Μαστορέματα για όσους πιάνουν τα χέρια τους
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#151049 Ήρθε η ώρα της σχεδίασης της βάσης που θα στηρίζετε η κεφαλή κοπής, το σύστημα tool changer και ο σερβοκινητήρας των 3.5 kw για την κίνηση του κοπτικού, μέσω της εξομείωσης θα αποφασιστούν τα πάχη και οι κόντρες του φορέα όλων των ανωτέρω εξαρτημάτων, το συνολικό βάρος φορέα / εξαρτημάτων θα είναι λίγο πάνω από τα 150 kg και μέσω της εξομείωσης προσπαθούμε να βρούμε την παραμόρφωση της κατασκευής σε σχέση με τον ελάχιστο πρόβολο που μπορούμε να επιτύχουμε, εδώ είναι μια πρώτη γεύση αφού μας λείπουν ορισμένες διαστάσεις και βάρη από τον κινητήρα που δεν τον έχουμε στα χέρια μας λόγω cc.

Εικόνα

Εικόνα


free upload
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#151396 Μου διέφυγε η περιγραφή λόγω βιασύνης χτές, η πλάκα είναι mild steel πάχους 15mm, μήκος 900mm και πλάτος 180mm, στηρίχτηκε στο ένα άκρο και στα 300mm σαν κόντρα και πιέστηκε στο άλλο άκρο με δύναμη 20kg, στην μια περίπτωση αυτό που φαίνεται εκ πρώτης όψεως αδύνατον να λυγίσει έκανε τόξο 1,1mm και στην δεύτερη περίπτωση με κολλημένα 2 κομμάτια 15mm X 30mm σαν κόντρες το flex ήταν μόνο 0.13mm, έγινε και επαλήθευση στον πάγκο και επαληθεύσαμε το πρόγραμμα.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#180060
nass έγραψε:Τώρα το είδα αυτό! :oops:
Μπράβο 21 quadra :s_thumbsup
Εχουμε νεώτερα ?


Τα νεώτερα λόγω των cc είναι ότι αυτές τις ημέρες περιμένουμε να παραλάβουμε κοιλοδοκούς γιατί σχεδιάσαμε διαφορετικά τη βάση αφού προσθέσαμε περισσότερες κόντρες στο κυρίως σασί, αλλάξαμε το μέγεθος και τη δομή του πύργου στήριξης τους συστήματος κίνησης της κεφαλής αφού αποφασίσαμε να βάλουμε μεγαλύτερο κινητήρα από 3.7kw πηγαίνουμε στα 5.5 kw ανεβαίνοντας στα 66kg, τόσο είναι το βάρος του σερβοκινητήρα της κίνησης της κοπτικής κεφαλής.

Οι ενισχύσεις που θα μπούν είναι γιατί άλλαξε το μέγεθος και το βάρος του κινητήρα της κοπτίκής κεφαλής.

Στη συνέχεια θα κολληθούν οι λάμες που κάθεται όλος ο πύργος και θα πάει σε CNC φρέζα να καθαριστούν οι επιφάνειες και προφανώς να είναι ίσιες για να πατήσουν τα rails της κίνησης του πύργου.

Προς το παρόν δεν μας έχουν επηρεάζει τόσο πολύ τα cc γιατί έχουμε πολύ μηχανουργική δουλειά να κάνουμε εμείς, αλλά είναι και λίγες οι ελεύθερες ώρες μας, από το εξωτερικό θέλουμε μόνο τα μοτέρ που όταν έρθει η ώρα θα αναγκαστούμε να τα πάρουμε όλα μαζί.

Αλλαγές λόγω τους ισχυρότερου κινητήρα που σημαίνει ότι μπορεί να πέρνει μεγαλύτερα πάσα άρα η κούνια πρέπει να είναι ισχυρότερη και με ισχυρότερη στήριξη, έτσι από τα 45m των αξόνων στήριξης της περάσαμε στα 61mm, όλα αυτά τα σημεία θα ετοιμαστούν μαζί για να ισιώσουν στη φρέζα CNC όταν πάει το σασί.

Το διασκεδάζουμε βασικά και μαθαίνουμε ταυτόχρονα, μας κρατάει σε υπερδιέγερση το όλο project, καλό είναι αυτό.

'Όταν υπάρχουν νέα για φωτό θα ανέβουν.
Άβαταρ μέλους
By nass
#180104 Δεν φοβάσαι μήπως "βάλε το 'να, βάλε το άλλο" αυξηθεί πολύ το κόστος και βγει ακριβότερο από ένα παρόμοιων δυνατοτήτων μεταχειρισμένο ?
Διότι "αλλάξαμε τις κοιλοδοκούς" = "R&D" = κόστος, που ο μεταχειρισμένος αποσβαίνει σε εκατοντάδες κομμάτια.

(Εννοείται βέβαια ότι η εμπειρία είναι "αξία - ανεκτίμητη" αλλά οι εποχές είναι δύσκολες για σοβαρές υπερβάσεις προϋπολογισμών)
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#180142
nass έγραψε:Δεν φοβάσαι μήπως "βάλε το 'να, βάλε το άλλο" αυξηθεί πολύ το κόστος και βγει ακριβότερο από ένα παρόμοιων δυνατοτήτων μεταχειρισμένο ?
Διότι "αλλάξαμε τις κοιλοδοκούς" = "R&D" = κόστος, που ο μεταχειρισμένος αποσβαίνει σε εκατοντάδες κομμάτια.

(Εννοείται βέβαια ότι η εμπειρία είναι "αξία - ανεκτίμητη" αλλά οι εποχές είναι δύσκολες για σοβαρές υπερβάσεις προϋπολογισμών)


Δεν έχεις άδικο σαν σκεπτικό αν δεν γνωρίζεις τα νούμερα των 5αξονικών.

Τα μεταχειρισμένα αρχίζουν από τις 80.000€ για παλιότερα της 10ετίας ( δεν μιλάω για Κινέζικα φτηνά αλλά για επώνυμα ) χωρίς να γνωρίζεις την κατάσταση τους, αν είναι κακοδουλεμένο μπορεί εύκολα να περάει τις 15-20.000 € για αλλαγή rails και ρουλεμάν κεφαλής, + τα ηλεκτρονικά + τα μεταφορικά που είναι μεγάλα γιατί το μικρότερο 5αξονικό ζυγίζει πάνω από 3 τόννους.+ τελωνείο αν είναι από χώρα εκτός Ε.Ε

Αυτό που φτιάχνουμε έχει όλα τα εξαρτήματα καινούργια με κόστος κάτω από 30.000€ και ήδη τα περισσότερα τα έχουμε καλύψει, από την άλλη φτιάχνεις κάτι στα μέτρα σου και έχεις κέρδος την τεχνογνωσία, από την άλλη δεν υπήρχαν όλα τα χρήματα μαζεμένα για την αγορά ενός μεταχειρισμένου.

Αυτά τα ποσά δεν δίνονται έτσι, χρειάζεται επίσκεψη επί τόπου και έλεγχος, αν είχαμε το χρήμα από την αρχή θα πηγαίναμε για έλεγχο και θα το κοιτάγαμε αφού δεν γνωρίζαμε τι ακριβώς θα έπρεπε να ελέγξουμε, γιατί άλλο το κλασικό μηχανουργείο και άλλο το CNC, στο μόνο που μοιάζουν είναι ότι αφαιρούν μέταλλο.

Θα έπρεπε να πάρουμε κάποιον που γνωρίζει τα CNC αυτό είναι το εύκολο της υπόθεσης αλλά όλα αυτά προστίθενται στα έξοδα που θα πήγαιναν στον αέρα, τώρα μαζεύουμε και ξοδεύουμε, δεν έχουμε σταματάμε και κερδίζουμε από τον κενό χρόνο διαβάζοντας και μαθαίνοντας, μάθαμε πάρα πολλά όλους αυτούς τους μήνες, κερδίσαμε γνώση που δεν θα την είχαμε αν αγοράζαμε ένα CNC μόνο για την δουλειά μας.

Μετά από την ολοκλήρωση και την εκμάθηση μας στη λειτουργία του θα μπορούμε να φτιάξουμε και άλλα CNC εξειδικευμένα και πολύ μικρότερα με μικρότερο κόστος να μοιράσουμε τη γραμμή των εξαρτημάτων που θέλουμε να φτιάξουμε για να αποφύγουμε τις συνεχείς αλλαγές, αυτός είναι και ο λόγος που ενώ ξεκινήσαμε για ένα μικρό με κόστος περίπου 5.000€ και μετά να δούμε πως θα προχωρήσουμε αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα μεγάλο όπως το θέλουμε με το οποίο θα φτιάξουμε τα 2-3 μικρότερα όταν έρθει η ώρα.

Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε το σασί από μαντέμι που είναι το σωστό υλικό για εργαλειομηχανές και να το πηγαίναμε για κατεργασία αλλά θα ξέφευγε πολύ το αρχικό κόστος, το εγχείρημα έχει πολλές παραμέτρους τεχνικές και οικονομικές, φτιάχνοντας το ξεφεύγουμε τελείως από την πεπατημένη των μηχανουργείων που έχουν και λειτουργούν CNC, δεν θα είμαστε ένα μηχανουργείο μαζί όλα με τα υπόλοιπα αλλά θα είμαστε κατασκευαστές CNC άσχετα αν αυτό δεν είναι ούτε στόχος ούτε σκοπός αλλά είναι κάτι πολύ σοβαρό που θα παίξει σημαντικό ρόλο στο μέλλον.

Η κατασκευή με κοιλοδοκούς ( τους βαρύτερους που υπάρχουν στην αγορά στις διαστάσεις που επιλέξαμε ) μας επιτρέπει τις αλλαγές που θα απαιτηθούν μέχρι την ολοκλήρωση του στην περίπτωση του λάθους ή της αλλαγής των προδιαγραφών / μεγεθών κλπ όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή, αυτή την ευελιξία με την μέθοδο trial / error μέχρι την ολοκλήρωση του δεν θα την είχαμε με το μαντεμένιο σασί το οποίο θα ήταν απόλυτα καλύτερο σε όλες τις περιπτώσεις, όμως δεδομένου ότι τα εξαρτήματα μας είναι κατά 90% αλουμίνια σειράς 2000 / 7000 όπως είναι οι καμπάνες και οι δαγκάνες δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα κραδασμών .

Μαθαίνουμε και πρέπει να πετύχουμε τον σκοπό μας γιατί έχουμε φύγει πολύ από την γραμμή της επιστροφής και μόνο εμπρός μπορούμε να πάμε και θα πάμε, όσο μεγαλεπίβολα και αν φαίνονται ή αν ακούγονται σε όσους δεν γνωρίζουν τη ιστορία μου / μας για εμάς είναι απόλυτα συμβατό αυτό που είναι ο σημερινός και αυριανός μας στόχος, βιαζόμαστε χωρίς να βιαζόμαστε, κάθε μέρα που φαίνεται χαμένη είναι μια κερδισμένη μέρα, είναι ασκήσεις του μυαλού που θα πιάσουν τόπο στην ώρα τους, τα πράγματα γενικώτερα στη ζωή όσο και να τα πιέσεις αν δεν είναι στο σωστό timing θα σε κάνουν άνω - κάτω και μόνο χασούρα θα έχεις, σύ είπας ότι η εμπειρία είναι ανεκτίμητη και συμφωνώ 110% μαζί σου.
Τελευταία επεξεργασία από 21 quadra και 30 Οκτ 2015, 17:49, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#201652 O κύριος Παναγιώτης μου ζήτησε να τον βοηθήσω με ένα 3D pdf που έχει φτιάξει, ώστε να το μοιραστεί μαζί μας. Θα το βρείτε στο παρακάτω link.
https://drive.google.com/file/d/0BwurzA ... IX05j/view
Σε εμένα για να παίξει, έπρεπε να το κατεβάσω πρώτα και να το ανοίξω με το Adobe Reader. Κατόπιν ενεργοποιείτε την 3D view και μπορείτε να "παίξετε" με το αντικείμενο σε όλες τις διαστάσεις, είναι εντυπωσιακό και αξίζει τον κόπο.
Παρακάτω ένα μικρό preview του περιεχομένου του αρχείου:
Εικόνα
Για ερωτήσεις ή περισσότερες πληροφορίες, δεν μπορώ να βοηθήσω, εγώ απλώς ο... μεταφορέας! :lol:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#201663 Eυχαριστώ ., ανοίγει, μετά θέλει πάτημα στο βελάκι στο κέντρο για download και στη συνέχεια άνοιγμα με το acrobat.

Mε το ποντίκι μπορεί να περιστραφεί, με το scroll ή με την μεγέθυνση μπορεί να μεγαλώσει και με αριστερό κλίκ και control να μεταφερθεί στην οθόνη.
Άβαταρ μέλους
By IKE
#201664 21 quadra αφου έχεις τη διάθεση να το δημοσιεύσεις, κάνε τον κόπο και ανέβασέ τα όλα αυτά σε ένα απλό site με open source άδεια.

----> instant internet fame + γουστα
Άβαταρ μέλους
By xenos
#201686 Μπορει να του κλεψουν την πατέντα (βλεπε προσφατα παραδείγματα).

<
Άβαταρ μέλους
By IKE
#201690 Γι'αυτό έγραψα open source
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#201696 Δεν διεκδικώ καμμία πατέντα ούτε θεωρώ ότι κάνω κάτι διαφορετικό από ότι κυκλοφορεί στην αγορά, ΟΚ σαν ιδέα είναι διαφορετικό γιατί όπως έχω εξηγήσει αυτό μπορώ με την ομάδα μου να φτιάξω και το κάνω για τη δουλειά μου και μόνο, η δημοσίευση έχει την έννοια να αποφασίσουν και άλλοι αν χρειάζονται κάτι παρόμοιο να προχωρήσουν, υπομονή και κουράγιο χρειάζεται, πίστη σε ότι κάνουν και πολύ διάβασμα, και βέβαια να έχεις και μηχανουργίο δικό σου αλλιώς αν πάει κανείς έξω να του φτιάξουν κάτι τέτοιο θα έχει τρελό κόστος, πάντως όποιος θέλει ας φτιάξει ακόμα και το ίδιο και αν μπορώ να τον βοηθήσω κιόλας, σιγά την πατέντα.

Προς το παρόν έχει ακόμα πολύ δρόμο και ότι βήμα κάνουμε θα το ανεβάζω μέχρι το τέλος.
Άβαταρ μέλους
By otso
#247383 λοιπον τι γινεται ; παναγιωτη εχει περασει αρκετος καιρος απο την τελευταια φορα που δημοσιευσες κατι .
χτες σε θυμηθηκα γιατι ενα απλο εξαρτηματακι απο μεγαλο μπεκ εκτοξευσης νερου δεν υπαρχει πουθενα . εχει κλεισει χρονια η ιταλικη εταιρεια και δεν υπαρχουν ανταλλακτικα , μονο πατεντα . εγω ομως σκεφτηκα τι ωραια που θα ηταν να εχει τελειωσει ο παναγιωτης το συστημα , να του εδειχνα να σκαναρε το ανταλλακτικο και να μου εφτιαχνε ενα αλλο σε ενα λεπτο μιας και δεν υπαρχουν απαιτησεις ακομα και απο τεφλον θα εκανε φανταζομαι , και προπαντως ολα αυτα δωρεαν .
δεν μπορει να μην εχεις φτιαξει κατι , μαλλον βαριεσαι το γραψιμο φανταζομαι.

καλο απογευμα