Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By nEK
#197600 Τετοιο θεμα δεν πρεπει να υπαρχει.
Ας το ξεκινησω με μια απορια.
Χτες ειδα ενα μηχανημα, φορτηγο βασικα, με φωτα και ανοιχτες τεντες οπου κατι εκανε στο οδοστρωμα αλλα δεν καταλαβα τι! Ουτε αποξεση εφτιαχνε, μαλλον, ουτε βαψιμο. Εκανε λιγη φασαρια, ειχε φωτα και μερικους εργατες να το ακολουθουν με κωνους κλπ.
Διαπιστωσα επισης πως ο δρομος ειχε μια δοση απο πετραδακια καθως και λωριδες σαν αποχρωματισμο/χρωματισμο της ασφαλτου. Γνωριζεται τιποτα? πρωτη φορα το βλεπω.
Άβαταρ μέλους
By travelman
#197658 shotblasting μήπως???
Άβαταρ μέλους
By travelman
#197868 Και εγώ να σου πω την αλήθεια δεν το έχω δει ζωντάνα τώρα είδα σε βίντεο. Εάν είναι αυτό που έχω ακούσει , ρίχνει με υψηλή ταχύτητα (μεταλλικά???) σφαιρίδια στην άσφαλτο και την "ξύνει" ώστε να την κάνει πιο άγρια και να βελτιώθει η πρόσφυση της.

Είναι σίγουρα πιο οικονομικό από το να στρώσεις καινούργια αντιολισθηρή, από την άλλη άμα το οδόστρωμα είναι ήδη λειψό σε πάχος και εσύ του βγάλεις 1-2 ποντάκια θα είναι πιο εύκολο να αστοχήσει οπότε μετά θέλει ξήλωμα ολόκληρο για να επισκευαστεί...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#197880 Μήπως η αγριότητα είναι όχι για να επιμηκύνει τη ζωή του δρόμου αλλά προετοιμασία για να κολλήσει καλύτερα νέα επιφανειακή στρώση.
Άβαταρ μέλους
By nEK
#197884 Σημερα λερασα ξανα απο το δρομο, μερα και ειδα/καταλαβα οτι εκανε κατι σαν αμμοβολη. Βελτιωση ολισθηροτητας μαλλον διοτι ο συγκεκριμενος δρομος ειναι στροφοδιαδρομη με κινηση και το χειμωνα γλυστραει. Αν και το οδοστρωμα ειναι σχετικα καινουργιο τοποθετημενο, εχει τις κλασσικες ελληνικες φθορες αλλα και την λειανση που παθαινει μετα απο λιγο καιρο μιας και τα υλικα του ειναι |λογοκρισία|.
Παντως σιγουρα θα εχει συντομοτερη φθορα και μαντευω μετα το χειμωνα θα ξεκινησουν και τα μπαλωματα.
Άβαταρ μέλους
By travelman
#197905
sknipper έγραψε:Μήπως η αγριότητα είναι όχι για να επιμηκύνει τη ζωή του δρόμου αλλά προετοιμασία για να κολλήσει καλύτερα νέα επιφανειακή στρώση.


Όχι αυτό είναι η κλασσική φρέζα που ξηλώνει 3-4+ εκατοστά ασφάλτου για να πατήσει η νέα, αφού βέβαια επισκευαστούν λακκούβες και γραμμικές ρωγματώσεις (στη θεωρία, γιατί στην πράξη). Αυτό φαντάζομαι πάνω από 2 εκατοστά δεν θα σκάβει, ξηλώνοντας παραπάνω από 2 εκατοστά στα 10-15 του οδοστρώματος μπορεί να το αποδυναμώσει πολύ γρήγορα. Και επειδή με τσιγκλίσατε όμως τώρα και άρχισα το γκούκλισμα και βλέπω ότι μπορεί να απομειώνει πολύ λίγο από τον ασφαλτοτάπητα. Σε φώτο εδώ http://www.highwaysmaintenance.com/rtxtpics.htm φαίνεται λιγότερο από 1 πόντο και εδώ http://jdlsurfaceinnovations.com/shot-b ... g-asphalt/ αναφέρει 1/4 της ίντσας σε κάθε περασμα δηλαδή μισό πόντο. Δεν είναι κακό.

Από την άλλη όντως η ποιότητα των αδρανών είναι η πηγή του καλλιτεχνικού πατινάζ που συχνά απολαμβάνουμε και αυτό δεν το φτιάχνει αυτή η μέθοδος. Αλλά όταν μιλάμε για πρακτικά χρεωκοπημένο κράτος είναι τίμια λύση...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#198082 Τα υλικα της αντιολισθηρας ειναι κανονικα και συμφωνα με τις προδιαγραφες γρανιτικα (γνευσιος - ανδεσιτης π.χ.) και μαλιστα σπασμενα σε συγκεκριμενες διαστασεις αναλογιες - μεγεθος. Τα σφυρια που χρησιμοποιουνται στον κωνικο σπαστηρα για να επιτευχθουν αυτα θελουν αλλαγη σχεδον καθε 3μερες!!. (αυτα τα καναμε στην Κομοτηνη για την Εγνατια τοτε). Ο δε κυλινδρος που θερμαινει το πετρωμα για το μιγμα για την στρωση, τρυπησε στο τελος της σαιζον απο την τριβη. Αυτα εχουν να κανουν με το αυξημενο κοστος στης στρωσης που ειναι 4 ποντοι. στην Ευρωπη την αντικαθιστουν καθε 7 - 8 χρονια. Στην Εγνατια μαλλον δεν!!! ουτε τωρα που τα πρωτα που εφτιαξα εγω σαν επιβλεπων παραδοθηκαν το 2000. Η συντηρηση ειναι απαραιτητη, ο να "αγριευουν¨απλα ασβεστολιθικο πετρωμα με μαλακο δεικτη σκληρωτητας δεν βγαζει πουθενα σαν λθση θελει μετα την σκληρη στρωση απο γρανιτη. Πεταμενα λεφτα λοιπον σαν προχειρη λυση. Περνατε με προσοχη ειδικα σε συνθηκες παγου...