Γειά χαρά σε όλους τους φίλους. Χαίρομαι που ξαναβρισκόμαστε.
Η αλήθεια είναι ότι αφήσαμε πολύ υλικό πίσω μας, χρήσιμες πληροφορίες, εμπειρίες, λύσεις σε προβλήματα και ένα σωρό άλλα.
Ελπίζω να μη χαθούν όλα αυτά γιατί θα είναι κρίμα.
Νομίζω πως ενημέρωσα όλους τους κατόχους 3008 αλλά αν μου διέφυγε κάποιος, ζητώ συγγνώμη.
Ας δώσουμε λίγο χρόνο και στους υπόλοιπους για να μας βρούν και να δούμε τελικά πόσοι θα αλλάξουμε ελαστικά και μπαταρία.
Σίγουρα χρειάζεται και ο JohnyX αλλά δεν είμαι σίγουρος για τον Zonas. Θα δούμε...
@iomy συγγνώμη που εχθές δεν ήμουν αναλυτικός σχετικά με τον έλεγχο της μπαταρίας, αλλά δεν είχα χρόνο να γράψω λεπτομέρειες.
Λοιπόν, σωστός έλεγχος της μπαταρίας συνήθως γίνεται από ηλεκτρολόγο γιατί πρέπει εκτός από τάση, να μετρήσει και τον ηλεκτρολύτη, να λάβει υπόψη του την θερμοκρασία κλπ. Ένδειξη για την κατάσταση της μπαταρίας μπορείς να πάρεις και μόνος σου χρησιμοποιώντας ένα πολύμετρο και ελέγχοντας τουλάχιστον την τάση της μπαταρίας με φορτίο και χωρίς φορτίο.
Χωρίς φορτίο: Κανονικά θα πρέπει να αποσυνδέσεις την μπαταρία, αλλά επειδή είναι φασαρία, ακολούθησε τα παρακάτω. Το αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να έχει κινηθεί τις τελευταίες ώρες. Άνοιξε το καπό, κλείσε τις πόρτες και περίμενε 5-10 λεπτά έως ότου "κοιμηθούν" τα υποσυστήματα και σβήσουν όλα τα φωτάκια. Γυρνάς το πολύμετρο στην περιοχή 0-20V και ακουμπάς τους ακροδέκτες στην μπαταρία. Η ένδειξη που πρέπει να πάρεις είναι: >12,5V
Με φορτίο: Κανονικά χρειάζεται ειδικό όργανο με τεχνητό φορτίο, επειδή όμως φαντάζομαι ότι δεν έχεις, θα χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση του ρεύματος. Χωρίς να βάλεις μπρός τον κινητήρα, γύρνα το κλειδί και άναψε τα μεγάλα φώτα, τα φώτα ομίχλης, το ραδιόφωνο, την αντίσταση του πίσω τζαμιού, κλπ και άσε την πόρτα ανοιχτή για να ανάβουν και οι 7 (?) πλαφονιέρες. Μέτρα την μπαταρία. Η ένδειξη που πρέπει να πάρεις είναι: >11.5V
Σε λειτουργία: Βάλε μπρός τον κινητήρα. Ενώ ο κινητήρας λειτουργεί, μέτρα την μπαταρία. Η ένδειξη που πρέπει να πάρεις είναι: 13,5V-14,7V
Αυτά με απλά λόγια και σε γενικές γραμμές. Να έχεις υπόψη σου ότι η τάση της μπαταρίας εξαρτάται από την θερμοκρασία του ηλεκτρολύτη, γι’ αυτό αν η μπαταρία σου είναι οριακά καλή, θα σου πρότεινα να την αλλάξεις πριν πλακώσουν τα πολλά τα κρύα.