Μαστορέματα για όσους πιάνουν τα χέρια τους
Άβαταρ μέλους
By drdino
#9076 Για κάποιον λόγο λοιπόν ο καθρέπτης του συνοδηγού μου είχε χαλάσει: δεν έμενε σταθερός στην θέση του αλλά έπαιζε τρελά μεταξύ της αναδίπλωσης μπρος/πίσω. Για επισκευή σε lion ή εξειδικευμένο ούτε λόγος, πού να ασχοληθούν, 150φεύγα ευρώ ο καινούριος, δεν ήμουν σίγουρος αν έβγαινε σκέτος σκελετός, οπότε what the hell, αποφάσισα να τον σφάξω να δω τι γίνεται.

Βγάλσιμο επένδυσης πόρτας πρώτα (3 βίδες περιφερειακά, κάλυμμα πετούγιας ανοίγματος, αφαίρεση βίδας και panel πλήκτρου παραθύρου και μετά ξεκούμπωμα όλου του panel αφότου αποσυνδέσουμε όλους τους κοννέκτορες.

Μετά βγάζουμε το κάλυμμα του καθρέφτη και ξεβιδώνουμε τις 3 βίδες που τον συγκρατούν. Τραβάμε τον καθρέπτη έξω και περνάμε το καλώδιο μέσα από την σχετική τρύπα. Κατόπιν, έχουμε τον καθρέπτη στα χέρια μας.

Για να τον ανοίξουμε τώρα, εγώ πήγα δια της παρατήρησης. Έβγαλα 2 πλαστικά πάνελ από κάτω τα οποία ήταν κουμπωτά και το χρωματιστό κάλυμμα του καθρέφτη. Φυσικά σπάσανε 2 κλιψάκια του τελευταίου αλλά κόλλησαν με logo πανεύκολα. :lol: Για να το αποφύγουμε αυτό, πρέπει να βγει το τζαμάκι του καθρέφτη, το οποίο ανάλογα με τον τύπο του είναι κάτι εύκολο.

Τέσπα, μετά από αρκετές επικλήσεις στα θεία, ο λόγος της μη λειτουργίας ήταν σαφής:

Εικόνα

Το μεταλλικό έδρανο με τις εγκοπές κανονικά μπαίνει σφηνωτά στο μαύρο πλαστικό στέλεχος που φαίνεται λίγο μέσα από το ελατήριο.

Εδώ φαίνεται καλύτερα το πλαστικό στο οποίο σφηνώνει το μεταλλικό έδρανο:
Εικόνα

Ο καθρέφτης χωρίς την βάση του και κατά συνέπεια χωρίς τον σωλήνα πάνω στον οποίο σφηνώνει το έδρανο.
Εικόνα

Το έδρανο:
Εικόνα

Χωρίς λοιπόν το ελατήριο να κοντράρει στο έδρανο, ο καθρέπτης ήταν στον αέρα καθώς δεν τον πίεζε κάτι στην βάση του ώστε να κουμπώνει στις σχετικές θέσεις του.


Εδώ βλέπουμε την βάση του καθρέφτη. Το πλαστικό είναι αυτό στο οποίο σφηνώνει το έδρανο, ενώ φαίνονται και οι σχετικές εγκοπές που ορίζουν τις θέσεις του καθρέφτη. Βρωμιά πολλή επίσης, του έριξα και ένα καλό καθάρισμα με το dremel και το σχετικό βουρτσάκι.
Εικόνα


Δυστυχώς δεν είχα σοβαρά εργαλεία διαθέσιμα (μέγγενη, κανέναν συμπιεστή ελατηρίου κλπ) οπότε η δουλειά έγινε με 2 μεγάλα ίσια κατσαβίδια να ακουμπάνε στα άκρα του εδράνου κάθετα και εγώ να στηρίζομαι ολόκληρος πάνω σε αυτά. :lol: Καταλάβατε τι γαμωσταυρίδι έπεσε και τι τράβηξαν οι καρποί μου, αλλά τελικά η δουλειά φαίνεται να έγινε.
Εικόνα


Μερικές έξτρα φωτογραφίες:
Σκελετός νέτος, χωρίς μοτεράκι, κρύσταλλο κλπ.
Εικόνα

Μηχανισμός ρύθμισης:
Εικόνα

Και το πίσω μέρος του, αφότου αφαίρεσα το κάλυμμα:
Εικόνα


Το θέμα τώρα είναι ότι ενώ ψέκασα τα διάφορα τριβόμενα μέρη με wd40, δεν μου αρέσει το αποτέλεσμα της κίνησης. Δεν ξέρω αν κανονικά μεταξύ των πλαστικών κυλίνδρων βάζουν γράσο. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By leonp
#13223 Είχα κάνει πριν χρόνια την ίδια δουλειά κράτησε μερικά χρόνια και ξαναχάλασε.
Μάλλον δεν πρέπει να ανοιγοκλείνεις τους καθρέφτες. :s_smile

Ήμουν αρκετά τυχερός και το ελατήριο στον άξονα μπήκε εύκολα.
Ήμουν σίγουρος ότι (όπως συνήθως) δεν θα έμπαινε με τίποτε αλλά είχα εξαιρετική τύχη - ακόμα το θυμάμαι. :s_biggrin


Αναδημοσίευση από το 2007:
Ο καθρέφτης στο σιβίκ μου είχε αρχίσει να μαγκώνει όταν άνοιγε/έκλεινε και μετά από λίγο καιρό ακούστηκε σαν κάτι να έσπασε μέσα και άρχισε να γυρνάει τρελά χωρίς να μαγκώνει στην ανοικτή ή κλειστή θέση.

Καινούριος στο Σαρακάκη έχει €176 (για HRV είναι πολύ ακριβότερος όπως έμαθα από φίλο που ενδιαφέρεται) και αποφάσισα να τον επισκευάσω.

Αφού έβγαλα

1. το καπάκι που σκεπάζει το καθρέφτη εσωτερικά - η μια βίδα δεν φαίνεται καλά, αν και με γερμανικό ίσως να μπορεί κάποιος να τη βγάλει και να μη χρειαστεί να βγει η ταπετσαρία

2. το χερούλι της πόρτας, τραβάς το χερούλι και έχει μια βίδα από πίσω

3. το άλλο χερούλι με τους διακόπτες, έχει μια βίδα στο βάθος και βγαίνει - το φις όπως σε όλα τα χόντα έχει κουμπάκι που το πατάς για να ανοίξει

4. τη ταπετσαρία - μια βίδα επάνω δεξιά και όλα τα άλλα κουμπωτά (το παράθυρο να είναι ανοικτό)

5. το φις του καθρέφτη

6. τις βίδες του καθρέφτη

Ο καθρέφτης είναι έτοιμος να βγει. Πατάς με ένα μικρό κατσαβίδι τα κλιπσάκια στο φις (το μόνο που κρατάει το καθρέφτη στο αυτοκίνητο) και μετά ο καθρέφτης πέφτει με δύναμη στο πεζοδρόμιο :s_mad

Από κάτω έχει μια τρύπα στη μέση του καθρέφτη που κρατάει το γυαλί και το μοτέρ. Αφού βγεί αυτό έχει άλλες 7 (νομίζω) βίδες για να ανοίξει.

Αυτό που χάλασε είναι μια ροδέλα/ασφάλεια που κρατάει ένα πολύ ισχυρό ελατήριο συμπιεσμένο ώστε να κουμπώνει ο καθρέφτης (με 3 μπίλιες) στην ανοικτή ή κλειστή θέση. Η ροδέλα/ασφάλεια έφυγε από τη θέση της και ο καθρέφτης γυρίζει τρελά.

Αφού χτύπησα δυνατά πάνω στο πάγκο με ένα σφυρί τη ροδέλα για να κουμπώνει καλά στον άξονα (προσέχοντας να μη σπάσω τον υπόλοιπο καθρέφτη) χρησιμοποίησα μια πρέσα και ένα κλειδί που βγάζεις αισθητήρες λ (εγκοπή) για να πατήσω τη ροδέλα/ασφάλεια στη θέση της. Γράσαρα λίγο τη θέση με τις 3 μπίλιες για να γυρίζει εύκολα ο καθρέφτης και με τη δεύτερη προσπάθεια μπήκε στη θέση της μια χαρά.

Υπάρχουν άλλες 3 βίδες στο κάτω μέρος του καθρέφτη που αν βγούνε ίσως να γίνεται πιο εύκολα η δουλειά αλλά δεν μπόρεσα να τις βγάλω γιατί χρησιμοποιώ ηλίθια ηλεκτρικά εργαλεία που χαλάνε τις βίδες

Συναρμολόγησα το καθρέφτη στο σπίτι μου και τον τοποθέτησα στο αμάξι (που είναι παρκαρισμένο πάνω στο πεζοδρόμιο).

http://s62.photobucket.com/user/leonp_photos/media/mirror_repair/1174437575.pbw.html Εικόνα
Εικόνα Εικόνα
Εικόνα Εικόνα
Εικόνα Εικόνα