Σελίδα 4 από 53

Re: Καιρός - καιρικά φαινόμενα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Ιαν 2015, 19:35
από KiloMeater
Επιτελους το σβουριξα λιγο..... :yahoo:
πολυ δυσκολα με αυτα τα λαστιχα ομως(ESP off) ... επρεπε να κανω μερικες προσπαθειες σε μια αλανα που βρηκα οπως γυρναγα απο τη δουλεια και λεω κατσε να δοκιμασουμε λιγο να φυγει η κουραση της μερας.. μετα απο 2 3 προσπαθειες κατι αρχισε και γινοτανε αλλα οχι τοσο ευκολα και απολαυστικα οπως θυμομουνα πριν χρονια

που ειναι ειναι ενα χειροφρενο οταν το χρειαζεσαι??? :x

Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες.Χειμερινά ελαστικά ,αλυσίδες.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Ιαν 2015, 22:38
από kostis20
Εδω θα μπορούμε να γραφουμε τις απορίες για τη χειμερινή οδήγηση καθώς και για χειμερινά ελαστικά,αλυσίδες, χιονοκουβέρτες κτλ.

Sorry αλλά η μεταφορά των post γίνεται μόνο χρονολογικά οπότε το δικό σου κατέβηκε τελευταίο. Thanks για το ξεκίνημα[mod]

Re: Καιρός - καιρικά φαινόμενα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 01:56
από kacey
nass έγραψε:
Dimitris_P έγραψε:είναι υποχρεωτικές οι αλυσίδες βάσει ΚΟΚ; Έστω να υπάρχουν στο πορτ παγκάζ όπως και το φαρμακείο/πυροσβεστήρας;


Μόνο όταν υπάρχει η σχετική πινακίδα Ρ-59 ή σχετική εντολή τροχονόμων.


ειμαι 99% σιγουρος οτι ειναι υποχρεωτικο να κουβαλας τις αλυσιδες παντα (τουλαχιστον στον παλαιοτερο ΚΟΚ - προ 2007 ή 2009 - ετσι ηταν). Η πλακα ειναι οτι ο τωρινος ΚΟΚ λεει οτι αν εχεις χιονολαστιχα ΔΕΝ υποχρεουσαι να φορεσεις αλυσιδες, ακομα και μετα απο υποδειξη του οργανου.

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 09:18
από kostis20
Καλα τα λεει.

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 12:11
από bill33
10 χρονια μετα και οι κουβερτες ακομα αντεχουν .Τις χρησιμοποιει η μανα μου στο πουντο πανευκολα πλεον.Ουτε και θυμαμαι μαρκα ,μονο οτι εκαναν 100€ και ηταν η πρωτη μαρκα που κυκλοφορησε .

ταπαταπαλκ!

Re: Καιρός - καιρικά φαινόμενα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 12:54
από nass
kacey έγραψε:
nass έγραψε:
Dimitris_P έγραψε:είναι υποχρεωτικές οι αλυσίδες βάσει ΚΟΚ; Έστω να υπάρχουν στο πορτ παγκάζ όπως και το φαρμακείο/πυροσβεστήρας;


Μόνο όταν υπάρχει η σχετική πινακίδα Ρ-59 ή σχετική εντολή τροχονόμων.


ειμαι 99% σιγουρος οτι ειναι υποχρεωτικο να κουβαλας τις αλυσιδες παντα (τουλαχιστον στον παλαιοτερο ΚΟΚ - προ 2007 ή 2009 - ετσι ηταν). Η πλακα ειναι οτι ο τωρινος ΚΟΚ λεει οτι αν εχεις χιονολαστιχα ΔΕΝ υποχρεουσαι να φορεσεις αλυσιδες, ακομα και μετα απο υποδειξη του οργανου.


Πως μπορεί να είναι "πάντα" για ένα έντονα εξαρτώμενο από τον καιρό (καλοκαίρι ?) και την τοποθεσία (νότια Κρήτη ?) φαινόμενο ?

Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων που κινούνται σε οδό με χιόνια υποχρεούνται, εφόσον το όχημα δε φέρει ειδικά ελαστικό, να τοποθετούν στους δύο τουλάχιστον κινητήριους τροχούς αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Την ίδια υποχρέωση έχουν οι οδηγοί των πιο πάνω οχημάτων και όταν κινούνται σε οδό με παγετό, εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες ή από τις αρμόδιες αρχές.


Αρθρο 19

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 12:58
από The Ace
Το είπαμε και πιο πριν, στον πάγο δεν βοηθάει τίποτα άλλο πέραν των καρφιών και των αλυσίδων. Το καλύτερο M&S να φοράς, πάλι σκι θα κάνεις. Και ο ΚΟΚ νομίζω το ίδιο λέει, βλέπε προηγούμενο post. H καλύτερη λύση είναι τα ελαστικά που παίρνουν καρφιά, και την οποία υποθέτω ότι χρησιμοποιούν κατά κόρον στις βόρειες χώρες.

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 13:24
από kostis20
Με τα χειμερινά σε πάγο είναι καλύτερα ,σε σχέση με τα θερινα.Με τα Μ+S που γράφεις φυσικά όχι.
Για το Q5 που αναφέρθηκε η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο off road mode του ESP.Το υψος του αμαξώματος είναι αυξημένο αλλα η αποσταση των ψαλιδιών της αναρτησης απο το έδαφος δεν έχει ιδιαίτερη διαφορα απο ενα Α4 πχ.Αυξανεται μόνο απο τους μεγαλύτερους τροχούς που φοράει το Q5

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 14:12
από glf
πρώτη φορά ακούω για πάγο που.. σπάει από το βαρύ όχημα.. εγώ ξέρω ότι άμα παγώσει ο δρόμος δε πιάνεις άσφαλτο παρά μόνο αν.. σκάψεις με τις αλυσίδες.

και κάτι που αναφέρθηκε στην αρχή, ότι το βαρύ όχημα πατάει καλύτερα τα.. ελαστικά του και θα πιάσουν στο χιόνι επίσης δεν παίζει.

στο χιόνι δε θέλουμε βάρος ακριβώς επειδή δεν έχουμε τριβή. να μη βάλω τώρα το βιντεάκι από το ring με το μονοθέσιο στα χιόνια...

Εικόνα

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 14:30
από Billopoulos
glf έγραψε:στο χιόνι δε θέλουμε βάρος ακριβώς επειδή δεν έχουμε τριβή


Αυτο παιζει να ηταν σοβαρο θεμα σε μια Mercedes M/ML (δεν ξερω τις ονομασιες τους) χθες στην Πεντελη.
Στον δρομο προς Μοναστηρι/κεραιες, με παγο/πατημενο χιονι κατω, σερνοταν ανεξελεγκτη σχεδον.
Τελικα σταματησε μεσα στο χαντακι, ευτυχως οχι απο την πλευρα του "γκρεμου".
Βγηκε με λιγο ζορι, μετα προσπαθησαν να βαλουν αλυσιδες αλλα δεν ξερω τι εκαναν.

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 15:03
από fubar.gr
Προφανώς ο πάγος έχει διαβαθμίσεις και στο πάχος του και στη θερμοκρασία του.

Αν είναι μικρό το πάχος και η θερμοκρασία περιβάλλοντος κοντά στο μηδέν τότε θα σπάσει και ο τροχος θα βρεί το έδαφος απο κάτω. Υπόψιν οτι ο πάγος μπορεί να λιώσει μόνο και μόνο απο την πίεση: http://en.wikipedia.org/wiki/Regelation

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 17:09
από Deleted user 1
Προφανώς και ανάλογα τον πάγο υπάρχει περίπτωση να σπάσει ή όχι από το βάρος του οχήματος.

Αυτό το σύστημα τι σας λέει:

http://www.plus4u.gr/showitem.php?ID=144083069&ref=skroutz

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 20:14
από leonp
The Ace έγραψε:Το είπαμε και πιο πριν, στον πάγο δεν βοηθάει τίποτα άλλο πέραν των καρφιών και των αλυσίδων. Το καλύτερο M&S να φοράς, πάλι σκι θα κάνεις. Και ο ΚΟΚ νομίζω το ίδιο λέει, βλέπε προηγούμενο post. H καλύτερη λύση είναι τα ελαστικά που παίρνουν καρφιά, και την οποία υποθέτω ότι χρησιμοποιούν κατά κόρον στις βόρειες χώρες.

Τα χιονολάστιχα έχουν 100 φορές καλύτερη πρόσφυση στον πάγο από τα καλοκαιρινά λάστιχα.

Επίσης, ο πάγος αρκετές φορές γλιστράει λιγότερο από το χιόνι.
Σπάνια έχω χρησιμοποιήσει αλυσίδες και πάντοτε λόγω χιονιού - ποτέ λόγω πάγου.
(και έχω οδηγήσει ΠΟΛΛΑ χιλιόμετρα σε χιονισμένους δρόμους)


Η πρόσφυση στον πάγο γίνεται από τις γωνίες στα τακούνια των χιονολάστιχων γιαυτό τα τακούνια τους έχουν περίεργα σχήματα με πολλές και μυτερές γωνίες.

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 20:42
από The Ace
leonp έγραψε:Τα χιονολάστιχα έχουν 100 φορές καλύτερη πρόσφυση στον πάγο από τα καλοκαιρινά λάστιχα.

Επίσης, ο πάγος αρκετές φορές γλιστράει λιγότερο από το χιόνι.
Σπάνια έχω χρησιμοποιήσει αλυσίδες και πάντοτε λόγω χιονιού - ποτέ λόγω πάγου.
(και έχω οδηγήσει ΠΟΛΛΑ χιλιόμετρα σε χιονισμένους δρόμους)

Η πρόσφυση στον πάγο γίνεται από τις γωνίες στα τακούνια των χιονολάστιχων γιαυτό τα τακούνια τους έχουν περίεργα σχήματα με πολλές και μυτερές γωνίες.


Έχουμε εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις και εμπειρίες περί πρόσφυσης σε χιόνι και πάγο. Όποτε έχω οδηγήσει σε χιόνι και πάγο, ΠΑΝΤΑ προσπαθώ να πατήσω στο χιόνι, για να μην σκοτωθώ γλυστρώντας στον πάγο.

Τόσο ο ΚΟΚ όσο και η πλειοψηφία των σχετικών άρθρων που έχω βρει online συμφωνούν με το ότι ο πάγος έχει σαφέστατα μικρότερη πρόσφυση από οποιαδήποτε βαθμίδα χιονιού. Μάλιστα υπάρχουν είδη πάγου που έχουν εώς και τη μισή πρόσφυση από το πιο "παγωμένο" χιόνι.

Re: Οδήγηση σε χειμερινές συνθήκες. Χειμερινά ελαστικά, αλυσ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2015, 20:54
από Morx
Ξεμπλεξτε τα μπουτια σας.

Στατικη τριβη και τριβη ολισθησης μεταξυ χιονιου και παγου εχουν διαφορα.
Οπως επισης βρεγμενου χιονιου που λιωνει, καθαρου παγου, παγου αναμεμειγμενου με χωμα ή πετραδακια κτλ κτλ....

Ποτε δεν ειναι ιδιες και ιδανικες συνθηκες....

Ο μπουσουλας λεει οτι στο φρεσκο, απατητο χιονι γλιστρας λιγοτερο απο τον καθαρο παγο.
Επισης, το χιονι που ΠΑΓΩΣΕ τελειως και εγινε αιχμηρος παγος, βοηθαει στην προσφυση σε σχεση με τον γυαλιστερο παγο που σχηματιζεται απο νερο που ελιωσε και ξαναπαγωσε ομοιομορφα χωρις "ατελειες".

Πιασε το αυγο και κουρευτο με λιγα λογια.

Οσο για τα μενταγιον, αλυσιδες, περιδεραια κλπ πιπες ... μονο στο Ελλαντα και σε αλλες χωρες που περιστασιακα εως σπανια χρειαζομαστε τροπο να βρουμε προσφυση. Σε χωρες που για μεγαλο μερος του χειμωνα ειναι με χιονια και παγους, κυκλοφορουν με τα χειμερινα και ξερουν εστω τα στοιχειωδη της οδηγησης με αυτα και οχι του στυλ "ασπρισε ο τοπος, καβλαντιζουμε με τα καλοκαιρινα για ενα ταξιδακι και Ω ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ φταιει ο κρατικος μηχανισμος που αποκλειστικα σε ξαφνικη χιονοπτωση, που μονο ξαφνικη δεν ειναι αφου για να το στρωσει θελει καποιες ωριτσες..."

Αυτα. Φιλια απο βορειο Εβρο στους -13 .... ακουσα εκει στα νοτια, για πολικες θερμοκρασιες (Ελληνικη δημοσιογραφια, sic) ... κριμα ρε γαμωτο, πως θα την παλεψει ο κοσμος !!! :(