- 30 Μαρ 2015, 18:27
#95095
Αρκετα ενδιαφερουσα συζητηση και αποψεις...
Καλως ή κακως, το θεμα δεν ειναι τοσο απλο και ξεκαθαρο οσο νομιζουν καποιοι.
Προφανως και απο την πλευρα μου, θεωρω οτι ΟΛΑ τα συγχρονα αυτοκινητα πρεπει να εχουν ESP και αν δεν κανω λαθος ειναι υποχρεωτικος εξοπλισμος πλεον για τις αυτοκινητοβιομηχανιες που πωλουν στην Ε.Ε, απο την χρονια που μας περασε.
Η μειωση των τροχαιων χαρις την υπαρξη του ESP, ειναι αναμφισβητητη, πολλες μελετες ανα τον κοσμο το εχουν αποδειξει αλλωστε.
Υπαρχει παραυτα ενα μεγαλο "ΑΛΛΑ" σε οτι αφορα την δυνατοτητα πληρους απενεργοποιησης.
Προσωπικα ειμαι υπερ στο να υπαρχει αυτη η δυνατοτητα, ΜΟΝΟ ομως σε μοντελα τα οποια εχουν -ακομα και σε μαρκετινιστικο επιπεδο και οχι σε απολυτο βαθμο- ξεκαθαρα σπορτιφ προσεγγιση και προοριζονται για ενα συγκεκριμενο κοινο, που θελει κατι περισσοτερο απο ενα απλο μεσο μετακινησης.
Κατανοω την αρνηση αποδοχης(?), ανασφαλεια απο την υπαρξη πολλων "ανησυχων" στους δημοσιους δρομους, που μπορει να θελουν να αναδειχθουν σε οδηγο αγωνων, απο την πλευρα μου εχω επανηλειμμενα
αναφερει οτι διαφωνω καθετα με καθε ειδους οδηγικες ανησυχιες που εξελισσονται σε δρομους με υπαρκτη κινηση, οπως και την χρηση του αντιθετου ρευματος.
Απο την αλλη ομως, ολοι οι απολυτοι επικριτες ακομα και της δυνατοτητας απενεργοποιησης του ESP, θα πρεπει να κατανοησουν, οτι υπαρχουν καποιοι οι οποιοι εχουν την ηλικια ή/και αρκετη τριβη με το αντικειμενο, ωστε να εχουν μαθει να οδηγουν περα απο τα ορια προσφυσης, με αυτοκινητα τα οποια δεν ειχαν κανενα συστημα προστασιας, αλλα και σαφως κατωτερο επιπεδο εξελιξης στο γενικοτερο στησιμο τους, συγκριτικα με τα αντιστοιχα νορμαλ εργοστασιακα σπορτιφ/σπορ αυτοκινητα του σημερα.
Ισως το ποσοστο αυτο να αποτελει μολις το 3-5% του συνολου των οδηγων. Δεν παυει ομως να υπαρχει, και το σημαντικοτερο, -κατα την δικη μου αποψη τουλαχιστον- θα πρεπει οπως ανεφερα και πριν να προσφερεται αυτη η δυνατοτητα, πληρους απενεργοποιησης τουλαχιστον για τις σπορτιφ/σπορ προτασεις, οι οποιες αντιστοιχα αποτελουν μολις το 5% του μεριδιου αγορας, στο συνολο των κατηγοριων...
Σε οτι με αφορα, το αυτοκινητο που κυριως οδηγω σε καθημερινη βαση δεν διαθετει ESP, παρα μονο ABS. Μετα απο 12 χρονια χρησης του, και εχοντας πλεον εξαντλησει ουκ ολιγες φορες τα πραγματικα του ορια, ποικιλοτροπως σε οτι αφορα συνθηκες οδοστρωματος, θεωρω οτι σε πολυ σπανιες αλλα υπαρκτες περιπτωσεις, και υπο αρκετη πιεση οδηγικα, θα ηταν χρησιμη ή ακομα και πολυτιμη η λειτουργια του.
Για ολες αυτες τις υπαρκτες περιπτωσεις, (πχ αγνωστη γλυστερη διαδρομη με πολλες τυφλες στροφες, οδηγηση σε βρεγμενο κ.ο.κ) και εχοντας τον προτερο -τυχερο σ εμεγαλο βαθμο- βιο του "παραλιγο" σε συνδυασμο με την σχετικη ωριμοτητα λογω ηλικιας πλεον, αποφευγω να "προκαλω" την τυχη μου αλλα και τους νομους της φυσικης.
Για περιπτωσεις οδηγησης αλλων αυτοκινητων, κυριως ισχυροτερων σε αποδοση, που εχουν ESP , απο την μεχρι στιγμης εμπειρια μου κρινω οτι ειναι ενα εξαιρετικο διχτυ ασφαλειας, απολυτως αναγκαιο να λειτουργει για τις περισσοτερες περιπτωσεις μετακινησης, που ομως ταυτοχρονα θα εκτιμησω εφοσον αυτο μπορει να απουσιαζει οποτε το επιλεξω απολυτως συνειδητοποιημενα και αυτο αφορα αποκλειστικα μια στριφτερη διαδρομη χωρις καθολου κινηση και οδηγηση αυστηρα στα ορια της λωριδας κατευθυνσης, ή σε χρηση εντος καποιας πιστας...