Παίζει να έχει γίνει κάποια βλακεία στην τοποθέτηση του σετ ιμάντα/αντλίας στο εξουσιοδοτημένο;
Αυτό που εννοούμε σαν αντοχή μιας ζάντας αντιστοιχεί στις προδιαγραφές μέγιστου φορτίου (βάρους) που δίνεται στις προδιαγραφές της ή χάνω κάποια πλευρά του θέματος?
Υποθέτω ότι ανάλογα με το βάρος του αυτοκινήτου έχουν εκτιμηθεί οι δυνάμεις που μπορεί να ασκηθούν σε ένα τροχό, οπότε κατ' αναλογία περιμένεις συγκριτικά ίδια συμπεριφορά σε οτιδήποτε δυνάμεις (π.χ. από κοπάνημα σε λακούβα).
Και κάτι άλλο σχετικό. Ας πούμε ότι η 16αρα "μαμά" ζάντα, που δεν ξέρουμε τις προδιαγραφές της, έχει λάστιχα με δείκτη 87, δηλ. 545 kg για το μέγιστο φορτίο. Αυτό σημαίνει ότι μια κατάλληλη 17αρα ζάντα αρκεί να έχει προδιαγραφές για φορτίο 545 kg? Που άμα το σκεφθούμε σαν πίεση (βάρος ανά επιφάνεια) θα μπορεί να μειωθεί.
Στοιχεία που αυξάνουν την αντοχή τους πάντως είναι το αν είναι χυτές (cast) ή σφυρήλατες (forged), το μίγμα μετάλλων που χρησιμοποιείται (που δεν το πολυξέρεις), η επεξεργασία αυτών (που επίσης δύσκολα θα μάθεις), σχεδίαση-κατασκευή, βάρος (για ίδια όλα τα άλλα) και βέβαια σαν ένδειξη/λόγος εμπιστοσύνης των παραπάνω η επωνυμία της εταιρείας κατασκευής.
Βασικά δε βγάζεις άκρη, προτιμάς τις επώνυμες και αν έχεις SUV παίρνεις από αυτές που είναι για SUV.
Πρίν λίγα χρόνια η ΜΟΜΟ είχε μια σειρά που την έφτιαχνε στην Ταϊλάνδη και ήταν πολύ μαλακές αφού μετά από μερικές λακκούβες ήθελαν ίσιωμα.
sknipper έγραψε:Δεν ξέρω αν δηλώνονται από τις εταιρείες στοιχεία αντοχής ζαντών
Φαίνεται ότι όσες εταιρείες πουλάνε ζάντες στη Γερμανία έχουν έγγραφα GUTACHTEN zur ABE για την καταλληλότητα για διάφορα μοντέλα αυτοκινήτου και εκεί αναφέρεται και το Radlast (kg) (wheel load).
Αυτό που δεν αποκαλύπτουν είναι το βάρος της ζάντας, μόνο η ΟΖ έχει απόλυτη διαφάνεια στο site της!
Αυτό που αναρωτιέμαι είναι κατά πόσο το wheel load είναι και κριτήριο αντοχής, με την έννοια να μην γίνει καμιά ρωγμή και χαθεί ο αέρας αν πέσει σε κάποια σοβαρή ανωμαλία στο δρόμο, κάτι πολύ συνηθισμένο π.χ. σε ορεινές διαδρομές.
Υ.Γ. Όσο για το που κατασκευάζονται, αν γενικεύσω από όσα είδα στο αμερικάνικο μαγαζί tirerack (δίνει τόπο παραγωγής), σχεδόν όλες οι μάρκες είναι παραγωγής China, Thailand, ...
< >
στις ζαντες ισχυει αυτό που λενε ότι πληρωνεις παιρνεις σε πολύ μεγαλο ποσοστο.
Δεν θα εβαζα ποτε κατι μη επωνυμο σε ζαντα,προτιμω να κρατησω τις μαμισιες,οπου από δικες μου εμπειριες σχεδόν ολες ηταν πολύ καλης ποιοτητας.
< >
blinkys έγραψε:Έχει κανείς εμπειρία απο δαχτυλίδια για ζάντες; Ξέρω ότι θα ήταν καλύτερα να τα αποφύγω αλλά οι ζάντες είναι σε πολύ καλή τιμή και μ αρέσει και το σχέδιο.
Nα μην βάλεις πλαστικά, τα αλουμινίου είναι ΟΚ αλλά χρειάζεται ακρίβεια και σωστό μέτρημα.
Όχι μόνο δεν κατάφερα να κουνήσω κανένα μπουλόνι, αλλά το μαμά εργαλείο είναι για κλωτσιές. Μόλις το ζορίσεις λίγο με βάρος κλωτσάει και χαλάει το μπουλόνι.
Επίσης, στην προσπάθειά μου να ξελασκάρω το μπουλόνι ασφαλείας, αυτό χωρίστηκε στα 2. Δεν έσπασε. Η μέσα μεριά (θυληκό) είναι τύπου πατατάκι ruffles δεν ξέρω πως να το πω) και πάνω εκεί κάθετε η κεφαλή του μπουλονιού ασφαλείας. Την ξαναέβαλα (προσέχοντας να πατήσει σωστά) και τώρα πρέπει να βρώ τρόπο να το ξεσφίξω.
Θα πάω να πάρω ένα breaker bar (πως διάολο το λένε στην Ελλάδ αυτό) για να κάνω μοχλό και θα ξαναπροσπαθήσω.
- Ξέρει κανείς κανένα κόλπο για να τα καταφέρω;
- Να παραγγείλω νέα μπουλόνια (ασφαλείας 1 θα παραγγείλω σίγουρα) αλλά έλεγα μήπως χρειάζεται να αλλάξω και τα άλλα που τα παραέσφιξαν;
Σημειώνω ότι τον Δεκέμβριο έγινε σέρβις (όπου βγήκαν οι εμπρός τροχοί) σε εξουσιοδοτημένο BMW. Η έννοια του ροπόκλειδου δεν πρέπει να υπάρχει στο συνεργείο. Πρώτη φορά δεν καταφέρνω να ξελασκάρω μπουλόνια...
citastak έγραψε:Συνειδητοποίησα προχτες ότι μου έχουν παρασφίξει τα μπουλόνια στο αυτοκίνητο.
Όχι μόνο δεν κατάφερα να κουνήσω κανένα μπουλόνι, αλλά το μαμά εργαλείο είναι για κλωτσιές. Μόλις το ζορίσεις λίγο με βάρος κλωτσάει και χαλάει το μπουλόνι.
Επίσης, στην προσπάθειά μου να ξελασκάρω το μπουλόνι ασφαλείας, αυτό χωρίστηκε στα 2. Δεν έσπασε. Η μέσα μεριά (θυληκό) είναι τύπου πατατάκι ruffles δεν ξέρω πως να το πω) και πάνω εκεί κάθετε η κεφαλή του μπουλονιού ασφαλείας. Την ξαναέβαλα (προσέχοντας να πατήσει σωστά) και τώρα πρέπει να βρώ τρόπο να το ξεσφίξω.
Θα πάω να πάρω ένα breaker bar (πως διάολο το λένε στην Ελλάδ αυτό) για να κάνω μοχλό και θα ξαναπροσπαθήσω.
- Ξέρει κανείς κανένα κόλπο για να τα καταφέρω;
- Να παραγγείλω νέα μπουλόνια (ασφαλείας 1 θα παραγγείλω σίγουρα) αλλά έλεγα μήπως χρειάζεται να αλλάξω και τα άλλα που τα παραέσφιξαν;
Σημειώνω ότι τον Δεκέμβριο έγινε σέρβις (όπου βγήκαν οι εμπρός τροχοί) σε εξουσιοδοτημένο BMW. Η έννοια του ροπόκλειδου δεν πρέπει να υπάρχει στο συνεργείο. Πρώτη φορά δεν καταφέρνω να ξελασκάρω μπουλόνια...
Πήγαινε εκεί που έκαναν μονόζυγο επάνω στα μπουλόνια σου και απαίτησε να τα λασκάρουν και να τα σφίξουν σωστά με δυναμόκλειδο σύμφωνα με τις οδηγίες της BMW, επίσης να σου αντικαταστήσουν τη ζημιά που προκάλεσαν στο ασφαλείας από το πολύ σφίξιμο.
Παρήγγειλα και το Haynes και από εδώ και στο εξής, χέρι θα μπαίνει μόνο για μεγάλα πράγματα. Ούτε θέλω να φαντάζομαι πως έσφιξαν την τάπα λαδιού....
Ουτε με το αερόκλειδο κατάφερα να τα ανοίξω.
breaker bar δεν βρίσκω αρκετά μακρυ σε καταστήματα με εργαλεία. Θα πάω να πάρω γαλβανιζέ σωλήνα και θα το χρησιμοποιήσω με σταυρό μπας και κουνηθεί...
Καμιά ιδέα κανείς;;;