Μαστορέματα για όσους πιάνουν τα χέρια τους
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#280530 O γιός Στέφανος αγόρασε ένα παλιό Clio 1 με σκοπό να το μετατρέψει πλήρως σε Clio 2 RS χρησιμοποιώντας τα μηχανικά μέρη και ολόκληρο το σαλόνι με το ταμπλό του Clio 2 RS, με το aircondition, τους αερόσακκους, και γενικά ότι περιελάμβανε σαν εξοπλισμό το Clio 2 RS.

H μετατροπή γίνεται για να δοκιμάσει τον εαυτό του σε πολύ δύσκολες εργασίες που απαιτούν εκτός από τεχνική και γνώση, φαντασία, προσοχή στη λεπτομέρεια και γνώση γύρω από την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου και για να έχει κάτι μοναδικό που δεν έχει ξαναγίνει πουθενά στον κόσμο από όσο γνωρίζουμε, και γνωρίζουμε πολλά γύρω από τα Clio με πολύχρονες μελέτες σε όλα τα σημεία τους έχοντας όλες τις homologasion και τα σχέδια με τις ενισχύσεις της Renault sport και για τα μοτέρ της και τις αναρτήσεις με όλες τις λεπτομέρειες, τις ανοχές και τους κωδικούς των εξαρτημάτων τους.

Η μελέτη που έκανε πριν ξεκινήσει το εγχείρημα είναι σοβαρή, είναι πλήρης, καλύπτει κάθε λεπτομέρεια από τεχνική άποψη όπως και από πλευράς ασφάλειας.

Η ηλεκτρική εγκατάσταση είναι αυτούσια του Clio 2 RS από εμπρός έως πίσω και από φανάρι σε φανάρι, περιλαμβάνει και την ECU του Clio 2 RS.

Μηχανικά χρησιμοποιεί όλα τα εξαρτήματα του Clio 2 RS με μόνη διαφορά τα μεγαλύτερα φρένα εμπρός - πίσω ( αλλοίμονο ).

Το αυτοκίνητο ήταν παλιό με ταλαιπωρημένη καρότσα, είχε ραγίσματα στα σημεία καταπόνησης και είχε την ατυχία να έχει κακοπέσει σε χέρια μηχανικού / βελτιωτή πασίγνωστου που είχε κόψει με το ψαλίδι της λαμαρίνας και με τροχό σε ορισμένα σημεία την καρότσα για να τοποθετήσει διάφορα εξαρτήματα και τα είχε αφήσει κομμένα κρυμμένα κάτω από τις μοκέττες ( αναρωτιέμαι ποιός πελάτης πλήρωνει και παραλάμβανει αυτή την ποιότητα δουλειάς )

Οι μεταλλικές χοντρές βάσεις του σασί που συγκρατούν της εμπρός γέφυρα ήταν κομμένες από κραδασμούς ( κλασσικό πρόβλημα των Clio που είχουν πολλά χλμ και χρόνια στην πλάτη τους ) και πολλά άλλα σημεία που έπρεπε να διορθωθούν όπως και διορθώθηκαν.

Κολλήθηκε συνολικά η καρότσα με μικρά γαζιά και τοποθετήθηκαν ενισχύσεις από κομμάτια λαμαρίνας πάχους 3mm στην καρότσα γύρω - γύρω από τις πόρτες και μέχρι το παρμπρίζ όπου στην κολώνα Α pilar τοποθετήθηκε κομμάτι σωλήνα χωρίς ραφή ενισχύοντας το σημείο, το - κρυφό - αυτό κλουβί ενισχύει δομικά την καρότσα επιτρέποντας της να δεχθεί τα αυξημένα φορτία του ισχυρότερου κινητήρα.

Το κλουβί ( διαμήκεις ενισχύσεις καλύτερα ) το ονομάζουμε κρυφό γιατί καλύπτεται από τα πλασικά που καλύπτουν τις κολώνες, Τοποθετήθηκε και η εγκάρσια μεταλλική ενίσχυση στον ουρανό που είχε το Clio 2 αλλά όχι το Clio1

Μέσα στα μαρπιέ από φτερό σε φτερό τοποθετήθηκε σωλήνα χωρίς ραφή Φ 50 και δέθηκαν με μια εγκάρσια σωλήνα που τοποθετήθηκε εμπρός από τα πίσω καθίσματα. Στα νεύρα κάτω από τα μαρσπιέ τοποθετήθηκαν κομμάτια λαμαρίνας 3mm για ενίσχυση όλου του σημείου το οποίο είχε ταλαιπωρηθεί από γρύλους και πεζοδρόμια, τα σημεία αυτά είναι ζωτικής σημασίας για την αντοχή της καρότσας στα κάθετα φορτία που δέχονται από τους τροχούς και κλείνουν τον κλωβό που αποτελείται από τα Α/Β/C pillars, καταλαβαίνει κανείς ότι με τα χρόνια, τις στρεβλώσεις και τις σκουριές τα κάτω αυτά σημεία είναι πηγή προβλημάτων και ελαστικότητας.

Επίσης τοποθετήθηκαν ενισχύσεις κάτω από το πάτωμα στα πόδια του οδηγού και συνοδηγού όπως ενισχύσεις στα ράμφη. Για να δεχθεί το ταμπλό και το aircodition από το Clio 2 RS έγιναν μετατροπές στο δεξί μέρος στον καθρέφτη του αυτοκινήτου καθώς και μέσα στα μεταλλικά μέρη του ταμπλό.

Μένει το δέσιμο του μοτέρ, έχει γίνει ροϊκή βελτίωση στο καπάκι, έχει πάει για να ζυγοσταθμιστεί ο στρόφαλος, έχουν ζυγιστεί μπιέλες και έμβολα και έχουν έρθει σε ακρίβεια γραμμαρίου και τα στοιχεία δόθηκαν στο ρεκτιφιέ για την ζυγοστάθμιση του στροφάλου.

Το σαλόνι έχει ολοκληρωθεί όπως και τα ηλεκτρικά ( ανεβάσω αργότερα μέσα στην εβδομάδα φωτό ) και ο Στέφανος ελπίζει μέσα στον χειμώνα να το ολοκληρώσει. Μένουν οι εργασίες από εμένα στα φρένα και στα άκρα του πίσω άξονα αφού θα τοποθετηθεί ο άξονας Clio2 RS, μέχρι και το ρεζερβουάρ του έχει μπεί.

Ακολουθούν οι φωτό από το βάψιμο και την αρχή του μονταρίσματος.

Πατήστε επάνω στις φωτό για μεγέθυνση

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


images hosting

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


image hosting

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


image free hosting

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


upload picture
Άβαταρ μέλους
By drdino
#280537 Τα ραγίσματα/σχισίματα τα τρυπήσατε στο τέλος τους;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#280545
drdino έγραψε:Τα ραγίσματα/σχισίματα τα τρυπήσατε στο τέλος τους;

Βέβαια άσχετα αν τα περισσότερα σημεία ενισχύθηκαν εν των υστέρων, και όπως βλέπεις τα κολλήματα των ενισχύσεων δεν έγιναν περιμετρικά στα κομμάτια αλλά έγιναν τρύπες και κολλήθηκαν από τις τρύπες ακριβώς για να μην υπάρξουν κοψίματα από συντονισμούς.

Τα κολλήματα των ενισχύσεων έγιναν σύμφωνα με την βιβλιογραφία και την πρακτική των ενισχύσεων των αμαξωμάτων των ξένων βελτιωτικών οίκων πόντα - πόντα και όχι γαζιά που στραβώνουν τις καρότσες και δημιουργούν τάσεις, στην Ελλάδα το γαζί πάει σύννεφο γιατί η δουλειά πρέπει να φύγει από το μαγαζί, ο Στέφανος έχει την άνεση να μην τον απασχολεί αφού το κάνει για το κέφι του οπότε προχωράει by the book μελετώντας τον Matter και λοιπούς με δεκαετίες εμπειρίας και δεν κάνει ότι τα ξέρει όλα, αλλά και τις ανακατασκευές ιστορικών που αναλαμβάνει τις δουλεύει με τον ίδιο σωστό τρόπο μην κάνοντας παραχωρήσεις στην ποιότητα της δουλειάς αντλώντας από την εμπειρία των ξένων βάζοντας την δική του πινελιά χρησιμοποιώντας τα καλύτερα υλικά της αγοράς όπως τα Por15 που είναι πολλές φορές ακριβότερα και έχουν αποδείξει την αξία τους.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#280564 Θέλει όρεξη κόπο και χρόνο για να γίνει καλή δουλειά. Μπράβο του. Ο κόσμος της ανακατασκευής παλιών έχει πολύ ψωμί στην αλλοδαπή και οι καλοί μάστορες χαίρουν μεγάλου σεβασμού και πελατειακή ουρά προς εξυπηρέτηση.

Όλες αυτές οι ενισχύσεις συνολικά δεν το βαραίνουν το αμάξωμα;
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#280587 Αν χρειαστώ 4η κ 5η πόρτα στο st, θα κάνουμε κάτι?? :metalo:

Εκπληκτικός ο ... νέος.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#280598 μερακλιδικες δουλειες!
Άβαταρ μέλους
By drdino
#280617
21 quadra έγραψε:
drdino έγραψε:Τα ραγίσματα/σχισίματα τα τρυπήσατε στο τέλος τους;

Βέβαια άσχετα αν τα περισσότερα σημεία ενισχύθηκαν εν των υστέρων, και όπως βλέπεις τα κολλήματα των ενισχύσεων δεν έγιναν περιμετρικά στα κομμάτια αλλά έγιναν τρύπες και κολλήθηκαν από τις τρύπες ακριβώς για να μην υπάρξουν κοψίματα από συντονισμούς.

Τα κολλήματα των ενισχύσεων έγιναν σύμφωνα με την βιβλιογραφία και την πρακτική των ενισχύσεων των αμαξωμάτων των ξένων βελτιωτικών οίκων πόντα - πόντα και όχι γαζιά που στραβώνουν τις καρότσες και δημιουργούν τάσεις, στην Ελλάδα το γαζί πάει σύννεφο γιατί η δουλειά πρέπει να φύγει από το μαγαζί, ο Στέφανος έχει την άνεση να μην τον απασχολεί αφού το κάνει για το κέφι του οπότε προχωράει by the book μελετώντας τον Matter και λοιπούς με δεκαετίες εμπειρίας και δεν κάνει ότι τα ξέρει όλα, αλλά και τις ανακατασκευές ιστορικών που αναλαμβάνει τις δουλεύει με τον ίδιο σωστό τρόπο μην κάνοντας παραχωρήσεις στην ποιότητα της δουλειάς αντλώντας από την εμπειρία των ξένων βάζοντας την δική του πινελιά χρησιμοποιώντας τα καλύτερα υλικά της αγοράς όπως τα Por15 που είναι πολλές φορές ακριβότερα και έχουν αποδείξει την αξία τους.


:metalo: :thumbsup: :thumbsup:

Οι κολλήσεις με τι γίνονται;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#280642 Ο drdino ρώτησε
Οι κολλήσεις με τι γίνονται;

Mε μηχανή σύρματος ( MIG ) με σύρμα πάχους 0.8mm και μίγματα αερίων που είναι καταλληλότερα για φερριτικά σιδηρούχα υλικά και όχι καθαρό argon.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#280650
sknipper έγραψε:Θέλει όρεξη κόπο και χρόνο για να γίνει καλή δουλειά. Μπράβο του. Ο κόσμος της ανακατασκευής παλιών έχει πολύ ψωμί στην αλλοδαπή και οι καλοί μάστορες χαίρουν μεγάλου σεβασμού και πελατειακή ουρά προς εξυπηρέτηση.

Όλες αυτές οι ενισχύσεις συνολικά δεν το βαραίνουν το αμάξωμα;


Οι ενισχύσεις μαζί με το σύρμα συγκόλλησης ζυγίζουν 18kg ζυγισμένα.

Τώρα, ηλεκτρική εγκατάσταση είναι ελαφρύτερη 16kg από την ηλεκτρική εγκατάσταση του αυτοκινήτου γιατί το Clio 2 έχει canbus, άρα πολύ λιγότερα καλώδια και ρελέδες, και αυτά ζυγισμένα, πέρνεις μια κούτα βάζεις μέσα τα πάντα από καλώδια, ρελέδες, ασφαλειοθήκες κλπ και τα ζυγίζεις, κάνεις το ίδιο και στην άλλη καλωδίωση και βλέπεις τη διαφορά, να πω εδώ η παλιά καλωδίωση ξεχείλιζε την κούτα και ήθελε 2 άτομα να την σηκώσουν, η άλλη είναι η μισή σε όγκο και την πέρνεις αγκαλιά μόνος.

Το μοτέρ F4R είναι ελαφρύτερο κατά 14kg από το μοτέρ F7P που φορούσε.

Τα άκρα μαζί με τα φρένα και τις ζάντες group A είναι άλλα 16kg ελαφρύτερα αν και μεγαλύτερα τα φρένα αλλά είναι πολύ ελαφριές οι δαγκάνες της wilwood όπως και οι δίσκοι 295mm με καμπάνες, αλλά είναι δίσκοι motosport με το μισό βάρος από τους μαμά δίσκους, το ίδιο και ο πίσω άξονας, είναι πολύ ελαφρύτερος από τον προηγούμενο, ακόμα δεν ζυγίστηκαν για να πω τις διαφορές.

Συνολικά ο Στέφανος υπολογίζει ότι το αυτοκίνητο θα είναι 60kg ελαφρύτερο όταν τελειώσει.