- 08 Απρ 2016, 15:51
#243214
Σημαντικό είναι εκτός από το να έχουμε ένα πυροσβεστήρα να ξέρουμε και να τον χρησιμοποιήσουμε. Πχ για φωτιά στο μηχανοστάσιο του αυτοκινήτου αν δούμε καπνό πχ δεν ανοίγουμε το καπώ και αρχίζουμε να ψεκάζουμε. Σηκώνουμε το καπώ λίγα εκατοστά και ψεκάζουμε λίγα δευτερόλεπτα. Περιμένουμε λίγα δευτερόλεπτα και επαναλαμβάνουμε. Κάνουμε το ίδιο μέχρι να τελειώσει ο πυροσβεστήρας. Ο λόγος είναι ότι ανοίγοντας τροφοδοτούμε την φωτιά με πολύ περισσότερο οξυγόνο και την φουντώνουμε. Επίσης σωστά αναφέρθηκε οι χημικού τύπου πυροσβεστήρες καταστέφουν τα ηλεκτρικα / ηλεκτρονικά οπότε στην περίπτωση του αυτοκινήτου θα δημιουργηθούν παραπάνω ζημιές από αυτές που φαίνονται. Σε περίπτωση φωτιάς σε ανοιχτό χώρο ψεκάζουμε στην βάση της φωτιάς με κινήσεις αριστερά -δεξιά και αν είναι δυνατόν από την μερία που φυσάει ο άερας, δηλαδή να έχουμε την φωτιά από πίσω και όχι κατά μέτωπο, αυτό για την προστασία του πυροσβέστή.
Γενικά είναι μια καλή ιδέα πριν πάμε έναν πυροσβεστήρα για αναγόμωση να τον χρησιμοποιήσουμε σε ανοιχτό και ελεγχόμενο χώρο οπότε να ξέρουμε τι να περιμένουμε σε περίπτωση που τον χρειαστούμε και να διαβάσουμε και καναδυο πράγματα για τον τύπο πυροσβεστήρα που έχουμε. Πχ ο νερού αν τον χρησιμοποιήσουμε σε λάδια ή καύσιμα θα κάνει τα πράγματα χειρότερα ή ο διοξειδίου του ανθρακα μπορεί να προκαλέσει βλάβες αν τον πιάσουμε από λάθος σημείο επειδή στο στόμιο κατεβάζει πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.