Τεχνικά θέματα για το όχημα, αλλά και τον οδηγό. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#60157 Μια χαρα σπαει ο παγος αν βρεθεις στις σωστες συνθηκες, κι ισως με πολλα αστερακια ***** με το σωστο λαστιχο. Και μαλιστο ο ηχος να πατας πανω σε παγο που σπαει σε καθε περιστροφη της ροδας ειναι λιγο εως πολυ τρομακτικος...
Άβαταρ μέλους
By xeno
#60206 Νομίζω ότι ο λόγος που το όχημα γλυστρά στον λείο πάγο περισσότερο από το χιόνι ή τον ανώμαλο πάγο είναι ότι από την πίεση/βάρος ο πάγος λειώνει και σχηματίζεται ένα λεπτό στρώμα νερού ανάμεσα από το ελαστικό και τον πάγο και δεν επιτρέπει την τριβή - φαινόμενο υδρολίσθησης.
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#60263 Κάπου είχα βρει συντελεστές τριβής για χώματα, χιόνια, πάγους κλπ, αν θέλετε πιο πολλά facts να το ξαναψάξω. Γενικά ο πάγος έχει τον χαμηλότερο συντελεστή, ειδικά ο "λιωμένος/βρεγμένος πάγος" (λόγω λείας επιφάνειας), και ο "κρυσταλλωμένος πάγος" (ο "καθρέπτης" που λέμε).

Α, το βρήκα http://www.icebike.org/Articles/howslippery.htm

Προφανώς και οποιαδήποτε μορφή χιονιού (ακόμα και η "παγωμένη") έχει καλύτερο συντελεστή, λόγω υφής του ίδιου του χιονιού. Αλλά γενικά μιλώντας, σε σύγκριση υπό Κ.Σ. (π.χ. ίδια λάστιχα) στον πάγο θα πρέπει να είμαστε 2 και 3 φορές πιο προσεκτικοί.

Όσο για το αν σπάει ο πάγος από το βάρος (χωρίς αλυσίδες ή καρφιά, που αυτό ακριβώς κάνουν και προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση), αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν μιλάμε για πάγο μερικών nm ή ετοιμόθραυστο πάγο, και νομίζω ότι θα πρέπει να μιλάμε για μεγάλες διαφορές βάρους π.χ. πάνω από τόνο, μεταξύ οχημάτων για να έχουμε κάποια αισθητή διαφοροποίηση....
Άβαταρ μέλους
By kyr80
#60323 Από 1 Ιανουαρίου...
kyr80 έγραψε:Με ματιάσατε... Το τζιπ είναι παρατημένο και ακινητοποιημένο σε ένα χωριό της ορεινής Χαλκιδικής... Στην ανάβαση δεν συνάντησα πρόβλημα.... Στην κατάβαση, γλιστρούσε με τα 4. Οπότε ανέβηκα ξανά στον πρώτο διαθέσιμο ανοιχτό χώρο και το παράτησα.
Περπάτημα μέχρι το πιο κοντινό μέρος, όπου και ο δρόμος ήταν ανοιχτός, για να με μαζέψουν. Νύχτωσε, και αύριο με τα αντιολισθητικά πατούμενα που έχουν καρφιά, θα το κατεβάσω. :rant:
Για 200 μέτρα γ@μώ την τύχη μου.



Τι έβαλα το hill descent control, τι αργά, λάστιχα όχι άγρια ούτε street αλλά m+s, το αμάξι δεν κατέβαινε ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ λόγο. Σε χιόνι πάει για πλάκα, σε πάγο δεν. Όχι 4Χ4, 10Χ10 να έχεις.
Την άλλη μέρα με τις biathlon, κατέβηκα εύκολα.
Μιλάμε για πάγο, που δεν έσπαγε ούτε με τσάπα. Δέχομαι ότι κάποιοι που ζούνε στα ορεινά, έχουν εμπειρία. Αλλά οι νόμοι της φύσης, είναι ίδιοι για όλους.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#60391
kyr80 έγραψε:Από 1 Ιανουαρίου...
Σε χιόνι πάει για πλάκα, σε πάγο δεν. Όχι 4Χ4, 10Χ10 να έχεις.
Την άλλη μέρα με τις biathlon, κατέβηκα εύκολα.
Μιλάμε για πάγο, που δεν έσπαγε ούτε με τσάπα.

Μα πως, σύμφωνα με τους συντελεστές τριβής απο το παραπάνω λινκ δεν θα έπρεπε να έχει διαφορά. :)
0,35 για το χιόνι
0,32 για τον πάγο (σκληρός)

Με το να πατήσεις χιόνι μόνο 5-10-50-100 φορές δεν μαθαίνεις να οδηγάς στα χιόνια.
Καθώς αλλάζουν οι συνθήκες αλλάζει δραματικά η πρόσφυση και μόνο με μεγάλη εμπειρία θα το καταλάβεις πριν την πάθεις.

Για να σε διασκεδάσω θα σου γράψω ανάλογο περιστατικό που είχε φίλος με Λαντκρουζερ με χειμερινά και έχει εμπειρία παρόμοια με την δική μου - αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα σε χιονισμένους δρόμους.
Βγαίνουν λοιπόν το βράδυ με χιονοθύελα και πολύ κάτω από το μηδέν και για να παρκάρουν ανεβαίνουν απότομη ανηφόρα ~20 μέτρα, που με τα πόδια δύσκολα θα την ανέβαινες και παρκάρει με το πλάι.
Πριν ανοίξουν τις πόρτες το αμάξι ξαφνικά φεύγει με το πλάι και κατεβαίνει με ταχύτητα την κατηφόρα έτοιμο να πέσει πάνω σε άλλα παρκαρισμένα.
Μου λέει ότι ενώ ήταν έτοιμος να γίνει ρεζίλι, ξαφνικά το αμάξι σταματάει 1 μέτρο από τα παρκαρισμένα προς μεγάλη του ανακούφιση.
Ανοίγει λοιπόν την πόρτα για να κατεβεί λέγοντας "φτάσαμε!".

Ποτέ δεν ξέρεις πόσο γλιστράει. :)
Την ανηφόρα την ανέβηκε άνετα, έκανε μανούβρα και πάρκαρε με το πλάι, κάθετα στην ανηφόρα.
Άβαταρ μέλους
By xeno
#60492
kostis20 έγραψε:Μα ο πάγος εχει πολυ χαμηλο συντελεστη τριβής.Για αυτο γλυστράει.

Κωστή, βρήκα κάτι που εξηγεί αυτό που έγραφα παραπάνω:
http://news.bbc.co.uk/dna/ptop/plain/A283240
Why We Slip On Ice
As you step out of your house on to an icy path and desperately windmill your arms in an attempt to regain your balance, you probably don't ask yourself why you are falling. After all, everybody knows that ice is slippery. So, what is it about ice that makes it different from the concrete of your path?
Ice and Sensible Shoes
If you were to step out of your door on a sunny summer's day, the soft sole of your shoe would mould itself to the shape of the concrete below. Close up, concrete consists of a number of small mountains and valleys, each one only a few millimetres across. As your weight pushes the sole of your shoe down onto the path, the rubber deforms and parts of it are bent upwards toward your foot and others are pressed down to fill the valleys below. Because the two surfaces are now precisely matched, you cannot slide your foot in any direction until you take your weight off it and the rubber returns to its natural shape.
With concrete it is fairly clear that the surface is rough, but even apparently smooth surfaces are rough if you look close enough. For instance, if your garden was paved with smooth marble, you would not expect to fall over in rubber soled shoes as on a microscopic scale the rubber would still be filling the tiny hills and valleys below.
Go back a moment now to the moment just before your shoe hits the ground. The sole of the shoe hovering centimetres above the concrete is itself not particularly smooth. If you looked closely enough with a powerful microscope, you would see that the surface consisted of millions of little pointed spikes, all of different heights and all ready to flatten and deform when they hit the ground. However, as some are higher than others, the longest ones must hit the ground first. In that instant, the weight of your body is being borne almost entirely by the uppermost tips of those tallest peaks. At a microscopic level, as your foot hits the ground, your body weight is not spread evenly over the surface of your sole, but is entirely concentrated into these few tiny regions. The pressure at these points is immense.

Ice is of course frozen water. We all know that ice melts at 0° C (that's 32° F), but this is only true when there is no pressure. When ice is under pressure, its melting temperature lowers. This causes the ice under your foot to melt. (Concrete, on the other hand has chemical bonds which prevent it from melting at any temperature). As your foot continues down onto the ice, more and more of the little peaks come into contact with the ice, which melts in more and more places. A layer of water builds up under your foot between you and the ice. You are walking on water.
As the ice melts, the resultant water rushes out from under your shoe. If the ice is thick enough, your shoe sinks in slightly and the whole process is repeated as the peaks of the rubber encounter fresh, unmelted ice. If you were to stand perfectly still, everything would be fine, but of course you want to move about and as there is no microscopic meshing of hills and valleys there is nothing to prevent your foot from sliding out from under you and down you go...
In some really extreme places like Antarctica, the temperature is so cold that even when the pressure of your foot lowers the melting point of the ice, it doesn't lower it enough for the ice to melt. In these places, ice is not slippery. You don't have to worry about falling over all the time. On the other hand, you have other problems to think about such as frostbite and your nose falling off.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#60506 Περί M&S, είναι ότι καλύτερο υπάρχει σε χειμερινο λαστιχο καθώς συνδυάζει γόμα χιονολαστιχου με τακούνι cross.

ΥΓ: Ακόμα και οσα άρματα που φέρουν λαστιχένια πελματα, έχουν ειδικά πελματα πάγου που μπαίνουν στις ερπύστριες σε τέτοιες περιπτώσεις.



Nokia 730 & Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By Morx
#60514
REALZEUS έγραψε:ΥΓ: Ακόμα και οσα άρματα που φέρουν λαστιχένια πελματα, έχουν ειδικά πελματα πάγου που μπαίνουν στις ερπύστριες σε τέτοιες περιπτώσεις.


:metalo: Τι μου θυμισες ....


phpBB [video]
Άβαταρ μέλους
By CPP
#60516 Εμείς που πάμε μόνο χιονοδρομικά δεν μπαίνουμε σε mud θελουμε μόνο χιονολαστιχα και station.
Έχοντας εμπειρία απο nokian και απο ultagrip, τα ultagrip του χρόνου θα τα αλλάξω με nokian. Νομίζω υπερέχουν.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#60566 Ναι ισχυει οτι δημιουργειται επιφανεια νερου αλλα δε γλιστραμε λογω υδρολισθισης.
Υδρολισθιση αυτοκινητου λεμε οταν το ελαστικο δε μπορει να διωξει αρκετο νερο ωστε να βρει ασφαλτο και να πιασει κατω, και στην ουσια παταμε πανω σε υγρο νερο.
Εδω εχουμε ελαχιστο νερο, δε τιθεται καν θεμα απαγωγης. Το θεμα ειναι οτι οταν εχουμε νερο πανω σε ασφαλτο εχουμε μια αξιοπρεπη τριβη (αρκει το λαστιχο μας να "σκαβει" αρκετα το νερο ωστε να βρει την ασφαλτο), ενω οταν εχουμε εστω ελαχιστο νερο πανω σε παγο εχουμε μηδαμινη τριβη.
Άβαταρ μέλους
By xeno
#60582
Orestis.D έγραψε:Ναι ισχυει οτι δημιουργειται επιφανεια νερου αλλα δε γλιστραμε λογω υδρολισθισης.
Υδρολισθιση αυτοκινητου λεμε οταν το ελαστικο δε μπορει να διωξει αρκετο νερο ωστε να βρει ασφαλτο και να πιασει κατω, και στην ουσια παταμε πανω σε υγρο νερο.
Εδω εχουμε ελαχιστο νερο, δε τιθεται καν θεμα απαγωγης. Το θεμα ειναι οτι οταν εχουμε νερο πανω σε ασφαλτο εχουμε μια αξιοπρεπη τριβη (αρκει το λαστιχο μας να "σκαβει" αρκετα το νερο ωστε να βρει την ασφαλτο), ενω οταν εχουμε εστω ελαχιστο νερο πανω σε παγο εχουμε μηδαμινη τριβη.

Αυτό ακριβώς ισχύει Ορέστη, υδρολίσθηση. Το λάστιχο δεν πιάνει ποτέ σε στεγνό πάγο για να έχει πρόσφυση όταν κινείται, με την πίεση που εξασκεί στον πάγο πάντα παρεμβάλλεται ένα λεπτό στρώμα νερού με αποτέλεσμα να γλυστρά. Αν διαβάσεις παρακάτω εκεί που λέει για τις συνθήκες παγετού στην Ανταρκτική θα δεις ότι όταν δεν λειώνει ο πάγος από την πίεση, λόγω υπερβολικού κρύου, τότε δεν γλυστρά. Βέβαια έχει κανείς άλλους λόγους τότε να ανησυχεί.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#60593 Αν είναι λίγο το νερό, το διώχνει η ειδική γόμα που έχει το χιονολάστιχο και "κολλάει" στο χιόνι/πάγο.
Βοηθάνε πολύ στο να φεύγει αυτό το επιφανειακό νερό και οι πολλές ζικ-ζακ γραμμές που έχει το πέλμα.

Αν είναι περισσότερο το νερό, την πρόσφυση στον πάγο την δίνουν οι μυτερές γωνίες από τα τακούνια των χιονολάστιχων.

Υπάρχουν και σπρέι που ψεκάζεις το λάστιχο και μετά κολλάει και δεν γλιστράει στο χιόνι για 10-20 χιλιόμετρα.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#60622
leonp έγραψε:......
Βοηθάνε πολύ στο να φεύγει αυτό το επιφανειακό νερό και οι πολλές ζικ-ζακ γραμμές που έχει το πέλμα.
.


και την ειχα την απορια γιατι ειναι γεματο το λαστιχο με αυτα τα μικροσκοπικα αυλακια