- 25 Φεβ 2017, 01:05
#368586
Seat Ateca 1.0 Tsi Style
Δεν εχει περασει πολυς καιρος οπου δημιουργηθηκαν αρκετα υψηλες προσδοκιες για το νεο crossover της Seat, μετα και απο τις θετικες εντυπωσεις που εχουν καταγραφει σε Ελληνικο και ξενο τυπο.
Απο κοντα δειχνει αρκουντως επιβλητικο, με σχημα που φερει περισσοτερες γωνιες αντι καμπυλες, εντουτοις με σχεδιαστικες γραμμες που δεν "φλυαρουν" δεν κουραζουν στο ματι, παραπεμποντας περισσοτερο σε ενα πρωτιστως λειτουργικο -οχι φαντεζι- αλλα και συγχρονο crossover με μινιμαλιστικες τασεις ως προς τον σχεδιασμο, ο οποιος σαν να "φωναζει" στα ματια μου σε στυλ, "ηρθα εδω για να μεινω, διακριτικα μεν αλλα και διαχρονικα, σε αντιθεση με αλλα (σχεδια) που γινονται βαρετα/δειχνουν την ηλικια τους μετα απο 4-5 χρονια".
Το αυτοκινητο του td ηταν στην ενδιαμεση εξοπλιστικη εκδοση style σε οτι αφορα την γκαμα του Ateca, -συγκεκριμενα η πλουσιοτερη για την περιπτωση του 3κυλινδρου βενζινοκινητου- , με αρκετα τεχνολογικα γκατζετ ενεργητικης ασφαλειας να δινουν το παρων, ηδη απο την βασικη εκδοση (reference) οπως, Hill hold assist, XDS (ηλεκτρομπλοκε), Front Assist & περιοριστη ταχυτητας, αινιχνευση κοπωσης οδηγου.
Στην εκδοση (style) του td, υπαρχουν επιπλεον, διζωνικος κλιματισμος, cruise control, αισθητηρες παρκαρισματος πισω, δερματινο τιμονι/λεβιες ταχυτητων, κεντρικη κονσολα με υποβραχιονιο αλλα και αεραγωγους για τους πισω επιβατες, οπως και πισω υποβραχιονιο, με συστημα αναδιπλωσης και φορτωσης για μεγαλα σε μηκος αντικειμενα, αλλα και εγχρωμη οθονη αφης 5ιντσων.
Τελος στανταρ ειναι και οι 17αρες ζαντες αλουμινιου, μαζι με μαυρες ραγες οροφης.
Περνωντας στο εσωτερικο, η προσπαθεια που εχει γινει απο την Seat για μια πολυ ποιοτικη εικονα, ειναι εμφανης, αν και σχεδιαστικα δεν φαινεται να διαφερει απο αυτο του Leon, χωρις να σημαινει οτι αυτο ειναι κατι κακο.
Η εργονομια και το φινιρισμα βρισκονται σε υψηλα επιπεδα για το μικρομεσαιο crossover που κοστιζει σχεδον 22κ ευρω, κατι που σε συνδυασμο με την γενικοτερη ευρυχωρια, αλλα και καλη ορατοτητα, αφηνουν εν τελη μια αρκετα ευχαριστη αισθηση.
Η θεση οδηγησης ειναι οσο ψηλη χρειαζεται για την καλυτερη -συγκριτικα με τα κοινα επιβατικα- περιφερειακη ορατοτητα που απολαμβανει η συγκεκριμενη κατηγορια, αλλα ταυτοχρονα, σωστη, με τις αποστασεις των χειριστηριων να ειναι οπως ακριβως πρεπει, αλλα και ετσι ωστε να νιωθεις οτι καθεσαι "μεσα" στην καμπινα και οχι "απο πανω" οπως συμβαινει με καποια αλλα αυτοκινητα, δημιουργωντας ετσι ολες τις προυποθεσεις για μια ξεκουραστη και αγχολυτικη μετακινηση.
Ξεκινοντας, το πρωτο πραγμα που εκτιμας ειναι η ευκολια ολων των χειριστηριων, απο το ελαφρυ αλλα ακριβες -και με καλη αισθηση στην συνεχεια οταν ανεβουν τα χλμ- τιμονι, μεχρι και το εξαιρετικο σε ακριβεια και ευκολοχρηστο στην καθε αλλαγη, επιλογεα ταχυτητων.
Ο 3κυλινδρος κινητηρας εχει ιδιαιτερα διακριτικη χροια, ειναι ακομα πιο ησυχος απο τον ηδη εξαιρετικο σε ποιοτικα χαρακτηριστικα, 1,200αρη της Peugeot που ειχα γνωρισει οδηγικα στο 3008.
Τραβαει και αυτος αρκετα ζωηρα απο χαμηλες στροφες, -αν και οχι τοσο εντονα οσο του Peugeot- και απλωνει την δυναμη/ροπη του πολυ γραμμικα αλλα και αρκουντως ικανοποιητικα, για το χαμηλο βαρος του, -για την κατηγορια-
που χαρις και την νεα πλατφορμα MQB της VAG, δεν ξεπερνα τα 1,300κιλα με τον συγκεκριμενο κινητηρα.
Τις εντυπωσεις βεβαια εκλεψε το συνολικο στησιμο του αυτοκινητου. Ο συνδυασμος ενος πολυ στιβαρου σε αισθηση πλασιου, με περιορισμενο βαρος, αλλα και καλορυθμισμενη αναρτηση με σπορτιφ διαθεσεις, χωρις ομως να κοπαναει ξερα και να κουραζει, ειναι ανικητος πραγματικα, για την κατηγορια και κοστος του συγκεκριμενου.
Και εδω ακριβως ειναι που θα πρεπει να ειπωθει οτι χαρις και στο σωστα ρυθμισμενο σε αισθηση τιμονι, αλλα και σαφεστατο-ευχαριστο επιλογεα, η οδηγικη αισθηση του 3κυλινδρου Ateca ειναι οτι πιο κοντινο, μαλιστα ειναι απειλητικα κοντα, στην αισθηση που αποκομμιζει κανεις πισω απο το τιμονι μιας 3κυλινδρης βενζινοκινητης Χ1...!!!
Χαρις σε αυτο ακριβως το ολοκληρωμενο πακετο "οδηγικης αισθησης", που σε εμπνεει και σου δινει αυτοπεποιθηση για πραγματικα γρηγορη οδηγηση, ο κινητηρας των 1,000κ.εκ ενω ειναι απολυτως αξιοπρεπης για να κινησει με ανεση και ασφαλεια τα μολις 1280κιλα του, δειχνει -μετα απο αρκετα επιθετικη οδηγηση η αληθεια...- λιγος για τις δυνατοτητες του αμαξωματος.
Κατι που λιγο-πολυ θυμιζει τα συναισθηματα που προκαλει και η οδηγηση μιας 3κυλινδρης βενζινοκινητης -χειροκινητη- Χ1, απλως εδω ισως λιγοτερο συγκριτικα -τουλαχιστον σε αισθηση αφου στο Ateca υπηρξε και συνοδηγος στην βολτα- , κατι που σε συνδυασμο και με την σημαντικη διαφορα τιμης και εφοσον δεν προκειται για μια premium προταση, δεν φαινεται να ενοχλει/στενοχωρει σε τελικη αναλυση.
Παντως το ελαφρυ της κατασκευης, βοηθησε ωστε ο μικρος βενζινοκινητηρας να μην καταναλωσει υπερβολικες ποσοστητες, παρολο το βαρυ ποδι που ειχα συνηθως, για τους ευχαριστους λογους (οδηγοκεντρικης αισθησης) που ανεφερα και πριν.
Συγκεκριμενα σε μια διαδρομη 30χλμ περιπου, με ενα μικρο ελευθερο απο κινηση κομματι, να ακολουθει σε ενα αλλο με αρκετα σταματα-ξεκινα λογω φαναριων, η καταναλωση εφτασε στα 8,3l/100km, μια αρκετα προσεγμενη μεση τιμη νομιζω για κυριως σβελτη μετακινηση, χωρις σχεδον ιχνος προσπαθειας για οικονομικοτερη οδηγηση -δηλαδη με αλλαγες σε βελτιστο χαμηλο-μεσαιο ευρος στροφων-, αλλα κυριως με στροφαρισμα μεχρι τις 5,000σαλ...
Οπερ και τιμες κατω των 8l/100km θεωρω οτι ειναι απολυτως εφικτες, χωρις παραλληλα ο ρυθμος μετακινησης να θεωρειται αργος, ή πιο αργος σε σχεση με τα γυρω αυτοκινητα.
Συμπερασματικα και εχοντας μονο μια μικρη επιφυλαξη για τις δυνατοτητες του νεου Kuga, -
καθοτι αφενως δεν υπαρχει αντιστοιχη οδηγικη γνωριμια (οπως πχ με Qashqai, Kadjar, 3008, 500Χ) και αφετερου, επειδη διαβαζω/ακουω ιδιαιτερα θετικα σχολια για την οδηγικη του αισθηση και συμπεριφορα-, πιστευω οτι προκειται για την καλυτερη ισως προταση αυτη την στιγμη στα δικινητα μικρομεσαια crossover, κατω απο τα 30κ ευρω.
Τελευταία επεξεργασία από Κίκιζας Γρηγόρης και 25 Φεβ 2017, 01:18, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά