Forum για τα εκτός δρόμου οχήματα, διαδρομές και off-road αναζητήσεις
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#73998
IKE έγραψε:
j.marr έγραψε:@ΙΚΕ
Είχες γράψει ενα κομμάτι στο 4τφ -με τύπους και σηματάκια- για το που πάει η ροπή. Αν δεν βαριέσαι ρίξτο ενα copy και εδώ.


Είχα γράψει διάφορα (χάρη στον admin-hakorz-δία που με έσβησε βέβαια είναι πιο δύσκολο να ψάξω), για ποιο αντικείμενο συγκεκριμένα ήταν θυμάσαι? Αν εννοείς γενικά θα κοιτάξω να τα συγκεντρώσω αν υπάρχει ενδιαφέρον.



Σαν να θυμάμαι οτι ενα ήταν στο θέμα με το gtr. :s_dunno :s_dunno Είχες γράψει κι άλλα αλλά δεν θυμάμαι που και τι. Είχαμε ενα θέμα με διαφορικά ή κάτι τέτοιο. :s_sorry


@mods

μηπως να το πάμε στο "Τεχνικά" που το βλέπει πιο πολύς κόσμος.
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#74011 @Ιορδάνης

Βρήκα κάποια σκόρπια. Σε εκείνο που εξηγείς για τη ροπή μπρος πίσω (100-0 0-100 κλπ) χάθηκαν οι εικόνες. Αλλο που εξηγείς ροπή σε αξονα καρτ είναι αυτό:

Έστω πως έχουμε ένα καρτ, στον πίσω άξονα έχουμε είσοδο ισχύος Ν = ω0.Τ0 , όπου ω0 και Τ0 η ταχύτητα περιστροφής και η ροπή εισόδου.

Στην αριστερή ρόδα φτάνει ισχύς ΝL = ωL.ΤL , όπου TL η ροπή του αριστερού τροχού και ωL η ταχύτητα περιστροφής του αριστερού τροχού.

Για τον δεξί τροχό είναι αντίστοιχα NR=ωR.TR

Από διατήρηση ισχύος έχουμε: N = NL + NR => ω0.Τ0 = ωL.ΤL + ωR.TR => ω0.Τ0 = ω.(ΤL + TR)

Επειδή δεν υπάρχει διαφορικό ισχύει ωL=ωR=ω (όπως είπες και εσύ).

Επίσης για την ροπή του κάθε τροχού ισχύει ΤL=FL.R , όπου FL είναι η δύναμη στο έδαφος (ώση) και R η ακτίνα του τροχού. Η δύναμη στο έδαφος είναι ίση με το βάρος που ασκείται στον τροχό (WL) επί τον συντελεστή τριβής (n). Είναι δηλαδή FL=WL.n

Άρα από τα παραπάνω έχουμε: TL=WL.R.n , ομοίως για τον άλλο τροχό είναι TR=WR.R.n

Το βάρος που ασκείται σε κάθε τροχό δεν είναι ίδιο απαραίτητα, μπορει πχ να κάθεται στραβά ο οδηγός, να υπάρχει ασύμετρη κατανομή βάρους στο όχημα κλπ κλπ. Άρα είναι WL ≠ WR.

Αν ίσχυε αυτό που λες θα έπρεπε TL=TR => WL.R.n = WR.R.n => WL = WR => άτοπο

Ο μόνος περιορισμός δηλαδή για τις ροπές κάθε τροχού είναι το άθροισμά τους επί την γωνιακή ταχύτητα να ισούται με την ισχύ εισόδου.

Ένα απλό παράδειγμα, αν ο δεξιά τροχός είναι στον αέρα τότε WR = 0 και η ισχύς πάει όλη στον αριστερά τροχό.