Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα

Πως χρησιμοποιείται το ESP?

26
33%
26
33%
2
3%
2
3%
6
8%
6
8%
6
8%
6
8%
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#94877
D-Jet έγραψε:Στο έχω ξαναπει, απλά θεωρώ άτυχο όποιον δε βρέθηκε πίσω από το τιμόνι μιας καλοδιατηρημένης άλφα (έστω μιας τετράπορτης τζούλιας της σειράς) ή μιας φούλβια. Αν την πας κοντά στα όριά της, που σαφώς είναι πιο χαμηλά από ένα σύγχρονο tsi (αλλά χέστηκε η φοράδα στο αλώνι), μια χαρά σε προειδοποιεί όταν πας να κάνεις τη ματσακωνιά, σε αντίθεση με το καινούργιο που αν δεν έχεις το ESP θα το καταλάβεις από το απότομο σταμάτημα στο δέντρο.


Α είσαι ωραίος εσύ. Το αντίστοιχο της Giulia είναι ένα Golf Tsi? Δεν είναι μια 156 ή μια Giulieta? Τα έχω οδηγήσει όλα αυτά και δεν βρήκα κάτι ανώτερο στα παλιά, πλην ίσως από την "αίσθηση" της ταχύτητας λόγω μόνωσης και "εκνευρισμού" του πλαισίου/αναρτήσεων στα πολλά... Να μου έλεγες για κανένα 106-306 Rallye/GTi να συμφωνούσαμε. Αυτά όμως είναι σχετικά σύγχρονα αυτοκίνητα.
Άβαταρ μέλους
By bujinkan
#94879 Octavia station 4X4 Ποτέ δεν έχω ασχοληθεί να το απενεργοποιησω ούτε καν στα χιονοδρομικά που ανεβοκατεβαινω όλο το χειμώνα ...Σπάνια έως πολύ σπάνια παρεμβαίνει .Μια φορά θυμάμαι μόνο στα 13 χρόνια που το έχω που ανέβαινα Καλάβρυτα μια Παρασκευή βράδυ και με είχε πιάσει η |λογοκρισία| και έκανα το διακοπτο Καλάβρυτα Ειδική διαδρομή...σε μια στροφή λοιπόν πέφτω σε black ice και Εκεί έγινε πανικός με το ιεςπι...ευτυχώς ήταν μάλλον μικρό κομμάτι και στο καπάκι γατζωσε ξανά στο στεγνό και την γλυτωσα..

send from outer space
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#94949
REALZEUS έγραψε:Α είσαι ωραίος εσύ.

Στω!! :yahoo:
Το αντίστοιχο της Giulia είναι ένα Golf Tsi? Δεν είναι μια 156 ή μια Giulieta?

Είναι και το tsi και η γκουλιέτα και όλα αυτά... νομίζεις ότι η παλιά η τζούλια ήταν κάτι το εξεζητημένο από πλευράς κόστους; Δε θέλω να σου χαλάσω την ιδέα αλλά πιστεύεις ότι μια γκουλιέτα έχει πολλή διαφορά σε αίσθηση οδήγησης από ένα άουντι α3; Εμένα μου φάνηκαν το ίδιο...

Τα έχω οδηγήσει όλα αυτά και δεν βρήκα κάτι ανώτερο στα παλιά, πλην ίσως από την "αίσθηση" της ταχύτητας λόγω μόνωσης και "εκνευρισμού" του πλαισίου/αναρτήσεων στα πολλά... Να μου έλεγες για κανένα 106-306 Rallye/GTi να συμφωνούσαμε. Αυτά όμως είναι σχετικά σύγχρονα αυτοκίνητα.

Λες με άλλα λόγια ότι οδήγησες τζούλια παραδοσιακή σε καλή κατάσταση και δεν κατάλαβες διαφορά σε πραγματική αίσθηση στο τιμόνι σε σχέση με τα καινούργια. Μου φαίνεται περίεργο γιατι αν δεν μπορείς να καταλάβεις αυτή τη χαοτική διαφορά πως είσαι σε θέση να καταλάβεις τις ψιλοδιαφορές που έχουν μεταξύ τους τα σύγχρονα;
Ακόμα και τα ραλλυτζήδικα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο κοντα στη λογική των παλιών (και στην ηλικία πλέον) από ότι τα σύγχρονα. Ασε που ένα νέο ραλλύ θα το έθαβε επιτόπου ο ¨ειδικός¨ τύπος μόνο και μόνο επειδή δεν έχει 45 μπαλόνια και υδραυλικό κλιματισμό. Δες τι φρούτο είναι το 207 ραλλύ (κατά τα άλλα με διπλά άλογα και τούρμπο κλπ κλπ) σε σχέση με τα 205-106 και πες από μόνος σου αν έχει ή δεν έχει σχέση...
Δες πως κατάντησε η 911 στη μορφή της 996 πριν λίγα χρόνια και ξανασκέψου αυτό που λες (γιατί οι άλλοι το σκέφτηκαν και, ευτυχώς, εσπευσαν κάπου και τα μάζεψαν τα πράγματα).
Από τη στιγμή που το κόστος είναι η βασική παράμετρος σχεδιασμού, η προσαρμογή στα ολοένα και αυξανόμενα στανταρ ασφαλείας αλλά και οι επιταγές του μάρκετιγνκ για εξοπλισμούς και άνεση θα κάνουν ολοένα και περισσότερο τα αυτοκίνητα της οικονομικής κατηγορίας να μοιάζουν μεταξύ τους. Αν βάλεις και το ότι πρέπει να μπορούν να οδηγούνται από τον κάθε-καθεμία ασχετίδη* τότε εύκολα καταλαβαίνεις γιατί η ¨αίσθηση¨ στο δρόμο είναι πολύ κάτω στη λίστα των χαρακτηρηστικών ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ μοντέλου και κάνει την υπαρξη esp σχεδόν αναγκαία.


* Χωρίς κανενός είδους ρατσιστική διάθεση μιας και εγω ασχετίδης είμαι, παραδοσιακή τζουλια δεν έχω δει, πχ, να οδηγά γυναίκα, ενώ γκουλιέτα πήρε η γειτόνισσα (25 χρονώ με μαστερς εξεκιουτιβ σεκρεταρυ) επειδή είναι μουράτο και σπορ! Έβαλε και μπουρί πισω για περισσότερη αίσθηση!!! :lol:
Επίσης, ο ίδιος ο κυρ Φέρυ έλεγε ότι τα 911 δεν απευθύνονταν σε άσχετους και δεν είχαν ανάγκη ούτε από κλιματισμούς και δερμάτινα καθίσματα, ούτε κάν από δεξιούς καθρέπτες και, το κυριότερο, υδραυλικά τιμόνια και σερβόφρενα (τα πρώτα μπήκαν το 1979!!!). Για τους υπόλοιπους υπήρχαν και τα 924/928, τα οποία τα έβγαζαν και αυτόματα...
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#94975
D-Jet έγραψε:Εμένα μου φάνηκαν το ίδιο...


Case closed...


D-Jet έγραψε:δεν κατάλαβες διαφορά σε πραγματική αίσθηση στο τιμόνι σε σχέση με τα καινούργια.


Δεν είπα ότι δεν κατάλαβα διαφορά, είπα ότι δεν το βρήκα ανώτερο. Για την ακρίβεια ήταν αργό με τα σημερινά δεδομένα.


D-Jet έγραψε:Ακόμα και τα ραλλυτζήδικα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο κοντα στη λογική των παλιών


Α ναι; Γιατί έχουν κι αυτά υδραυλικά τιμόνια και φρένα/συμπλέκτες και μερικά μάλιστα έχουν κλιματισμό και ηλεκτρικά παράθυρα. :iconcool:


D-Jet έγραψε:Δες πως κατάντησε η 911 στη μορφή της 996 πριν λίγα χρόνια και ξανασκέψου αυτό που λες


Τι είχε η 996; Σαφώς πιο κοντά σε φιλοσοφία στις σημερινές, παρά στις κλασικές.


D-Jet έγραψε: υδραυλικά τιμόνια και σερβόφρενα (τα πρώτα μπήκαν το 1979!!!)


Και στην F1 έχουν εδώ και χρόνια υδραυλικά τιμόνια γιατί διαπίστωσαν ότι είναι ταχύτεροι με αυτά. Αλλά κι εκεί κουλοί, τι περιμένεις; :lol:


Τέρμα από εμένα το off topic. :innocent:
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#94996 /On topic

Τι να μας πούνε τα DSC, ASC, ESP, ABS και λοιπές παπαριές όταν έχουμε οδηγήσει RX7 σε βρεγμένο :shifty: ....όντως έχω οδηγήσει και τα δύο τελευταία RX7 σε βρεγμένο, και επ'ουδενί δεν ήταν τόοοοσο επικίνδυνα όσο έλεγε ο αστικός μύθος -> λόγω του άρθρου στους 4Τ. Μάλιστα το FC, ένεκα της μονής τουρμπίνας, είχε πιο έντονο σκαλοπάτι στις καμπύλες, αλλά παραδόξως όλοι με το FD νόμιζαν ότι θα φύγουν σε καμιά μάντρα/τοίχο/μπαριέρα...(ίσως επειδή "έσπρωχναν" συνεχώς οι τουρμπίνες και δεν κρέμαγε ποτέ και πουθενά)

Στο RX8 ήταν σχεδόν μονόδρομος η πλήρης απενεργοποίηση αν ήθελες να παίξεις ή να πας γρήγορα (και "πισωκουνάτα"). Δυστυχώς ήταν και το τελευταίο μου αυτοκίνητο με πλήρη απενεργοποίηση, CX7 και τώρα C5 έχουν ένα κυρίως διακοσμητικό "ESP Off" κουμπάκι...
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#94997
REALZEUS έγραψε:
D-Jet έγραψε:Εμένα μου φάνηκαν το ίδιο...


Case closed...

Πραγματι... είναι θέμα αντίληψης, μάλλον και για αυτό θα εξακολουθώ να υποστηρίζω τη χρήση esp πάντα και παντού!!!


Α ναι; Γιατί έχουν κι αυτά υδραυλικά τιμόνια και φρένα/συμπλέκτες και μερικά μάλιστα έχουν κλιματισμό και ηλεκτρικά παράθυρα. :iconcool:

Εεεμμμ, όχι; Στην αυθεντική τους μορφή δεν είχαν ούτε ραδιόφωνο λέμε, άλλο αν τα έντυναν για να τα σπρώξουν στις αντιπροσωπείες από κάποιο σημείο και μετά... Υπήρχαν και οι εκδόσεις GTi, άλλωστε, αν θυμάσαι, για τα πιο καινούργια. Τα αρχέτυπα σάμπα-205-106 1.3 δεν είχαν καλά καλά ούτε πατάκια.
Μπορώ να σκεφτώ καναδυό σύγχρονα αυτοκίνητα που παίζουν με αυτή τη φιλοσοφία ακριβώς γιατί επέστρεψαν στις βασικές αρχές της σπορ αυτοκίνησης (και πραγματικά αξίζουν ΙΜΗΟ) αλλά μιλάμε για τις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα ( και για αυτό έκαναν πάταγο άλλωστε ).


D-Jet έγραψε:Τι είχε η 996; Σαφώς πιο κοντά σε φιλοσοφία στις σημερινές, παρά στις κλασικές.

Καμία σχέση με το παρελθόν, αυτό είχε. Αν εξαιρέσεις τις πολύ ειδικές εκδόσεις, ηταν πιο πολύ SL (και κακή λόγω του ελεεινού της ζυγίσματος) παρά 911. Με τις σύγχρονες έχουν προσπαθήσει να μπαλώσουν το κενό.
Αν δε με πιστεύεις ψάξε να δεις σε τι λεφτά φεύγουν τα 993 και τα 996 της διπλανής χρονιάς και πόσο τα ζητάει ο κόσμος.
O αγαπημένος σου πίθηκας δε βγαίνει κάθε δυο και λίγο να λέει ότι δεν έχει καμία σχέση σε αίσθηση το καινούργιο τιμόνι με το παλιότερο; Ξέρεις τι 911 έχει ο πίθηκας, όμως;

D-Jet έγραψε: υδραυλικά τιμόνια και σερβόφρενα (τα πρώτα μπήκαν το 1979!!!)


Και στην F1 έχουν εδώ και χρόνια υδραυλικά τιμόνια γιατί διαπίστωσαν ότι είναι ταχύτεροι με αυτά. Αλλά κι εκεί κουλοί, τι περιμένεις; :lol: [/quote]

Ναι, γιατί για άλλη μια φορά τα μπλέκεις... στην F1 δεν οδηγούν για χαβαλέ (όπως οδηγάς έσυ ένα σπορ αυτοκίνητο στο δρόμο) αλλά θέλουν νούμερα (και χαίρονται αργότερα από τα λεφτά που παίρνουν*). Ούτε φυσικά ένα f1 αυτοκίνητο έχει καμία σχέση με ένα οικονομικό ΙΧ (ούτε καν με ακριβό).

*Εσύ με τα ωραία νούμερα γιατί ακριβώς χαίρεσαι ή τι έχεις κερδίσει αν δεν έχεις καταλάβει τίποτα από τη διαδρομή αλλά την έκανες γρήγορα;;
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#95095 Αρκετα ενδιαφερουσα συζητηση και αποψεις...
Καλως ή κακως, το θεμα δεν ειναι τοσο απλο και ξεκαθαρο οσο νομιζουν καποιοι.

Προφανως και απο την πλευρα μου, θεωρω οτι ΟΛΑ τα συγχρονα αυτοκινητα πρεπει να εχουν ESP και αν δεν κανω λαθος ειναι υποχρεωτικος εξοπλισμος πλεον για τις αυτοκινητοβιομηχανιες που πωλουν στην Ε.Ε, απο την χρονια που μας περασε.

Η μειωση των τροχαιων χαρις την υπαρξη του ESP, ειναι αναμφισβητητη, πολλες μελετες ανα τον κοσμο το εχουν αποδειξει αλλωστε.

Υπαρχει παραυτα ενα μεγαλο "ΑΛΛΑ" σε οτι αφορα την δυνατοτητα πληρους απενεργοποιησης.

Προσωπικα ειμαι υπερ στο να υπαρχει αυτη η δυνατοτητα, ΜΟΝΟ ομως σε μοντελα τα οποια εχουν -ακομα και σε μαρκετινιστικο επιπεδο και οχι σε απολυτο βαθμο- ξεκαθαρα σπορτιφ προσεγγιση και προοριζονται για ενα συγκεκριμενο κοινο, που θελει κατι περισσοτερο απο ενα απλο μεσο μετακινησης.

Κατανοω την αρνηση αποδοχης(?), ανασφαλεια απο την υπαρξη πολλων "ανησυχων" στους δημοσιους δρομους, που μπορει να θελουν να αναδειχθουν σε οδηγο αγωνων, απο την πλευρα μου εχω επανηλειμμενα
αναφερει οτι διαφωνω καθετα με καθε ειδους οδηγικες ανησυχιες που εξελισσονται σε δρομους με υπαρκτη κινηση, οπως και την χρηση του αντιθετου ρευματος.

Απο την αλλη ομως, ολοι οι απολυτοι επικριτες ακομα και της δυνατοτητας απενεργοποιησης του ESP, θα πρεπει να κατανοησουν, οτι υπαρχουν καποιοι οι οποιοι εχουν την ηλικια ή/και αρκετη τριβη με το αντικειμενο, ωστε να εχουν μαθει να οδηγουν περα απο τα ορια προσφυσης, με αυτοκινητα τα οποια δεν ειχαν κανενα συστημα προστασιας, αλλα και σαφως κατωτερο επιπεδο εξελιξης στο γενικοτερο στησιμο τους, συγκριτικα με τα αντιστοιχα νορμαλ εργοστασιακα σπορτιφ/σπορ αυτοκινητα του σημερα.

Ισως το ποσοστο αυτο να αποτελει μολις το 3-5% του συνολου των οδηγων. Δεν παυει ομως να υπαρχει, και το σημαντικοτερο, -κατα την δικη μου αποψη τουλαχιστον- θα πρεπει οπως ανεφερα και πριν να προσφερεται αυτη η δυνατοτητα, πληρους απενεργοποιησης τουλαχιστον για τις σπορτιφ/σπορ προτασεις, οι οποιες αντιστοιχα αποτελουν μολις το 5% του μεριδιου αγορας, στο συνολο των κατηγοριων...

Σε οτι με αφορα, το αυτοκινητο που κυριως οδηγω σε καθημερινη βαση δεν διαθετει ESP, παρα μονο ABS. Μετα απο 12 χρονια χρησης του, και εχοντας πλεον εξαντλησει ουκ ολιγες φορες τα πραγματικα του ορια, ποικιλοτροπως σε οτι αφορα συνθηκες οδοστρωματος, θεωρω οτι σε πολυ σπανιες αλλα υπαρκτες περιπτωσεις, και υπο αρκετη πιεση οδηγικα, θα ηταν χρησιμη ή ακομα και πολυτιμη η λειτουργια του.

Για ολες αυτες τις υπαρκτες περιπτωσεις, (πχ αγνωστη γλυστερη διαδρομη με πολλες τυφλες στροφες, οδηγηση σε βρεγμενο κ.ο.κ) και εχοντας τον προτερο -τυχερο σ εμεγαλο βαθμο- βιο του "παραλιγο" σε συνδυασμο με την σχετικη ωριμοτητα λογω ηλικιας πλεον, αποφευγω να "προκαλω" την τυχη μου αλλα και τους νομους της φυσικης.

Για περιπτωσεις οδηγησης αλλων αυτοκινητων, κυριως ισχυροτερων σε αποδοση, που εχουν ESP , απο την μεχρι στιγμης εμπειρια μου κρινω οτι ειναι ενα εξαιρετικο διχτυ ασφαλειας, απολυτως αναγκαιο να λειτουργει για τις περισσοτερες περιπτωσεις μετακινησης, που ομως ταυτοχρονα θα εκτιμησω εφοσον αυτο μπορει να απουσιαζει οποτε το επιλεξω απολυτως συνειδητοποιημενα και αυτο αφορα αποκλειστικα μια στριφτερη διαδρομη χωρις καθολου κινηση και οδηγηση αυστηρα στα ορια της λωριδας κατευθυνσης, ή σε χρηση εντος καποιας πιστας...
Άβαταρ μέλους
By MONMAN
#95130 Τα δυο αυτοκίνητα που έχω είναι εξοπλισμένα με esp.

Έχω κατορθώσει να το ενεργοποιώ συνέχεια, καθημερινά σχεδόν θα βρω μια στροφή και θα κάνω τα λαμπάκια να αναβοσβήνουν και το χρησιμοποιώ για να πηγαίνω γρήγορα παίζοντας γύρω από τα όρια της ενεργοποίησης του.

Το αγαπημένο μου ''κόλπο '' είναι να δημιουργώ επίτηδες υπερστροφή και να συγκρατώ τον εαυτό μου να μην κάνει ανάποδο τιμόνι αλλά να το μαζεύω μόνο με γκαζιά και να αφήνω το esp να κάνει τα δικά του, ευχαριστιέμαι δε ιδιαίτερα όταν νοιώθω το αμάξι να γλιστράει ελαφρά αλλά το esp να μη μπαίνει ,είναι ωραίο να οδηγάς στα όρια αλλά να μη τα ξεπερνάς !

Ε !! όλα τα παραπάνω σε δρόμους που είμαι μόνος μου τουλάχιστον 1 χλμ μπρός πίσω ,υπάρχουν ακόμα πολλοί στην επαρχία ! Μη γίνει καμία παρεξήγηση!

Στη καθημερινή οδήγηση ένα θα πω και θα καταλάβουν οι περισσότεροι γιατί το esp καλά κάνανε και το κάνανε υποχρεωτικό ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με ΨΙΛΟΒΡΟΧΟ, 220 ΑΛΟΓΑ στους ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ.
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#95156
D-Jet έγραψε:Μου φαίνεται περίεργο γιατι αν δεν μπορείς να καταλάβεις αυτή τη χαοτική διαφορά πως είσαι σε θέση να καταλάβεις τις ψιλοδιαφορές που έχουν μεταξύ τους τα σύγχρονα;


Έχοντας στην οικογένεια Corolla και Leon TSi δεν θα έλεγα πως είναι ψιλες οι διαφορές τους.
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#95199
NickTG έγραψε:
D-Jet έγραψε:Μου φαίνεται περίεργο γιατι αν δεν μπορείς να καταλάβεις αυτή τη χαοτική διαφορά πως είσαι σε θέση να καταλάβεις τις ψιλοδιαφορές που έχουν μεταξύ τους τα σύγχρονα;


Έχοντας στην οικογένεια Corolla και Leon TSi δεν θα έλεγα πως είναι ψιλες οι διαφορές τους.

Ρε παιδιά.... σοβαρά τώρα... αμα πας να τα συγκρίνεις με ένα κλασσικό mini, ας πουμε, θα τα βλέπεις πάλι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους;
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#95200 Θα μειωθούν οι μεταξύ τους διαφορές επειδή το mini θα είναι ακόμα πιο διαφορετικό?
Ή χρειάζεται να είναι ΤΟΣΟ διαφορετικά μεταξύ τους για να το καταλάβεις?
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#95300
F&G έγραψε:
bill33 έγραψε:
F&G έγραψε:Δεν εχω αυτοκινητο με esp αλλα εχω οδηγησει . Αλφα 155 με 155 ονομαστικους ιππους.
Απλα δε μπορουσα να βαλω τη δυναμη οπως εγω ηθελα σε κλειστες ανηφορικες. Απογοητευση. Με εκοβε συνεχεια. Σε βαρυποδαρους δε ταιριαζει. Εκτος αν εχουν τοσο δυνατο αυτοκινητο που δε ξεκιναει και υποστρεφει υπερστρεφει για πλακα.
Σορρυ για την παρεμβαση.

Άλφα 156 μήπως;

Οχι ρε bill και συγνωμη κιολα! Τη mito εννοουσα με τα 155 αλογα. :slap:


Αν είσαι βαρυπόδαρος, κανένα αυτοκίνητο δεν πάει γρήγορα... αυτά με το εσπ σε κόβουν και αυτά χωρίς σπινιάρουν δίχως αύριο
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#95306
D-Jet έγραψε:* Χωρίς κανενός είδους ρατσιστική διάθεση μιας και εγω ασχετίδης είμαι, παραδοσιακή τζουλια δεν έχω δει, πχ, να οδηγά γυναίκα, ενώ γκουλιέτα πήρε η γειτόνισσα (25 χρονώ με μαστερς εξεκιουτιβ σεκρεταρυ) επειδή είναι μουράτο και σπορ! Έβαλε και μπουρί πισω για περισσότερη αίσθηση!!! :lol:



Αδυνατώ να καταλάβω το συλλογισμό σου :hmmm:

Παραδοσιακή τζούλια στις μέρες μας είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων αντίκα, τι σχέση έχει με ένα σύγχρονο και άνετο μικρομεσαίο ?