Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By harisman
#202950 Χθες με έπιασε η προκοπή κ είπα να χαιδολογήσω την ιστορική μου Citroen (GSA του 1984) κ να της φτιάξω κανά προβληματάκι, από αυτά τα μικρά που απλά σου σπάνε τα νεύρα.

Βέβαια, ανοίγοντας κ λύνοντας όλο κ βρίσκεις....

Μιας κ είχα λύσει τα όργανα του ταμπλω, λέω δεν λύνω και τον αεραγωγό οδηγού (οι πλευρικοί φέρνουν μόνο εξωτερικό αέρα - old school design), να τον καθαρίσω και να γίνει κ η απαράιτητη επιθεώρηση. Λύνοντας ανακάλυψα ότι το αφρώδες υλικό που υπάρχει στο τέλος του αγωγού, εκεί που συναντά την αντίστοιχη τρύπα αέρα στο σασί (κ στεγανώνει αέρα κ νερό) απλά δεν υπάρχει. Η μάλλον ότι υπήρχε, ήταν λίγο πριν την σήψη....
Ιδού:
Εικόνα
Εικόνα

Επίσης στο κλαπέ (ανοιχτός/κλειστός αεραγωγός), η αφρώδης επένδυση που έχει από την εσωτερική του πλευρά για να κλείνει στεγανά δεν υπάρχει πια, έχει μείνει μόνο η κόλλα (κ γι αυτό άλλωστε δεν στεγάνωνε ο αεραγωγός).
Να το κλαπέ λυμμένο από τον αεραγωγό (πίσω από τις περσίδες):
Εικόνα
Εικόνα

Ακριβώς τα ίδια και ο αεραγωγός συνοδηγού.

Ερώτηση: Ψάχνω 2 πράγματα:

α) Τα “σφουγγάρια” που στεγανώνουν τον αεραγωγό στην ένωση του με το αμάξωμα. Προφανώς ψάχνω για customια, να βρω κατάλληλου είδους “σφουγγάρι” και να το κόψω στα μέτρα μου. Τι είδους υλικό να ψάξω να βρω? Κετσές σκέφτομαι θα υγραινεται κ δεν θα στεγνώνει. Ιδέες?
β) Πρέπει να υπάρχει κάποιο αφρώδες υλικό για επένδυση κλαπέ που το κολλάς είτε με κόλλα, είτε με κολλητική ταινία που αφαιρείς. Το πρόβλημα είναι πολύ κοινό σε αυτοκίνητα κάποιας ηλικίας (20+ έτη), όπου κ για αυτό δεν στεγανώνουν τα κλαπέ, με αποτέλεσμα στην θέση "κλειστό" του κλαπέ, να περνάει άερας στην καμπίνα.

Δείτε μια πολύ ενδιαφέρουσα επισκευή (πολύ πιο πολύπλοκή κ σε βάθος βέβαια) που μοιάζει σε κάποια σημεία της μόνο με τη περίπτωσή μου (βλ. σελ 22, 23, 24 τα κλαπέ, 25, 26 τα σφουγγάρια)
http://www.alfa-restoration.co.uk/manua ... orator.pdf

Ξέρετε σε τι κατάστημα θα βρω τέτοια υλικά. Αυτοκινήτων, συσκευσίας? Αναλογες εμπειρίες? Προτάσεις?

Ευχαριστώ
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#203060
harisman έγραψε:
Ερώτηση: Ψάχνω 2 πράγματα:

α) Τα “σφουγγάρια” που στεγανώνουν τον αεραγωγό στην ένωση του με το αμάξωμα. Προφανώς ψάχνω για customια, να βρω κατάλληλου είδους “σφουγγάρι” και να το κόψω στα μέτρα μου. Τι είδους υλικό να ψάξω να βρω? Κετσές σκέφτομαι θα υγραινεται κ δεν θα στεγνώνει. Ιδέες?
β) Πρέπει να υπάρχει κάποιο αφρώδες υλικό για επένδυση κλαπέ που το κολλάς είτε με κόλλα, είτε με κολλητική ταινία που αφαιρείς. Το πρόβλημα είναι πολύ κοινό σε αυτοκίνητα κάποιας ηλικίας (20+ έτη), όπου κ για αυτό δεν στεγανώνουν τα κλαπέ, με αποτέλεσμα στην θέση "κλειστό" του κλαπέ, να περνάει άερας στην καμπίνα.



Ξέρετε σε τι κατάστημα θα βρω τέτοια υλικά. Αυτοκινήτων, συσκευσίας? Αναλογες εμπειρίες? Προτάσεις?

Ευχαριστώ


θα πας σε ενα χρωματοπωλειο,ή σε πρακτικερ και θα ζητησεις αεροστοπ σφουγγαρακι για πορτες.Ειναι αυτα που βαζουμε σε μεταλικες και ξυλινες πορτες για να μην μπαζει αερα.
Υπαρχει σε διαφορα παχη απο 1 ποντο μεχρι 2,5-3 ποντους αν θυμαμαι καλα.Κοβεις οσο θελεις,βγαζεις την αυτοκολλητη ταινια και κολας αφου εχεις καθαρισει καλα.

με 1,5-2 ευρω εισαι ετοιμος.
http://www.praktiker.gr/Search-Products ... &keywords=%u03B1%u03B5%u03C1%u03BF%u03C3%u03C4%u03BF%u03C0

υπαρχουν και πολυ καλυτερες ποιοτικα(wurth)αλλα μπορει να κοστιζει και 30 ευρω μια κουλουρα 10 μετρων.
Πιστευω ομως οτι θα κανεις την δουλεια σου και με αυτο.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#204202 δεν νομιζω οτι θα βγαλουν ενα καλοκαιρι.Δεν ειναι εκτεθειμενα στον ηλιο.Μεσα στο ταμπλω θα βρισκονται οπου στην χειροτερη περναει ο ζεστος αερας του καλοροφερ.
Άβαταρ μέλους
By harisman
#204235 Καλησπέρα σας,

καταρχήν να ευχαριστήσω για τις απαντήσεις σας, μου έδωσαν ωραίες ιδέες! Να πω την αλήθεια η ιδέα του αεροστοπ μου φάνηκε καλη, με την έννοια του quick - cheap fix!! :iconcool:

Για τα κλαπέ χρησιμοποίησα ένα υλικό συσκευασίας (μου είχε έρθει σαν προστασία σε θήκη τάμπλετ). Είναι σαν πεπιεσμένο αφρολέξ, σε 2 κολλημένα μεταξύ τους στρώματα, λεπτό αλλά και μαλακό κ συμπίεσιμο.
Το υλικό: :rtfm:
Εικόνα
Εικόνα

Κόπηκε σε κομμάτια και κολλήθηκε στα κλαπέ. Λεπτοδουλειά αλλά το αποτέλεσμα καλό.
Το αποτέλεσμα: :rtfm:
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Στην καμπίνα και στην ένωση μεταξύ αεραγωγού και τρύπας αμαξώτος, χρησιμοποήθηκε μαλακό σφουγγάρι (από αυτά που χρησιμοποιούν οι επιπλάδες), αφού κόπηκε στα αντίστοιχα κομμάτια και κολλήθηκε. Η εφαρμογή απαιτούσε να είναι "μπόσικη" και την απαιτούμενη ελαστικότητα μόνο το σφουγγάρι / αφρολέξ θα μπορούσε να την δώσει.
Το αποτέλεσμα οπτικά αλλά κ λειτουργικά (τουλάχιστον ως προς την στεγανότητα του άερα) είναι πολύ καλό. Θα δω και για νερό - κ εννοώ την ένωση αμαξώματος με αεραγωγό - με βροχές. Φωτός από την τελική εφαρμογή δεν βγήκαν. :thumbsdown:

Κόστος επισκευής: Υλικά: 0 Εργασία: Μερικές ώρες από τον χρόνο μου :thumbsup: :thumbsup:

ΥΓ: Το πρόβλημα είναι κοινό σε αυτοκίνητα 20+ ετών, στα κλαπέ του κυκλώματος (ανοιχτό/κλειστό, εσωτερικός/εξωτερικός αέρας) κ αναλόγως την περίπτωση / εποχή μπορεί να είναι κ ενοχλητικό......Εαν πιάνουν στοιχειωδώς προς "κάπως" τα χέρια σας, παλέψτε το!!! :yahoo: :thumbsup: :yahoo: