι θα ηξερε ότι σε τοση ωρα θα είναι εκει και ας κανει 2-3 αλλαγες με το μετρο. Για τις περιοχες βαλε οποιες περιοχες θες. Γιατι στην Αθηνα πχ υπαρχουν 3 μετρο --> Νομισματοκοπειο, Αγια Παρασκευη, Χαλάνδρι που οι στασεις δεν εχουν καμια σχεση με τα "κεντρα" των περιοχων ουτε και με το που μενει ο πολυς ο κοσμος.
Ο σταθμός του Νομισματοκοπείου , εξυπηρετεί από την πάνω πλευρά την περιοχή του Τσακού , περιοχή καινούργια και με πολλές πολυκατοικίες και από την άλλη την περιοχή του Κάτω Χαλανδρίου , ενώ εξυπηρετεί σαν σταθμός μετεπιβίβασης και έχει και μεγάλο υπόγειο πάρκινγκ και στο μέλλον θα πάει εκεί στο χωράφι πίσω του το ΥΠΟΙΚ .
Ο σταθμός Χαλάνδρι εξυπηρετεί την περιοχή του Κοντόπευκου και την περιοχή της Τούφας-φραγκοκκλησιάς , περιοχές με πολύ πληθυσμό και επειδή υπάρχει και άπλετο πάρκινγκ , εξυπηρετεί και άλλους με το ΙΧ τους , ενώ υπάρχει και μετεπιβίβαση γιά Βριλήσσια , Μελίσσια , Πεντέλη .
Ενας σταθμός με αρκετές ιδιαιτερότητες, καθώς είναι ο πρώτος που αντιμετώπισε τη λυσσαλέα αντίδραση των τοπικών αρχών, με αποτέλεσμα τη μεταφορά του στα όρια του γειτονικού Δήμου Χαλανδρίου
Η μετακόμιση του σταθμού στα όρια των δήμων Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου προέκυψε από αλλαγή στην... αλλαγή και παρέμβαση της Εκκλησίας που κάποια χρονική περίοδο είχε οδηγήσει στην ακύρωση του έργου.
Τα πρώτα σχέδια, λοιπόν, περιελάμβαναν την επέκταση του μετρό κατά μήκος της λεωφόρου Μεσογείων, με σταθμούς στο Νομισματοκοπείο, τον Χολαργό, την πλατεία της Αγίας Παρασκευής και τον Σταυρό Αγίας Παρασκευής. Το παράδοξο, όμως, είναι ότι τα σχέδια αυτά προσέκρουσαν στην οργισμένη αντίδραση του Δήμου Αγίας Παρασκευής. Τη στιγμή που όλοι οι δήμαρχοι της πρωτεύουσας... παρακαλούσαν να περάσει το μετρό από την περιοχή τους, το τοπικό δημοτικό συμβούλιο (η πλειοψηφία του οποίου πρόσκειτο στο τότε κυβερνών κόμμα) υποστήριξε ότι ο σταθμός του μετρό θα κατέστρεφε την πλατεία, θα επιδείνωνε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής και θα «βούλιαζε» την τοπική αγορά
Το 2000 τα σχέδια άλλαξαν και η σήραγγα θα συνέχιζε ώς την πλατεία της Αγίας Παρασκευής. Ακολούθησαν όμως αντιδράσεις από άμβωνος και διαδηλώσεις από πολίτες που ανησυχούσαν γιά την αλλοίωση της πλατείας. Οι αντιδράσεις μετέφεραν το μετρό λίγο δυτικότερα, στο σημερινό σταθμό της Δ. Πλακεντίας.
Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Κώστας Λαλιώτης ενέδωσε στις πιέσεις του δήμου και άλλαξε τη χάραξη της γραμμής, στέλνοντάς την προς Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας. Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής χωροθετήθηκε... σε ασφαλές έδαφος (στα όρια του γειτονικού Δήμου Χαλανδρίου), ωστόσο δεν συμπεριελήφθη στη σύμβαση, με αποτέλεσμα να μην κατασκευαστεί
Γιά την διαδρομή από Χολαργό μέχρι Πλακεντίας , έχω την πλήρη άποψη λόγω εντοπιότητας .
Ο παλιός σχεδιασμός , δηλαδή του Καραμανλή , αρχές του 60 , προέβλεπε την κατασκευή της γραμμής στην Μεσογείων και την ανακατασευή της γραμμής του Λαυρίου , από τον σταθμό του Νέου Ηρακλείου μέχρι τον Σταυρό , όπου θα συναντούσε το Μετρό , στα σημερινά Γλυκά Νερά και Γέρακα .
Η γραμμή του Λαυρίου είναι στην νησίδα των οδών Καποδιστρίου , Παπανικολή-Παλαιολόγου , Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι τον σταθμό . Μετά ακολουθεί διαδρομή που δεν ταυτίζεται με έναν μόνο σημερινό δρόμο , πηγαίνοντας προς Γέρακα .
Ετσι ο τερματικός σταθμός του Μετρό ονομάστηκε Σταυρός και θα γινόταν στο τμήμα ανάμεσα Μαραθώνος , Σπάτων και Λαυρίου.
Από το 50 υπήρχε χαραγμένη η λωρίδα πλάτους 50-100-200 μέτρων , δεν ήταν σταθερού πλάτους , που είναι η σημερινή Α.Ο. και παρέμενε εκτός σχεδίου .
Από τότε μαζί με αυτή την λωρίδα , υπάρχει και άλλη μία που ξεκινάει από τον σημερινό σταθμό Νομισματοκοπείο , και πηγαίνει προς την λεωφόρο Δουκίσης Πλακεντίας . Η λωρίδα αυτή υπήρχε γιά να κατασκευαστεί ένας δρόμος με προδιαγραφές Αττικής Οδού , δηλαδή σε όρυγμα και να ενώνει την Μεσογείων με την Α.Ο. μιά και αυτή ανοίγει προς την Μαραθώνος και την Παλλήνη . Το όνομα του δρόμου είναι Νέα Ελεύθερη Λεωφόρος Πεντέλης .ΝΕΛΠ .
Οταν αποφασίστηκε η κατασκευή της Αττικής Οδού και του προαστιακού , αποφασίστηκε η γραμμή του μετρό να ακολουθήσει την χάραξη της ΝΕΛΠ γιατί εκεί δεν υπήρχε μεγάλο κόστος απαλλοτριώσεων αφού ήταν εκτός σχεδίου . Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να γίνει η ΝΕΛΠ ακριβώς όπως η ΑΟ δηλαδή με το μετρό στην μέση , αλλά επειδή δεν υπήρχαν λεφτά γιά την ΝΕΛΠ , αλλά υπήρχαν και αντιδράσεις από τους κατοίκους γιά τον θόρυβο , αποφασίστηκε αυτό που έγινε . Η κατασκευή του μετρό υπογείως κάτω από την ΝΕΛΠ και ο δρόμος στο μέλλον . Τελικά ο δρόμος δεν θα γίνει υπερτοπικός αν ποτέ γίνει , αλλά στην διατομή της Πλακεντίας , 2+2 λωρίδες .
Ακόμα όμως τα οικοδομικά τετράγωνα που είναι εκατέρωθεν του διαδρόμου , αλλά και επί της Δ. Πλακεντίας , μετά το ύψος της ταβέρνας του Χρήστου και πάνω δεν έχουν μπεί στο σχέδιο πόλης .
A, OK, δηλαδή όλα αυτά που γράφτηκαν, οι αλλαγές σχεδιασμού που αναφέρθηκαν, οι συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων, οι αλλαγές επί αλλαγών του σχεδιασμού, μάλλον έγιναν σε κάποιο παράλληλο σύμπαν ?
Αλλού ήταν να χτιστεί ο σταθμός Αγ.Παρασκευή και αλλού -αναγκαστικά- χτίστηκε. Τι λάθος υπάρχει σε αυτή τη πρόταση ?