Έρευνα του «Car and Driver» για τις ανυπόστατες εικασίες περί αγώνα της Formula 1 στη Δραπετσώνα
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
(...)
Για την κατασκευή του σιρκουί στη Δραπετσώνα δεν αποκλείεται να υπάρχουν -εκτός από κακοπροαίρετες, και- αφελείς φιλοδοξίες περί εύρεσης ενός επενδυτή που θα καταφέρει, με κάποιο τρόπο, να κάνει απόσβεση μιας επένδυσης 40-45 εκατομμυρίων το χρόνο (χωρίς καν να υπολογίζουμε τα έξοδα κατασκευής του σιρκουί) ενώ η Βαλένθια με έναν ολόκληρο Fernando Alonso δεν τα καταφέρνει, ενώ μια ολόκληρη Γερμανία με έναν τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή δεν τα καταφέρνει.
Τέτοια είναι η τιμή διαπραγμάτευσης αυτό τον καιρό, για το ετήσιο παράβολο που πληρώνει μια χώρα για να ταξιδέψει στα μέρη της η F1. Η Ρωσία πλήρωσε 200 εκατ. δολάρια για πενταετές συμβόλαιο, και το Αζερμπαϊτζάν πιθανώς ακόμα περισσότερο.
Και εφόσον όλο αυτό είναι ένα τεράστιο παιχνίδι διαπραγμάτευσης, δεν θα ήταν παράλογο να σκεφτεί κανείς ότι -χρόνια τώρα- ο Bernie μπορεί να προβάλλει ανύπαρκτους αξιωματούχους σε αυτή τη σκακιέρα, για να πουλήσει ακριβότερα μια θέση στο πρόγραμμα της F1 σε κυβερνήσεις.
Σε κυβερνήσεις και όχι, φυσικά, σε ιδιώτες - καθότι πλέον η F1 είναι Ολυμπιακοί Αγώνες σε μικρογραφία. Που σημαίνει ότι ακριβώς επειδή ένα Grand Prix είναι ζημιογόνο, σε μεγάλο βαθμό (και με την εξαίρεση του Μονακό), οι μόνες που μπορούν να το ακουμπήσουν χωρίς να καούν είναι οι κυβερνήσεις, με το αντάλλαγμα (ή τη δικαιολογία, όπως θέλει το βλέπει κανείς) της παγκόσμιας προβολής.
Έχουμε συνηθίσει, τα τελευταία χρόνια... Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα χρησιμοποιείται - γελοιοποιείται, για την ακρίβεια, με εμάς αντί να ουρλιάζουμε από θυμό κι αξιοπρέπεια, να ονειρευόμαστε ξανά μια χλιδή δανεική, ανάξια και εκνευριστικά άδικη προς τις αληθινές προτεραιότητες που έχουμε τώρα ως λαός.
(...)
============
Μα τι ανθελληνας...