- 04 Φεβ 2017, 12:14
#360649
Ένα λίγο πιο εκτεταμένο test drive του Suzuki Swift 1.3 ddis της δουλειάς.
Το συγκεκριμένο έχει 62Κ χλμ και ο (μέχρι προ ενός μήνα) οδηγός του δεν το πρόσεχε καθόλου. Μηχανολογικά είναι ΟΚ, αλλά από καθαριότητα...
Αρχικά οι χώροι του είναι καλοί για τους εμπρός, μετριότατοι για τους πίσω και απλά ανύπαρκτοι για αποσκευές. Τα πλαστικά και τα μπλιμπλίκια κλασσικά Γιαπωνεζο-ειδή, όχι κορυφαία σε εικόνα, αλλά λογικά αντέχουν. Το ηχοσύστημα αξιοπρεπές, αλλά δεν μπόρεσε να συνεννοηθεί με το κουνιστό μου και απλά το είχα να φορτίζει και άκουγα τη μουσική μου από το ηχειάκι του κουνιστού (αξιοπρεπής ένταση, ήταν ψιλοχαμηλή, αλλά δεν είχα θέμα εν τέλει).
Το μοτέρ είναι το 1,242 Fiat diesel, το οποίο θορυβεί ασύστολα παντού και κάπου κατά τις 4Κ σαλ νομίζεις ότι θα διαλυθεί. Το κόκκινο ξεκινάει στις 5000σαλ, δεν ξέρω ποιος θα το στείλει εκεί πάνω, εγώ που δεν το λυπόμουν (leasing γαρ) δεν άντεξα να βασανίσω τόσο τ' αυτάκια μου...
Το κιβώτιο καλό (και αυτό λογικά Fiat είναι...
), αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Επίσης έχει μακριές σχέσεις (με 5η στα 100χαω έχεις ένα κλικ πάνω από 2000σαλ...
). Παρόλαυτά, το μοτεράκι έχει δύναμη χαμηλά και, βοηθούμενο από περιορισμένο βάρος, τραβάει καλά. Πχ, στην ανηφόρα του Δερβενίου με 5η και 2000 σαλ μπορούσε να επιταχύνει (η Νίτσα μου με 5η και 3000 σαλ επιβράδυνε με τέρμα γκάζι...
). Απλά από ένα σημείο και μετά απλά πεθαίνει (πάνω από τις 3700σαλ ή κάπου εκεί...) και κάνει απλά θόρυβο.
Το τιμόνι είναι εν τέλει ψιλο-απαράδεκτο. Υπερ-ελαφρύ, ελάχιστη αίσθηση και feeback. Ξέρεις τι παίζει με τους τροχούς σε γενικές γραμμές, αλλά σε πολύ γενικές γραμμές. Και είναι τόσο ελαφρύ σε χαμηλές ταχύτητες που εν τέλει εμένα δεν με βόλεψε...
Πήγα ένα ταξίδι αστραπή μέχρι τα σύνορα στον Προμαχώνα και πίσω και ήμουν αρκετά χαλαρός στο δρόμο (σε γενικές γραμμές ήμουν με 100-120χαω). Μία φορά πάτησα τέρμα γκάζι στην Εγνατία με 5η και μετά τα 140χαω η επιτάχυνση μετριέται με ημερολόγιο
και πρέπει να τερματίζει κάπου στα 160... Μέχρι τα 130-140 πάντως είναι μια χαρά.
Και ερχόμαστε στο βασικό πρόβλημα. Την ηχομόνωση, ή την ανυπαρξία της...
Γύρω στις 3μιση ώρες μέσα στο αμάξι και απέκτησα ένα κεφάλι κουδούνι. Γύρισα σπίτι με πονοκέφαλο και τρομερή κούραση από τη φασαρία. Φασαρία από το μοτέρ και τον δρόμο...
Απλά με κούρασε σε αφάνταστο βαθμό, χρόνια έχω να κουραστώ έτσι από αμάξι σε χαλαρό ταξίδι... Και το άλλο κακό του αμαξιού είναι η θέση οδήγησης. Η πλάτη ρυθμίζεται σκαλωτά και ήταν είτε ένα κλικ πιο ξαπλωμένη απ' όσο ήθελα είτε ένα κλικ πιο σηκωμένη...
Το προσκέφαλο απαράδεκτο (αναγκάζει το κεφάλι να είναι σε όχι άνετη γωνία - όχι, δεν βρήκα τρόπο να του αλλάξω θέση και πιστέψτε με, προσπάθησα) και το τιμόνι δεν ρυθμίζεται μέσα - έξω...
Γενικά, η θέση οδήγησης με κούρασε πολύ.
Φρένα - στρίψιμο δεν ξέρω...
Κατανάλωση;;; Εκεί αρχικά είδα αυτό:
Μόλις έφτασα Προμαχώνα...
123χλμ (φούλαρα πριν ξεκινήσω) και ο δείκτης ούτε κουνήθηκε!
Όταν γύρισα (700 μέτρα πριν ξαναφουλάρω) ήταν έτσι:
Λέω, εντάξει... ούτε 4 στα 100 δεν έκαψε... Στην πραγματικότητα έκαψε 13,078 λίτρα για 248,7χλμ (επαναλαμβάνω) χαλαρού ταξιδιού. Δηλαδή 5,26lt/100χλμ. ΟΚ, καθόλου άσχημα, αλλά περίμενα καλύτερα... Σιγά τι είναι... ένα μικρό 1300ράκι ντήζελ με μακρύ κιβώτιο. Πιστεύω πως έπρεπε να κάψει λιγότερο... Βέβαια, υπάρχει και ο νόμος του σύμπαντος που λέει πως τα Ιταλικά μοτέρ καίνε πάντα περισσότερο...
Θα το έπαιρνα;;; Εάν ήταν αποκλειστικά αυτοκίνητο πόλης, θα το σκεφτόμουν. Εάν ήταν το μοναδικό μου, όχι. Το μειονέκτημα της ανύπαρκτης ηχομόνωσης και της απαράδεκτης θέσης οδήγησης δεν σε κουράζουν σε μικρές αστικές διαδρομές, αλλά αν πρέπει να κάνεις ταξιδάκι, σε κουράζουν πολύ. Ίσως με βενζίνη να είναι καλύτερο...
Peugeot 206 1.6 110ps => not any more... bye bye...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα