Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#366539 ερωτηξης..
γιατι τα αεροπλάνα μπορουν να απογειωθουν με μεγαλυτερο βαρος από αυτό που μπορουν να προσγειωθουν?

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By bill33
#366543 Γιατί θα ζορίζει πιο πολύ το σύστημα προσγείωσης;Τροχοι κλπ;
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#366559 Καταρχάς, είναι φυσιολογικό το οτι προσγειώνονται με μικρότερο βάρος από οτι απογειώνονται, η διάφορα είναι το καύσιμο που έκαψαν. Στη προσγείωση, πέρα από το οτι το αεροπλάνο πρέπει να έχει ικανό lift σε εύλογα χαμηλές ταχύτητες για να μη stallαρει στη προσέγγιση, υπάρχει και το ζήτημα της δομικής καταπόνησης σε κάθε touchdown-κοπάνημα.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#366584 Σε Airbus A320 στο φτερό του προς τα πίσω εξέχουν 3-4 ουρίτσες ανά τακτά διαστήματα και στις άκρες αυτών υπάρχει από ένα μικρό μαύρο οριζόντιο κερατάκι. Τι είναι; Κεραία, αισθητήριο πίεσης;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#366640
Zorz έγραψε:Καταρχάς, είναι φυσιολογικό το οτι προσγειώνονται με μικρότερο βάρος από οτι απογειώνονται, η διάφορα είναι το καύσιμο που έκαψαν. Στη προσγείωση, πέρα από το οτι το αεροπλάνο πρέπει να έχει ικανό lift σε εύλογα χαμηλές ταχύτητες για να μη stallαρει στη προσέγγιση, υπάρχει και το ζήτημα της δομικής καταπόνησης σε κάθε touchdown-κοπάνημα.


παράδειγμα,απογειωνετα με φουλ φορτιο και παρουσιάζεται πρόβλημα μολις σηκωθεί,και πρεπει να προσγειωθεί ξανα.Πως θα προσγειωθεί με φουλ φορτιο,ενω δεν προβλεπεται.Ενταξει εχει καψει καποια καυσιμα στην απογειωση,αλλα όχι τοσα, ωστε να φθασει στο νουμερο των κιλων που οριζει ο κατασκευαστης ,ωστε να προσγειωθεί. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#366641 Σε κατασταση αναγκης δεν τους ενδιαφερει η σιγουρη καταπονηση του συστηματος προσγείωσης. ΑΝ μπορεσει θα κοψει κυκλους να ξεφορτωθει καυσιμα.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#366643 Η αν μιλαμε για long haul πτηση με φουλ καυσιμο θα κανει απόρριψη καυσίμου.

< >
Άβαταρ μέλους
By markvag
#366647
dimviii έγραψε:
Zorz έγραψε:Καταρχάς, είναι φυσιολογικό το οτι προσγειώνονται με μικρότερο βάρος από οτι απογειώνονται, η διάφορα είναι το καύσιμο που έκαψαν. Στη προσγείωση, πέρα από το οτι το αεροπλάνο πρέπει να έχει ικανό lift σε εύλογα χαμηλές ταχύτητες για να μη stallαρει στη προσέγγιση, υπάρχει και το ζήτημα της δομικής καταπόνησης σε κάθε touchdown-κοπάνημα.


παράδειγμα,απογειωνετα με φουλ φορτιο και παρουσιάζεται πρόβλημα μολις σηκωθεί,και πρεπει να προσγειωθεί ξανα.Πως θα προσγειωθεί με φουλ φορτιο,ενω δεν προβλεπεται.Ενταξει εχει καψει καποια καυσιμα στην απογειωση,αλλα όχι τοσα, ωστε να φθασει στο νουμερο των κιλων που οριζει ο κατασκευαστης ,ωστε να προσγειωθεί. :hmmm:


Υπήρχε περιστατικό στο SKG το καλοκαίρι (είχε γραφτεί και στα ίντερνετς τότε, γι' αυτό μπορώ να το πω), με ένα αεροπλάνο της Ellinair, όπου χάλασε ο αυτόματος πιλότος αμέσως μετά την απογείωση. Το αεροπλάνο έκανε κύκλους 2 ώρες πάνω από το αεροδρόμιο, για να κάψει το καύσιμο και να μπορέσει να προσγειωθεί. Η εναλλακτική θα ήταν να το πετάξει, αλλά ήταν πολύ κοντά σε κατοικημένες περιοχές και νομίζω πως δεν θα το εκτιμούσαν οι Θεσσαλονικείς αν έκαναν μπάνιο στην Τσιμισκή με μερικούς τόνους κηροζίνη... :lol: Προσγειώθηκε κανονικά, αντικαταστάθηκε το χαλασμένο εξάρτημα και όλα καλά.

Βέβαια, σε πραγματικά έκτακτη ανάγκη (πχ έχει πάρει φωτιά), προσγειώνεται κι ας διαλύσει το landing gear...

Σε περίπτωση που προσγειωθεί πάντως υπέρβαρο (από λάθος πχ) πρέπει να γίνει overweight inspection από σχετικό μηχανικό, σύμφωνα με το manual του κατασκευαστή και άμα αυτό είναι ΟΚ, τότε μπορεί να ξαναπετάξει.


Βέβαια, το safety margin είναι σαφέστατα πολύ μεγάλο και η αξιοπιστία των μηχανημάτων αυτών εξαιρετική, οπότε θεωρώ πως και με προσγείωση με πλήρες φορτίο δεν θα υπάρχει σημαντική ζημιά (ή και καθόλου). Βέβαια, σε κάθε περίπτωση προτιμάς να κάνεις ένα λάθος προς την "υπερβολική" ασφάλεια, παρά προς την αντίθετη μεριά... Αλλά και πάλι, όλα αυτά τα όρια και οι κανόνες βγαίνουν από πικρή συνήθως εμπειρία, οπότε κανείς δεν θέλει να παίξει...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#366648 ευχαριστω παιδες!
Άβαταρ μέλους
By mirage
#366650 Πως πετα καυσιμο το 320;

< >
Άβαταρ μέλους
By htanso21
#366651
mirage έγραψε:Πως πετα καυσιμο το 320;

< >


Αν λες για το Ε46, πανεύκολα, απλά πατάς λίγο πιο βαθιά το γκάζι :lol:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#366699 μαρκο διορθωσεμε αν κανω λαθος αλλά δεν εχουν ( ολα??? καποια??) ενα G-μετρο στο οποιο αν ξεπερασει καποια G τότε ελέγχεται το αεροσκάφος?
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#366704
fokion έγραψε:μαρκο διορθωσεμε αν κανω λαθος αλλά δεν εχουν ( ολα??? καποια??) ενα G-μετρο στο οποιο αν ξεπερασει καποια G τότε ελέγχεται το αεροσκάφος?


Ισχύει αυτό. Το λεγόμενο heavy landing.