Τεχνικά θέματα για το όχημα, αλλά και τον οδηγό. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#350146 @otso

Ναί, δέν έχω πρόβλημα με τις ανηφόρες του σπιτιού μου, αυτές έχουν μικρή σχετικά κλίση, αλλά τόση ωστε να σε στείλουν αδιάβαστο με απλά λάστιχα.


@Kon5

Πώς εξηγείται τότε οτι ούτε με τις κουβέρτες μπορούσα να ανέβω? Τις κουβέρτες αυτές τις έχω χρησιμοποιήσει ξανά και δέν έχουν θέμα. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι οτι υποτίμησα την κλίση της ανηφόρας και ήταν μεγαλύτερη απ όσο νόμιζα.
Άβαταρ μέλους
By Kon5
#350153 Τί σου πω βρε fubar. Μου κάνει εντύπωση μεγάλη διότι πάρα πολλά χρόνια ανεβαίνω από το 0 σε υψόμετρο 2000 μ. πρπ δλδ σε πολλά χιονοδρομικά με πολλές φουρκέτες και ό,τι συνθήκες μπορεί να φανταστείς. Χιονοθύελλα, φρεσκο, παγωμένο, μόνο αρκούδες στην Βασιλίτσα δεν συνάντησα ακόμα :ninja: . Ανέβα κατέβα ποτέ μα ποτέ δεν είχα θέμα. Πάντα προσεκτικά. Πάντα είχα μαζί μου αλυσίδες αλλά δεν χρειάστηκε ποτέ να τις βάλω. Ελάχιστες δε φορές έβαλα 4κίνηση.
Άβαταρ μέλους
By Thomas_C200K
#350166 Απάτητο χιόνι ίσον όαση σε ανηφόρα. Όταν έμενα Γαλλία (σύνορα με Ελβετία) ανέβαινα ανηφόρα καρφί για να πάω σπίτι. Ποτέ δε τα βρήκα μπαστούνια ούτε σε απάτητο ούτε σε πατημένο.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#350170 Η ανηφόρα που λέω είναι αυτή εδώ στο δρομάκι που πάει δεξιά: https://www.google.gr/maps/@38.0828503, ... 2i51?hl=el

Έκοψα ταχύτητα λίγο πρίν την πρώτη ανηφορική δεξιά στροφή και έμεινα λίγα μέτρα μετά τη στροφή. Ίσως αν διατηρούσα σταθερή ταχύτητα να την έβγαζα την ανηφόρα, όμως απο το χιόνι δέν φαίνονταν οι άκρες του δρόμου οπότε δέν το διακινδύνευσα. Το χιόνι ήταν γύρω στους 10-15 πόντους.
Άβαταρ μέλους
By elvet
#350205
otso έγραψε:
elvet έγραψε:Σαν τα καλά χιονολάστιχα δεν έχει, ούτε σε πατημένο, ούτε σε απάτητο. Αυτό που αναφέρει ο fubar μου ακούγεται λίγο περίεργο κι ανεξήγητο.
Παράδειγμα προσωπικό, σε χοντρό χιόνι σε ημιαγροτικό δρόμο πέρασα πολύ άνετα και σταθερά, όταν τα υπόλοιπα αυτοκίητα που περνούσαν από εκεί ήταν λίγο πιο ειδικά! Εικόνα



Δασάρχης;

Κοντά είσαι, αφού είναι κόκκινο το υπηρεσιακό : δασοπυροσβέστης :s_wink
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#350223 kai εγω από τις λιγες εμπειριες που εχω στο χιονι,το απατητο το θεωρω μακραν πιο ασφαλες/ευκολο να το περασεις.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#350265 Τα προσθιοκίνητα πλεονεκτούν λόγω βάρους πάνω στους κινητήριους τροχούς. Πολύ καλά για τον ίσιο λόγο ήταν και τα παλιά πισωκίνητα-πισωμήχανα σκαθάρια (είχα τρομάξει κόσμο σαν φοιτητής στη Θεσ/κη με αυτό).
Στα προσθιοκίνητα ακόμα κι αν σπινάρει απλά θα σου κουνηθεί λίγο η πλώρη ενώ στο πισωκίνητο μπορείς να βρεθείς να κοιτάς πίσω.... Σε φίλο που κυκλοφορούσε με Saxo μια χαρά οι γονείς του του έδωσαν την BMW για ασφάλεια... έκανε 2 τετακέ και δεν την ξανακούμπησε.

Με κοινό προσθιοκίνητο και κοινά (ή έτσι τα νόμιζα μέχρι τότε λάστιχα, μετά από αυτό και άλλα τα θεοποίησα, Marangoni ολέ!) είχα ανέβει εντυπωσιακή διαδρομή (ανάβαση Κύμης, ανηφόρα με 50+στροφές) με φρέσκο χιόνι, δυσκολεύτηκα όταν το χιόνι πέρασε το ύψος του προφυλαχτήρα αλλά τελικά αναγκαστικά σταμάτησα σε μεγάλη ανηφόρα μέσα στο χωριό. Γνωστός (με εμπειρία από χιόνια λόγω προϋπηρεσίας σε βόρεια χώρα) την ανέβηκε με προσθιοκίνητο με όπισθεν (βάρος κινητήρα και επιπλέον βάρος οχήματος λόγω κλίσης στους κινητήριους τροχούς).

Σε βόρειες χώρες έχουν πολλές ονομασίες και τρόπους να περιγράψουν τα είδη του χιονιού/πάγου κλπ. Εμείς δεν διαθέτουμε το απαραίτητο λεξιλόγιο και γνώσεις οπότε και οι περισσότερες συγκρίσεις (με κοινά λάστιχα και πέρασε, με all weather δεν πήγαινε κλπ) είναι δύσκολο να γίνουν μια και δεν ξέρουμε αν έχουμε να κάνουμε με το ίδιο είδος χιονιού.
Βέβαια το βασικό πρακτικά ομόφωνο συμπέρασμα είναι ότι τα χιονολάστιχα είναι πολύ καλά στο χιόνι....
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#350281
sknipper έγραψε:. Γνωστός (με εμπειρία από χιόνια λόγω προϋπηρεσίας σε βόρεια χώρα) την ανέβηκε με προσθιοκίνητο με όπισθεν (βάρος κινητήρα και επιπλέον βάρος οχήματος λόγω κλίσης στους κινητήριους τροχούς).
.


με αυτό το τροπο εχω φτασει σε ειδικη από κοπανα με φιατ πουντο 1,2 16β εταιρικο,οπου πολλα 4κινητα δεν μπορεσαν να ανεβουν.
Προσπαθησαν στην αρχη να ανεβουν την ανηφορα με το μποσικο χωμα,και από το πολύ σπινιαρισμα ανοιξαν τεραστιες γούβες,και χαλαρωσαν το χωμα ακομα πιο πολύ.
Πηρα φορα με οπισθεν(καμια 30-40 μετρα) σχεδόν με κοφτη στην οπισθεν.Περασα τις τεράστιες γούβες σερνωντας κοιλιες κατω,αλλα δεν με ενοιαζε.Στο τελος της ανηφορας οπου αρχιζε παλι να σπινιαρει γιατι ειχε μικρη ταχυτυτα,με βοηθησαν με λιγο σπρώξιμο οι αλλοι 3 που τους ειχα κατεβασει πριν το καφριλικι,και καβατζαρισα την ανηφορα.Οι 4κινητοι του γλυκου νερου κοιταζαν ο ενας τον αλλο.
Την ειδικη την προλάβαμε στο τσακ.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#350302 Νομίζω στην περίπτωση μου το πρόβλημα ήταν το ύψος του χιονιού. Δοκίμασα πρίν λίγο σε ανηφόρες αντίστοιχης κλίσης με πατημένο χιόνι και κατάφερα να ξεκινησω απο σταση με λίγο σπινιάρισμα. Θα ανεβάσω βίντεο σε λίγο....
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#350377
phpBB [video]


Το αυτοκίνητο είναι ένα Citroen C4 με χειμερινά λάστιχα Falken Eurowinter HS449 σε διάσταση 205/55/16

Ο δρόμος έχει ένα λεπτό στρώμα παγωμένου χιονιού. Σε κάθε δυνατό πάτημα του γκαζιού σπινιάρει σαν τρελό, παρόλα αυτά στα δυνατά φρεναρίσματα σταματά αρκετά ικανοποιητικά.

Δυστυχώς ούτε πολύ χρόνο είχα, ούτε ήξερα την περιοχή, αλλιώς θα έβρισκα πιό αντιπροσωπευτικά σημεία με χιόνι.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#350446
fubar.gr έγραψε:
Το αυτοκίνητο είναι ένα Citroen C4 με χειμερινά λάστιχα Falken Eurowinter HS449 σε διάσταση 205/55/16

Ο δρόμος έχει ένα λεπτό στρώμα παγωμένου χιονιού. Σε κάθε δυνατό πάτημα του γκαζιού σπινιάρει σαν τρελό, παρόλα αυτά στα δυνατά φρεναρίσματα σταματά αρκετά ικανοποιητικά.

Δυστυχώς ούτε πολύ χρόνο είχα, ούτε ήξερα την περιοχή, αλλιώς θα έβρισκα πιό αντιπροσωπευτικά σημεία με χιόνι.


Καλέ μου φίλε αν περιμένεις με τόσο πολύ γκάζι να οδηγήσεις σε χιόνι σόρρυ κιόλας αλλά είσαι εντελώς λάθος. Όχι τα χειμωνιάτικα δε σε σώζουν αλλά ούτε και αυτα με καρφιά που φοράνε στο WRC. Η οδήγηση στο χιόνι θέλει απαλές κινήσεις και οικονομία στο γκάζι. Κάνε το απλό πείραμα να μην περάσεις τις 3.000 στροφές πουθενά και γράψε μας ξανά εντυπώσεις από τα λάστιχα.
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#350465
fubar.gr έγραψε:Νομίζω στην περίπτωση μου το πρόβλημα ήταν το ύψος του χιονιού.

Κι εγώ αυτό νομίζω πως είναι το πρόβλημα. Δημιουργείται ένα εμπόδιο μπροστά στον προφυλακτήρα λόγω ύψους του χιονιού.
Η άλλη εξήγηση που σκέφτομαι είναι μήπως το ελαστικό δεν είναι αρκετά βαθύ σε αυλακώσεις ώστε να μπορεί να "σκάβει" σε παχύ χιόνι. Αν και δεν φαίνεται κάτι τέτοιο από φωτογραφία του συγκεκριμένου falken.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#350505
blinkys έγραψε:Κάνε το απλό πείραμα να μην περάσεις τις 3.000 στροφές πουθενά και γράψε μας ξανά εντυπώσεις από τα λάστιχα.


Και πολύ λες. Ξεκίνημα με δευτέρα μη σου πω, φρενάρισμα με ταχύτητες κτλ