Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By junior gt
#193936 Εγώ θα ξαναπώ ότι βασικό ρόλο στο αυτοκίνητο και στα διάφορα parts παίζουν οι ώρες λειτουργίας και η χρήση του.
Τι σημαίνει πχ ότι τα αμορτισέρ τελειώνουν στα 130.000 χιλιόμετρα? Το ίδιο τελειωμένα είναι σε ένα αυτοκίνητο που οδηγείται σε αυτοκινητόδρομο και έχει πχ μέση ταχύτητα από καινούριο 70 χλμ/ώρα και το ίδιο σε ένα αυτοκίνητο που κινείται στην πόλη και σε κωλόδρομους και έχει μοτ από καινούριο 30 χλμ/ωρα? Το δεύτερο έχει δουλέψει παραπάνω από τις διπλάσιες ώρες σε χειρότερες συνθήκες.
Εγώ στο leon πχ έχω 175000 χιλιόμετρα και δεν έχω αλλάξει δίσκο. Στο αουμπαρού τον άλλαξα στα 165000. Αμορτισέρ άλλαξα στα 150.000 και είχανε και δεν ήτανε και τελείως για πέταμα.
Τα όρια στα χιλιόμετρα είναι σχετικά και τα λένε οι αντιπροσωπείες για να πιάνουν κώλους ανευ λόγου και τα τσιτάτα του στυλ στα 100000 είναι τελειωμένα δεν έχουν καμμιά σχέση με την πραγματικότητα.
Ένας στοιχειωδώς έμπειρος οδηγός μπορεί να καταλάβει πότε το αυτοκίνητό του πλέει και κοπανάει. Και συγχρόνως κάνει και έναν οπτικό έλεγχο για διαρροές + αμορτισερόμετρο που ναι μεν δεν είναι 100% αλλά σε συνδιασμό με τα παραπάνω βγάζεις συμπέρασμα.
Απλά σε κάποια πράγματα που δεν μπορεί να έχεις ίδια αίσθηση και άποψη σαν οδηγός πχ λάδια, βαλβολίνες, ιμάντες εκκεντροφόρων κλπ αναγκαστικά ακούς τις παπ@ριές του εργοστασίου. Που σε κάποια αναλώσιμα είναι και προς την οικονομική αλλά επικίνδυνη πλευρά. Πχ λάδια.
Άβαταρ μέλους
By Serf
#194022
nass έγραψε:Στο δικό μου EP3 Type R είχα βάλει Kayaba AGX (ρυθμιζόμενα). Ωραιότατα!

AGX είχα στο προηγούμενο αυτοκίνητο (corolla g6) και ήμουν πολύ ευχαριστημένος. Όμως, απο τον κατάλογο της kyb φαίνεται ότι δε βγαίνουν για το type r.

Γενικότερα, τα προηγούμενα μου αυτοκίνητα τα κρατούσα 3 χρόνια και 50kkm κατά μέσο ορο. Επίσης, τους άλλαζα αμορτισέρ/ ελατήρια με το που τα αγοραζα. Οπότε δεν είχα φτασει ποτέ στο σημείο να χρειάζονται αλλαγή, με αποτέλεσμα να μην το έχω στο μυαλό μου ουτε με το type r.
Άβαταρ μέλους
By Serf
#194299 Και μιας και πάμε για αλλαγή αμορτισέρ, μήπως να αλλάξω και τα silent blocks; Σκέφτομαι ότι αν φανεί ότι χρειάζονται αλλαγή όταν κατέβουν τα παλιά αμορτισέρ, θα πρέπει να τρέχουμε εκείνη τη στιγμή να τα βρούμε.

Στα παρακάτω σχεδιαγράμματα (μπρος-πίσω ανάρτηση αντίστοιχα) ποια είναι τα silent blocks; Μη βαράτε :oops: :oops: :oops:

http://www.lingshondaparts.com/honda_ca ... ck_03=9935
http://www.lingshondaparts.com/honda_ca ... ck_03=9935

Μήπως είναι το http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine- ... -2762.html ;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#194325 ειναι υπερβολη να αλλαξεις τα συνεμπλοκ στο αυτοκινητο σου,στα χλμ σου και στη χρηση που κανεις.Ξοδεψε καπου χρησιμα τα χρηματα σου.
Άβαταρ μέλους
By nido
#197602 Κανέναν καλό αναρτησά, όχι από αυτούς που πουλάνε ελατήρια με το κιλό και σου λένε "δοκίμασε αυτά κι αν δεν είσαι ευχαριστημένος έλα να τα αλλάξουμε" αλλά που να κάθεται και να υπολογίζει με το κομπιουτεράκι τι είναι το πιο κατάλληλο γι αυτό που θες να κάνεις, σύμφωνα με το βάρος του άξονα, τις διαδρομές της ανάρτησης, το χαμήλωμα -αν θες να χαμηλώσεις- κλπ, κλπ, ξέρουμε εντός Αττικής?
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#197608 Amendola στο Μενιδι,δισθετει και δυναμομετρο για αμορτισερ.
Εκει σεταρισα την δικη μου,τιμιος,δεν ειναι φθηνος,αλλα ξερει την δουλεια του.
Άβαταρ μέλους
By nido
#197671 Ευχαριστώ Δημήτρη, φανταζομαι και για ελατηρια θα έχει όργανο μέτρησης σκληρότητας ε?
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#197682 yeap
Άβαταρ μέλους
By nido
#207534 Ψιλοάσχετη ερώτηση...
Γνωρίζει κανείς πόσα shore σκληρότητας είναι "τυπικά" (στο περίπου) το λάστιχο που έχουν τα κοινά σινεμπλόκ στα ψαλίδια μας, τη γέφυρα, τις βάσεις μοτέρ, κλπ?
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#207613
nido έγραψε:Ψιλοάσχετη ερώτηση...
Γνωρίζει κανείς πόσα shore σκληρότητας είναι "τυπικά" (στο περίπου) το λάστιχο που έχουν τα κοινά σινεμπλόκ στα ψαλίδια μας, τη γέφυρα, τις βάσεις μοτέρ, κλπ?


Τα τοπ μαουντ που εχω αλλαξει στο δικο μου με σκληροτερα της ralliart ειναι 80 , ενω τα μαμα 40 αν θυμαμαι καλα.
Άβαταρ μέλους
By nido
#207635 Μμμμ.... Λοιπόν, να εξηγήσω γιατί ρωτάω:

Είχα πάρει από Μερκούρη (http://www.mercouris.gr) για άσχετη δουλειά κάποια λάστιχα 2 συστατικών (τα μιξάρεις στην αναλογία που σου λέει ο κατασκευαστής και φτιάχνεις κανονικό λάστιχο, και έχει και τύπου πολυουρεθάνης) τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως για καλούπια. Τα συγκεκριμένα τα λέει "silastic" και το μαλακότερο ήταν λευκό με σκληρότητα 30 'shore' (όμως έχουν διάφορα specs σε διάφορες θερμοκρασίες, π.χ. για κάποια άλλα που κοιτάω τώρα λέει @ 23ºC A75/D25, @ -77ºC D80, @ -60ºC D80) ενώ το λίγο πιο σκληρό [στην πράξη] ήταν μπλε με 60 'shore', σκέψου ότι με αυτό των 60 αν φτιάξεις ένα κομμάτι λάστιχο 10x10x1,5 cm και το κολλήσεις σε έναν τοίχο μπορείς να του βαράς μπουνιές χωρίς να πονάς - τόσο "απορροφητικό" βγαίνει!

Τα συγκεκριμένα (silastic) δεν έχουν τόσο καλή πρόσφυση σε άλλα υλικά (βοηθάει για καλούπια βέβαια) αλλά μπορείς με αυτά να γεμίσεις τα κενά που έχουν κάποια μαμίσια σινεμπλόκ, όπως έχει π.χ. η χαμηλή βάση μηχανής ("κόντρα") στο 206 μου αν θες να τα σκληρύνεις. Για ψαλίδια και για μεγάλα φορτία το "60" που έχω είναι πολύ βούτηρο, ίσως όμως για λίγο σφίξιμο να είναι ΟΚ, ή να είναι καλύτερα κάποια άλλα 2 συστατικών που έχω βρει, για διαφορετική χρήση (κυρίως πάκτωση κυκλωμάτων για αδιαβροχοποίηση και προστασία από πάσης φύσεως κακουχίες) που έχουν και εξαιρετική πρόσφυση σε άλλα υλικά, με ~75 shore σε θερμοκρασίες δωματίου - όμως δεν ξέρω τη σκληρότητα των μαμά εξαρτημάτων ούτε έχω τρόπο να τη μετρήσω, και απλά το ψάχνω και κάνω πειράματα για την ώρα.

Η "κόντρα" που φοράω τώρα (της Vibra Technics) δεν έχει κενά όπως η μαμά και στην αρχή μπουμπούνιζε το σύμπαν (δυστυχώς δεν τη βγάζει σε road, μόνo competition και τη δίνει μαζί με τις άλλες 2 που τις βγάζει και σε έκδοση "δρόμου") και αν και μαλάκωσε αρκετά τώρα είναι κάπως too much για ταξίδι με >4000rpm οπότε σκέφτομαι να επιστρέψω στη μαμίσια, με ένα μικρό, πολύ μικρό σφίξιμο που θα της κάνω, ΑΝ μπορώ, με κάποια από τα υλικά που κοιτάζω.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#207652 μηπως να προσπαθουσες να την μαλακωσεις την Vibra Technics ,πριν πειραματιστεις?
για βαλε μια φωτο να δουμε πως ειναι αυτη η συγκεκριμενη δικη σου που σου συντονιζει στις 4 σαλ

υπαρχει shoremeter παντως.Ο κολλητος μου με τα αγωνιστικα εχει.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#207724 Tα μαμά είναι 60-70 ανάλογα το μοντέλο και τη χρήση του, τα competition είναι 80-90 πάντα για το ίδιο εξάρτημα αλλιώς δεν μπορείς να κάνεις ευθεία σύγκριση.

Ανάλογα με το σχήμα του και την ποσότητα του υλικού ένα 60άρι μπορεί να είναι ικανοποιητικό και ένα 80άρι να φαίνεται μαλακό.

Θα βρώ μια βάση γέφυρας που έχω κομμένη και θα ανεβάσω φωτό να δείξω τι εννοώ αν και είναι εύκολα κατανοητό αυτό που λέω.

Έλα Νικόλα, παρήγγειλε ένα να κάνεις δουλειά σου.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
Άβαταρ μέλους
By nido
#207808 Να μια φωτό της μαμά "κόντρας" (στην οποία φαίνονται λίγο τα κενά που αφήνει το λάστιχο στις 2 από τις 4 πλευρές ώστε ο κινητήρας να μπορεί να "παίζει" κάπως κατά το "άσε-πάτα") δίπλα στη μασίφ Vibra Technics, η οποία για μεγαλύτερη σκληρότητα & αντοχή έχει και ενδιάμεσο μεταλλικό ring.

Εικόνα

Δε συντονίζει στις 4000, αλλά στις 1000, που σε αγωνιστικό δε σε ενδιαφέρει αλλά σε καθημερινή οδήγηση είναι το σημείο που το περνάς συνέχεια με τα ξεκίνα-σταμάτα μέσα στην πόλη. Μετά τις 4000 δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, απλά είναι αρκετά πιο δυνατός σε σχέση με πριν ο θόρυβος που περνάει μέσα στην καμπίνα, ο οποίος σε κάποιες φάσεις σε πωρώνει, σε κάποιες άλλες όμως προτιμάς ησυχία (π.χ. ταξίδι). Στο ρελαντί βγάζει ένα υπέροχο μπάσο γουργουρητό που δεν το έβγαζε η μαμίσια το οποίο δεν ενοχλεί.

Θα μπορούσα να την ξεπρεσάρω προσεκτικά (την παλιά μαμίσα όπως φαίνεται και στη φωτό την ξεπρεσάραμε κάπως βιαστικά και ξηλώσαμε το λάστιχο προς τη μια πλευρά) και να κάνω μερικές μικρές τρύπες γύρω γύρω, όπως έχει κάνει η Powerflex σε μια αντίστοιχη πολυουρεθανική που δίνει για το 106, αλλά βέβαια δεν ξέρουμε πώς θα επηρεάσουμε ούτε τους συντονισμούς ούτε την αντοχή της με κάτι τέτοιο.