Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Lippi
#34457
drdino έγραψε:
Χρήστος Λάππας έγραψε:Έχω κουραστεί πραγματικά να επαναλαμβάνω τα αυτονόητα.

Φώτα xenon χωρίς ειδικά κάτοπτρα, πλυστική φανών και αυτορύθμιση ύψους δέσμης, δεν νοούνται, είναι παράνομα και δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται σε δημόσιους δρόμους σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδά.



Αυτορύθμιση και πλυστικό δεν είναι υποχρεωτικά παντού.

Επίσης, αν η αυτορύθμιση δεν είναι δυναμική, τότε βοηθά μόνο όταν είναι φορτωμένο αυτοκίνητο. Σε λακκούβες, επιταχύνσεις κλπ είναι στην ίδια μοίρα.



Ακριβώς. Το πλυστικό είναι υποχρεωτικό όταν η φωτεινότητα ξεπερνά τα 2000 lm. Τα νέας γενιάς xenon και led έχουν και εκδόσεις κάτω από αυτό το όριο.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#34493 Και τώρα τελευταία αρχίζει το "κακό" να παρατηρείται και στα φορτηγά που ιδίως σε κάτι παλιά μοντέλα λόγω ψηλής θέσης εννοώ τοποθέτησης του προβολέα, κάνουν τη ζωή ανυπόφορη.

Κ εγώ "παράνομος" ειμαι, στο φιέστα δεν μπόρεσα να βρω λάμπα αλογόνου που να με ικανοποιεί οι δε εργοστασιακές είναι γτπ (αντίθετα στο σίριον τα φώτα κάνουν τη νύχτα μέρα). Ρύθμισα σε ηλεκτρολόγο τη δέσμη τόσο ωστε να είναι στα νομιμα κτέο όρια (κ λίγο πιο χαμηλά είναι) κ να βλέπω κ προπάντως να μη μου παίζει κανείς τα φώτο (το οποίο και όντως γίνεται).

δλδ, γινόταν πέρυσι, γιατί είμαι σε ακινησία :metalo:
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#34528
ambient έγραψε::offtopic:

21 quadra έγραψε:Εδώ υπάρχουν άπειρες ταμπέλες σε όλη την επικράτεια που τις φωτίζουν οι καταστηματάρχες αλλά ταυτόχρονα στραβώνουν και τους οδηγούς που έχουν την ατυχία να κοιτάνε τον προβολέα στα μάτια, οι μπάτσοι που λες σίγουρα θα περνάνε και νύχτα από αυτά τα σημεία, δεν έπρεπε να τις γυρίσουν λίγο ή να επιβάλλουν στον καταστηματάρχη / εταιρία κλπ να ρυθμίσει τον ρημαδοπροβολέα ? τι πιο εύκολο και απλό, το ενδιαφέρον τους όμως για τις ζωές μας αρχίζει και τελειώνει προς το τέλος του μήνα που τους βγάζουν παγανιά για κλήσεις.

Ειδικά οι ταμπέλες με LED. Αν και εκεί τις περισσότερες φορές φταίει ο εγκαταστάτης. Οι περισσότεροι δεν έχω ιδιαίτερες γνώσεις για τα module που τοποθετούν, ούτε φυσικά γνωρίζουν πως να τα ρυθμίσουν. Ακόμα και εκείνοι που ξέρουν, δεν κάθονται να εξηγήσουν στον πελάτη πόσο σημαντική είναι η ρύθμιση φωτεινότητας. Απλά τα βάζουν να δουλεύουν όπως να 'ναι και φεύγουν. Πολλές φορές αποφεύγουν την αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας για να ρίξουν το κόστος.


Υπάρχουν οι ΚΥΑ 38110/2002 και ΚΥΑ 52138/2003 οι οποίες ορίζουν τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις προδιαγραφές και την διαδικασία τοποθέτησης επιγραφών.

Ειδικότερα:
Στα φωτιζόμενα ή φωτεινά διαφημιστικά πλαίσια, η ένταση του φωτισμού δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει κατά περισσότερο από 250 κηρία την ανώτατη ένταση φωτός που υπάρχει στο δημόσιο χώρο, στον οποίο βρίσκονται. Ο φωτισμός δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί μέσα δημιουργίας οπτικών εντυπωσιασμών, όπως τρεμολαμπυρίσματα, χρωματικές εναλλαγές, κινούμενες προβολές κ.λ.π.


Στην Κεντρική Μακεδονία το πρόστιμο για σχετικές παραβάσεις είναι 750€ στον καταστηματάρχη και 1500€ στον εγκαταστάτη. Το θέμα είναι ποιος παίρνει τηλέφωνο να κάνει την καταγγελία... :whistlink:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#34540 Πού παίρνουμε τηλέφωνο;
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#34589 ...o λογος που καθιστα πλεον απαραιτητο εναν εσωτερικο αντιθαμβωτικο καθρεπτη...
Εμενα, στις περιοχες που κινουμαι, μου φαινεται τελευταια οτι το φαινομενο εχει ενταθει σε μηχανες -κυριως μεγαλου κυβισμου, τυπου varadero, TDM κτλ...- και μαλιστα εχω διαπιστωσει και προσφατο...trend, τα παρανομα xenon σε μηχανες να συνοδευονται με μπλε μικρα led, ωστε να μπερδευουν/θυμιζουν ισως σε ενα βαθμο -ατυχως βεβαια- αυτα της Ελληνικης Αστυνομιας...
Άβαταρ μέλους
By Jorge_greek
#34682
Κίκιζας . έγραψε:-κυριως μεγαλου κυβισμου, τυπου varadero, TDM κτλ...-

+1
Αυτοί με ξένον ή μουφοξένον τώρα τελευταία την έχουν ψιλιαστεί και είναι ρυθμισμένο τα φανάρια τους ή έστω αρκετά χαμηλωμένα.

Αντίθετα δεν είναι λίγοι αυτοί με λάμπες αλογόνου που τα φώτα τους σε στραβώνουν και ποτέ δεν ασχολήθηκαν να τα διορθώσουν!
Άβαταρ μέλους
By Thomas_C200K
#35079
fubar.gr έγραψε:Πέρα απο τα aftermarket xenon κυκλοφορούν και πάρα πολλά αυτοκίνητα με λάμπες αλογόνου μεν, μεγαλύτερης ισχύος απο τις κανονικές δε.

Αλλά και πολά απο τα εργοστασιακά xenon βγάζουν μάτια.

Άλλοι πάλι κυκλοφορούν κανονικότατα με τη μεγάλη σκάλα μονίμως αναμένη και δέν χαμπαριάζουν απο τίποτα.

Επειδή κάθε βράδυ για να πάω σπίτι μου διανύω μια διαδρομή ημιαστική χωρίς φωτισμό και αρκετή κίνηση, μου έχούν βγεί τα μάτια.

Mην μιλήσω για μια φίλη μου...., η οποία οδηγεί με την μεγάλη σκάλα γιατί η μεσαάι δεν της αρκεί :ninja: :vava: και έχουμε τσακωθεί πολλές φορές. Χώρια που είναι Χάρος με όλη την έννοια....
Άβαταρ μέλους
By Chuckie V2.0
#35095 Πρόσφατα πέρασα και εγώ στο αντίπαλο στρατόπεδο (προσωρινά), των ταλιμπαν με μουφο-xenon.
Στο προηγούμενο αμάξι, που τώρα κληρονόμησε και οδηγεί ο father, ένα Astra H 5D 1.6T, είχα κάνει κατά μεγάλο βαθμό OEM μετατροπή στα φανάρια, δλδ είχα αγοράσει φανάρια original Opel Xenon AFL (αυτα που στρίβουν και στις στροφές), εγκεφαλάκια (είχε ενα σε κάθε φανάρι), άλλο ένα ακόμη (δεν θυμάμαι τι ηταν), καλωδιώσεις, αισθητήρες ύψους για την αυτορύθμιση, the works. Είχα βρει ενα συνεργείο Opel πρόθυμο να κάνει την δουλειά και voila! Τρομερο φως, δεν στράβωνα κτλ. Η αυτορύθμιση, σίγουρα έπαιζε με το βάρος, δεν ξέρω αν ήταν και δυναμική, πάντως είχα όλο το factory setup (part numbers ένα προς ενα). Τα πλυστικά, που θα έμπαιναν με αλλαγη εμπρός προφυλακτηρα, τα έφαγε η κρίση και η αλλαγη του αμαξιου με άλλο, αλλά αν εισαι προσεκτικός και πχ πριν βάλεις μπροστα, με ενα πανι καθαρίζεις τα φαναρια (εγω και τα πίσω φωτα φρένων), μειώνεις την πιθανότητα ανακλάσεων από βρωμιά.

Τώρα, στην Τσέχα, και μέχρι να αγοράσω πάλι όλο το κωδικολόγιο για OEM factory setup (800 μονο τα φανάρια, χωρις λαμπες, χωρίς εγκεφάλους, αισθητήρες που είναι δύο κτλ), δεν μπορούσα να ζήσω με το φως των αλογόνων.
Διάβασα αρκετα στο net, κάποιος έγραψε ότι τα projector φαναρια που είχε η έκδοση της Τσέχας μου είναι σχεδον τα ιδια με τα xenon (λογικό ακουγεται για μειωση κοστους), οπότε και τόλμησα (προσωρινα ξαναλεω) τα μουφο-xenon.
Φυσικά πήρα 4300Κ kit, όσο δλδ και το OEM, λευκό, για να μην είμαι σαν εξωγηινος και στραβωνω. Στην τοποθετηση με τον Prof, είδαμε ότι μάλλον όντως τα φανάρια (σωμα) πρέπει να μοιράζονται μεγάλο μέρος/να ειναι ιδια με τα xenon original του εργοστασίου, καθώς το φανάρι πίσω είχε άπειρο χώρο (ίσως για να μπει εκεί ο μηχανισμός xenon, ρύθμισης κτλ), τόσο χωρο, που μεσα στο φαναρι χωρέσαμε ballast και καλώδια και κλείσαμε κανονικά το πισω καπάκι του!
Το πήγα στην αντιπροσωπία για έλεγχο και ρύθμιση ύψους δεσμης (μην τυχον και ηταν οτι ναναι), και μετα τσέκαρα στο δρόμο (και με φίλους) αν στραβώνουν και δείχνει να ειναι οκ. Η δεσμη αριστερά κόβει, δλδ ειναι ενα κλικ ποιο χαμηλά από την δεξια, ενα σκαλοπάτι, μαλλον για να μην στραβωνει τους απέναντι. Κυκλοφορώ πάντα με το άγχος μην ενοχλώ, δεν μου έχουν παίξει φωτα εως τωρα και η δεσμη βλέπω ότι δεν χτυπαει τον μπροστα ψιλα, δλδ να φτάνει καθρέφτη.
Λογικά σε κανα μηνα+ (να πεσουν και τα μπικικινια των Χριστουγέννων), θα έχω το OEM setup, οπότε...
Άβαταρ μέλους
By fokion
#36048 Μακαρι να σκεφτοντουσαν ολοι σαν κι εσενα...
Δυστυχως θα διαφωνισω με οσους λενε οτι "στρωνει η κατασταση" εκτός αν ειναι "περιοχικό φαινομενο"
Ανατολική Ατική βαζω στοιχημα οτι εχει αυξηθει.....
Κι αντε πες να καταλαβω αυτον που εχει γερασμενα φωτα ( δεν υποστιριζω - απλά καταλαβαινω ) και βαζει ξενον ωστε να "νικησει" την γερασμενη καλωδιωση και κατοπτρα.
Ο αλλος που εχει αυτοκινητο 2ετιας 3ετιας, γιατι????

Παντως - δυστυχως - την "λυση" με τα διαφορα σμαρτ την εχω βρει. Και ειναι 2 προβολακια 6λεντα το καθενα...
Άβαταρ μέλους
By Morx
#36062 Βαλε σε παρακαλω φωτογραφια η ενα βιντεο με ισορροπημενο exposure να δω με τα προβολακια τι κανεις.
Ακομα και λεντακια να αναψεις, χαμπαρι δε θα παρει ο απο πισω. Τα 'χω πει και στο 4Tφ:

2 θεσεως, 2 πισω ομιχλης, 2 ακινητοποιησης ... μια 180αρα watt απο πυρακτωσεως στα μουτρα του καθε παπαρα που σε στραβωνει.

ΧΑΜΠΑΡΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ !!! 0 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ !!! ΤΖΙΦΟΣ !!! Πως αλλιως να το πω.

Σινιαλο τους κανεις οτι σε στραβωνουν και αναβουν τη δυνατη σκαλα να σε φαση "Ξεκολλα ρε |λογοκρισία|, τα φωτα μου ειναι μια χαρα, ΝΑ και η δυνατη σκαλα! Τυφλωνει κι αλλο!!"
Άβαταρ μέλους
By fokion
#36077
Morx έγραψε:Ακομα και λεντακια να αναψεις, χαμπαρι δε θα παρει ο απο πισω.


Κοβεις, σε προσπερναει, μπαινεις απο πισω του, αναβεις...... αποτελεσματικότατο...

Οκ για την φωτο θα προσπαθησω.
Απλά να πω οτι οδηγησα για δοκιμη σε θεοσκοτεινο επαρχειακο με αυτα και τιποτα αλλο ανναμενα
μη σου πω οτι ηταν καλυτερα ακομα και απο τη μεγαλη σκαλα καθοτι δεν εχουν οριζομενη δεσμη...
( και προφανως δεν τα εχω για χρηση σε ασφαλτο ΟΥΤΕ και για κυνηγι.... )
Άβαταρ μέλους
By Morx
#36081 Τι τυπος led και ποσα watt εκαστο;
Χλωμο να παιζουν περισσοτερα lumens απο τη δυνατη σκαλα πυρακτωσεως και καλυτερος φωτισμος. (ανυπαρκτη δεσμη = fail)


Το να κατσεις πισω απο καποιον που σε στραβωνει, ειναι ανωφελο.
Θα τον στραβωσεις για να του δειξεις οτι ειναι πανιβλακας, θα εκνευριστει και θα καταληξετε να παιζετε σαν τους ψωλοβροντηδες τους Ρωσους που βλεπουμε στο youtube...
Εαν ηταν να καταλαβει, το μυαλο του εξ'αρχης.. δεν θα εφτανε στο σημειο να τον αφησει να βαλει λαμπες της πλακας η μουφοξενον τυφλωνοντας τα Airbus στα 20000ft
Άβαταρ μέλους
By fokion
#36088 Ας ξεκινησω αναποδα.
Συμφωνω με ολη την τελευταια παραγραφο. Μια δυο φορες που το εκανα πανω στα νευρα μου τελικά αισθανθηκα πιο μαλακας απο αυτον, πεφτοντας στο επιπεδο του...

Κι ομως ( για μενα ) ο φωτισμός τους ηταν καλυτερος και δεν εννοω πιο εντονος κ.λ.π. απλά πιο ανετος στην οδηγηση.. ναι ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ υποκοιμενικό θεμα...
Εννοειται βεβαια οτι ο απεναντι τα "εβλεπε ολα"...

Εδω εισαι..
http://www.ebay.com/itm/2-x-4-18W-Off-R ... e4&vxp=mtr

απλά τα δικα μου δεν ειναι spot
Άβαταρ μέλους
By fokion
#36094
Morx έγραψε:Ενοχλητικα ειναι οπως ειπες, οχι πιο αποδοτικα.


????? Οπως ειπα... "υποκειμενικο"...
Εξαρταται βεβαια τι εννοεις "αποδοτικο"...
γιατι σε offroad που θες να βλεπεις "γυρο γυρο" η - πρακτικα - ελλειψη οριων ειναι εντελη πιο "αποδοτικη" ( οκ αν θες το βαζω σε εισαγωγικά)

Θα προσπαθησω να βαλω φωτο το βραδυ