Τεχνικά θέματα για το όχημα, αλλά και τον οδηγό. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Stefan147
#340423 Σωστά είναι τα τακάκια. 320χ30 είναι οι δίσκοι μου. Οι ζάντες τι ρόλο παίζουν? Ούτως ή άλλως το Q5 έβγαινε με μινιμουμ 17" ζάντα. Κατά τα άλλα ξέρω ότι δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο από θέμα απόδοσης αλλά ότι πληρώσεις παίρνεις. Θα βγάλουν τα κλασικά 25-30χιλ χλμ.

Υγρά πήρα RBF 600 Dot 4 2χ500ml. Πιστεύω να φτάσουν.
Άβαταρ μέλους
By Stefan147
#342486 Χαζεύοντας λίγο στο νετ παρατήρησα ότι ισχύουν τα παρακάτω:

Q5 2.0T: 320x30mm μπρ. δίσκοι με τακάκι 188mm
Q5 3.2: 345x29.5mm μπρ. δίσκοι με τακάκι 188mm

Απ' ότι φαίνεται, λοιπόν, τα δύο αυτά μοντέλα έχουν καμιά 50αρια άλογα διαφορά και το εργοστάσιο βάζει μεν μεγαλύτερο δίσκο στο πιο δυνατό αλλά αφήνει ίδιο το τακάκι. Τι κέρδος υπάρχει από αυτό? Χωρίς να ξέρω τι παίζει με τις δαγκάνες και τις διαφορές που ενδεχομένως έχουν (οι κωδικοί πάντως είναι ίδιοι και στις δαγκάνες και στις βάσεις τους), δεν είναι άκυρο να μεγαλώνεις την επιφάνεια τριβής του δίσκου και παράλληλα να αφήνεις ίδιο το τακάκι με το μικρότερο δίσκο? :hmmm:

Επίσης αν υποθέσουμε ότι είναι plug n play η φάση (που λογικά είναι, αν δεν είμαι εντελώς γκάου και είναι ακριβή τα στοιχεία στο ΕΤΚΑ) θα κέρδιζα κάτι εγώ αν πήγαινα σε 345mm δίσκο? Οι διαφορές στα κόστη είναι ελάχιστες. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#342516
Stefan147 έγραψε:Τι κέρδος υπάρχει από αυτό? Χωρίς να ξέρω τι παίζει με τις δαγκάνες και τις διαφορές που ενδεχομένως έχουν (οι κωδικοί πάντως είναι ίδιοι και στις δαγκάνες και στις βάσεις τους), δεν είναι άκυρο να μεγαλώνεις την επιφάνεια τριβής του δίσκου και παράλληλα να αφήνεις ίδιο το τακάκι με το μικρότερο δίσκο? :hmmm:


Απ' ότι καταλαβαίνω, μεγαλύτερος δίσκος = μεγαλύτερη επιφάνεια απαγωγής θερμότητας + μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα, άρα θα κερδίσεις σε αντοχή στη χρήση (δεν θα έχεις θέμα υπερθέρμανσης τόσο γρήγορα), ακόμα και με ακριβώς ίδιο τακάκι. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Stefan147
#342518 Σωστό αυτό. Δεν θα τρώγεται όμως άνισα ο δίσκος εφόσον το τακάκι δεν εξαντλεί την επιφάνειά του? :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#342527 Stefan η επιφανεια που παταει το τακακι πανω στο δισκο είναι ιδια,απλα η διαμετρος είναι μεγαλυτερη του δισκου.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#342587 Mε τον μεγαλύτερο δίσκο εκτός από τα όσα αναφέρουν οι Μάρκος και Δημήτρης, ο μεγαλύτερος δίσκος προσφέρει αλλαγή του μοχλού, ΄μεγαλώνει η απόσταση από το κέντρο του δίσκου μέχρι την έξω περιφέρεια του προσφέροντας μεγαλύτερο μοχλό άρα και μεγαλύτερη δύναμη επιβράδυνσης με λιγότερη πίεση στο φρένο.

Πρόσεξε όμως ότι αυτό συναπάγεται και μετακίνηση της δαγκάνας προ τα έξω, προς την περιφέρεια του δίσκου, αλλά αφού λες ότι έχουν το ίδιο κωδικό οι δαγκάνες / τακάκια, σημαίνει ότι υπάρχει διαφορά στο άκρο όπου στηρίζεται η δαγκάνα, οπότε για να βάλεις τον 345mm δίσκο πρέπει να αλλάξεις και το άκρο.

Το αντίθετο συμβαίνει όταν μεγαλώνουμε τις ζάντες μας, στην πράξη είναι σαν μικραίνουμε τα φρένα μας γιατί εδώ αλλάζει πάλι ο μοχλός αλλά προς το χειρότερο, μεγαλώνει από το κέντρο του δίσκου ως προς τον δρόμο απαιτώντας μεγαλύτερη πίεση στα φρένα, αυτό δεν το αντιλαμβάνονται όσοι βάζουν μεγαλύτερες ζάντες και μετά παραπονούνται ότι τα φρένα τους δεν πιάνουν όπως πρώτα, ζεσταίνονται περισσότερο και φθείρονται γρηγορότερα, συν την επιβάρυνση του συστήματος διεύθυνσης, την αύξηση του μη αναρτώμενου βάρους και την αύξηση των γυροσκοπικών φαινομένων σε μεγάλες ταχύτητες όταν στρίβει το αυτοκίνητο όπου εκτός την επιβάρυνση όπως προείπα, αυξάνει και την υποστροφή και κάνει αργές τις αντιδράσεις του συστήματος διεύθυνσης.

Επίσης ένας δίσκος 330Χ30 είναι περίπου 10kg ενώ ένας 345Χ30 είναι περίπου 12kg, αυτά τα επιπλέον 2 kg μη αναρτώμενου βάρους σε κάθε τροχό δεν είναι ότι καλύτερο για την ανάρτηση σαν λειτουργία και σαν καταπόνηση των μερών της αλλά και σαν κράτημα στον δρόμο σε λίγο πιεσμένες καταστάσεις, ας υπάρχει και αυτό στην σκέψη μας.

Όταν βάζουμε χέρι και αλλάζουμε τις εργοστασιακές διαστάσεις / ρυθμίσεις πρέπει να γνωρίζουμε τι θα κερδίσουμε και τι θα χάσουμε γιατί το αυτοκίνητο είναι ένας διαρκής συμβιβασμός και δεν υπάρχει μονάχα κέρδος στις όποιες επεμβάσεις.
Τελευταία επεξεργασία από 21 quadra και 25 Δεκ 2016, 11:39, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By markvag
#342589
Stefan147 έγραψε:Σωστό αυτό. Δεν θα τρώγεται όμως άνισα ο δίσκος εφόσον το τακάκι δεν εξαντλεί την επιφάνειά του? :hmmm:


Γιατί να συμβαίνει αυτό;;; :hmmm: Η στάνταρ δαγκάνα πιάνει όλη την επιφάνεια του δίσκου;;; :iconcool:


@21quadra: Μπορείς λίγο να εξηγήσεις αυτό με τις μαγαλύτερες ζάντες, γιατί δεν το έπιασα καλά;;; :hmmm: Ίσως βέβαια φταίει και το ότι είμαι με κρυολόγημα και δεν πιάνω πολύ πολύ επαφή... :lol:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#342592 Καταρχή χρόνια πολλά και περαστικά σου.

Είναι απλό το θέμα, όταν μεγαλώνεις τον μοχλό από το έδαφος ώς το κέντρο του τροχού και ο μοχλός που επιβραδύνει το όχημα παραμένει στο ίδιο μέγεθος που είχε πρίν ( από το κέντρο του τροχού στο κέντρο της επιφάνειας τριβής ) απαιτείται μεγαλύτερη εφαρμοζόμενη δύναμη στο σημείο τριβής για τον ίδιο βαθμό επιβράδυνσης. Είναι ακριβώς το αντίθετο από όταν μεταφέρεις το κέντρο της επιφάνειας τριβής προς το εξωτερικό του τροχού ( μεγαλύτερος δίσκος )
Άβαταρ μέλους
By xeno
#342595 Πολύ καλή εξήγηση για την αναλογία μεταξύ μεγέθους ζάντας προς διάμετρο δίσκου και αποτελέσμα πέδησης. Ευχαριστούμε Παναγιώτη.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#342609
xeno έγραψε:Πολύ καλή εξήγηση για την αναλογία μεταξύ μεγέθους ζάντας προς διάμετρο δίσκου και αποτελέσμα πέδησης. Ευχαριστούμε Παναγιώτη.


Xαρά μου.
Άβαταρ μέλους
By Stefan147
#342632
markvag έγραψε:Γιατί να συμβαίνει αυτό;;; :hmmm: Η στάνταρ δαγκάνα πιάνει όλη την επιφάνεια του δίσκου;;; :iconcool:

Αν θυμάμαι καλά, αλλά θα πρέπει να το κοιτάξω όταν κατέβω στο αμάξι, το τακάκι μου καλύπτει όλη την επιφάνεια τριβής του 320μμ δίσκου. Επομένως το ίδιο τακάκι σε μεγαλύτερο δίσκο δεν θα πατάει στο σύνολο της επιφάνειας τριβής του. ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ο 345μμ δίσκος έχει μεγαλύτερη καμπάνα και ίδια επιφάνεια τριβής με τον 320μμ. :hmmm: Τη δαγκάνα μην την μπερδεύεις. Δείχνει βάσει κωδικού να είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Αν αλλάζει κάτι, είναι το άκρο όπως λέει και ο 21 quadra.

Τουτέστιν αν αλλάζει κάτι σύμφωνα με αυτά που αντιλαμβάνομαι τότε αυτό είναι το 19 στο σχεδιάγραμμα.

Εικόνα

Πιάστο αυγό και κούρευτο η φάση. :lol:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#342640
21 quadra έγραψε:Καταρχή χρόνια πολλά και περαστικά σου.

Είναι απλό το θέμα, όταν μεγαλώνεις τον μοχλό από το έδαφος ώς το κέντρο του τροχού και ο μοχλός που επιβραδύνει το όχημα παραμένει στο ίδιο μέγεθος που είχε πρίν ( από το κέντρο του τροχού στο κέντρο της επιφάνειας τριβής ) απαιτείται μεγαλύτερη εφαρμοζόμενη δύναμη στο σημείο τριβής για τον ίδιο βαθμό επιβράδυνσης. Είναι ακριβώς το αντίθετο από όταν μεταφέρεις το κέντρο της επιφάνειας τριβής προς το εξωτερικό του τροχού ( μεγαλύτερος δίσκος )


:s_thumbsup Ευχαριστώ πολύ και για τις ευχές και για την απάντηση! :s_thumbsup

@stefan147: ΟΚ, μπορεί το δικό σου το τακάκι (αυτό ήθελα να γράψω, αλλά είπαμε... δεν πιάνω πολύ επαφή αυτές τις μέρες... :oops: :lol: ) να πιάνει όλο σχεδόν το δίσκο, αλλά σε πολλές περιπτώσεις αυτό δεν συμβαίνει, χωρίς να υπάρχουν προβλήματα. Αν θυμάμαι καλά στην μπεμπέκα δεν πιάνει το τακάκι όλο το δίσκο. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#342645 Μια είναι η δαγκάνα και ένα το τακάκι για τους 3 δίσκους, τα ωφέλιμα πατήματα είναι 65mm για τον 320Χ30μ 63.5mm για τον 345Χ29.5 και 65.5mm για τον 345Χ30, τώρα γιατί αυτή η διαφορά στα πάχη 30 και 29.5 μόνο το μυαλό των Γερμανών της Audi το γνωρίζουν, ως εκ τούτου πρέπει να αλλαχθεί το άκρο, εκτός και αν μπεί τετραπίστονη ή εξαπίστονη radial και φτιαχτεί βάση, αλλά νομίζω ότι κάποια πολυπίστονη δαγκάνα από Cayen ή Tuareg έχει αυτιά και ταιριάζει στο άκρο αυτό με τον 345mm, απο εβδομάδα θα ενημερώσω για να γνωρίζει ο Στέφανος όλες τις εναλλακτικές.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


click image upload
Άβαταρ μέλους
By Stefan147
#342647
21 quadra έγραψε:Μια είναι η δαγκάνα και ένα το τακάκι για τους 3 δίσκους, τα ωφέλιμα πατήματα είναι 65mm για τον 320Χ30μ 63.5mm για τον 345Χ29.5 και 65.5mm για τον 345Χ30, τώρα γιατί αυτή η διαφορά στα πάχη 30 και 29.5 μόνο το μυαλό των Γερμανών της Audi το γνωρίζουν, ως εκ τούτου πρέπει να αλλαχθεί το άκρο, εκτός και αν μπεί τετραπίστονη ή εξαπίστονη radial και φτιαχτεί βάση, αλλά νομίζω ότι κάποια πολυπίστονη δαγκάνα από Cayen ή Tuareg έχει αυτιά και ταιριάζει στο άκρο αυτό με τον 345mm, απο εβδομάδα θα ενημερώσω για να γνωρίζει ο Στέφανος όλες τις εναλλακτικές.


Αυτά βλέπω και ψάχνομαι γιατί στο συγκεκριμένο αμάξι έχω κάνει μοντίφες με μηδαμινό κόστος που υπό κανονικές συνθήκες κοστίζουν πολλαπλάσια από το εργοστάσιο (ας είναι καλά οι οικονομίες κλίμακας του group). Αν, λοιπόν, έχω τη δυνατότητα να παίξω plug n play ένα μεγαλύτερο δίσκο γιατί να μην το κάνω? Οι διαφορές στα βάρη είναι αμελητέες για το είδος και τη χρήση του αυτοκινήτου.

Ευχαριστώ όπως και να χει.

Βέβαια κοιτώντας τα PR numbers ο 345μμ μπαίνει στο 1LJ ενώ εμένα αν δεν κάνω λάθος είναι 1LA. Όπως και να χει φαίνεται ότι ΚΑΙ το 2λτ έχει βγει με 345μμ δίσκους. Γι΄αυτό και σε όλα τα ανταλλακτικάδικα αν ψάξεις δίσκους με το μοντέλο σου βγάζει και 320μμ και 345μμ. Δεν είναι λάθος.
Άβαταρ μέλους
By MONMAN
#346835 Το yaris έχει ένα χαρακτηριστικό που μου έκανε εντύπωση (και φαίνεται και με το μάτι) τα πίσω δισκόφρενα είναι πιο μεγάλα σε διάμετρο από τα μπροστινά , συγκεκριμένα τα πίσω 278 χιλ και τα εμπρός 258 χιλ , εννοείται ότι τα μπροστινά είναι αεριζόμενα και τα πίσω συμπαγή. Δεν ξέρω γιατί τα έκαναν έτσι αλλά έχει καλό αποτέλεσμα!