Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#1129 Ό,τι έχει να κάνει με αναβαθμίσεις εγκεφάλων με σκοπό την μεγαλύτερη απόδοση ή/ και πιθανή καλύτερη οικονομία μέσω επαναπρογραμματισμού ή τοποθέτησης παράλληλου εγκεφάλου...

Λόγω των πρόσφατων δραματικών εξελίξεων στους υπερσυμπιεσμένους κινητήρες κάθε λογής αυτοκινήτου, από το diesel της μαμάς μέχρι και την Ferrari που όλοι ( ή μερικοί ) ονειρευόμαστε, η ψηφιακή επέμβαση για αναβάθμιση στο μοντέρνο αυτοκίνητο παίρνει πρωτόγνωρα μεγέθη και αξίζει ένα θέμα για συζήτηση.
Τελευταία επεξεργασία από Goldmund και 05 Σεπ 2014, 13:56, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By leonp
#1879 Το εργοστασιακό πρόγραμμα είναι πολύ καλό.
Υπάρχουν όμως περιθώρια για βελτίωση.

Όταν γράφω βελτίωση εννοώ βελτίωση.
Όχι αθλιότητες που κάνουν τον κινητήρα να χτυπάει πιράκια και να βγάζει άκαυτη βενζίνη από την εξάτμιση για να πάρει ακόμη 3 άλογα το ψοφίμι.
Τέτοιες αλλαγές που μειώνουν την μακροζωία του κινητήρα και καταβαραθρώνουν την οικονομία καυσίμου δεν αποτελούν βελτίωση.
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#2209
leonp έγραψε:Το εργοστασιακό πρόγραμμα είναι πολύ καλό.
Υπάρχουν όμως περιθώρια για βελτίωση.

Όταν γράφω βελτίωση εννοώ βελτίωση.
Όχι αθλιότητες που κάνουν τον κινητήρα να χτυπάει πιράκια και να βγάζει άκαυτη βενζίνη από την εξάτμιση για να πάρει ακόμη 3 άλογα το ψοφίμι.
Τέτοιες αλλαγές που μειώνουν την μακροζωία του κινητήρα και καταβαραθρώνουν την οικονομία καυσίμου δεν αποτελούν βελτίωση.

..ουδείς τέλειος... για να μην υπάρχει τελειότερος. Ακόμη και οι κατασκευστές κάνουν βελτιώσεις. Εμένα έχει ενημερωθεί το πρόγραμμα διαχείρισης εγκεφάλου του κινητήρα μια φορά μέχρι τώρα, μην έχοντας φτάσει το ενάμισι έτος χρήσης...
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#10933 Για να σας μεταφέρω την δική μας (Mazda, Mazdaspeed) εμπειρία, οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε το Ecutek από την Inctek, ένα τυποποιημένο πρόγραμμα που όμως προσαρμόζεται και ελέγχεται από τον εγκαταστάτη. Έχει διάφορα ας τα πούμε stages, με τις βασικές ρυθμίσεις να δίνουν 290 άλογα (από 260) και κοντά 45 κιλά (από 39) ροπής. Δεν έχω ακούσει κανένα παράπονο από κάποιον ιδιοκτήτη μέχρι σήμερα.
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#11574
The Ace έγραψε:Για να σας μεταφέρω την δική μας (Mazda, Mazdaspeed) εμπειρία, οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε το Ecutek από την Inctek, ένα τυποποιημένο πρόγραμμα που όμως προσαρμόζεται και ελέγχεται από τον εγκαταστάτη. Έχει διάφορα ας τα πούμε stages, με τις βασικές ρυθμίσεις να δίνουν 290 άλογα (από 260) και κοντά 45 κιλά (από 39) ροπής. Δεν έχω ακούσει κανένα παράπονο από κάποιον ιδιοκτήτη μέχρι σήμερα.

στον κινητήρα Mazda 2,3 turbo εννοείς;
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#11579
Goldmund έγραψε:
The Ace έγραψε:Για να σας μεταφέρω την δική μας (Mazda, Mazdaspeed) εμπειρία, οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε το Ecutek από την Inctek, ένα τυποποιημένο πρόγραμμα που όμως προσαρμόζεται και ελέγχεται από τον εγκαταστάτη. Έχει διάφορα ας τα πούμε stages, με τις βασικές ρυθμίσεις να δίνουν 290 άλογα (από 260) και κοντά 45 κιλά (από 39) ροπής. Δεν έχω ακούσει κανένα παράπονο από κάποιον ιδιοκτήτη μέχρι σήμερα.

στον κινητήρα Mazda 2,3 turbo εννοείς;


Ναι, αν και η εταιρεία αυτή έχει διάφορα "προγράμματα" για 3-4 μάρκες. Για Mazda κυρίως δουλεύει τον 2.3DISI.
Βέβαια να σημειώσω ότι υπάρχουν 2-3 ακόμα εξίσου αξιόλογες προτάσεις, αντίστοιχα "κονσέρβες" που όμως προσαρμόζονται στο εκάστοτε αυτοκίνητο. Οι οποίες προτάσεις επεκτείνονται και σε άλλα μοτέρ (και Ν/Α). Απλώς δεν έχω προσωπική εμπειρία και ξέρω μόνο ότι έχω ακούσει από άλλους...
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#11705
The Ace έγραψε:Ναι, αν και η εταιρεία αυτή έχει διάφορα "προγράμματα" για 3-4 μάρκες. Για Mazda κυρίως δουλεύει τον 2.3DISI. Βέβαια να σημειώσω ότι υπάρχουν 2-3 ακόμα εξίσου αξιόλογες προτάσεις, αντίστοιχα "κονσέρβες" που όμως προσαρμόζονται στο εκάστοτε αυτοκίνητο. Οι οποίες προτάσεις επεκτείνονται και σε άλλα μοτέρ (και Ν/Α). Απλώς δεν έχω προσωπική εμπειρία και ξέρω μόνο ότι έχω ακούσει από άλλους...

κι εγώ είχα αναβάθμιση στο τελευταίο μου S3 από γνωστό κατασκευαστή και μάλλιστα που ήταν προορισμένο για άλλο μοτέρ αλλά έκανε... δηλαδή λειτουργούσε μια χαρά... 330hp στον στρόφαλο δήθεν, 297hp στον δρόμο μετρημένα... στο οποίο αυτοκίνητο είχα δοκιμάσει τρεις εταιρίες πριν καταλήξω στην Oettinger, τις MTM και Revo... όπως επίσης μου το είχαν σκαλίσει για μια επίδειξη στην Θεσσαλονίκη οι του Παζαρόπουλου κι έβγαζε 305 για μία εβδομάδα περίπου πρωτού αρχήσω να ψάχνω την αγορά πιο προσεκτικά.

Δεν έπαθε κάτι αξιόλογο, πέρα από ότι κατανάλωσε λίγο πιο σύντομα το ζευγάρι δίσκο-πλατό, και μια φορά που μου άλλαξαν την σκάστρα που κόλλησε... αλλά αυτό το πάθαιναν όλα εκείνης της φουρνιάς, ανεξαρτήτως αναβάθμισης... Σε παλαιότερο Α3 που είχα πάλι είχα βάλει αναβάθμιση της BSR στα 248hp και πάλι ήμουν πολύ ευχαριστημένος χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα... το μόνο πάλι που είχε πάθει, και όχι το εργοστασιακό του ανταλλακτικό, ήταν ότι είχε ρουφίξει το φίλτρο εισαγωγής K&N προς τα μέσα, λόγω του ότι είχα προσθέσει μια full carbon ram air (cold) εισαγωγή της Oetttinger ειδικά για το συγκεκριμένο κινητήρα...

τέλος το EVO Makinen είχε άγραφο εγκέφαλο της RALLIART ο οποίος είχε γραφεί από κάποιον τρελαμένο προηγούμενο ιδιοκτήτη του για να συμμετέχει σε αγώνες... δεν έχω άλλες άμεσες εμπειρίες από αναβαθμίσεις κινητήρων σε δικά μου αυτοκίνητα αλλά έχω από φίλους και γνωστούς όπως και κρατάω καλές σχέσεις με όλα τα μαγαζιά βελτιώσεων αφού με ενδιαφέρει και για αυτό άνοιξα και το θέμα εδώ...
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#11714 Για να δώσω λοιπόν μερικές παραπάνω πληροφορίες για ECUs και προβλήματα, ειδικά στα Mazda με τον 2.3DISI, ακόμα και με τα πολύ βασικά (δηλαδή στάδιο ΦΠΕ), αμέσως "χτυπάμε" σε δύο όρια: της αντλίας βενζίνης και της stock σκάστρας. Η μεν ζορίζεται και δεν μπορεί να κρατήσει σταθερά 120bar στην μπεκιέρα, και η δε εμφανίζει διαρροές και παλινδρομήσεις, με αποτέλεσμα την erratic απόδοση σταθερής πίεσης. Μιλάμε πλέον για πιέσεις της τάξης του 1,4 (over και σταθερή). Μικρό κόστος σχετικά για να τα φτιάξεις και τα δύο, αλλά με πιθανά σοβαρές επιπλοκές αν δεν το ξέρεις και δεν πάρεις πρέφα τι γίνεται.
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#11727 ...και στον όμιλο VW με τον κινητήρα αυτόν ΕΑ888 ή κάτι τέτοιο, έπρεπε να αλλάξει κανείς αντλία καυσίμου πίσω ώστε να μπορεί να ξεπεράσει με ασφάλεια τα 295 άλογα αφού ο κατασκευαστής μέχρι εκεί το έκοβε...
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#15621 ...χθες μου ήρθε το νέο BMC φίλτρο, κυλινδρικό, που όμως ταιριάζει μέσα στον χώρο του αρχικού. Επίσης πριν λίγες μέρες έβαλα παραγγελία για το C-Tronic CB20 της Carlsson και μου είπαν ότι θα το έχουμε Ελλάδα σε πέντε εβδομάδες το αργότερο, μπορεί και τρεις!

Δεν άντεξα... καλή η ροπούλα των 26κιλών, καλά και τα 156 αλλά τα 187 [+ όσα άλογα κερδίσει με τη εισαγωγή ( οι Ιταλοί ορκίζονται 7 με 8 επιπλέον ) ] θα είναι καλύτερα... η Carlsson ισχυρίστηκε ότι θα ανέβει η τελική στα 240χλμ/ω και θα κατέβει από 8.3 τα 0-100 στα 7.4....

Τους Γερμανούς του ρώτησα και μέσω e-mail αν θα επηρεάσει αρνητικά ή θετικά και κατά πόσο το φίλτρο και μου είπαν ότι τα προγράμματα διαχείρισης κινητήρων βάζουν στόχο την απόδοση και ανάλογα με τις συνθήκες αποδίδουν, δεν μπορεί να κάνει κακό το φίλτρο αλλά μπορεί να βοηθήσει ή να εμποδίσει να επιτευχθούν τα 187 άλογα.

Για να δούμεεεε....
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#21662 ..το γνωστό σε όλους φιλτράκι που τοποθέτησα πρόσφατα στον κινητήρα κάνει μια απειροελάχιστη διαφορά στα ψηλά αλλά περισσότερο στα χαμηλά, όπου χαρακτηριστικά υπήρχε μια ελαφρά καθυστέρηση στο κατέβασμα για γκάζι. Τώρα αρπάζει αμέσως και τραβάει καλά μέχρι τις τέσσερις - πέντε χιλιάδες στροφες όπου και κάτι γίνεται και φορτώνει γερά αλλά στρωτά, σε αντίθεση με το παρελθόν όπου δεν υπήρχε τέτοια ανάλογη αισθηση ποσότητας αλλά μόνο πληρότητας, αφού και το εργοστασικό πρόγραμμα με το εργοστασιακό φίλτρο δούλευαν πολυ γεμάτα και χωρίς κανένα ιδιαίτερο ξέσπασμα, δείχνοντας ότι ο κινητήρας όντως ήταν αρκετά δυνατός για την ισχυριζόμενη ροπή του, αυτή των 250Νμ

Θα επανέλθω όταν με το καλό βάλω και το πρόγραμμα και διανύσω καμιά τετρακοσαριά χιλιόμετρα...