Για μοτοσικλέτες, σκούτερ και άλλα δίτροχα
Άβαταρ μέλους
By morpheus
#339918
nass έγραψε:Κοίτα και γω το κάνω σε χαλαρή κίνηση μέσα στην πόλη δεν πολυασχολούμαι με το πίσω :oops:
Οταν όμως χρειάζεται ένα σοβαρό φρενάρισμα, αναλαμβάνει οπωσδήποτε δράση (και η διαφορά είναι θεαματική).

Εμένα μου λες? Εγώ το έχω ξεχασμένο το πίσω... :oops:
Και είμαι σε φάση note to self: υπάρχει και πίσω φρένο... :lol:
Όμως διαφωνώ ότι σε σοβαρό φρενάρισμα το πίσω κάνει θεαματική διαφορά.
Αν μιλάμε για καλό οδόστρωμα, όσο πιο έντονο είναι το φρενάρισμα τόσο λιγότερο μπορεί να κάνει κάτι ο πίσω... και σε φρενάρισμα πανικού η αναλογία μπορεί να φτάσει το 100/0 μπρος-πίσω.
Από την άλλη όσο χαμηλώνει η πρόσφυση, είτε μιλάμε για κλασικό Ελληνικό σκατόδρομο είτε για χαλίκι κλπ, τόσο πιο χρήσιμο γίνεται το πίσω και φυσικά με την κατάλληλη χρήση βοηθάει στην ισορροπία της μηχανής είτε σε ευθεία είτε σε στροφή καλύτερα από το να φρενάρεις το πίσω μέρος με τον κινητήρα.
Το πόσο βοηθάει όμως γενικά δεν είναι το ίδιο για όλες τις μηχανές... ανάλογα το μεταξόνιο, στήσιμο, ανάρτηση κλπ σε κάποιες είναι σημαντικό και σε κάποιες άλλες σχεδόν άχρηστο.

KiloMeater έγραψε:Με μηχανές τύπου vstrom transalp κτλ, φρενάρεις σχεδόν αποκλειστικά με το εμπρός, άντε και πίσω για βοήθεια στην ανάγκη.
Στα πιο γρήγορα, πρέπει να μάθεις το πίσω φρενο αν θες να πας γρήγορα,, πίστα η καμία στροφοδιαδρομη

Ηλία σ'ευχαριστώ πολύ για τις ευχές. :oops:
Εγώ πάντως γνωρίζω το ακριβώς ανάποδο από αυτό που γράφεις παραπάνω... Ότι δηλαδή σε μηχανές με μεγάλο μετατρόχιο, ενδοτικότερη ανάρτηση και περισσότερο βάρος πίσω στην κατανομή, το πίσω φρένο έχει περισσότερα οφέλη.
Και ότι σε πίστα με σοβαρό οδόστρωμα και πιο γρήγορες, κοντές, σφιχτές κατασκευές, σχεδόν πάντα όλο το βάρος μεταφέρεται μπροστά αφήνοντας ψίχουλα στον πίσω. Μόνο κατά την επιτάχυνση κάποιοι χρησιμοποιούν το πίσω για να κρατήσουν το μπροστινό κάτω.

Όπως και να'χει μόνο καλό είναι να ξέρουμε να ελέγχουμε και το πίσω γιατί σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο...
Προσωπικά έχω ακόμα δρόμο για κάτι τέτοιο... Δεν βοηθάει βέβαια ιδιαίτερα και το monster που έχει τα πίσω διακοσμητικά και τα μπροστινά να δαγκώνουν λυσσασμένα...
Άβαταρ μέλους
By dimik
#339960 Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του πίσω φρενου είναι ότι σου επιτρέπει να πατήσεις περισσότερο το μπροστινό καθώς ισορροπεί το βάρος και την διαδρομή των αναρτήσεων. Με μόνο το μπροστά μεταφέρεται όλο το βάρος μπροστά και κινδυνεύεις με μπλοκάρισμα και πτώση, με χρήση του πίσω έχεις μεγαλύτερα περιθώρια.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#339989 Το δυνατό φρενάρισμα , αυτό που σε σταματάει , ειναι με το εμπρός.
Αλλά για διόρθωση πορείας σε στροφιλικια , άμα πατήσεις εμπρός θα δεις οτι ανοίγει η πορεία σου και πας προς τα έξω ενώ με το πίσω μαζεύει μια χαρά.
Ψιλά γράμματα, θα τα βρεις όλα. Καλά χιλιόμετρα.
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#340028 Κι εγώ νομίζω πως η Multi θέλει πιο πολύ το πίσω φρένο από πιο σπορ μηχανές.
Λόγω μεγάλων διαδρομών αναρτήσεων, με το πίσω πρώτα, βοηθάει να μην βουτάει πολύ. Κι εμένα μου πήρε λίγο χρόνο στην αρχή, είχα συνηθίσει να χρησιμοποιώ κυρίως το εμπρός.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#340052 Προφανώς και το πίσω φρένο δεν βρίσκεται εκεί για διακοσμητικούς λόγους.
Η κάθε μηχανή φυσικά το χρειάζεται (ή όχι) κατά την χρήση της, διαφορετικά και αναλόγως των περιστάσεων.
Το varadero που είχα κάποτε είχε συνδυασμένα φρένα και δεν μπλόκαρε ποτέ και με τίποτα. Μια κατηγορία μόνο του στον τομέα αυτό. Για την δεδομένη αίσθηση ασφάλειας δεν το συζητώ καν.
Το TDM 900 πάλι είχε τα κορυφαία -ακόμα και τώρα- φρένα του R1. Πανίσχυρα, σταμάταγαν το σχεδόν αγωνιστικό με τα 150, τι να του κάνουν τα 86; Ομως προσωπικά όταν ήθελα να τσαρουχώσω, με έπιανε μια κρυάδα μιας και θεωρώ οτι ήταν λιγάκι απότομα. 2-3 φορές μπλόκαραν ευτυχώς χωρίς παρατράγουδα.
Δεν ισχύει το ίδιο βέβαια για το beverly που σαβουριάστηκα μια φορά με σχεδόν μηδέν χιλιόμετρα και με μικρή κλίση.

Γενικά όμως, σε οτι έχω καβαλήσει, θεωρώ δεδομένη την χρήση και των 2 φρένων φυσικά με την κατάληλη αναλογία.

Α και για τα παπιά που διάβασα κάπου πιο πάνω, πρέπει κάποιος να έχει πολύ παλιές...παραστάσεις για να δίνει βάση πιο πολύ στο πίσω. Εδω και 20 χρόνια τα παπιά έχουν καλάμια μπροστά και εδω και 15 χρόνια στανταράκι πακέτο με δίσκους.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#340054
KiloMeater έγραψε:Το δυνατό φρενάρισμα , αυτό που σε σταματάει , ειναι με το εμπρός.
Αλλά για διόρθωση πορείας σε στροφιλικια , άμα πατήσεις εμπρός θα δεις οτι ανοίγει η πορεία σου και πας προς τα έξω ενώ με το πίσω μαζεύει μια χαρά.
Ψιλά γράμματα, θα τα βρεις όλα. Καλά χιλιόμετρα.

Ναι μεν το μπροστά σε σταματάει το πίσω ισορροπεί που είναι εξίσου σημαντικό.
Αν φτάσεις σε σημείο να πατήσεις φρένο εντός της στροφής τότε έκανες κάπου λάθος. Φυσικά εξαιρούνται οδηγοί με αγωνιστικές ικανότητες οι οποίοι φρεναρουν αφήνοντας το φρένο προοδευτικά μέχρι το απεξ ενώ ταυτόχρονα παίρνουν κλίση.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By nass
#340143
morpheus έγραψε:Από την άλλη όσο χαμηλώνει η πρόσφυση, είτε μιλάμε για κλασικό Ελληνικό σκατόδρομο είτε για χαλίκι κλπ, τόσο πιο χρήσιμο γίνεται το πίσω και φυσικά με την κατάλληλη χρήση βοηθάει στην ισορροπία της μηχανής είτε σε ευθεία είτε σε στροφή καλύτερα από το να φρενάρεις το πίσω μέρος με τον κινητήρα.


Αυτό (όπως είπαν και οι άλλοι)

morpheus έγραψε:Το πόσο βοηθάει όμως γενικά δεν είναι το ίδιο για όλες τις μηχανές... ανάλογα το μεταξόνιο, στήσιμο, ανάρτηση κλπ σε κάποιες είναι σημαντικό και σε κάποιες άλλες σχεδόν άχρηστο.


Επίσης έχει σημασία και το βάρος του αναβάτη (που αυξάνει το φορτίο στον πίσω τροχό), άλλο να είσαι κατηγορία MotoGP και άλλο Monster Truck :oops: :lol:

Kilomeater έγραψε:Το δυνατό φρενάρισμα , αυτό που σε σταματάει , ειναι με το εμπρός.
Αλλά για διόρθωση πορείας σε στροφιλικια , άμα πατήσεις εμπρός θα δεις οτι ανοίγει η πορεία σου και πας προς τα έξω ενώ με το πίσω μαζεύει μια χαρά.


Γενικά βρίσκω χρήσιμο το πίσω σε μικρές διορθώσεις ταχύτητας πχ. πλησιάζεις σε μια στροφή και θέλεις να κόψεις λίγο (προφανώς για ψυχολογικούςλόγους ή γιατί, όπως σωστά είπε ο dimik, έκανες μια λάθος εκτίμηση), ενδεχομένως και αφού έχεις αρχίσει να πλαγιάζεις, τότε με λίγο πίσω φρενάρεις χωρίς να αλλάξεις τη γεωμετρία και άρα το στρίψιμο (φαντάζομαι έχετε όλοι αισθανθεί το σύγκρυο με το τι γίνεται αν φρενάρεις δυνατά μέσα στη στροφή :help: )

edmond έγραψε:Α και για τα παπιά που διάβασα κάπου πιο πάνω, πρέπει κάποιος να έχει πολύ παλιές...παραστάσεις για να δίνει βάση πιο πολύ στο πίσω. Εδω και 20 χρόνια τα παπιά έχουν καλάμια μπροστά και εδω και 15 χρόνια στανταράκι πακέτο με δίσκους.


Οι παραστάσεις δεν είναι τόσο παλιές αλλά πράγματι, μιλάμε για original Honda C50 :iconcool:
(Οταν το οδηγώ καμιά φορά αναγκαστικά στο νησί είμαι σε φάση :rant: προτιμώ να οδηγήσω 400 Km με το V-Strom για να κινούμαι με αυτό παρά το παπί)
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#340190 Είχε βγει ένα ποσοστό κάποτε , ήταν γυρω 90% φρενάρισμα απο τον μπροστινό και το υπόλοιπο απο τον πίσω.

Όμως , αυτό συμβαίνει όταν έχει προφορτιστεί η μοτοσυκλέτα με το πάτημα φρένου στον πίσω τροχό.

ΥΓ αυτός που συνήθως αψηφά σχεδόν τελείως τα ποσοστά είναι ο Μαρκέθ στα GP, που φρενάρει σχεδόν 100%
μπροστινό να διαθέτει πολύ σκληρό λάστιχο και το πίσω μέρος να χορεύει κλακέτες στον αέρα.
Άβαταρ μέλους
By bihlas87
#340208 Στα Scooter που έχουν το 70% του βάρους στον πίσω τροχό, ίσως φτάνει και το 80% με
τον αναβάτη, παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο το πίσω φρένο. Στην πόλη με το Symphony
χρησιμοποιώ το πίσω φρένο κατά 80%, το μπροστινό μόνο όταν χρειάζεται να σταματήσω
γρήγορα.
Άβαταρ μέλους
By morpheus
#340219
georgetz έγραψε:Είχε βγει ένα ποσοστό κάποτε , ήταν γυρω 90% φρενάρισμα απο τον μπροστινό και το υπόλοιπο απο τον πίσω.

Όμως , αυτό συμβαίνει όταν έχει προφορτιστεί η μοτοσυκλέτα με το πάτημα φρένου στον πίσω τροχό.

Το ποσοστό δεν είναι σταθερό.
Μπορεί στην αρχή του φρεναρίσματος να είναι 70-30 (αφού το μπροστινό θέλει "χτίσιμο" και όχι άρπαγμα) και προοδευτικά να γίνει μέχρι 100-0 όσο και αν πατάμε το πίσω, αφού αυτό θα έχει πάντα την τάση να σηκώνεται.
Και πάλι εξαρτάται από την πρόσφυση, τα φρένα, τη γεωμετρία της μηχανής κλπ...
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#340225 To συντριπτικό ποσοστό φρεναρίσματος σε μια μηχανή συνήθη (street, supersport κλπα)
το αναλαμβάνει ο μπροστινός και η αναλογία βγαίνει απο τη μέση τιμή

Η τρανταχτή εξαίρεση ειναι κάτι μηχανές custom συνήθως (Harley κλπα) όπου οι απαιτήσεις δεν είναι αρκετές
σε έντονο φρενάρισμα, η κατανομή του βάρους είναι καθαρά πίσω , οπότε τα δισκόφρενα μπροστά ωχριούν
μπρός στο δίσκο που μπαίνει πίσω , καμιά φορά και με διπλή δαγκάνα.

Τελείως αντίστροφα στα Moto ΧΕΠΕ όπου ο πίσω δίσκος είναι περισσότερο να το κρεμάσεις στο μπαλκόνι σου
το καλοκαίρι να διώχνει περιστέρια ναπούμε :lol:

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Νίκος Παππάς
#340227 Ειχα διαβασει ενα αμερικανικο αρθρο που ελεγε οτι σε φρεναρισμα πανικου, επειδη ο εγκεφαλος δεν μπορει να συγκεντρωθει σε δυο πραγματα ταυτοχρονα, επιλεγουμε να ελεγξουμε το μπροστινο φρενο που ειναι πιο αποτελεσματικο στο φρεναρισμα και πιο ευκολο να πεσεις αν το παρακανεις και το πισω αν γλυστρισει, γλυστρισε.
Ελεγε μαλιστα οτι για αυτο τον λογο αναπτυχθηκαν τα συνδυαζομενα φρενα και οτι για τον ιδιο λογο ειναι πιο χρησιμο το abs στις μοτο απο τα αυτοκινητα.
Άβαταρ μέλους
By xenos
#349262 Βλέπω με τέτοιο κωλόκρυο να κυκλοφορούν τύποι χωρίς κράνος. :help: Μιλάμε για πόσο βλήματα δλδ; :slap:
Άβαταρ μέλους
By morpheus
#349327 Είναι η μόνιμη απορία μου τις τελευταίες μέρες...
Χωρίς κράνος και γάντια... :s_omg
Το πολύ κάνα σκουφί (που δεν κάνει τίποτα πάνω στη μηχανή με 0 βαθμούς)
Και άντε η ασφάλεια στ'αρχίδια τους... Δεν έχουν πετρώσει...???