Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#73998
IKE έγραψε:
j.marr έγραψε:@ΙΚΕ
Είχες γράψει ενα κομμάτι στο 4τφ -με τύπους και σηματάκια- για το που πάει η ροπή. Αν δεν βαριέσαι ρίξτο ενα copy και εδώ.


Είχα γράψει διάφορα (χάρη στον admin-hakorz-δία που με έσβησε βέβαια είναι πιο δύσκολο να ψάξω), για ποιο αντικείμενο συγκεκριμένα ήταν θυμάσαι? Αν εννοείς γενικά θα κοιτάξω να τα συγκεντρώσω αν υπάρχει ενδιαφέρον.



Σαν να θυμάμαι οτι ενα ήταν στο θέμα με το gtr. :s_dunno :s_dunno Είχες γράψει κι άλλα αλλά δεν θυμάμαι που και τι. Είχαμε ενα θέμα με διαφορικά ή κάτι τέτοιο. :s_sorry


@mods

μηπως να το πάμε στο "Τεχνικά" που το βλέπει πιο πολύς κόσμος.
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#74011 @Ιορδάνης

Βρήκα κάποια σκόρπια. Σε εκείνο που εξηγείς για τη ροπή μπρος πίσω (100-0 0-100 κλπ) χάθηκαν οι εικόνες. Αλλο που εξηγείς ροπή σε αξονα καρτ είναι αυτό:

Έστω πως έχουμε ένα καρτ, στον πίσω άξονα έχουμε είσοδο ισχύος Ν = ω0.Τ0 , όπου ω0 και Τ0 η ταχύτητα περιστροφής και η ροπή εισόδου.

Στην αριστερή ρόδα φτάνει ισχύς ΝL = ωL.ΤL , όπου TL η ροπή του αριστερού τροχού και ωL η ταχύτητα περιστροφής του αριστερού τροχού.

Για τον δεξί τροχό είναι αντίστοιχα NR=ωR.TR

Από διατήρηση ισχύος έχουμε: N = NL + NR => ω0.Τ0 = ωL.ΤL + ωR.TR => ω0.Τ0 = ω.(ΤL + TR)

Επειδή δεν υπάρχει διαφορικό ισχύει ωL=ωR=ω (όπως είπες και εσύ).

Επίσης για την ροπή του κάθε τροχού ισχύει ΤL=FL.R , όπου FL είναι η δύναμη στο έδαφος (ώση) και R η ακτίνα του τροχού. Η δύναμη στο έδαφος είναι ίση με το βάρος που ασκείται στον τροχό (WL) επί τον συντελεστή τριβής (n). Είναι δηλαδή FL=WL.n

Άρα από τα παραπάνω έχουμε: TL=WL.R.n , ομοίως για τον άλλο τροχό είναι TR=WR.R.n

Το βάρος που ασκείται σε κάθε τροχό δεν είναι ίδιο απαραίτητα, μπορει πχ να κάθεται στραβά ο οδηγός, να υπάρχει ασύμετρη κατανομή βάρους στο όχημα κλπ κλπ. Άρα είναι WL ≠ WR.

Αν ίσχυε αυτό που λες θα έπρεπε TL=TR => WL.R.n = WR.R.n => WL = WR => άτοπο

Ο μόνος περιορισμός δηλαδή για τις ροπές κάθε τροχού είναι το άθροισμά τους επί την γωνιακή ταχύτητα να ισούται με την ισχύ εισόδου.

Ένα απλό παράδειγμα, αν ο δεξιά τροχός είναι στον αέρα τότε WR = 0 και η ισχύς πάει όλη στον αριστερά τροχό.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#599955 Φίλος με τετρακίνητο ΚΙΑ πήρε στα χέρια ένα διαφορικό, εδώ στη Γερμανία του βγήκε το κουστούμι 5+ χιλιάρικα. Του είπαν πως το διαφορικό την άκουσε γιατί είχε περάσει πριν ένα χρόνο all weather λάστιχα (!). Πρέπει είτε καλοκαιρινά είτε χειμερινά. Επίσης πρέπει τακτικά να ελέγχει κανείς πιέσεις ώστε να μην έχει αποκλίσεις αριστερά κ δεξιά κ να μην κάνει κανείς τράμπα μπρος-πίσω τα λάστιχα. Τί έχετε να πείτε επί αυτών; Το παλικάρι είναι γιατρός συναλδελφος, αλλά αν το πιστεύετε ή οχι ήταν πριν 10 χρόνια οδηγός αγώνων στα εμιράτα κ έπαθε τρελό ατύχημα κ σταμάτησε... δλδ είναι χεράς...




< >
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#599961
PeterPan έγραψε:Φίλος με τετρακίνητο ΚΙΑ πήρε στα χέρια ένα διαφορικό, εδώ στη Γερμανία του βγήκε το κουστούμι 5+ χιλιάρικα. Του είπαν πως το διαφορικό την άκουσε γιατί είχε περάσει πριν ένα χρόνο all weather λάστιχα (!). Πρέπει είτε καλοκαιρινά είτε χειμερινά. Επίσης πρέπει τακτικά να ελέγχει κανείς πιέσεις ώστε να μην έχει αποκλίσεις αριστερά κ δεξιά κ να μην κάνει κανείς τράμπα μπρος-πίσω τα λάστιχα. Τί έχετε να πείτε επί αυτών; Το παλικάρι είναι γιατρός συναλδελφος, αλλά αν το πιστεύετε ή οχι ήταν πριν 10 χρόνια οδηγός αγώνων στα εμιράτα κ έπαθε τρελό ατύχημα κ σταμάτησε... δλδ είναι χεράς...




< >



Πότε ήταν η τελευταία φορά που είχε αλλάξει βαλβολινες στα διαφορικά?

Τα περί πιέσεων τα αφήνω ασχολίαστα. Είναι για γέλια νομίζω. Το ίδιο και για τα λάστιχα.

< >
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#599969 Αυτό με τις πιέσεις το θεωρώ απίθανο , για μικρές αποκλίσεις πίεσης δεξιά αριστερά .
Το άλλο δε με τα χειμερινά ελαστικά πρέπει να μπει στο πάνθεον της μπαρουφολογίας.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#599972 Και γιατί να μην ενημερώσει σε υψηλό επίπεδο την εταιρία για αυτό που του είπαν, ώστε να κόψουν κανένα κ..λο, τέτοιες δικαιολογίες πλήττουν την αξιοπιστία της εταιρίας... και μάλιστα σε Ευρωπαϊκό περιβάλλον ...

.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#599976 Δεν έχουν 7ετη εγγύηση τα ΚΙΑ στη Γερμανια5;
Γιατί δεν τα ζητά ολα αυτα γραπτώς για να έχει κάτι να πατήσει οταν κανει φασαρία στην KIA Γερμανίας;
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#599977
PeterPan έγραψε:Φίλος με τετρακίνητο ΚΙΑ πήρε στα χέρια ένα διαφορικό, εδώ στη Γερμανία του βγήκε το κουστούμι 5+ χιλιάρικα. Του είπαν πως το διαφορικό την άκουσε γιατί είχε περάσει πριν ένα χρόνο all weather λάστιχα (!). Πρέπει είτε καλοκαιρινά είτε χειμερινά. Επίσης πρέπει τακτικά να ελέγχει κανείς πιέσεις ώστε να μην έχει αποκλίσεις αριστερά κ δεξιά κ να μην κάνει κανείς τράμπα μπρος-πίσω τα λάστιχα. Τί έχετε να πείτε επί αυτών; Το παλικάρι είναι γιατρός συναλδελφος, αλλά αν το πιστεύετε ή οχι ήταν πριν 10 χρόνια οδηγός αγώνων στα εμιράτα κ έπαθε τρελό ατύχημα κ σταμάτησε... δλδ είναι χεράς...




< >
Μήπως μπορείς να μας πεις ποιο διαφορικό ήταν?Μήπως ήταν κανένας κεντρικός συμπλέκτης?Πόσα km είχε?
Κατά τα άλλα του είπαν απίστευτες βλακείες...
Προφανώς και πρέπει να τα αναφέρει στη μητρική εταιρεία...
Υπάρχουν και αστοχίες υλικού βέβαια εκτός αν ο φίλος σου το έσκιζε τρελά..

< A3003 >
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#601015
mirage έγραψε:Δεν έχουν 7ετη εγγύηση τα ΚΙΑ στη Γερμανια5;
Γιατί δεν τα ζητά ολα αυτα γραπτώς για να έχει κάτι να πατήσει οταν κανει φασαρία στην KIA Γερμανίας;

Επανέρχομαι στο θέμα με περισσότερες πληροφορίες.

Το αμάξι ήταν τελικά Santa fe 3,5 ετών αγορασμένο στα 1,5 έτη του από μη επίσημο έμπορο. Σέρβις δεν έκανε σε αντιπροσωπία κ όταν τον ρώτησα για εγγύηση κτλ, είπε ότι δεν του το αναγνώρισαν για αυτό τον λόγο. Πιο πολύ δεν πίεσε απ' ότι κατάλαβα. Και μάλιστα ξανααγόρασε καινούριο Νέα Σάντα Φέ :omg:

Εγώ δε θα το είχα κάνει αυτό :lol:

ΥΓ: αυτό ήταν το αμάξι της γυναίκας του, αν λέει κάτι στη μεταχείριση. Αυτός οδηγεί Sonata κάθε μέρα.