Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By seismic
#321987 Εικόνα
https://s14.postimg.org/4d7ry9kxd/001.jpg
Όπως φαίνεται στο ( Plan 5 ) υπάρχει το ανασήκωμα της βάσης του επιμήκους υποστυλώματος στην θέση ( D2 ) και το ανασήκωμα της ανώτατης στάθμης του στην θέση ( D1 ) όπου προέρχεται από την ροπή ανατροπής ( F ) που κατεβάζει το επιμήκη υποστύλωμα λόγο των πλάγιων αδρανειακών εντάσεων ( 20 t ) που δέχεται από τις πλάκες και τις δοκούς καθ ύψος. Το ζητούμενο είναι
Πόση πρέπει να είναι η δυναμική αντίδραση ισορροπίας ( Β ) στο δώμα στο σημείο του υποστυλώματος ( B1 ) ώστε να μην χάσει την καθετότητα το υποστύλωμα με αποτέλεσμα να έχουμε το ανασήκωμα ( D1 ) και ( D2 ) όταν οι πλάγιες αδρανειακές εντάσεις που δέχεται το υποστύλωμα είναι της τάξεως των ( 20 t ) ανά όροφο?
Τελευταία επεξεργασία από seismic και 05 Νοέμ 2016, 13:06, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#321994 Για να δούμε την εικόνα σου πρέπει να κάνουμε registration στο emichanikos.gr :dizzy:
Άβαταρ μέλους
By seismic
#321997
Pitt έγραψε:Για να δούμε την εικόνα σου πρέπει να κάνουμε registration στο emichanikos.gr :dizzy:

Δεν βλέπω πουθενά κάποιο κουμπί για ανέβασμα συνημμένης εικόνας? Μήπως ξέρεις πως να ανεβάσω εικόνα εδώ μέσα από τον Η/Υ?
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#321998 Την ανεβάζεις σε κάποιον image hosting server και ποστάρεις εδώ το link.
Άβαταρ μέλους
By seismic
#322001
seismic έγραψε:
Pitt έγραψε:Την ανεβάζεις σε κάποιον image hosting server και ποστάρεις εδώ το link.
Ευχαριστώ!
https://postimg.org/image/pmve9417x/
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#322004 Σε καλό δρόμο είσαι, συνέχισε... :lol:

Φρόντισε το link της εικόνας σου να τελειώνει σε jpg
Άβαταρ μέλους
By seismic
#322007
g8777 έγραψε:Seismic θα σε ενδιεφερε η θεση του Υφυπουργου Παιδειας στο μελλον;

Μόνο που πρωθυπουργού ... γιατί?
Άβαταρ μέλους
By g8777
#322011 Πστευω οτι εχουν ευθυγραμμιστει οι πλανητες για την υποβολη θεματων των Πανελληνιων Εξετασεων απο επιτροπη με μελη Ζουραρη (Εκθεση) , εσενα (Μαθηματικα, Φυσικη, Χημεια, Βιολογια) και Καραπαπα (Αρχαια Ελληνικη Γραμματεια).
Άβαταρ μέλους
By seismic
#322012 Εικόνα
Με την μέθοδο σχεδιασμού πάκτωσης των κόμβων της ανώτατης στάθμης με το έδαφος ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις του σεισμού σε πιο ισχυρές περιοχές της δομής από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται
σήμερα. Αυτές οι ισχυρές περιοχές έχουν την ικανότητα να προλαμβάνουν και να αποτρέπουν την εμφάνιση του στρεπτοκαμπτικού λυγισμού πάνω στον κορμό των φερόντων στοιχείων, οπότε ευελπιστώ να εμφανίζονται λιγότερες εντάσεις και αστοχίες.

Όπως φαίνεται στο ( Plan 5 ) υπάρχει το ανασήκωμα της βάσης του επιμήκους υποστυλώματος στην θέση ( D2 ) και το ανασήκωμα της ανώτατης στάθμης του στην θέση ( D1 ) όπου προέρχεται από την ροπή ανατροπής ( F ) που κατεβάζει το επιμήκη υποστύλωμα λόγο των πλάγιων αδρανειακών εντάσεων ( 20 t ) που δέχεται από τις πλάκες και τις δοκούς καθ ύψος. Το ζητούμενο είναι
Πόση πρέπει να είναι η δυναμική αντίδραση ισορροπίας ( Β ) στο δώμα στο σημείο του υποστυλώματος ( B1 ) ώστε να μην χάσει την καθετότητα το υποστύλωμα με αποτέλεσμα να έχουμε το ανασήκωμα ( D1 ) και ( D2 ) όταν οι πλάγιες αδρανειακές εντάσεις που δέχεται το υποστύλωμα είναι της τάξεως των ( 20 t ) ανά όροφο?
Πρέπει Β>256 t για να μην ανατραπεί και να μην υπάρχει ανασήκωμα.


Αναλυτικά: Πρέπει Ροπές ανατροπής ήτοι= 20*(12,8+9,6+6,4+3,2) <(μικρότερες) από Ροπή ευστάθειας Β*2,5 .Από δω βγαίνει ότι Β πρέπει να ναι μεγαλύτερο από 256 t για να μην ανατραπεί.
Δηλαδή προσθέτουμε όλα τα ύψη (12,8+9,6+6,4+3,2) = 32 m και τα πολλαπλασιάζουμε με τους τόνους X 20 t = 640 Μετά διαιρούμε το 640 με την διάσταση της βάσης που είναι 2,5 m και βγαίνει 640 δια του 2,5 = 256.τόνοι πρέπει να είναι η ( Β ) Την ίδια αντίδραση πρέπει να έχει και η αντίδραση της δύναμης στην βάση ( Η )

Υπάρχει και η αντίδραση του κορμού των δοκών ως προς την ροπή ανατροπής του υποστυλώματος ( F ) η οποία είναι μεγάλη έστω και αν αυτή κινείται μέσα στην ελαστική περιοχή μετατόπισης οπότε πρέπει να υπολογισθεί και αυτή η αντίδραση στο σύνολον της απαιτούμενης σεισμικής απόκρισης της κατασκευής που επιθυμούμε να σχεδιάσουμε. Για να υπάρχει αυτή η δυνατότητα συνυπολογισμού είναι απαραίτητη η προσθήκη ενός ελατηρίου στο δώμα μεταξύ του περικοχλίου και του δώματος. Αυτό το ελατήριο βασικά δημιουργεί δύο βασικούς μηχανισμούς απόσβεσης της σεισμικής ενέργειας. α) Από την μία το ελατήριο παρεμποδίζει την ανατροπή του υποστυλώματος με αυξομειούμενες ελαστικές εντάσεις προσφέροντας σεισμική απόσβεση και β) από την άλλη επιτρέπει στα φέροντα στοιχεία της κατασκευής να μετατοπιστούν μέσα στην ελαστική περιοχή και κατ αυτόν τον τρόπο να αποθηκεύσουν σεισμική ενέργεια μέσα στον κορμό τους την οποία αποδείδουν πίσω σε κάθε κύκλο φόρτισης.
Βασικά η αντίδραση ( Β ) είναι μία μεγάλη βοήθεια για τις δοκούς ( ως προς τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό ) διότι παραλαμβάνει μεγάλο μέρος των εντατικών μεγεθών των ροπών από τα σώματα των δοκών. Δηλαδή όσα πιο πολλά αυξομειωμένα φορτία παραλαμβάνει η ( Β ) δύναμη τόσο μικρότερη μπορεί να είναι η αντοχή των κορμών των δοκών ως προς τις τέμνουσες.
Τώρα θα μου πεις γιατί δεν αυξάνομαι τις διαστάσεις των δοκών και των υποστυλωμάτων μαζί και με την αύξηση του οπλισμού ώστε να έχουμε μεγαλύτερες αντοχές..... διότι όταν αυξάνουμε τις διαστάσεις και τον οπλισμό έχουμε μεγαλύτερες αδρανειακές εντάσεις... ενώ με την πάκτωση του δώματος στο έδαφος δεν αυξάνονται οι αδρανειακές εντάσεις διότι η αντίδραση ( Β ) προέρχεται από το έδαφος και απλά μεταφέρεται με τον μηχανισμό στο δώμα για να έχει αρνιτικό πρόσημο προς την ροπή ανατροπής του υποστυλώματος.
Βασικά η μέθοδος που προτείνω συνεργάζεται άψογα με την υπάρχουσα μέθοδο ώστε μαζί να έχουν την αναγκαία απόκριση της κατασκευής ως προς τις σεισμικές φορτίσεις.
Δηλαδή ότι κάνουν τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου που τα ρυθμίζουμε να είναι μαλακά ή σκληρά, κάνω και εγώ στο κτίριο. Όταν τερματίσουν τα ελατήρια του αυτοκινήτου υπάρχει ένα τράνταγμα και σταματά δυναμικά η ταλάντωση. Το ίδιο συμβαίνει και με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας. Όταν τερματίσει το ελατήριο στο δώμα το περικόχλιο του τένοντα σταματά δυναμικά την ροπή ανατροπής του υποστυλώματος οπότε σταματά η παραμόρφωση του κορμού της δοκού. Τόσο απλά σώζουμε ζωές. Και οι πολιτικοί μηχανικοί συνεχίζουν τον χαβά τους.
Γιατί άραγε? ..... για να λήξη η ευρεσιτεχνία και να το κάνουν δικό τους χωρίς να μου δώσουν τίποτα...
Δέστε εδώ προς το τέλος του βίντεο την ροπή ανατροπής στην συμβατική κατοικία και δέστε πως σταματά με την ευρεσιτεχνία. https://www.youtube.com/watch?v=zhkUlxC6IK4&t=43s
Άβαταρ μέλους
By markvag
#322022 Επιμονή όμως... Οχι αστεία... :lol:
Άβαταρ μέλους
By seismic
#322025
markvag έγραψε:Επιμονή όμως... Οχι αστεία... :lol:

Και εδώ πως έβγαλα την επιτάχυνση με μαθηματικά από το βίντεο.
Πείραμα. Το μοντέλο σε αυτό το πείραμα https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q Από το 2,45 λεπτό μέχρι το 2,50 λεπτό μέσα σε 5 δευτερόλεπτα έκανε 10 πλήρεις ταλαντώσεις των 44 cm... οπότε σε 20 sec έκανε 40 ταλαντώσεις των 44 cm. Θα σας δώσω κάποια θεωρητικά στοιχεία για να κάνετε και να ελέγξετε μόνοι σας τους υπολογισμούς που έκανα. Το μοντέλο μου εκτελεί μια απλή αρμονική ταλάντωση κατά τον άξονα χ πάνω στον οποίο πηγαινοέρχεται (αγνοούμε την κάθετη κίνηση που είναι μικρή). Αυτή η παλινδρομική κίνηση δημιουργείται από την κυκλική κίνηση του άκρου του εμβόλου όπου είναι προσαρμοσμένος ο πύρος του ρουλεμάν. Η ακτίνα αυτού του κύκλου είναι 0,11m και αυτό είναι το πλάτος ταλάντωσης Α. Έτσι κάνει το μοντέλο μου διαδρομή 2Α = 0,22m, δηλ πάει από το ένα ακραίο σημείο στο άλλο σε κάθε μισή στροφή του πύρου. Μία πλήρης ταλάντωση όμως σημαίνει να κάνει ο πύρος μια πλήρη στροφή, να επανέλθει δηλ. το μοντέλο στην ακραία θέση από όπου ξεκίνησε. Άρα, αν πούμε ότι ξεκίνησε από το τέρμα πρέπει να επανέλθει στο τέρμα. Κάνει επομένως συνολική διαδρομή 0,22 που πήγε και 0,22 που γύρισε = 4Α = 0,44 m. Αν λοιπόν σταθούμε από την πλευρά του μηχανήματος και μετράμε διαδρομές, κάθε προσέγγιση προς το μηχάνημα είναι και μία πλήρης διαδρομή και άρα μία στροφή. Αυτές τις στροφές μετράμε, και τον αντίστοιχο χρόνο τους σε sec. Η συχνότητα (Hz) είναι το κλάσμα: ν = αριθμός τέτοιων πλήρων διαδρομών /αντίστοιχο χρόνο τους. Η περίοδος της ταλάντωσης Τ, δηλ. ο χρόνος μιας πλήρους διαδρομής 0,44m είναι Τ = 1/ν sec. Σε μια πλήρη στροφή του πύρου, έχουμε μία φορά μέγιστη θετική ταχύτητα κατά την μία κατεύθυνση και μια φορά μέγιστη αρνητική κατά την άλλη. Εμάς βέβαια μας ενδιαφέρουν οι απόλυτες τιμές τους που είναι ίδιες. Το ίδιο συμβαίνει και με την επιτάχυνση, αλλά αυτή έχει μέγιστη απόλυτη τιμή όταν η ταχύτητα είναι μηδέν, δηλ. στα άκρα των διαδρομών. Μέγιστη ταχύτητα και μέγιστη επιτάχυνση υπολογίζονται από την γωνιακή ταχύτητα ω που είναι: ω = 2π/Τ. Άρα: μέγιστη ταχύτητα υ: maxυ = ω*Α = 0,11*ω m/sec, = ω2*Α = 0,11*ω2 m/sec2. Αυτά τα μέγιστα μεγέθη πραγματοποιούνται στιγμιαία. Αν θέλουμε να πάρουμε την μέση επιτάχυνση, είτε θετική είτε αρνητική, τότε σκεφτόμαστε ότι η ταχύτητα πήγε από το μηδέν στο μέγιστό της σε χρόνο Τ/4. Άρα η μέση επιτάχυνση είναι κατά προσέγγιση: α = maxυ/(Τ/4) = 4*maxυ/Τ = 4*0,11.ω/Τ σε m/sec2. Αυτό βέβαια δε είναι ακριβές, διότι κατά την στιγμή Τ/4 η α είναι μεγαλύτερη (να μη σας μπλέκω με συνημίτονα και ημίτονα). Και στις δύο όμως περιπτώσεις για να βρούμε την επιτάχυνση σε g, πρέπει να διαιρέσουμε τις επιταχύνσεις που είναι σε m/ sec2 με την Γήινη επιτάχυνση μάζας που είναι 9,81 m/sec για να πούμε ότι έχουμε πετύχει επιτάχυνση τόσων g
Αναλυτικά αποτελέσματα πειράματος. https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
Από το 2,45 λεπτό μέχρι το 2,50 λεπτό μέσα σε 5 δευτερόλεπτα έκανε 10 πλήρεις στροφές. Δηλαδή 40 πλήρεις στροφές σε 20 sec. 1) Οπότε Πλάτος ταλάντωσης Α = 0,11 m. 2) Η συχνότητα (Hz) είναι το κλάσμα: ν = αριθμός τέτοιων πλήρων διαδρομών /αντίστοιχο χρόνο τους. Οπότε 40/20 = 2 Hz. 3) Ιδιοπερίοδος Η περίοδος της ταλάντωσης Τ, δηλ. ο χρόνος μιας πλήρους διαδρομής 0,44m είναι Τ = 1/ν sec Οπότε 1/2 = 0,5 sec. 4) Γωνιακή ταχύτητα ω είναι: ω = 2π/Τ. Οπότε 2Χ3,14/0,5 = 12,56. 5) Μέγιστη ταχύτητα υ: maxυ = *Α = 0,11*ω m/sec. Οπότε 12,56 χ 0,11 = 1,3816 m/sec. 6) Mέγιστη επιτάχυνση α: maxα = ω2*Α = 0,11*ω2 m/sec2. Οπότε 12,56 χ 12,56χ0,11 = 17,352896. 7) Επιτάχυνση σε g 17,352896/9,81 = 1,77 g
Δεν περιλαμβάνεται η κατακόρυφη επιτάχυνση.
Αυτή η επιτάχυνση που βγάλαμε είναι η επιτάχυνση ενός σεισμού φυσικού μεγέθους εξασκούμενη πάνω σε ένα μοντέλο υπό κλίμακα και για αυτόν τον λόγο οι τιμές της επιτάχυνσης είναι πολύ μεγαλύτερες. ( Αφού το πειραματικό μοντέλο που πειραματιστήκαμε πληροί της διεθνής προδιαγραφές, δηλαδή κατασκευάστηκε με α) Γεωμετρική ομοιότητα. Το ομοίωμα να έχει όμοιο σχήμα συνήθως υπό κλίμακα, και την κλίμακα εντός της δομής του
β) Η κινηματική ομοιότητα να είναι ανάλογη τόσο της γεωμετρική ομοιότητας όσο και την ομοιότητας της επιτάχυνσης αντίστοιχων σημείων πρωτοτύπου και ομοιώματος.
γ)Η ομοιότητα μαζών και δυνάμεων που δημιουργούν την κίνηση ομόλογων σημείων πρωτοτύπου και ομοιώματος καλείται δυναμική ομοιότητα (οι λόγοι αντίστοιχων δυνάμεων βαρύτητας, αδράνειας, ελαστικότητας, είναι ίδιοι). )
Συμπέρασμα η επιτάχυνση σε τιμές μικροκλίμακας είναι 1 προς 7,14 που είναι η κλίμακα του μοντέλου επί την φυσική επιτάχυνση που δοκιμάστηκε και είναι της τάξεως των 1,77g= 7,14 X 1,77 = 12,64 g
Σε αυτήν την επιτάχυνση των 12,64 g το μοντέλο δεν εμφάνισε αστοχίες οπότε δεν μπορούμε να ξέρουμε την πραγματική επιτάχυνση που αυτό αστοχεί. Στην Ελλάδα υπάρχουν τρείς σεισμικές ζώνες επικινδυνότητας Α, Β, και Γ. Σκοπός του σύγχρονου αντισεισμικού κανονισμού είναι να κατασκευάσει δομές που στην πιο επικίνδυνη σεισμική ζώνη την Α οι κατασκευές να αντέχουν : α) Σε συχνούς σεισμούς μεγάλης πιθανότητας να συμβούν ( 0,36 g επιτάχυνσης ) δεν θα πάθουν τίποτα, β) Σε σεισμούς μέσης πιθανότητας να συμβούν ( 0,50 – 0,60 g επιτάχυνσης ) θα πάθουν μικρές, επιδιορθώσιμες ζημιές και γ) Σε πολύ ισχυρούς σεισμούς μικρής όμως πιθανότητας να συμβούν ( 0,60 – 1,00 g επιτάχυνση ) δεν θα έχουμε απώλειες ανθρώπινων ζωών δηλαδή ολική κατάρρευση.
Στην Ελλάδα ο μεγαλύτερος καταγεγραμμένος σεισμός είχε επιτάχυνση 1g
Παγκόσμια ο μεγαλύτερος καταγεγραμμένος σεισμός είχε επιτάχυνση 2,9g
Το μοντέλο είχε επιτάχυνση πάνω από 12,64g μετρημένο μόνο κατά τον οριζόντιο άξονα οπότε τα συμπεράσματα της χρησιμότητας της μεθόδου της ευρεσιτεχνίας πειραματικά είναι συντριπτικά συγκρίνοντάς αυτά με τον σύγχρονο αντισεισμικό σχεδιασμό..