Λοιπόν, στους επόμενους μήνες επίκειται η αγορά ενός αυτοκινήτου που σύμφωνα με τις απαιτήσεις μάλλον ανήκει στην κατηγορία crossover/suv.
Θα ήθελα τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις σας.
Οι ελάχιστες απαιτήσεις είναι:
- Να είναι καινούριο. Αποκλείονται τα μεταχειρισμένα.
- Αποκλείονται αυτοκίνητα από Audi/BMW/Dacia/Hyundai/Kia/Mercedes/Subaru.
- Να είναι 5-πορτο.
- Να είναι diesel μέχρι 1900 κυβικά, με τουλάχιστον 120 ίππους και 25 χλγμ ροπής.
UPDATE: Πλέον κοιτάμε και βενζινοκίνητα με τουλάχιστον 150 ίππους και το πολύ έως 1900 κυβικά (κυρίως λόγω των εξαιρετικά περιορισμένων επιλογών σε diesel) - Να έχει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.
- Να έχει 6-άρι+όπισθεν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αποκλείονται τα πάσης φύσεως αυτόματα (dsg, cvt κλπ).
- Να έχει ελάχιστη απόσταση από το έδαφος γύρω στα 17 εκατοστά.
- Να έχει κανονική ρεζέρβα ακόμα και εις βάρος του χώρου αποσκευών. Αποκλείονται τα κιτ επισκευής.
- Να έχει τα βασικά ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης (ABS, traction control, ESP, hill assist).
- Να έχει ως έξτρα εξοπλισμό φώτα bi-xenon ή bi-led.
- Να έχει μέχρι 17" ζάντες ελαφρού κράμματος σε συνδυασμό με ελαστικά μετρίου ύψους (π.χ. 60-άρια σε τυπικό πλάτος 200 είναι μια χαρά).
- Να μην είναι απαραίτητα τετρακίνητο (αυτό έχει να κάνει με το διαθέσιμο ποσό για την αγορά).
- Να έχει ως έξτρα εξοπλισμό αυτόματο κλιματισμό.
- Να έχει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών (π.χ. 400 λτ είναι ok).
- Να έχει μέγιστο κόστος αγοράς γύρω στα 26.000 ευρώ και ίσως -με πάρα πολύ ζόρι- λίγο παραπάνω.
- Προτιμάται η οδική του συμπεριφορά να είναι προσανατολισμένη στην άσφαλτο (όχι μεγάλες κλίσεις για παράδειγμα).
Έχοντας αυτά υπόψιν τα υποψήφια μοντέλα μέχρι στιγμής είναι/ήταν:
- Nissan Qashqai 1.6d προσθιοκίνητο
- Απογοητεύτηκα γιατί:
- Δεν υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας φαναριών Bi-Xenon. Μου φαίνεται αδιανόητο κάτι τέτοιο σε νέο αυτοκίνητο αυτού του κόστους και αυτής της κατηγορίας το 2014. Ο πωλητής επέμενε ότι η απόδοση των φωτών του αυτοκινήτου καθιστά περιττή τη χρήση Bi-Xenon και ότι δεν παίρνεις πίσω τα λεφτά σου με τα Bi-Xenon (αν είναι δυνατόν), αλλά έχω τις αμφιβολίες μου... (όπως κάποτε που μου έλεγε πωλητής Focus II ότι δε χρειάζονται δίσκοι πίσω).
- Σε συνάρτηση με το "1", η έλλειψη προσαρμογής στα δεδομένα του μελλοντικού ιδιοκτήτη όσον αφορά τον έξτρα εξοπλισμό. Υπάρχουν 7 συνολικά συνδιασμοί εξοπλισμού και αυτό ήταν. Αν π.χ. θέλει κάποιος την έκδοση Accenta αλλά με φώτα Bi-Led δε γίνεται. Το ίδιο αν θέλει κάποιος την Techna αλλά με τις 17-άρες ζάντες της Acenta (χωρίς δλδ τις στάνταρ 19-άρες ζάντες της Techna), ή την Techna χωρίς την ηλιοροφή. Τι μαλ*κες...
- Το περίμενα μεγαλύτερο/ανετότερο εσωτερικά ιδίως για τους πίσω. Όχι ότι δεν είναι άνετο, π.χ. ο χώρος για τα πόδια όταν κάθεται κάποιος πίσω είναι καλός αλλά η οροφή μου φάνηκε αρκετά χαμηλή. Όπως και να το κάνουμε η απόσταση του κεφαλιού από την οροφή δίνει τεράστια αίσθηση ευρυχωρίας. Πάντως, η εξωτερική εμφάνιση σε προϊδεάζει για κάτι μεγαλύτερο εσωτερικά *κυρίως πίσω, μπροστά είναι καλά τα πράγματα.
- Ο χώρος αποσκευών περίμενα να είναι αρκετά μεγαλύτερος.
- Καθισμένος στη θέση του οδηγού αισθάνθηκα μία ανασφάλεια για το που βρίσκονται τα όρια του αυτοκινήτου μπροστά λόγω του σχεδόν επίπεδου καπώ. Ίσως να φταίει η κατηγορία, ίσως να συνηθίζεται, με ξένισε πάντως...
- Η τιμή σύμφωνα με το site της Nissan (γιατί δεν υπήρχε λόγος να πάρουμε προσφορά ακόμα), είναι στο άνω όριο του προϋπολογισμού. - Δεν έχει νόημα να γράψω τι μου άρεσε, αν και δεν προορίζεται για εμένα, έφαγε κόκκινη από τα αποδυτήρια (χωρίς καν test drive), αν και για να μην το αδικήσω αν εξαιρέσουμε το θέμα με τον εξοπλισμό μου άρεσε.
- Απογοητεύτηκα γιατί:
- Mitsubishi ASX 1.8d προσθιοκίνητο
- Αν γνωρίζω καλά θα παρουσιαστεί καινούριο όπου να'ναι. Από την άλλη ακούω "Σαρακάκης" και τρέχω μακριά (μόνο από τη φήμη, δεν έχω προσωπική εμπειρία), ενώ έχω την εντύπωση ότι θα υπάρχει πάλι θέμα διαμόρφωσης του έξτρα εξοπλισμού και ότι θα είναι ακριβό.
Θα πάμε να το δούμε όμως.
- Αν γνωρίζω καλά θα παρουσιαστεί καινούριο όπου να'ναι. Από την άλλη ακούω "Σαρακάκης" και τρέχω μακριά (μόνο από τη φήμη, δεν έχω προσωπική εμπειρία), ενώ έχω την εντύπωση ότι θα υπάρχει πάλι θέμα διαμόρφωσης του έξτρα εξοπλισμού και ότι θα είναι ακριβό.
- Suzuki SX4 S-Cross 1.6d προσθιοκίνητο
- Το είδαμε δίπλα στο Qashqai και δε μας άρεσε καθόλου εξωτερικά, συν ότι η διαφορά μεταξύ τους στην αίσθηση της καμπίνας είναι αρκετά μεγάλη, ωστόσο κοιτάζοντας τις τιμές ακόμα και για το 4χ4 νομίζω ότι θα έπρεπε να το ξαναδούμε.
- Peugeot 2008 1.6 e-HDi προσθιοκίνητο
- Θα πάμε να το δούμε.
- Opel Mokka 1.7 CDTI προσθιοκίνητο
- Θα πάμε να το δούμε αν και νομίζω ότι σύντομα θα μπει ο 1.6d με τους 136 ίππους.
UPDATE: Με απόσταση από το έδαφος 155 εκ και 18-άρες ζάντες κατ' ελάχιστον δε θα πάμε καν να το δούμε.
- Θα πάμε να το δούμε αν και νομίζω ότι σύντομα θα μπει ο 1.6d με τους 136 ίππους.