Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#37977 Μάλλον δε καταλάβατε που το πάω. Απ όσο γνωρίζω δε κάνει καλό για την υγεία του κινητήρα να αλλάζεις το ιξωδες που έχει "συνηθίσει" για πολύ καιρό... μια τέτοια όχι τόσο μεγάλη αλλαγή τι επίδραση μπορεί να είχε?
Άβαταρ μέλους
By drdino
#37982 Εξαρτάται από το λάδι και τα χαρακτηριστικά του. Σε γενικές γραμμές δεν θα δεις τίποτα τρομακτικό.
Άβαταρ μέλους
By Thomas_C200K
#37991
Orestis.D έγραψε:Μάλλον δε καταλάβατε που το πάω. Απ όσο γνωρίζω δε κάνει καλό για την υγεία του κινητήρα να αλλάζεις το ιξωδες που έχει "συνηθίσει" για πολύ καιρό... μια τέτοια όχι τόσο μεγάλη αλλαγή τι επίδραση μπορεί να είχε?

Χαζομάρες ανάλογα την εποχή παίζω στο ιξώδες, δεν προκαλεί τίποτα και ούτε καίει λάδι. Βάλτο να σου φύγει ο καημός.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#38187
Thomas_C200K έγραψε:
Orestis.D έγραψε:Μάλλον δε καταλάβατε που το πάω. Απ όσο γνωρίζω δε κάνει καλό για την υγεία του κινητήρα να αλλάζεις το ιξωδες που έχει "συνηθίσει" για πολύ καιρό... μια τέτοια όχι τόσο μεγάλη αλλαγή τι επίδραση μπορεί να είχε?

Χαζομάρες ανάλογα την εποχή παίζω στο ιξώδες, δεν προκαλεί τίποτα και ούτε καίει λάδι. Βάλτο να σου φύγει ο καημός.


Σιγα μην αλλαζω λαδι καθε 5.000 χλμ αναλογα την εποχη :lol:
Αθηνα μενω, οι θερμοκρασιες απο 0 βαθμους μεχρι 40 υπερκαλυπτονται απο το 5w-40 μια χαρα.
Απλα θελω να δοκιμασω το Mobil 1 γιατι ειναι συνθετικο εργαστηριου κι οχι hydrocracked.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#38214
Thomas_C200K έγραψε:Γτ να τα αλλάξεις στα 5000χλμ, πετάς λεφτά.


Αναλογα την εποχη δεν ειπες? ε περιπου 5.000 κανω απο κρυο σε ζεστη :lol:
Άβαταρ μέλους
By Thomas_C200K
#38224
Orestis.D έγραψε:
Thomas_C200K έγραψε:Γτ να τα αλλάξεις στα 5000χλμ, πετάς λεφτά.


Αναλογα την εποχη δεν ειπες? ε περιπου 5.000 κανω απο κρυο σε ζεστη :lol:

Το 0-40 τα πιάνει όλα :rtfm: , εσύ δν κινείς το αμάξι, εγώ το ξεπατώνω στα χλμ :lol:
Άβαταρ μέλους
By TheoSalas
#38249
Orestis.D έγραψε:
Thomas_C200K έγραψε:
Orestis.D έγραψε:Μάλλον δε καταλάβατε που το πάω. Απ όσο γνωρίζω δε κάνει καλό για την υγεία του κινητήρα να αλλάζεις το ιξωδες που έχει "συνηθίσει" για πολύ καιρό... μια τέτοια όχι τόσο μεγάλη αλλαγή τι επίδραση μπορεί να είχε?

Χαζομάρες ανάλογα την εποχή παίζω στο ιξώδες, δεν προκαλεί τίποτα και ούτε καίει λάδι. Βάλτο να σου φύγει ο καημός.


Σιγα μην αλλαζω λαδι καθε 5.000 χλμ αναλογα την εποχη :lol:
Αθηνα μενω, οι θερμοκρασιες απο 0 βαθμους μεχρι 40 υπερκαλυπτονται απο το 5w-40 μια χαρα.
Απλα θελω να δοκιμασω το Mobil 1 γιατι ειναι συνθετικο εργαστηριου κι οχι hydrocracked.



Καλησπέρα Ορέστη! Πρόσφατα διάβασα στο bitog από τον "Trav" να προτείνει σε έναν Έλληνα το Castrol Edge 0w40. O Trav ξέρει τι λέει και θα τον άκουγα.

Forget the Visom based Mobil 1 0w40 New Life, get the Castrol, its a better oil.
Get the oil from Germany, thats the only way of being certain you get the high quality base stock oil.
In the US i use Mobil 1 but in Germany Castrol only.


http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3529295/1

Το μπουκάλι πάνω γράφει "Vollsynthese" και εγώ το βρήκα γύρω στα 13 ευρώ
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#38268 Αν αναφερεσαι στην χειροτερη ποιοτητα του αμερικανικου base stock oil, στην Eυρωπη εχουμε λαδια Mobil που φτιαχνονται στo Βελγιο. Αρα καμια σχεση.
Δευτερον, τα Castrol τα φοβαμαι γιατι τα καινε ακομα και τα μοτερ που κλασσικα δε καινε λαδι. Πολυ γενικο και μπακαλιστικο αυτο αλλα εφοσον υπαρχουν αλλες εναλλακτικες δε θα προτιμουσα Castrol σε κινητηρα με πιθανοτητα να καψει λαδι.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#38270
Orestis.D έγραψε:Απλα θελω να δοκιμασω το Mobil 1 γιατι ειναι συνθετικο εργαστηριου κι οχι hydrocracked.


Ααααα , this ? Last year ( Natasha..)

Βλέπε Visom ...
Άβαταρ μέλους
By TheoSalas
#38313
Orestis.D έγραψε:Αν αναφερεσαι στην χειροτερη ποιοτητα του αμερικανικου base stock oil, στην Eυρωπη εχουμε λαδια Mobil που φτιαχνονται στo Βελγιο. Αρα καμια σχεση.
Δευτερον, τα Castrol τα φοβαμαι γιατι τα καινε ακομα και τα μοτερ που κλασσικα δε καινε λαδι. Πολυ γενικο και μπακαλιστικο αυτο αλλα εφοσον υπαρχουν αλλες εναλλακτικες δε θα προτιμουσα Castrol σε κινητηρα με πιθανοτητα να καψει λαδι.


Εγώ τα Mobil 1 0w40 New Life που είχα πάρει έγραφαν "Made in Egypt".... και όχι δεν ήταν μαϊμού γιατί εκεί έχει εγκαταστάσεις η Exxon-Mobil (τις οποίες εξαγόρασε ο Μελισσανίδης)
http://corporate.exxonmobil.com/en/company/worldwide-operations/locations/egypt

Το άλλο που λες γενικά για τα Castrol νομίζω πως είναι ανακριβές.
Επαναλαμβάνω άκου τι λέει ο Trav. O άνθρωπος είναι αυθεντία.

VisomTM are very high quality Group III+ base stocks

http://www.exxonmobil.com/UK-English/Basestocks/PDS/GLXXENBSKEMVisom.aspx
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#38418
Orestis.D έγραψε:Να κανω τωρα μια ερωτηση, τι κακο ή καλο μπορει να δημιουργησει μια αλλαγη απο 5w-40 σε 0w-40, σε ενα αυτοκινητο που δουλευει απο το πρωτο λεπτο, κι εδω και 4 χρονια με 5w-40?
Η διαφορά αφορά μόνο το κρύο και όχι το ζεστό, πρακτικά δεν αλλάζεις ιξώδες απλά βελτιώνεις λίγο την ευκολία εκκίνησης και το πρωινό ζέσταμα. Στην πράξη θα έλεγα τίποτα.
Πάντα όμως αυτό που μετράει είναι να έχεις το σωστό λάδι στις συνθήκες που το κυκλοφορείς. Δηλαδή ιξώδες γύρω στο 10,5 στις συνθήκες που το θέλεις.
Αυτό που όμως όντως θα μετρήσει είναι αν αλλάξεις ποιότητα λαδιού. Και το μετά από 4 χρόνια δεν είναι πολύ, μιλάμε για 3-4 αλλαγές.... Αν είναι να αλλάξεις μετά από 10 χρόνια ορυκτελαίου ή ημισυνθετικού σε συνθετικό τότε έχεις κάποια ρίσκα λόγω των αυξημένων καθαριστικών ιδιοτήτων να μαζευτεί πολύ μπίχλα και να βουλώσει σωληνάκια....
Orestis.D έγραψε:Απλα θελω να δοκιμασω το Mobil 1 γιατι ειναι συνθετικο εργαστηριου κι οχι hydrocracked.
Όπως σου απαντήθηκε ήδη δεν είναι πια όσο συνθετικό ήταν. Αν και υπάρχουν πλέον διάφορα υπομοντέλα με το ίδιο ιξώδες...
Και για πες μου, με τι δοκιμασίες θα το τσεκάρεις;; Όλοι λέμε θα βάλω να δοκιμάσω το ένα ή το άλλο.... αλλά τι θα καταλάβουμε; Στις περισσότερες περιπτώσεις και συνθήκες δεν θα καταλάβουμε τίποτα. Σε σχετικά σημαντική αλλαγή ιξώδους μπορεί να ακουστούς τίποτα βαλβιδες ή μηχανισμοί εκκεντροφόρων. Οι λίγο πιο ευαίσθητοι ίσως καταλάβουν μια μικρή ευ- ή δυστροφία αλλά η πιθανότητα να είναι η ιδέα μας είναι σημαντική (εκτός αν δεν ξέρεις τι λάδι σου έχουν βάλει.... ενδιαφέρον τεστ μεταξύ φίλων, να έχουν πχ 3-4 λάδια και να βάζουν στου άλλου το αυτοκίνητο τυφλά).
Μπορείς να αρχίσεις να καταλαβαίνεις περισσότερα (όχι απαραίτητα σημαντικά) αν έχεις πιεσόμετρο και θερμόμετρο λαδιού. Τότε κάποιες διαφορές είναι μετρήσιμες.
Το σημαντικό όμως που είναι η λίπανση και η αντοχή στο χρόνο δύσκολο να γίνουν αντιληπτά (την αντοχή στο χρόνο όταν τη νιώσεις είναι αργά).
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#38498
sknipper έγραψε:Και για πες μου, με τι δοκιμασίες θα το τσεκάρεις;; Όλοι λέμε θα βάλω να δοκιμάσω το ένα ή το άλλο.... αλλά τι θα καταλάβουμε; Στις περισσότερες περιπτώσεις και συνθήκες δεν θα καταλάβουμε τίποτα. Σε σχετικά σημαντική αλλαγή ιξώδους μπορεί να ακουστούς τίποτα βαλβιδες ή μηχανισμοί εκκεντροφόρων. Οι λίγο πιο ευαίσθητοι ίσως καταλάβουν μια μικρή ευ- ή δυστροφία αλλά η πιθανότητα να είναι η ιδέα μας είναι σημαντική (εκτός αν δεν ξέρεις τι λάδι σου έχουν βάλει.... ενδιαφέρον τεστ μεταξύ φίλων, να έχουν πχ 3-4 λάδια και να βάζουν στου άλλου το αυτοκίνητο τυφλά).
Μπορείς να αρχίσεις να καταλαβαίνεις περισσότερα (όχι απαραίτητα σημαντικά) αν έχεις πιεσόμετρο και θερμόμετρο λαδιού. Τότε κάποιες διαφορές είναι μετρήσιμες.
Το σημαντικό όμως που είναι η λίπανση και η αντοχή στο χρόνο δύσκολο να γίνουν αντιληπτά (την αντοχή στο χρόνο όταν τη νιώσεις είναι αργά).



Συμφωνω με ολα οσα λες. Μια καλη δοκιμασια για το αν το λαδι ειναι αρκετα ποιοτικο ειναι να παρατηρησεις αλλαγη στον ηχο του μοτερ οσο παλιωνει το λαδι.
Πλεον με τα Mobil που χρησιμοποιω ο ηχος φρεσκα-φρεσκα με τελειωμενα δεν εχει καμια διαφορα, αρα καταλαβαινω οτι το λαδι δουλευει καλα σε ολη τη διαρκεια ζωης του.
Π.χ. στα Divinol που μου ειχαν βαλει στην αντιπροσωπεια μια φορα (κι ειναι το μονο λαδι εκτος απο Mobil που χει μπει στο αυτοκινητο) στα 5.000 χλμ αρχισε να τραχενει ο ηχος και να ακουγεται πολυ περισσοτερο το μοτερ. Ειχα και piston slapping στα πρωτα κρυα χιλιομετρα. Με το που εβαλα τα Mobil ησυχασε απειρα και παραμενει ετσι μεχρι και την τελευταια μερα.

Τελος παντων, ηξερα το 95% των λαδιων του εμποριου ειναι hydrocracked κατι που δε με ενοχλει καθολου γιατι ειναι μια πολυ καλη διαδικασια, απλα ηθελα να δοκιμασω κατι που ειναι εντελως συνθετικο μπας και καταλαβω καμια διαφορα. Απλα δεν ηθελα αυτη η αλλαγη να μου κοστισει καπου αλλου. Για την κ@υλα θα το εκανα ετσι κι αλλιως. Ειμαι υπερ-ευχαριστημενος με τα τωρινα μου λαδια.

Υ.Γ. θερμομετρο λαδιου ειναι μια απο τις βελτιωσεις που σκεφτομαι στο μελλον, μαζι με πυρομετρο. καθαρα απο περιεργεια και ευκολια τοποθετησης.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#39776 Αν είσαι τυχερός μπορείς να δεις τη θερμοκρασία σε καποιο κρυφό μενού η μέσω OBD.
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#39823
Orestis.D έγραψε:
sknipper έγραψε:Και για πες μου, με τι δοκιμασίες θα το τσεκάρεις;; Όλοι λέμε θα βάλω να δοκιμάσω το ένα ή το άλλο.... αλλά τι θα καταλάβουμε; Στις περισσότερες περιπτώσεις και συνθήκες δεν θα καταλάβουμε τίποτα. Σε σχετικά σημαντική αλλαγή ιξώδους μπορεί να ακουστούς τίποτα βαλβιδες ή μηχανισμοί εκκεντροφόρων. Οι λίγο πιο ευαίσθητοι ίσως καταλάβουν μια μικρή ευ- ή δυστροφία αλλά η πιθανότητα να είναι η ιδέα μας είναι σημαντική (εκτός αν δεν ξέρεις τι λάδι σου έχουν βάλει.... ενδιαφέρον τεστ μεταξύ φίλων, να έχουν πχ 3-4 λάδια και να βάζουν στου άλλου το αυτοκίνητο τυφλά).
Μπορείς να αρχίσεις να καταλαβαίνεις περισσότερα (όχι απαραίτητα σημαντικά) αν έχεις πιεσόμετρο και θερμόμετρο λαδιού. Τότε κάποιες διαφορές είναι μετρήσιμες.
Το σημαντικό όμως που είναι η λίπανση και η αντοχή στο χρόνο δύσκολο να γίνουν αντιληπτά (την αντοχή στο χρόνο όταν τη νιώσεις είναι αργά).



Συμφωνω με ολα οσα λες. Μια καλη δοκιμασια για το αν το λαδι ειναι αρκετα ποιοτικο ειναι να παρατηρησεις αλλαγη στον ηχο του μοτερ οσο παλιωνει το λαδι.
Πλεον με τα Mobil που χρησιμοποιω ο ηχος φρεσκα-φρεσκα με τελειωμενα δεν εχει καμια διαφορα, αρα καταλαβαινω οτι το λαδι δουλευει καλα σε ολη τη διαρκεια ζωης του.
Π.χ. στα Divinol που μου ειχαν βαλει στην αντιπροσωπεια μια φορα (κι ειναι το μονο λαδι εκτος απο Mobil που χει μπει στο αυτοκινητο) στα 5.000 χλμ αρχισε να τραχενει ο ηχος και να ακουγεται πολυ περισσοτερο το μοτερ. Ειχα και piston slapping στα πρωτα κρυα χιλιομετρα. Με το που εβαλα τα Mobil ησυχασε απειρα και παραμενει ετσι μεχρι και την τελευταια μερα.

Τελος παντων, ηξερα το 95% των λαδιων του εμποριου ειναι hydrocracked κατι που δε με ενοχλει καθολου γιατι ειναι μια πολυ καλη διαδικασια, απλα ηθελα να δοκιμασω κατι που ειναι εντελως συνθετικο μπας και καταλαβω καμια διαφορα. Απλα δεν ηθελα αυτη η αλλαγη να μου κοστισει καπου αλλου. Για την κ@υλα θα το εκανα ετσι κι αλλιως. Ειμαι υπερ-ευχαριστημενος με τα τωρινα μου λαδια.

Υ.Γ. θερμομετρο λαδιου ειναι μια απο τις βελτιωσεις που σκεφτομαι στο μελλον, μαζι με πυρομετρο. καθαρα απο περιεργεια και ευκολια τοποθετησης.

Στο θέμα της αλλαγής του ήχου ,εχω καταλήξει οτι το μεγαλύτερο ρόλο τον παίζει το ίδιο το αυτοκίνητο.Στο ΜΙΝΙ είναι πολύ εμφανές ,όπως ήταν και στο ibiza .Στο Α5 ακομα και με τα Divinol/Kolben δεν καταλαβαίνω καμία διαφορά...Στο ΜΙΝΙ αλλ'αζει και όταν συμπληρώνω :lol: :lol: