vasilis έγραψε:Για το συμπλέκτη όπως λέει ο Χρήστος. Για αλλαγή ταχυτήτων γύρω στις 5000σ/λ. Ιάπωνα έχεις!
Έχει πέσει και η βενζίνη οπότε ένα παραπάνω.
2500-3000 σαλ το ιδανικό για νορμάλ καταστάσεις. Σε προσπέρασμα σίγουρα πάνω από 4500.
vasilis έγραψε:Για το συμπλέκτη όπως λέει ο Χρήστος. Για αλλαγή ταχυτήτων γύρω στις 5000σ/λ. Ιάπωνα έχεις!
thelap έγραψε:Λοιπόν: 1) Στα πόσα χλμ μπορούμε να αλλαξουμε απο 2α -->1η και η ταχύτητα να μπαίνει ομαλά; Εμένα ακόμη και με 20-25 χλμ φέρνει αντίσταση στο κατέβασμα (το κάνει μονο στη πρώτη)
thelap έγραψε:2) Πόσες στροφές ειναι ιδανικές για αλλαγή ταχύτητας; Η δεν πειράζει σε οσες στροφές και αν γίνετε;
thelap έγραψε:3) Τώρα για αρχή μέχρι να συνηθήσω τον συμπλέκτη, στα φανάρια είμαι σταματημένος με 1η και πατημένο συμπλέκτη, ετσι εχω ακούσει οτι τρώγεται ο δίσκος πλατώ. Ισχύει;
thelap έγραψε:4) Όταν κατεβάζω ταχύτητα ας πούμε απο 3η-->2α το αυτοκίνητο κόβει απότομα, τι να κάνω για να το αποφύγω αυτό;
thelap έγραψε:Καλησπέρα σε ολη τη παρέα!
Κάτοχος διπλώματος εδω και 1,5 μηνα αλλα το αυτοκίνητο το εχω πάρει ελάχιστες φορές.
.................................................................................................................................................................Οποιαδήποτε αλλη συμβουλή που θα βοηθήσει, δεκτή!
DAP έγραψε:4)Οταν εισαι σε κονβοϊ να εχεις το νου σου τι κανει ο μπροστινος του μπροστινου σου και αναλογα προετοιμαζεσαι....
DAP έγραψε:2)Να προσεχεις και να διευκολυνεις,ακομα και σταματημενος, τα διτροχα....Ειναι πιο ευαλωτοι απο σενα σε καποιο τρακο....
MIXOStsi έγραψε:DAP έγραψε:2)Να προσεχεις και να διευκολυνεις,ακομα και σταματημενος, τα διτροχα....Ειναι πιο ευαλωτοι απο σενα σε καποιο τρακο....
Εκτός κι αν έχει γραμμένο τον Κ.Ο.Κ. και τους υπόλοιπους χρήστες της οδού κάνοντας ό,τι γουστάρει. Τότε του δυσκολεύεις την ζωή όσο το δυνατόν γίνεται...
Θα πρέπει να σου γνωρίσουμε και τον kacey...
markvag έγραψε:DAP έγραψε:4)Οταν εισαι σε κονβοϊ να εχεις το νου σου τι κανει ο μπροστινος του μπροστινου σου και αναλογα προετοιμαζεσαι....
Όπως πάντα πάτερ ορθώς ομίλησες (αν και φαντάζομαι καθιστός... ), απλά να προσθέσω ότι σε κονβόι κρατάμε αποστάσεις ασφαλείας (που δεν είναι 1-2 μήκη αυτοκινήτου όταν κινούμαστε με 100χαω, όπως κάνει η πλειοψηφία των συνοδηγών μας... ).
markvag έγραψε:Αυτό συμβαίνει γιατί η ροπή που φτάνει στους τροχούς με 1η είναι πολύ μεγαλύτερη απ' ότι με τη 2η. Αντίστοιχα αναφέρεις και για άλλα κατεβάσματα, απλά η διαφορά είναι πολύ μεγαλύτερη στο συγκεκριμένο κατέβασμα. Σε γενικές γραμμές δεν σου χρειάζεται αυτό το κατέβασμα, ιδίως αν εχεις αρκετά κοντές 1η και 2η (που νομίζω πως έχεις). Αν ντε και καλά θέλεις να το κάνεις, να βλέπεις μία ταχύτητα που το μοτέρ με την 1η θα έχει σχετικά χαμηλές στροφές (θα έλεγα κάτω από 3000-3500σαλ). Επίσης, μπορείς να παίξεις με τον συμπλέκτη λίγο για να κάνεις το κατέβασμα (κάθε κατέβασμα ταχύτητας) πιο ομαλό, όπως επίσης και να δώσεις μία γκαζιά πριν αφήσεις τον συμπλέκτη (αυτό θέλει ποοοοοολύ εξάσκηση για να το κάνεις σωστά... )
markvag έγραψε:Αλλάζεις ταχύτητα ανάλογα με το πόση δύναμη χρειάζεσαι. Ο κινητήρας δουλεύει από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη (εκεί που στο στροφόμετρο ξεκινάει το κόκκινο). Αν πχ χρειάζεσαι να κάνεις προσπέρασμα σε ανηφόρα και φορτωμένος μπορεί να χρειαστεί να εξαντλήσεις το στροφόμετρο πριν ανεβάσεις ταχύτητα. Σε νορμάλ συνθήκες (που δεν χρειάζεσαι δύναμη) συνήθως είναι πιο λογικό να διατηρείς τον κινητήρα κάπου μεταξύ 2000-3000σαλ... Αλλά πάντα αναλόγως του πόση δύναμη θέλεις! Στις αλλαγές ταχυτήτων ΔΕΝ κοιτάς το κοντέρ, κοιτάς το στροφόμετρο!
markvag έγραψε:Μάλλον κατεβάζεις σε υψηλές στροφές (δηλαδή θα μπορούσες να κρατήσεις την υψηλότερη ταχύτητα λίγο ακόμα) ή δεν χρησιμοποιείς σωστά τον συμπλέκτη. Όπως είπα και παραπάνω μία γκαζιά βοηθάει, αλλά θέλει πολύ εξάσκηση για να το μάθεις να το κάνεις καλά (και τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα ηλεκτρόγκαζα δεν βοηθάνε...). Γενικά η εμπειρία είναι ο μεγαλύτερος βοηθός σου. Ακούς τον κινητήρα σου, βλέπεις πως πάει και τι κάνει, βλέπεις τα λάθη σου και μαθαίνεις. Όλοι αυτό κάναμε...
sknipper έγραψε:Το εύρος στροφών του κινητήρα σου είναι από το ρελαντί (περί τις 800 μέχρι το κόκκινο τις 6000). Γενικά θέλεις τουλάχιστον 1500 για να κινηθείς με ελάχιστη δύναμη οπότε περί τις 1500-3000 είναι το σύνηθες εύρος καθημερινής ήρεμης οδήγησης χωρίς φορτίο.
Αν θέλεις να επιταχύνεις πιο δυνατά, αν έχεις φορτίο, αν είναι ανηφόρα κλπ θα πρέπει να αναπροσαρμόσεις τις στροφές σου σε πχ ~2300-4500. Δεν υπάρχει καμία ντροπή ή κίνδυνος να χρησιμοποιείς τον κινητήρα σε όλο το εύρος ωφέλιμων στροφών του, μέχρι 6000 ανάλογα με τις συνθήκες. Βέβαια το ζόρισμα μόνο μετά από καλό ζέσταμα και δεν μπορεί να είναι συνεχόμενο γιατί μπορεί να ζεσταθεί ο κινητήρας, άσε το καύσιμο που θα κάψεις (και λίγα λαδάκια). Και σε πολλές περιπτώσεις ο θόρυβος είναι δυνατός και δυσάρεστος.
Γενικά θα δεις το καλύτερο τράβηγμα να είναι γύρω στις στροφές της μέγιστης ροπής.
Για οικονομία θέλεις μεγάλη σχέση και λίγες στροφές (αν όμως πας πολύ χαμηλά θα κλωτσάει και δεν θα μπορείς να επιταχύνεις αν δεν κατεβάσεις σχέση οπότε υστερείς σε ετοιμότητα).
Συμπλέκτη ακουμπάμε μόνο όταν θέλουμε να κάνουμε κάτι, πατάμε πάντα απότομα και πλήρως και αφήνουμε ανάλογα. Καλύτερα σχετικά γρήγορα αλλά χωρίς να χαθεί η ομαλότητα. Κάθε αυτοκίνητο είναι λίγο διαφορετικό οπότε μετά από λίγο καιρό συνηθίζεις στο δικό σου αλλά αν πας σε άλλο μπορεί να είσα πάλι άτσαλος. Έχει να κάνει με τη διαδρομή/σκληρότητα του συμπλέκτη και του γκαζιού, την δύναμη του κινητήρα, το βάρος κλπ.
Για ανέβασμα αφήνουμε σχετικά γρήγορα ενώ για το κατέβασμα λίγο πιο αργά. Αν είσαι πολύ αργός απλά θα πέσουν οι στροφές πολύ και θα "σκουντήξει". Για αυτό το σωστό είναι να πατήσεις και λίγο γκαζάκι τη στιγμή που αρχίζεις να αφήνεις το συμπλέκτη (σε μερικά αυτοκίνητα ο συγχρονισμός των στροφών είναι πιο δύσκολος από άλλα. Στα παλιά με γκάζι με ντίζα είναι πιο εύκολο).
Πολύ σημαντικό ΔΕΝ ΠΑΤΑΜΕ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΟΤΑΝ ΦΡΕΝΑΡΟΥΜΕ παρά μόνο μια στιγμή πριν την ακινητοποίηση για να μην σβήσει ή για κατέβασμα ταχύτητας. Αλλιώς απλά αποσταθεροποιείς το αυτοκίνητο.
Φρένο πατάμε πολύ στην αρχή και όσο μειώνεται η ταχύτητα ελαφραίνουμε. Σχεδόν αφήνουμε τελείως το φρένο μια στιγμή πριν ακινητοποιηθούμε για πιο ομαλό φρενάρισμα.
Ξέρουμε κάποια επιχείρηση στα ΝΠ κατά προτίμηση πο[…]
είμαι στο 3ο επεισόδιο... το οποίο απαιτεί "[…]
ΔΟΞΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕ https://[…]
Σε ρωτώ ευθέως, αν ήσουν ο John Elkann και είχες […]
Ο μικρός μου πάλι (11 χρονών) έχει λίγο καιρό που […]