Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#64266
leonp έγραψε:O Mizuno μιλάει για επιδόσεις.

Συγκεκριμένα ότι το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου κάνει το λάστιχο να πατάει με μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής μεταξύ ελαστικού και δρόμου που σημαίνει μεγαλύτερη τριβή, δηλαδή καλύτερο κράτημα, φρένα κλπ.


ναι αλλα το γρηγοροτερο gt-r nismo,το ελαφρωσε,δεν το βαρυνε.
Άβαταρ μέλους
By IKE
#64318
j.marr έγραψε:http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=31446

Αφορμή για το τοπικό τούτο το παραπάνω αρθρο στο pistonheads. tldr (για όσους δεν το διαβάσουν): Το άρθρο παραθέτει επιχειρήματα κατά του κολιντσαπμανικού "Αφαιρέστε Βαρος".


Έχουμε και τον Μιζούνο Σαν (αποδεδειγμένα σχεδίασε ενα απο τα καλύτερα αμάξια ever) να μας λέει για τα πλεονεκτήματα του βάρους.
.....

Ποια η γνώμη του petrolhead τσι αρ για το θέμα. :shifty: (μιζουνο vs τσάπμαν)


Το δίλλημα που θέτεις δεν υπάρχει επί της ουσίας. Ο Chapman αναφερόταν σε αγωνιστικά αυτοκίνητα των οποίων η σχεδίαση σε πολύ μεγάλο βαθμό υπαγορεύεται από τους κανονισμούς. Ο Mizuno δεν λέει πως το βάρος είναι de facto θετικό παρ'όλο που αν δει κανείς τις απαντήσεις οι περισσότεροι όχι απλά αυτό κατάλαβαν αλλά επιχειρηματολογούν και επ'αυτού.

Αυτό που λέει ο Mizuno (δεν τα είδα τώρα τα βίντεο, τα είχα δει παλιά όταν είχαν πρωτοανέβει οπότε είναι ελεύθερη η απόδοση) είναι πως αν επιλέξεις σωστά το design point (δεν μεταφράζεται, είναι σαν το φιλότιμο) τότε ακόμα και αν το βάρος είναι εκ πρώτης όψεως μεγάλο, ακριβώς επειδή αυτό είναι το σημείο έναρξης της διαστασιολόγησης, όλα τα μηχανικά μέρη και η αρχιτεκτονική μπορούν να εκμεταλλευτούν τα οφέλη του και να ισοσκελίσουν όσο γίνεται τα μειονεκτήματά του.

Για να το πω απλά, αν σχεδίαζε ο Mizuno ένα μονοθέσιο για πίστα GP με 300 άλογα, δεν θα το έκανε 2 τόνους, θα ακολουθούσε τη λογική του CP (και ΟΛΩΝ των σχεδιαστών μονοθεσίων). Ο CP από την άλλη αν σχεδίαζε κάτι ανάλογο του GT-R μπορεί να μην είχε εξίσου καλό αποτέλεσμα, ο Wolfgang Schreiber από την άλλη ακολούθησε ακριβώς τον ίδιο δρόμο με τον Mizuno και εδώ και 10 χρόνια ακόμα δε τον έχει φτάσει κανείς.

Ο Colin Chpaman ήταν μεν από τους ικανότερους μηχανικούς αλλά η συγκεκριμένη ρήση δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένας αστεϊσμός, δεν εκφράζει κάτι άλλον πέραν της καθολικά επικρατούσης πεπατημένης. Θα μπορούσε να πει κανείς πως η καινοτομία έγκειται στο ότι το εφάρμοσε και σε αυτοκίνητα δρόμου. Οι Lotus όμως ασχέτως των ιδιοφυιών λύσεων που σημειακά είχαν, συνήθως δεν εξέφραζαν το add lightness αλλά το add cheapness περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#64359 Το μιζούνο vs τσαπμαν μπήκε ως tongue in cheek (και αυτό σαν το φιλότιμο). Και ξεκαθάρισα οτι αναφέρομαι σε αμάξια δρόμου.
Άβαταρ μέλους
By IKE
#64364 Ναι οκ, απλά τα είπα και ξέσπασα :P
Άβαταρ μέλους
By leonp
#64370
dimviii έγραψε:
leonp έγραψε:O Mizuno μιλάει για επιδόσεις.

Συγκεκριμένα ότι το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου κάνει το λάστιχο να πατάει με μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής μεταξύ ελαστικού και δρόμου που σημαίνει μεγαλύτερη τριβή, δηλαδή καλύτερο κράτημα, φρένα κλπ.


ναι αλλα το γρηγοροτερο gt-r nismo,το ελαφρωσε,δεν το βαρυνε.

Στο βίντεο όμως αυτό λέει.

Ίσως να ισχύει αυτό για τα τεράστια 20άρια λάστιχα που φοράει - σε αντίθεση με όλα τα άλλα λάστιχα που ξέρω.

Πάντως εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι δικαιολογία όπως έγραψα στο προηγούμενο ποστ ή τρολάρει βλέποντας πόσοι βλάκες υπάρχουν που πιστεύουν τα πάντα αν τους παρουσιάσεις μόνο τη μια πλευρά (αύξηση επιφάνεια επαφής) χωρίς να αναφερθείς στην άλλη πλευρά (μείωση του συντελεστή τριβής).


Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#64371
IKE έγραψε:Ναι οκ, απλά τα είπα και ξέσπασα :P


Πιεσμένο σε βλέπω Ιορδάνη φίλε μου και να προσέχεις. Θερίζουν τα εμφράγματα και τα εγκεφαλικά σε αυτές τις ηλικίες. :s_empathy

Συνεχίζω να εκπλήσσομαι πάντως απο τον θαυμασμό σου για τη veyron. Είναι οντως μεγάλο τεχνολογικό επίτευγμα αλλά δεν νομίζω οτι άλλαξε/έφερε κάτι στην αυτοκίνηση πέρα απο μεγάλα νούμερα. Τεσπα. Back on topic. :x
Άβαταρ μέλους
By IKE
#64645 Ξέρεις κάποιον που να το είχε κάνει όντως αυτό?
Άβαταρ μέλους
By JBT
#64648
IKE έγραψε:Ξέρεις κάποιον που να το είχε κάνει όντως αυτό?


Αν δεν είναι με Ασκόνα πιάνει; :lipsealed:
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#64653
fubar.gr έγραψε:Δηλαδή οι μπαρμπάδες που βάζαν ένα σακί τσιμέντο στο πορτπαγκάζ του Ascona για καλύτερη πρόσφυση είχαν δίκιο τελικά?

To ίδιο φημολογείτο ότι γινόταν στα δοκιμαστικά της F1. Για να ζεσταθούν πιο γρήγορα τα ελαστικά έβαζαν το ballast βάρος (για να συμπληρώσουν τα 600kg) περισσότερο προς την εμπρός και την πίσω άκρη του αυτοκινήτου. Παρ' όλο που έχαναν σε ευελιξία λόγω μεγαλύτερης ροπής αδράνειας, φαίνεται ότι τους έβγαινε σε πιο γρήγορο γύρο συνολικά. Αντίθετα στον αγώνα έβαζαν το ballast πιο κοντά στο κέντρο μάζας.
Ξαναλέω, φημολογείτο μεν, αλλά όχι από τον μπαρμπά Μήτσο δε.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#64664
leonp έγραψε:
Πάντως εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι δικαιολογία όπως έγραψα στο προηγούμενο ποστ


Κατι τετοιο νομιζω και εγω.Δεν θα ειναι και ο πρωτος που το κανει,ουτε ο τελευταιος.
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#64719
IKE έγραψε:Ξέρεις κάποιον που να το είχε κάνει όντως αυτό?

To έκαναν πολλοί, ΙΚΕ... σε Wartburg που χοροπηδούσε σαν κατσίκι, όπως μου έχουν πει ιδιοκτήτες, αλλά έχω διαβάσει και ιστορίες από γερμανο-εγγλέζους σε διάφορα αυτοκίνητα (πχ στο Capri).
Εγώ νομίζω πως είναι περισσότερο θέμα αίσθησης παρά βελτίωσης σε αυτές τις περιπτώσεις (κάτι σαν το μπουρί πίσω που παίρνει καμια 30ριά άλογα από τη φασαρία το μοτέρ)...

Επί του θέματος, νομίζω ότι ο καλός Ιάπων άλλα θέλει να πει, αλλά λίγο η γλώσσα, λίγο το παραπάνω σάκε... :vava:
Άβαταρ μέλους
By elvet
#64730
D-Jet έγραψε:
IKE έγραψε:Ξέρεις κάποιον που να το είχε κάνει όντως αυτό?

To έκαναν πολλοί, ΙΚΕ... σε Wartburg που χοροπηδούσε σαν κατσίκι, όπως μου έχουν πει ιδιοκτήτες, αλλά έχω διαβάσει και ιστορίες από γερμανο-εγγλέζους σε διάφορα αυτοκίνητα (πχ στο Capri).

Αυτό με τα Wartburg, το είχε γράψει και ο Δήμου στο 4τροχοί, ως σκάνδαλο με αντιπρόσωπο που έβαλε σακιά στο αυτοκίνητο που δόθηκε για τεστ σε περιοδικό στην Αγγλία.
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#64735 Άμα χοροπηδούσε λογικό να βελτιώθηκε με το σακί μια και με βαρύτερο αμάξωμα η ανάρτηση συμπεριφέρεται καλύτερα.