Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11614
italakias έγραψε:Μονο που ο τροπος αυτος που αναφερθηκε δεν ειναι φυσικος αλλα τεχνητος.


Για elaborate γιατί σε χάνω...

(Στο παράδειγμά μου δεν υπάρχει τίποτα το υδραυλικό/ενεργητικό)
Άβαταρ μέλους
By italakias
#11617 Μαλλον ξεφυγε το θεμα.
Λοιπον ,οι αντιστρεπτικες μπηκαν για να μειωσουν τις κλισεις του αμαξωματος χωρις την αναγκη τοποθετησης σκληρων ελατηριων που θα ηταν αρνητικα για την ανεση.
Ετσι με αυτον τον τροπο οταν στριβει το οχημα ,ο εξωτερικος τροχος δεν φορτιζεται τοσο πολυ οσο χωρις αυτην και διατηρει καλυτερα την προσφυση την οποια θα εχανε αν η φορτιση του ελαστικου ξεπερνουσε τα ορια του.

Το μονο προβλημα που υπαρχει ειναι οτι χανεται η ανεξαρτησια των τροχων και δημιουργουνται προβληματα οπως σηκωμα πισω τροχου σε φουρκετες ,σπινιαρισματα εσωτερικου τροχου.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11620 To θέμα δεν ξέφυγε καθόλου αλλά τέλος πάντων...

Μιας και φαίνεσαι ειδικός, θέλεις να μου απαντήσεις στα παρακάτω;

Quiz: Σε αυτοκίνητο διπλασιάζω τη σκληρότητα της εμπρός και της πίσω αντιστρεπτικής.

Πώς μεταβάλελται η μεταφορά βάρους μπροστά;
Πώς μεταβάλλεται η μεταφορά βάρους πίσω;
Τι θα γίνει με τη γωνία roll του σασσί;
Άβαταρ μέλους
By italakias
#11625 Αυτα ειναι πολυ τεχνικα και δεν γνωριζω να σου απαντησω .
Ελπιζω να βρεθει καποιος ειδικος να δωσει μια απαντηση στα ερωτηματα σου.

Εγω περιοριζομαι να απαντω μονο σε αυτα που αντιλαμβανομαι με την οδηγηση μου.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#11643
A-Viper7 έγραψε:Quiz: Σε αυτοκίνητο διπλασιάζω τη σκληρότητα της εμπρός και της πίσω αντιστρεπτικής.

Πώς μεταβάλελται η μεταφορά βάρους μπροστά;
Πώς μεταβάλλεται η μεταφορά βάρους πίσω;
Τι θα γίνει με τη γωνία roll του σασσί;
Αφού δεν απαντάει κανένας θα τολμήσω εγώ να πω τη σκέψη μου ελπίζοντας να μάθω περισσότερα από την συζήτηση/διόρθωση.
Θεωρώντας ότι ο άξονας κέντρων περιστροφής είναι παράλληλος με το έδαφος η μεταφορά βάρους και εμπρός και πίσω δεν θα αλλάξει. Η γωνία περιστροφής θα μειωθεί.
Αν ο άξονας δεν είναι παράλληλος τότε ίσως θα αλλάξουν πολλά πράματα....
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11652
sknipper έγραψε:
A-Viper7 έγραψε:Quiz: Σε αυτοκίνητο διπλασιάζω τη σκληρότητα της εμπρός και της πίσω αντιστρεπτικής.

Πώς μεταβάλελται η μεταφορά βάρους μπροστά;
Πώς μεταβάλλεται η μεταφορά βάρους πίσω;
Τι θα γίνει με τη γωνία roll του σασσί;
Αφού δεν απαντάει κανένας θα τολμήσω εγώ να πω τη σκέψη μου ελπίζοντας να μάθω περισσότερα από την συζήτηση/διόρθωση.
Θεωρώντας ότι ο άξονας κέντρων περιστροφής είναι παράλληλος με το έδαφος η μεταφορά βάρους και εμπρός και πίσω δεν θα αλλάξει. Η γωνία περιστροφής θα μειωθεί.
Αν ο άξονας δεν είναι παράλληλος τότε ίσως θα αλλάξουν πολλά πράματα....


Σωστός! (για τα bold)

Ο άξονας περιστροφής δεν επηρεάζει κάτι από τα παραπάνω μεγέθη. Είτε από τη μία είναι η γωνία του σασσί είτε από την άλλη, με σκληρότερες αντιστρεπτικές απλά θα μειωθεί.

Άρα συνοψίζοντας, η συνολική μεταφορά βάρους σε ένα αυτοκίνητο δεν εξαρτάται από τις αντιστρεπτικές ούτε από τη γωνία ρολ του σασσί. Το μόνο που κάνουν οι αντιστρεπτικές (ή πιο σωστά το συνολικό roll stiffness εμπρος και πίσω) είναι να κατανέμουν ανάλογα την μεταφορά βάρους στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Επίσης, πάντου και πάντα, σκληρότερες αντιστρεπτικές = μικρότερο ρολ για ίδια πλευρική επιτάχυνση.
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#11655 Έχοντας κάψει εγκέφαλο προσπαθώντας να παρακολουθήσω τη συζήτηση με τον leonp:

Η συνολική μεταφορά βάρους δεν είναι καθορισμένη από γεωμετρικά στοιχεία και μόνο; Μετατρόχια, κύκλος στροφής κλπ;
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11659
funkyreverend έγραψε:Έχοντας κάψει εγκέφαλο προσπαθώντας να παρακολουθήσω τη συζήτηση με τον leonp:

Η συνολική μεταφορά βάρους δεν είναι καθορισμένη από γεωμετρικά στοιχεία και μόνο; Μετατρόχια, κύκλος στροφής κλπ;


Περίπου. :s_thumbsup

Για πλευρική επιτάχυνση έχουμε:
- Μετατρόχιο
- Πλευρική επιτάχυνση
- Ύψος συνολικού κέντρου μάζας από το έδαφος

Για διαμήκη:
- Μεταξόνιο
- Διαμήκης επιτάχνυση
- Ύψος συνολικού κέντρου μάζας από το έδαφος
Άβαταρ μέλους
By timkoul
#11663
italakias έγραψε:Μαλλον ξεφυγε το θεμα.
Λοιπον ,οι αντιστρεπτικες μπηκαν για να μειωσουν τις κλισεις του αμαξωματος χωρις την αναγκη τοποθετησης σκληρων ελατηριων που θα ηταν αρνητικα για την ανεση.

Σωστο αλλα οχι μονο για λογους ανεσης αλλα και για αλλους λογους (πχ στα αγωνιστικα δεν σε ενδιαφερει η ανεση αλλα εχεις αντιστρεπτικες, θελεις αρκετα μαλακη αναρτηση για να μην κανεις skip τις ανωμαλιες και χανεις traction σε ευθεια)
italakias έγραψε:Ετσι με αυτον τον τροπο οταν στριβει το οχημα ,ο εξωτερικος τροχος δεν φορτιζεται τοσο πολυ οσο χωρις αυτην και διατηρει καλυτερα την προσφυση την οποια θα εχανε αν η φορτιση του ελαστικου ξεπερνουσε τα ορια του.

Σωστος για την φορτιση, λαθος για την προσφυση, δεν ειναι τοσο απλο -> 'Οσο πιο πολυ/λιγο φορτιο στον εξω τροχο τοσο πιο πολυ/λιγο προσφυση'.

italakias έγραψε:Το μονο προβλημα που υπαρχει ειναι οτι χανεται η ανεξαρτησια των τροχων και δημιουργουνται προβληματα οπως σηκωμα πισω τροχου σε φουρκετες ,σπινιαρισματα εσωτερικου τροχου.


Ε οκ, το στησιμο ειναι παντα μια διαδικασια συμβιβασμων...
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#11733
krom έγραψε:Δεν είναι ΟΛΑ τα tilting υδραυλικά λέμε.Τα Talgo δεν είναι ενεργά και χρησιμοποιούνται σε πολλές χώρες http://www.talgo.com/index.php/en/pendulacion.php

μα ναι, αφού ακόμη και στα υδραυλικά, η αρχή στην οποία αναφέρθηκε ο συμφορουμίτης παραπάνω, ότι δηλαδή έχει το κέντρο βάρους χαμηλότερα από τον μηχανισμό, στέκει.
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#11736
italakias έγραψε:Μαλλον ξεφυγε το θεμα.
Λοιπον ,οι αντιστρεπτικες μπηκαν για να μειωσουν τις κλισεις του αμαξωματος χωρις την αναγκη τοποθετησης σκληρων ελατηριων που θα ηταν αρνητικα για την ανεση.
Ετσι με αυτον τον τροπο οταν στριβει το οχημα ,ο εξωτερικος τροχος δεν φορτιζεται τοσο πολυ οσο χωρις αυτην και διατηρει καλυτερα την προσφυση την οποια θα εχανε αν η φορτιση του ελαστικου ξεπερνουσε τα ορια του.

Το μονο προβλημα που υπαρχει ειναι οτι χανεται η ανεξαρτησια των τροχων και δημιουργουνται προβληματα οπως σηκωμα πισω τροχου σε φουρκετες ,σπινιαρισματα εσωτερικου τροχου.

...μα είναι κανόνας να ταιριάζει ελατήρια και αντιστρεπτική κανείς όταν σχεδιάζει μια ανάρτηση οπότε πως λες εσύ τα παραπάνω;;;
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#11743
sknipper έγραψε:
A-Viper7 έγραψε:Quiz: Σε αυτοκίνητο διπλασιάζω τη σκληρότητα της εμπρός και της πίσω αντιστρεπτικής.

Πώς μεταβάλελται η μεταφορά βάρους μπροστά;
Πώς μεταβάλλεται η μεταφορά βάρους πίσω;
Τι θα γίνει με τη γωνία roll του σασσί;
Αφού δεν απαντάει κανένας θα τολμήσω εγώ να πω τη σκέψη μου ελπίζοντας να μάθω περισσότερα από την συζήτηση/διόρθωση.
Θεωρώντας ότι ο άξονας κέντρων περιστροφής είναι παράλληλος με το έδαφος η μεταφορά βάρους και εμπρός και πίσω δεν θα αλλάξει. Η γωνία περιστροφής θα μειωθεί.
Αν ο άξονας δεν είναι παράλληλος τότε ίσως θα αλλάξουν πολλά πράματα....

έλα όμως που στα περισσότερα αυτοκίνητα ο άξονας αυτός δεν είναι παράλληλος με τον ορίζοντα/ έδαφος... αφού πρέπει να συμπεριληφθεί η φόρτωση/ εκφόρτωση του αυτοκινήτου... ο οδηγός κα ο συνοδηγός κάθονται σε ένα σημείο, που και πάλι αλλάζουν αυτή την γωνία, οι υπόλοιποι επιβάτες και τα μπαγκάζια προσθέτουν βάρος ακόμη πιο πίσω... άρα αλλάζει η γωνία του άξονα ανάλογα με το φορτίο και την σχετική κατανομή του... όλα αυτά και άλλα πολλά έχουν συμπεριλφθεί σε μια σχεδίαση ανάρτησης για τα αυτοκίνητά μας... είναι πολλά, μα πάρα πολλά... που δαγκώνουν οι δαγκάνες στο φρένο, τι αντι νταιβ ή αντι σκουότ υπολογισμούς έχει κάνει ο σχεδιαστής και τι λιν ιν ή οφ έχει αποφασίσει να αφήνει στις στροφές και πως όλα αυτά επηρεάζουν δυναμικά το αυτοκίνητο και την ευθυγράμμιση του... κάμπερ, καστερ, κλπ κλπ... κάπου είχα βρει ένα υπέροχο αυτοκινητάκι-σχέδιο που του έβαζες παραμέτρους και έβγαζε συμπεριφορά και άλλα... θα το ψάξω, γιατί πέρα από την θεωρεία είναι καλό να τα βλέπει κανείς όλα αυτά πρακτικά.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#11785 Oι αντιστρεπτικές είναι ανενεργές όταν πιεσθούν στην ευθεία από μια εγκάρσια ανωμαλία οι τροχοί του ίδιου άξονα.

Οι Άγγλοι ( πχ Morgan ) προτιμούν τα φαρδιά αμαξώματα με σκληρά ελατήρια από τις αντριστρεπτικές.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11787
21 quadra έγραψε:Οι Άγγλοι ( πχ Morgan ) προτιμούν τα φαρδιά αμαξώματα με σκληρά ελατήρια από τις αντριστρεπτικές.


:s_crazy
Άβαταρ μέλους
By leonp
#12375
funkyreverend έγραψε:Η συνολική μεταφορά βάρους δεν είναι καθορισμένη από γεωμετρικά στοιχεία και μόνο; Μετατρόχια, κύκλος στροφής κλπ;

Αν δεν έχεις ανάρτηση, δηλαδή ένα κουτί στο οποίο είναι στερεωμένες σταθερά οι ρόδες, τότε το βάρος στον εσωτερικό και εξωτερικό τροχό καθορίζεται μόνο από τα γεωμετρικά στοιχεία που αναφέρεις.

Το σύνολο (βάρος στον εσωτερικό τροχό + εξωτερικό τροχό) είναι πάντα ίδιο είτε έχεις ανάρτηση ή όχι, αλλά η κατανομή του βάρους στον εσωτερικό και εξωτερικό τροχό αλλάζει με το είδος της ανάρτησης που έχεις.