Για μοτοσικλέτες, σκούτερ και άλλα δίτροχα
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#243547 Τα τακάκια εδώ και πολύ καιρό έκαναν το χαρακτηριστικό θόρυβο που κάνουν όταν έχουν τερματίσει και επιτέλους εδέησα να πάω να πάρω καινούρια :vava:

Οπότε με την ευκαιρία αποφάσισα να τραβήξω ένα βίντεο τη διαδικασία. Στα μπροστινά είναι πολύ απλή, τα πίσω είναι λίγο πιό δύσκολη.

phpBB [video]


Για να προλάβω κάποια σχόλια και ενδεχόμενο κράξιμο:

1) Δέν καθαρίζω τίποτα. Δέν βλέπω ποιό το νόημα. Σε ελάχιστο χρόνο θα ξαναγεμίσει σκόνη και θα γίνει όπως πρίν.

2) Αν και έχω δυναμόκλειδο, δέν το χρησιμοποιώ, για διάφορους λόγους. Ο βασικός είναι οτι δέν το εμπιστεύομαι. Είναι ένα φτηνιάρικο των 30 ευρώ, και δέν έχω το όργανο διακρίβωσης που το ελέγχει. Σε αυτή την περίπτωση εμπιστεύομαι πιό πολυ τα χέρια μου.

Αν δούλευα σε συνεργείο οπου θα έπρεπε να κάνω αυτή την εργασία πολλές φορές την ημέρα και είχα κάποιο ποιοτικό και διακριβωμένο δυναμόκλειδο τότε ναί, θα μου επέτρεπε να κάνω την εργασία πιό γρήγορα και με μεγαλύτερη σιγουριά.

3) Δέν βαζω πάστες χαλκού ή άλλου είδους γράσσο στο πίσω μέρος των τακακιων. Όποτε είχα πρόβλημα με θόρυβο απο τακάκια ήταν επειδή ηταν μάπα το τακάκι, όχι επειδή δέν είχα βάλει πάστα.
Άβαταρ μέλους
By Morx
#247544 Mερικες σημειωσεις δικες μου πανω στα σημεια που αριθμησες.

3) Συμφωνω για το θορυβο απο τα τακακια. Δεν υπαρχει νοημα να το ψαχνεις, αφου σε πλευστες/ημιπλευστες καταστασεις, υπαρχει πολλη μαζα να συντονισει για να ακουστει το τριξιμο.
Ειδικα σε περιπτωσεις που καθεται σκονη στους δισκους η τα τακακια. Προσωπικα δε με ενοχλησε ποτε ο θορυβος απο τακακια/δισκοπλακες σε μηχανη... στις περισσοτερες περιπτωσεις ακουγεται σε χαμηλες ταχυτητες και με ελαφρυ πατημα. Οσοι οδηγανε σε σβελτους ρυθμους, δεν εχουν τετοια θεματα... αλλωστε αν πιεσεις απο τα 200 μερικες φορες και το κανεις κατ'εξακολουθηση θα το αποκτησεις θες δε θες.

2) Σχετικα με δυναμοκλειδο και συσφιξεις... θεωρω οτι ειναι καλυτερα να τις κανεις εστω και με ενα φθηνιαρικο σε χαμηλοτερη ροπη, ΠΑΡΑ με το χερι.
Οι βιδες δεν ξεβιδωνουν ευκολα με 5-6nM λιγοτερα ... ισως ακομα και με 10 .... στο σφιξιμο ομως, δε μπορεις να εμπιστευτεις ποτε τα χερια σου εκτος και αν εχεις συνηθισει σε συγκεκριμενο κλειδι. (παντα το ιδιο μηκος) και παντα σφιγγεις με συγκεκριμενη γωνια, με το ιδιο χερι, καθιστος η ορθιος κτλ...
Στο σφιξιμο επισης, αν το παρακανεις, παιρνεις τη μποτα παραμασχαλα απο ραγισμα. Στην καλυτερη να σπασεις τη βιδα, πρωτα ομως θα παρεις τη μποτα.
Εχω δει ραγισμα σε τιμονοπλακα αλλα και σε μποτα οπου σφιγγεις τον αξονα του τροχου...

1) Το καθαρισμα ειναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Οση σκονη μπορεσεις να διωξεις τοσο το καλυτερο. Με τον καιρο κανουν κρουστα επανω στο εμβολο και δε βοηθουν καθολου το εξωτερικο τσιμουχακι στο να αποβαλλει τη βρωμια. Ξυνεται, καταστρεφεται και εισχωρουν βρωμιες περα απο αυτο, ωστε στο τελος να μην επιστρεφει σωστα στη θεση του.
Αλλωστε, ειναι η μοναδικη σου ευκαιρια να το καθαρισεις γιατι με το πλυσιμο της μηχανης, πρεπει να "μπεις" στις δαγκανες με οδοντοβουρτσα αλλα και παλι... λιγα μπορεις να καθαρισεις ετσι.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#248173 Σχετικά με το καθάρισμα συμφωνώ με τον πολυθρονάτο αναβάτη. Παρατηρώ τώρα τη διαφορά στο δικό μου και σκέφτομαι ότι πιθανόν, ειδικά σε μας που έχουμε και τα γαμωαλατια, να πρέπει να λύνεις δαγκάνες και να καθαρίζεις τα εμβολάκια μια φορά το χρόνο.

Το ίδιο θέμα με κολλημένο έμβολο μου είχε εμφανιστεί στο αμάξι πάντως, απ όταν τα καθάρισα σωστά δεν το ξαναέπαθα