Τεχνικά θέματα για το όχημα, αλλά και τον οδηγό. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Νίκος Παππάς
#559 Αφου εχουμε πλεον το δικο μας φορουμ ας γραψω εδω.

Εχω μαλλον θεμα με στραβωμα στους δισκους τους μπροστινους, οταν φρεναρω μαλακά παρατηρώ μια ταλάντωση κατά τον διαμήκη άξονα σαν να πατάς και να αφήνεις το φρένο.
Επίσης σε δυνατό φρενάρισμα βλέπω το τιμόνι να τρέμει ελαφρά, δεν αισθάνομαι ομως τρέμουλο στο πεντάλ του φρένου.
Είχα διαβάσει σε πόστο του Παναγιώτη (21 Quadra), οτι ο ποιό συνήθης λόγος στραβώματος δίσκων είναι ο ελλειπής καθαρισμός της επιφάνειας που πατάνε οι δισκοι, οπότε μάλλον αυτό έγινε και στην περίπτωση μου.

Τωρα τι κάνουμε ? Παίρνει διορθωση η πάμε για άλλους δισκους?
Άβαταρ μέλους
By cavallino
#784 Μπορείς να το διορθώσεις μόνος σου. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια άδεια, μεγάλη ευθεία σε μια περιοχή με πολύ περιορισμένη κίνηση. Μετά ακολουθείς τα εξής βήματα:

  1. Επιταχύνεις μέχρι τα 100χαω και φρενάρεις απαλά 1-2 φορές για να τα φέρεις σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό σε προφυλλάσει από το να προκαλέσεις θερμικό σοκ στους δίσκους και τα τακάκια κατά τα επόμενα βήματα.
  2. Κάνεις 8 με 10 φρεναρίσματα από τα 100 ως τα 25-30 χαω. Το κάνεις ΔΥΝΑΤΑ, πατώντας αποφασιστικά τα φρένα, αλλά πρόσεχε μην μπλοκάρεις τους τροχούς ή ενεργοποιήσεις το ABS. ΜΗΝ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ! Αν σταματήσεις εντελώς με το πόδι σου να πατάει ακόμα το πεντάλ του φρένου, το υλικό τριβής από το τακάκι θα εντυπωθεί πάνω στους καυτούς δίσκους, κάτι το οποίο μπορεί να οδήγησει σε τρέμουλο στο τιμόνι και μη ομοιογενές φρενάρισμα (αυτό που έχεις και τώρα δηλαδή -> τζίφος).
  3. Τα φρένα μπορεί να παρουσιάσουν "fade" δηλαδή να ασθενήσει η ικανότητά τους μετά το 7ο ή το 8ο φρενάρισμα. Αυτό το fade θα σταθεροποιηθεί, αλλά δεν θα εξαφανιστεί εντελώς μέχρι να κρυώσουν τελείως τα φρένα. Μπορεί να παρατηρήσεις έντονη μυρωδιά από τα φρένα, ακόμα και καπνό. Είναι φυσιολογικό αυτό και δεν θα πρέπει να σε ανησυχήσει.
  4. Μετά το τελευταίο δυνατό φρενάρισμα, επιτάχυνε πάλι αλλά απλά σε ταχύτητα βόλτας και βολτάρισε για λίγα λεπτά, ούτως ώστε ο αέρας να ψύξει τα φρένα. Χρησιμοποίησε τα φρένα όσο το δυνατόν λιγότερο σε αυτό το στάδιο, αν είναι δυνατόν μην τα πατήσεις καθόλου. Προσπάθησε να μην μπλεχτείς στην κίνηση ή να ακινητοποιήσεις το αυτοκίνητο τελείως όσο τα φρένα είναι ακόμα καυτά.
Αν στο αυτοκίνητο δεν έχεις πολύ σπορτιφ τακάκια (πχ Ferodo DS2500), 8 φρεναρίσματα είναι υπεραρκετά. Αν φοράς αγωνιστικά τακάκια (όπως τα DTC-70 της Hawk πχ, που υποθέτω δεν φοράς) τότε θα χρειαστούν γύρω στα 14 φρεναρίσματα.
Μετά τη διαδικασία του στρωσίματος των φρένων, λογικά θα παρατηρήσεις μια ελαφρώς μπλε απόχρωση και ένα λεπτό γκρι φιλμ σε κάθε πλευρά των δίσκων. Η μπλε απόχρωση σου λέει ότι ο δίσκος έχει φτάσει την θερμοκρασία στρωσίματος και το γκρι φιλμ είναι υλικό τριβής από τα τακάκια το οποίο έχει αρχίσει να μεταφέρεται στην επιφάνεια του δίσκου. Αυτό ακριβώς είναι και το ζητούμενο. Το καλύτερο φρενάρισμα προκύπτει όταν υπάρχει ομοιόμορφη στρώση υλικού τριβής πάνω στους δίσκους. Αυτό ελαχιστοποιεί τα τριξίματα κατά το φρενάρισμα, αυξάνει την ικανότητα φρεναρίσματος και μεγιστοποιεί τη διάρκεια ζωής του τακακιού και του δίσκου.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#826 Aντικατασταθηκαν σημερα σε Seat Ibiza 1.2 tsi, τα μαμα τακακια, τελειωμενα, και μπηκαν πανω καινουργια μαρκας ΑΤΕ. Εντυπωσεις σε μερικες μερες. Πρωτες εντυπωσεις : δεν εχω λογια! :s_yes
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#1221
Orestis.D έγραψε:Aντικατασταθηκαν σημερα σε Seat Ibiza 1.2 tsi, τα μαμα τακακια, τελειωμενα, και μπηκαν πανω καινουργια μαρκας ΑΤΕ. Εντυπωσεις σε μερικες μερες. Πρωτες εντυπωσεις : δεν εχω λογια! :s_yes


Μερικες φωτος. Σχολια για οτιδηποτε απο τους πιο εμπειρους ευπροσδεκτα!

Μπροστα :

ΕικόναΕικόνα

Πισω :

ΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#1320 ...αν ήταν λίγο πιο μεγάλες οι φωτογραφίες θα έμπαινα μέσα στα τακάκια σου! Αχαχααχα
Άβαταρ μέλους
By Νίκος Παππάς
#1322
cavallino έγραψε:Μπορείς να το διορθώσεις μόνος σου. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια άδεια, μεγάλη ευθεία σε μια περιοχή με πολύ περιορισμένη κίνηση. Μετά ακολουθείς τα εξής βήματα:

  1. Επιταχύνεις μέχρι τα 100χαω και φρενάρεις απαλά 1-2 φορές για να τα φέρεις σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό σε προφυλλάσει από το να προκαλέσεις θερμικό σοκ στους δίσκους και τα τακάκια κατά τα επόμενα βήματα.
  2. Κάνεις 8 με 10 φρεναρίσματα από τα 100 ως τα 25-30 χαω. Το κάνεις ΔΥΝΑΤΑ, πατώντας αποφασιστικά τα φρένα, αλλά πρόσεχε μην μπλοκάρεις τους τροχούς ή ενεργοποιήσεις το ABS. ΜΗΝ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ! Αν σταματήσεις εντελώς με το πόδι σου να πατάει ακόμα το πεντάλ του φρένου, το υλικό τριβής από το τακάκι θα εντυπωθεί πάνω στους καυτούς δίσκους, κάτι το οποίο μπορεί να οδήγησει σε τρέμουλο στο τιμόνι και μη ομοιογενές φρενάρισμα (αυτό που έχεις και τώρα δηλαδή -> τζίφος).
  3. Τα φρένα μπορεί να παρουσιάσουν "fade" δηλαδή να ασθενήσει η ικανότητά τους μετά το 7ο ή το 8ο φρενάρισμα. Αυτό το fade θα σταθεροποιηθεί, αλλά δεν θα εξαφανιστεί εντελώς μέχρι να κρυώσουν τελείως τα φρένα. Μπορεί να παρατηρήσεις έντονη μυρωδιά από τα φρένα, ακόμα και καπνό. Είναι φυσιολογικό αυτό και δεν θα πρέπει να σε ανησυχήσει.
  4. Μετά το τελευταίο δυνατό φρενάρισμα, επιτάχυνε πάλι αλλά απλά σε ταχύτητα βόλτας και βολτάρισε για λίγα λεπτά, ούτως ώστε ο αέρας να ψύξει τα φρένα. Χρησιμοποίησε τα φρένα όσο το δυνατόν λιγότερο σε αυτό το στάδιο, αν είναι δυνατόν μην τα πατήσεις καθόλου. Προσπάθησε να μην μπλεχτείς στην κίνηση ή να ακινητοποιήσεις το αυτοκίνητο τελείως όσο τα φρένα είναι ακόμα καυτά.
Αν στο αυτοκίνητο δεν έχεις πολύ σπορτιφ τακάκια (πχ Ferodo DS2500), 8 φρεναρίσματα είναι υπεραρκετά. Αν φοράς αγωνιστικά τακάκια (όπως τα DTC-70 της Hawk πχ, που υποθέτω δεν φοράς) τότε θα χρειαστούν γύρω στα 14 φρεναρίσματα.
Μετά τη διαδικασία του στρωσίματος των φρένων, λογικά θα παρατηρήσεις μια ελαφρώς μπλε απόχρωση και ένα λεπτό γκρι φιλμ σε κάθε πλευρά των δίσκων. Η μπλε απόχρωση σου λέει ότι ο δίσκος έχει φτάσει την θερμοκρασία στρωσίματος και το γκρι φιλμ είναι υλικό τριβής από τα τακάκια το οποίο έχει αρχίσει να μεταφέρεται στην επιφάνεια του δίσκου. Αυτό ακριβώς είναι και το ζητούμενο. Το καλύτερο φρενάρισμα προκύπτει όταν υπάρχει ομοιόμορφη στρώση υλικού τριβής πάνω στους δίσκους. Αυτό ελαχιστοποιεί τα τριξίματα κατά το φρενάρισμα, αυξάνει την ικανότητα φρεναρίσματος και μεγιστοποιεί τη διάρκεια ζωής του τακακιού και του δίσκου.

Το αυτοκινητο φοραει δισκους Brembo HC και τακακια Ferodo Premier, τα οποια εχουν γυρω στα 2000χλμ.

Ομως αυτο που περιγραφεις ειναι ενας τροπος δυναμικου στρωσιματος των φρενων, μηπως κανω μεγαλυτερη ζημια ?

Το λεω γιατι αν οντως δεν εχουν κατσει καλα οι δισκοι στην θεση τους λογω σκουριας που δεν καθαριστηκε δεν μπορω να καταλαβω πως θα ισιωσουν οι δισκοι με την παραπανω διαδικασια.

Μηπως θα επρεπε να βγαλω τους δισκους, καθαριστει καλα η επιφανεια που πατανε και αφουγινει αυτο να κανω αυτο που περιγραφεις μηπως και η υπερθερμανση τους τους ισιωσει ???
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#1348 Η πιο πάνω πρόταση προϋποθέτει σωστή τοποθέτηση αλλά και κατασκευή δίσκων. Αποσκοπεί μόνο στην κατάργηση ανωμαλιών που οφείλονται στην ανομοιόμορφη επικάθιση υλικού (και εκ νέου ομοιόμορφη επικάθιση) και όχι στο ίσιωμα του δίσκου. Αν έχεις αμφιβολίες τότε θα πρέπει να το ελέγξεις πρώτα. Στην πράξη όμως μπορείς να το κάνεις (αν δεν τραντάζει ενοχλητικά) και αν δεις ότι δεν τότε το ελέγχεις.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#1647
sknipper έγραψε:Η πιο πάνω πρόταση προϋποθέτει σωστή τοποθέτηση αλλά και κατασκευή δίσκων. Αποσκοπεί μόνο στην κατάργηση ανωμαλιών που οφείλονται στην ανομοιόμορφη επικάθιση υλικού (και εκ νέου ομοιόμορφη επικάθιση) και όχι στο ίσιωμα του δίσκου. Αν έχεις αμφιβολίες τότε θα πρέπει να το ελέγξεις πρώτα. Στην πράξη όμως μπορείς να το κάνεις (αν δεν τραντάζει ενοχλητικά) και αν δεις ότι δεν τότε το ελέγχεις.


Ακριβως. Καμμια σχεση με ισιωμα.

@nikospappas
Αν πιστευεις οτι εχει σκουρια κλπ, βγαλους, τριψε με skotchbrite ή συρματοβουρτσα γυρω γυρω εκει που καθονται, καθαρισε καλα με σπρει φρενων, και ξαναβαλε τους. Μετρια δυσκολια, περισοτερο θα ελεγα το οτι οι βιδες για τις βασεις δαγκανας κλπ ειναι πολυ πιο σφιχτες απο τις βιδες που βγαζεις για να αλλαξεις τακακια.
Αν μπεις στη διαδικασια να το κανεις μονος σου, κανε το σωστα, βαλε και σιλικονη στους πειρους, καθαρισε γλυστρες, δες αν εχουν θεμα οι φουσκιτσες στους πειρους, και το προσταττε

Ταμπουρα δεν εχεις πισω? γιατι να μην ειναι αυτα καπως εκκεντρα?

Γενικα (χωρις να μπορω να το δικαιολογησω, ισως κανω λαθος) δε μου κανει για φρενα το προβλημα.
Άβαταρ μέλους
By cavallino
#1698
Νίκος Παππάς έγραψε:Το αυτοκινητο φοραει δισκους Brembo HC και τακακια Ferodo Premier, τα οποια εχουν γυρω στα 2000χλμ.

Ομως αυτο που περιγραφεις ειναι ενας τροπος δυναμικου στρωσιματος των φρενων, μηπως κανω μεγαλυτερη ζημια ?

Το λεω γιατι αν οντως δεν εχουν κατσει καλα οι δισκοι στην θεση τους λογω σκουριας που δεν καθαριστηκε δεν μπορω να καταλαβω πως θα ισιωσουν οι δισκοι με την παραπανω διαδικασια.

Μηπως θα επρεπε να βγαλω τους δισκους, καθαριστει καλα η επιφανεια που πατανε και αφουγινει αυτο να κανω αυτο που περιγραφεις μηπως και η υπερθερμανση τους τους ισιωσει ???

Λοιπόν επειδή ξαναδιάβασα το πρόβλημα που ανέφερες και λες ότι την ταλάντωση τη νοιώθεις κατα τον ΔΙΑΜΗΚΗ άξονα (ενώ αν ήταν "στραβοί" οι δίσκοι νομίζω θα την ένοιωθες στο τιμόνι εγκάρσια), θα σου πρότεινα να πας να τσεκάρεις τα silent blocks σε κάποιο συνεργείο που να σκαμπάζει και μια και θα είσαι εκεί, τους λες να τσεκάρουν και τους δίσκους, άμα δεν είναι τα σινεμπλόκ.
Τώρα όσον αφορά το στράβωμα των δίσκων, είναι σχεδόν αδύνατον να στραβώσουν οι δίσκοι. Προφανώς μιλάμε για επικαθίσεις από τακάκι ή σκουριά πάνω στην επιφάνεια του δίσκου. Με τα τακάκια που φοράς, δε θα γίνει δουλειά ακόμα κι αν κάνεις τη διαδικασία του στρωσίματος που σου πρότεινα. Χρειάζονται τακάκια που να ξύσουν την επιφάνεια του δίσκου, αυτά που φοράς δεν πρόκειται να το καταφέρουν. Οπότε αν φταίνε οι επικαθίσεις στους δίσκους, η καλύτερη λύση είναι να τους πας σε ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ τόρνο για να τους κάνει τελείως λείους. Αν δεν είναι καλός μπορεί να στους στραβώσει. Αλλιώς υπομονή μέχρι αλλαγή δίσκων και τακακιών ΜΑΖΙ, με ΣΟΒΑΡΟ πρώτο στρώσιμο.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#1716 Εγώ πότε πότε νιώθω λίγο τρέμουλο στο πεντάλι και όχι στο τιμόνι. Είχα την εντύπωση ότι ήταν ο εμπρός αριστερός επειδή όταν τον βάζαμε δεν είχα προλάβει να του πω να καθαρίσει καλά το μουαγιέ αλλά τελικά ήταν πίσω δεξιά δίσκος (που εξηγεί και για το ότι δεν το ένιωθα στο τιμόνι αλλά μόνο στο πεντάλι) όπως μου είπαν στο ΚΤΕΟ (ιδιωτικό Autovision στο Σταυρό, εκεί θα πηγαίνω πολύ ευχαριστημένος). Φαίνεται ότι στη μέτρηση των φρένων "έβλεπε" το φρενάρισμα να μην είναι σταθερό.
Άβαταρ μέλους
By Νίκος Παππάς
#1968 Καλημερα και σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις σας.
Η ταλαντωση κατα τον διαμηκη αξονα που λεω ειναι σαν να κανεις ενα ελαφρυ πατα-ασε στο φρενο και ειναι αισθητη κατω απο τα 30 χαω και μονο οταν φρεναρω ηπια.
Ο κραδασμος στο τιμονι παρατηρειται οταν φρεναρω δυνατα, ενα ελαφρυ παιξιμο δεξια αριστερα στο τιμονι, μεχρι στιγμης στο πενταλ δεν αισθανομαι κραδασμο.

Και τα 2 φαινομενα ειναι αρκετα ηπια, δεν τα εχει παρατηρησει η συζυγος ακομα και οταν τις το ειπα. :s_laughat

@ trident1971, Θοδωρη το να το κανω μονος μου δεν παιζει, δεν εχω τα εργαλεια και τον χωρο στην πιλοτη που παρκαρω για τετοιες δουλειες. Δισκους φοραει μπρος πισω.

@ cavallino, οι δισκοι μπηκαν αρχες Ιουνιου και μεχρι τελος Ιουλιου που επλεινα το αμαξι οι καμπανες ηταν αστραφτερες οπως και οι δισκοι.
Αν δεν εχει καθαριστει καλα το μουαγιε απο τυχον σκουριες ο δισκος δεν μπορει να μπει απολυτα ευθυγραμισμενος με το μουαγιε με αποτελεσμα στραβωμα του ? Κατι τετοιο ειχε γραψει ο 21quadra στο αλλο φορουμ.
Μαζι με τα φρενα μπηκαν και αμορτισερ, ελεγχθηκε ολο το μπροστινο συστημα τοτε καθως και αρχες Αυγουστου που εγινε επισκευη της κρεμαγιερας μαζι με το σερβις. Και τις δυο φορες εγινε ευθυγραμμιση. Δεν υπαρχει τζογος πουθενα.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#2421
Νίκος Παππάς έγραψε:Καλημερα και σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις σας.
Η ταλαντωση κατα τον διαμηκη αξονα που λεω ειναι σαν να κανεις ενα ελαφρυ πατα-ασε στο φρενο και ειναι αισθητη κατω απο τα 30 χαω και μονο οταν φρεναρω ηπια.
Ο κραδασμος στο τιμονι παρατηρειται οταν φρεναρω δυνατα, ενα ελαφρυ παιξιμο δεξια αριστερα στο τιμονι, μεχρι στιγμης στο πενταλ δεν αισθανομαι κραδασμο.

Και τα 2 φαινομενα ειναι αρκετα ηπια, δεν τα εχει παρατηρησει η συζυγος ακομα και οταν τις το ειπα. :s_laughat

@ trident1971, Θοδωρη το να το κανω μονος μου δεν παιζει, δεν εχω τα εργαλεια και τον χωρο στην πιλοτη που παρκαρω για τετοιες δουλειες. Δισκους φοραει μπρος πισω.


1) Το πας σε μια ευθεια που εχεις απλα, το ανοιγεις λιγο και τραβας μαλακά το χειροφρενο ια να σταματησει. Αν σου κανει το προβλημα, και ειναι απο φρένα, αρχιζει να ψαχνεις για τα πισω. Αν οχι, αρχιζεις απο μπροστα.

2) σηκωσε με γρυλλο λιγο, (αυτο γινεται και στην πυλωτη) και δες και στο αν καποιο λαστιχο ειναι οβαλ ή στραβο (τσεκαρε και στο πελμα και στο πλαι). Μη το δοκιμασεις με το ματι, με μια βιδα, με κατι που να ξεχωριζει δες το. αν δεν ξερεις πως, πες να ψαξω να σου βρω βιντεο.
Άβαταρ μέλους
By Νίκος Παππάς
#2448 1) Το χειροφρενο δεν πιανει στους πισω δισκους αλλα σε μικρο ταμπουρο.

2) Τα λαστιχα ειναι μια χαρα αφου σε κανονικη πορεια δεν εχω κανενα κραδασμο, τρεμουλο, τιποτα. Αν ηταν στραβα πανω απο μια ταχυτητα θα γινοταν χαμος απο θορυβο, κραδασμους, μου ειχε συμβει οταν υπηρετουσα. Το αμαξι σε πορεια μεχρι τα 160 που το πηγα πριν 10 μερες ειναι ακλονητο και ευθυβολο.

Πρεπει να ειναι στραβοι δισκοι/ δισκος, το ειχα παθει σε μοτοσυκλετα απο δικη μου βλακεια και ηταν ετσι, απλα στην μοτο επειδη το φρενο ειναι στο χερι εκτος απο το κουνια-μπελα το καταλαβαινα και στα δαχτυλα.
Άβαταρ μέλους
By cavallino
#2591
Νίκος Παππάς έγραψε:@ cavallino, οι δισκοι μπηκαν αρχες Ιουνιου και μεχρι τελος Ιουλιου που επλεινα το αμαξι οι καμπανες ηταν αστραφτερες οπως και οι δισκοι.
Αν δεν εχει καθαριστει καλα το μουαγιε απο τυχον σκουριες ο δισκος δεν μπορει να μπει απολυτα ευθυγραμισμενος με το μουαγιε με αποτελεσμα στραβωμα του ? Κατι τετοιο ειχε γραψει ο 21quadra στο αλλο φορουμ.
Μαζι με τα φρενα μπηκαν και αμορτισερ, ελεγχθηκε ολο το μπροστινο συστημα τοτε καθως και αρχες Αυγουστου που εγινε επισκευη της κρεμαγιερας μαζι με το σερβις. Και τις δυο φορες εγινε ευθυγραμμιση. Δεν υπαρχει τζογος πουθενα.

Γι αυτό σου λέω, ότι υποπτεύομαι ότι δεν είναι από φρένα τελικά το πρόβλημα, κι ας παρουσιάζεται κατά το φρενάρισμα. Τα σινεμπλόκ τα έχεις τσεκάρει/αλλάξει ποτέ από τότε που αγόρασες το αυτοκίνητο;