Συζήτηση και τεχνικές λύσεις για τα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
Άβαταρ μέλους
By IKE
#88471 .

[ξεκινάω αυτό το πιθανώς ενδιαφέρον τόπικ από εδώ: viewtopic.php?p=88297#p88297 ]


Αν αγοράσεις οτιδήποτε παλιό, το φέρεις σε κατάσταση καινούριου, αλλάζοντας/επισκευάζοντας ΟΛΑ τα σημεία που χρειάζεται, ασχέτως αν κοστίζουν όσο το μισό αμάξι, στο τέλος το ετήσιο κόστος πόσο να είναι? Τίποτα παράλογο, ανάλογα και το αυτοκίνητο.

Πχ έστω μία Mercedes όσο της φωτογραφίας. Πες κοστίζει 20.000 και δίνεις άλλα 10.000 να φτιάξεις τα ΠΑΝΤΑ, πόσο κόστος να έχει το χρόνο? 1000 ευρώ? Δε νομίζω παραπάνω. (τα ποσά είναι εντελώς χύμα, διόρθωσέ με μόνο αν έχω πέσει ΕΝΤΕΛΩΣ έξω).

Σου κοστίζει δηλαδή όσο μία καινούρια C200. Το σημαντικό όμως είναι να αλλαχθούν όντως τα πάντα, στα λεφτά που υπολόγισα (έβαλα 10χιλ ενδεικτικά) δεν θα αλλάξει κανείς ούτε μετακαυστήρα, ούτε μοριακό μετατροπέα, όλα θα είναι χαζομαρίτσες και εργατοώρες, σωληνάκια κλπ. Δεν είναι παράλογο, η δουλειά αυτή έχει κόστος.

Το λάθος πιστεύω είναι να θεωρήσει κανείς πως θα πάρει κάποιο αυτοκίνητο 40ετίας, με 4-5χιλ, θα δώσει άλλα 2-3 και 10 ώρες από τον χρόνο του και θα έχει κάτι ανάλογο ενός καινούριο yaris με 10ετή εγγύηση.

Το συγκεκριμένο σωληνάκι πόσο κοστίζει να φτιαχτεί, ΕΝΤΕΛΩΣ? 1000 ευρώ? Τα δίνεις και το φτιάχνεις, πάλι κερδισμένος είσαι.
Άβαταρ μέλους
By scuderia monofaro
#88572 Το ετήσιο κόστος εξαρτάται από εκατοντάδες παράγοντες.Χρήση,μοντέλο και χρονολογία του αυτοκινήτου,ποιότητα ανακατασκευής,τιμές και διαθεσιμότητα ανταλλακτικών,αν επιθυμεί ο κάτοχος να το κυκλοφορεί με κάθε καιρό κλπ κλπ.
Σε μια αναπαλαίωση δεν είναι δυνατόν,και πολλές φορές επιθυμητό,ν'αλλαχθούν τα πάντα.Αν εν τω μεταξύ προστεθεί και το κόστος των καυσίμων,μιας και τα ιστορικά δεν φημίζονται για την οικονομία τους σε καύσιμο,ο λογαριασμός θα είναι μάλλον μεγάλος λαμβάνοντας φυσικά υπ'όψη ότι το αυτοκίνητο δεν θα αφεθεί στη μοίρα του αλλά θα διατηρείται στην κατάσταση που είχε όταν αναπαλαιώθηκε.Οσο για την SL που συζητάμε,υποθετικά, τα Τ.Κ. είναι υψηλότατα.
Άβαταρ μέλους
By fiat127
#88603 Αν υποθεσουμε οτι το αυτοκινητο ειναι σε καινουργη κατασταση,τοτε το ετησιο κοστος του θα ειναι αναλογο..με το ετησιο κοστος του την εποχη που αγοραστηκε.Με οτι αυτο συνεπαγεται.
Και εξηγουμαι:Αλλα ειναι τα προτυπα αξιοπιστιας σημερα,και αλλα πριν 40 χρονια.Εγω πχ,αλλαζω φουσκες κρεμαγιερας στο 127 καθε λιγο και λιγακι.Ετσι ηταν απο καινουριο,δεν ειναι καποια ζημια που οφειλεται σε παλαιοτητα.Κατι τετοιο μπορει να ηταν αποδεκτο για τα δεδομενα του 1975,αλλα οχι και του 2015.
Απο την αλλη βεβαια,τα ανταλλακτικα μπορει να ειναι σημαντικα φτηνοτερα απ οτι σε ενα καινουριο(αν καταφερεις και τα βρεις,εννοειται)και πιθανον και η γενικοτερη συντηρηση(πχ σε ενα καινουριο golf μπορει τα λαδια να εχουν 20 ευρω το κιλο,ενω στο 127 να κανει 15 ευρω το 4κιλο).Αν δε,λαβουμε υποψη οτι μπορουν καποιες δουλεις να γινουν απο τον ιδιοκτητη η καποιο συνοικιακο συνεργειο,και οχι αναγκαστικα απο την αντιπροσωπεια για να μην χασεις την εγγυηση,το κοστος μπορει να πεφτει κι αλλο.
Βεβαια ολα τα παραπανω,μπορει να πατσιζονται με την καταναλωση σε βενζινη. :(

Στην τελικη,κατι κερδιζοντας,κατι χανοντας,μπορει να τα καταφερεις ωστε το κοστος χρησης να ειναι ιδιο με αυτο ενος καινουριου(δυσκολα να ειναι χαμηλοτερα),απο κει και περα ομως,θα πρεπει να συμβιβαστεις με την αξιοπιστια του 1975(καθε λιγο στο συνεργειο για πλατινες κλπ),την οδικη συμπεριφορα του 1975( πισωκινητο με ακαμπτο αξονα πισω να σπιναρει για πλακα,ακομα και στο παρκαρισμα),τις ανεσεις του 1975(μηχανικο τιμονι,πολυ περισσοτερος θορυβος,τσοκ καθε πρωι) κλπ κλπ.

Καταλαβαινεις λοιπον,οτι για τον περισσοτερο κοσμο ειναι ασυγκριτα καλυτερο να διατηρουν με τα ιδια χρηματα,ενα αμαξι με πολυ περισσοτερες ανεσεις.. :)
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#88609 Βάζω εδώ την απάντησή μου...


D-Jet έγραψε:Έχει μεγάλη σημασία για τι αυτοκίνητο μιλάμε... ουσιαστικά έχεις αρκετά διαφορετικά προβλήματα να λύσεις, όπως:
α) Διαθεσιμότητα ανταλλακτικών
β) Διαθεσιμότητα μαστόρων
γ) Κόστος ανταλλακτικών
δ) Κόστος εργασίας
ε) Ποιότητα ανταλλακτικων
στ) Ποιότητα εργασίας

Συνήθως ένα τουλάχιστον από τα παραπάνω είναι απαγορευτικό. Πχ, στο δικό μου (μια SLC280) βρίσκεις μαστόρους με λίγο ζόρι, ανταλλακτικά σχετικά ευκολα και εξαιρετικά ποιοτικά αλλά σε εξωφρενικό κόστος και τελικά παίρνεις ποιότητα εργασίας όπως σε όλα τα κλασσικά στην Ελλάδα (ανάλογα με τα κέφια του μάστορα) σε αρκετά τσιμπημένο κόστος (λόγω μάρκας).
Σε ενα σκαθάρι που μπορώ να σου πω, βρίσκεις εύκολα καλούς μαστόρους και σχετικά φτηνούς αλλά τα διαθέσιμα ανταλλακτικά είναι ελεεινά σε ποιότητα και καταλήγεις να ψάχνεις να βρεις μτχ αυθεντικά.

Για να το βάλω σε ένα πλαίσιο οικονομικό, μιλώντας πάντα για την slc που μπορώ να κρίνω θα σου έλεγα το εξής:
1) Ένα αυτοκίνητο του 5χίλιαρου χρειάζεται τουλάχιστον άλλα 3-4 φορές τόσα για να γίνει σχετικά αξιοπρεπές αλλά ποτέ δε θα γίνει τέλειο και πάντοτε θα σου βγάζει χαζοβλάβες (το πας με τη λογική του "rolling restoration").

2) Ένα αυτοκίνητο του 20ρικου δεν το πειράζεις με ανακατασκευές, θέλει άλλα 10 για να γίνει εξαιρετικό (σε μαζέματα)
αλλά θα είναι και πάλι επιρεπές στο να σου κολλήσει κάτι που δεν έχεις αντικαταστήσει-φτιάξει γιατί δε χρειαζόταν και κάποια στιγμή έφτασε στα όρια της κόπωσής του (σημείωσε ότι η κόπωση σε αντίθεση με τη φθορά δε φαίνεται) και

3) Ένα αυτοκίνητο των 10-15 χιλιάδων που θα του χώσεις ένα 50ρι+ (καλά διαβάζεις πενήντα plus) οπότε έχεις καλές πιθανότητες να πάρεις κάτι σαν αυτό που περιγράφεις από πλευράς αξιοπιστίας, με τη διαφορά ότι δε θα είναι τόσο σύγχρονο όσο μια καινούργια cls στο δρόμο ούτε τόσο οικονομικό στις βενζίνες που θα καίει ενώ θα θέλει και συνεχή προσοχή στη συντήρησή του (δεν έχει σχέση με σύγχρονο αυτοκίνητο που το πας μόνο για λάδια μέχρι να χαλάσει). Θα σου βγάλει σίγουρα, όμως, τα ίδια ή και περισσότερα χιλιόμετρα...


Το συγκεκριμένο σωληνάκι πόσο κοστίζει να φτιαχτεί, ΕΝΤΕΛΩΣ? 1000 ευρώ? Τα δίνεις και το φτιάχνεις, πάλι κερδισμένος είσαι
Δεν έχει κόστος το σωληνάκι, το κόστος είναι στο να κατέβει η πίσω γέφυρα και ενός κακού μύρια έπονται, δεν θα το κάνεις μόνο για ένα σωληνάκι αυτό (σκέψου ότι πρέπει να ανοίξεις όλα τους συνδέσμους του διαφορικού, ημιαξόνια, ντίζες, φρένα, εξατμίσεις και άλλα πολλά). Το πιο πιθανό είναι, αν χρειαστεί να τα ανοίξεις όλα αυτά, να πρέπει να επισκευάσεις και κάμποσα από αυτά που δεν ήταν η ώρα τους....Επίσης το σωληνάκι αυτό (το μεταλλικό) πρέπει να το κατασκευάσεις και να ανοίξεις όλα τα κανάλια μέχρι μπροστά, να το περάσεις και να το στερεώσεις-μονώσεις σωστά. Για αυτό σου λεώ ότι ήρθε μάλλον η ώρα της για τη γενική της (που θέλω δε θέλω θα την κατέβαζα τη γέφυρα).
Όλα αυτά για το μεταλλικό τμήμα... για τα λαστιχένια έχω παραδώσει τα όπλα γιατι ναι μεν αλλάζουν σε 10 λεπτά (αν έχεις ανυψωτικό), αλλά δεν έχω βρει ακόμα έναν τύπο σωλήνα που να αντέχει στις σύγχρονες βενζίνες με αυτή την πίεση στην αντλία (ναι έχουν και άλλοι πολλοί πρόβλημα).

¨Κερδισμένος¨ πάντως δεν είσαι, γιατί αυτό το αυτοκίνητο δεν μπορεί να βγει στο δρόμο σα ΙΧ, ούτως ή άλλως...



και

D-Jet έγραψε:
D-Jet έγραψε:2) Ένα αυτοκίνητο του 20ρικου δεν το πειράζεις με ανακατασκευές, θέλει άλλα 10 για να γίνει εξαιρετικό (σε μαζέματα)
αλλά θα είναι και πάλι επιρεπές στο να σου κολλήσει κάτι που δεν έχεις αντικαταστήσει-φτιάξει γιατί δε χρειαζόταν και κάποια στιγμή έφτασε στα όρια της κόπωσής του (σημείωσε ότι η κόπωση σε αντίθεση με τη φθορά δε φαίνεται) και

Παράδειγμα για να γίνω πιο σαφής που μου έχει τύχει...
Ενα γρύλο για παράθυρο τον αντικαθιστάς αν δουλεύει κανονικά ή όχι; Εμένα (εμάς μάλλον) μας άφησε στα κρύα του λουτρού ενώ πριν δούλευε κανονικά. :s_music
Μια κλειδαριά; Εμένα με άφησε κλειδωμένο απέξω (μια κατα τα άλλα λειτουργικότατη κλειδαριά ) και με το πορτοφόλι μέσα γιατί έσπασε ένα ΅αφτάκι΅ στην πετούγια και δεν μπορούσε να κουνήσει το κλείστρο για να ανοίξει η πόρτα. :s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By Alexkid
#88623 Το κλασσικό αυτοκίνητο είναι ακριβό χόμπι.
Προσωπικά δεν λυπάμαι τα λεφτά που δίνω. Είναι και αυτό μέρος της "αρρώστιας" (σαν τον τζογαδόρο που γουστάρει πιο πολύ όταν χάνει).

Επίσης δεν πρέπει να απαιτείς να είναι τέλειο. Πρέπει να μάθεις να αγαπάς τα μικρά κουσούρια του ιστορικού σου και θα δεις πως μέχρι και θα σου λείπουν όταν οδηγάς κάτι πιο σύγχρονο.
Άβαταρ μέλους
By scuderia monofaro
#88627 Η κόπωση των υλικών,που αναφέρει κι ο Διγέτιος.Το α και το ω για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για καθημερινό.Και ως συνήθως το μοιραίο συμβαίνει πάντα σε λάθος τόπο και λάθος χρόνο.
Άβαταρ μέλους
By scuderia monofaro
#88629
Alexkid έγραψε:Το κλασσικό αυτοκίνητο είναι ακριβό χόμπι.
Προσωπικά δεν λυπάμαι τα λεφτά που δίνω. Είναι και αυτό μέρος της "αρρώστιας" (σαν τον τζογαδόρο που γουστάρει πιο πολύ όταν χάνει).

Επίσης δεν πρέπει να απαιτείς να είναι τέλειο. Πρέπει να μάθεις να αγαπάς τα μικρά κουσούρια του ιστορικού σου και θα δεις πως μέχρι και θα σου λείπουν όταν οδηγάς κάτι πιο σύγχρονο.


Το χόμπυ σου (μας) το φτάνεις,ή πρέπει να το φτάνεις, σε όποιο οικονομικό επίπεδο μπορείς.Συμφωνώ απόλυτα με τη δεύτερη παράγραφο αλλά δεν μπορώ να μην παραδεχθώ ότι προτιμώ το A/C από την σάουνα.
Άβαταρ μέλους
By Solihull
#88694 Δεν υπάρχει κανόνας.
Το βέβαιο είναι ότι κανένας δεν ξεκίνησε να μπλέξει με αυτές τις ιστορίες γιατί έκανε τις προσθαφαιρέσεις και βρήκε ότι του έρχεται πιο οικονομικά να κυκλοφορεί με ιστορικό παρά με σύγχρονο. Είναι 2 τελείως διαφορετικές περιπτώσεις, η μία απλή και εύκολη (σύγχρονο), η άλλη δύσκολη που απαιτεί να αφιερωθείς (ιστορικό). Ασχέτως χρημάτων. Υπάρχουν κάποιοι συνδυασμοί ιδιοκτήτη - οδηγού - μηχανικού και αυτοκινήτου - χρήσης που όντως μπορεί να κοστίζουν λίγο. Δεν σημαίνει όμως αυτό ότι θα είναι μία λύση για όλους.
Επίσης η επιλογή του ιστορικού δεν σημαίνει απαραίτητα θυσίες στην άνεση. Όμως οι ανέσεις της παλιάς εποχής κοστίζουν περισσότερο από τις σύγχρονες!
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#89452 Να ρωτήσω κι εγώ κάτι. Έστω ότι το θέλουμε απλά να κάθεται με ιστορικές επάνω και να βγει σε κανά event το πολύ, το κόστος μειώνεται δραματικά ή πάλι κινείται στα ίδια επίπεδα;
Πχ είδα ότι πλέον η 190Ε μπορεί να πάρει ιστορικές, πληθώρα ανταλλακτικών υπάρχει, σε τιμή χώμα τη δίνουν, ακόμα και σε τριψήφιο νούμερο οπότε πόσο περίπου θα μπορούσαμε να την κοστολογήσουμε με την προϋπόθεση ότι μηχανικά είναι ΟΚ και θέλει λίγα μαζέματα.
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#89494
panos2171 έγραψε:Να ρωτήσω κι εγώ κάτι. Έστω ότι το θέλουμε απλά να κάθεται με ιστορικές επάνω και να βγει σε κανά event το πολύ, το κόστος μειώνεται δραματικά ή πάλι κινείται στα ίδια επίπεδα;
Πχ είδα ότι πλέον η 190Ε μπορεί να πάρει ιστορικές, πληθώρα ανταλλακτικών υπάρχει, σε τιμή χώμα τη δίνουν, ακόμα και σε τριψήφιο νούμερο οπότε πόσο περίπου θα μπορούσαμε να την κοστολογήσουμε με την προϋπόθεση ότι μηχανικά είναι ΟΚ και θέλει λίγα μαζέματα.

Ας απαντήσω εγώ μιας και περνά συνέχεια από το μυαλό μου μια 190 ή μια 200άρα σειράς 124...
Καταρχήν, αν σκέφτεσαι για κάποιο ιστορικό αυτού του τύπου (youngtimer) προκειμένου να κάνεις την πλάκα σου και να σου μείνει κάτι για το μέλλον που πιθανώς θα γίνει πιο σπάνιο το πας καλά. Φυσικά, είναι τεράστιο λάθος να κοιτάξεις ένα σακατεμμένο αυτοκίνητο, το οποίο απλά στοιχίζει πιο φτηνά διότι το πιθανότερο είναι να σου αρνηθούν πινακίδες και πιστοποιητικά (εαν είναι καγκουρεμένο) ή να σου κοστίσει 3 φορές παραπάνω από ότι να έπαιρνες κάποιο ακριβότερο, με αμφίβολα αποτελέσματα κιόλας. Γενικά η λογική σου πρέπει να είναι να πάρεις το πραγματικά καλύτερο που μπορείς (ισχύει για όλα τα ιστορικά αλλά ειδικά για αυτή την κατηγορία) με τα λιγότερα χιλιόμετρα και το απολύτως πιο αυθεντικό ώστε να μπορεί να είναι παρουσιάσιμο ΧΩΡΙΣ να χρειαστεί να υποστεί ανακατασκευές (ρεζερβάτο που λένε και οι Ιταλοί και κάτι ξέρουν).

Επειδή ισχύει η 30ετία (διορθώστε με οι ¨μέσα στα πράγματα¨ _ έχω καιρό να ασχοληθώ), αν θέλεις ιστορικά νούμερα αυτή τη στιγμή αναγκαστικά θα κοιτάξεις μια πρώτης σειράς 2λιτρη με καρμπυρατέρ pre-Kat (δε μιλάμε για 16βάλβιδες που πάει αλλού το πράμα).
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα, λοιπόν, αν τα ¨μαζέματα¨ που λες αφορούν μέταλλα ή εσωτερικό τότε εύκολα θα ξεπεράσεις την αξία της σε επισκευές και δεν ξέρω κατα πόσο θα ήθελες ένα 190 επισκευασμένο που σου έχει κοστίσει 3 και 4 χιλιάρικα...Αν επιλέξεις ένα καλό αυτοκίνητο από την αρχή, με λίγα χιλιόμετρα και καλό εσωτερικό που να μη χρειάζεται κανένα σοβαρό μάζεμα τότε να περιμένεις να το πληρώσεις τουλάχιστον 2.5 με 3 χιλιάρικα αλλά σίγουρα θα αξίζει περισσότερο από το παραπάνω.
Βάλε τώρα και το κόστος συντήρησης: Εμένα η πικρή μου εμπειρία λέει ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να τα κουνάς αλλιώς κολλάνε τα πάντα και τα πληρώνεις, αν όχι σε ακριβές επισκευές, σε γερανούς και σπασμένα νεύρα. Το ¨απλά να κάθεται¨, αν δε συνοδεύεται από σωστές συνθήκες φύλαξης (κλειστό γκαράζ με περιορισμένη υγρασία) και συνεχή έλεγχο, απλά και μόνο δεν παίζει. Θα πρέπει να είσαι σε θέση να το κυκλοφορείς όπου μπορείς, σε event αλλά και μόνος σου προκειμένου να σου βγάζει ό,τι είναι να σου βγάλει και να να μπορείς να το αντιμετωπίσεις άμεσα και χωρίς πόνο. Η τακτική του να τρέχεις στο συνεργείο 2 μέρες πριν ένα event ωστε να μην έχεις πρόβλημα θα σου κοστίσει (όπως έχει κοστίσει σε εμένα πολλές φορές) και σε χρήμα αλλά και σε βάσανο χωρίς λόγο. Πρόσθεσε τώρα και την εγγενή δυσκολία του να έχεις ιστορικά νούμερα....
Κοντολογίς, υπολόγιζε κόστος συντήρησης ενός κανονικού αυτοκινήτου με μικρότερη χρήση, το οποίο έχει μικρότερο κόστος επισκευών και ανταλλακτικών (αρκεί να έχεις χρόνο να τρέξεις να τα βρεις) αλλά συγκριτικά περισσότερες χαζοβλάβες.

Συμπερασματικά:
1) Μην πιστεύεις ότι η υπόθεση τελειώνει με τις ιστορικές πινακίδες. Σίγουρα θα γλιτώσεις 300 ευρώ το χρόνο από τα τέλη αλλά αυτό είναι και το μικρότερο έξοδό σου!!! (σκέψου μόνο ότι ένα γκαράζ για να το φυλάς κοστίζει τουλάχιστον τα διπλά ετησίως). Ειδικά στα youngtimer που έχουν χαμηλότερη αξία δε νομίζω ότι αξίζει, προκειμένου να μπορείς να το χρησιμοποιήσεις όπου και όποτε μπορείς, χωρίς να έχεις κανένα βραχνά πάνω από το κεφάλι σου. Μπορείς εύκολα να κάνεις την απαιτούμενη βόλτα πηγαίνοντας στη δουλειά σου, χωρίς φόβο και πάθος (και καθυστερημένους παντογνώστες που είτε είναι εξαγριωμένοι είτε απλά θέλουν να σου κάνουν τον έξυπνο). Γνώμη μου: Πάρε κάτι με τη λογική ό,τι θα μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και ας είναι πιο καινούργιο και άσε τις ιστορικές πινακίδες για μετά από καμιά δεκαετία.

2) Πάρε το καλύτερο αμάξι που μπορείς, τόσο για την αξία του μελλοντικά όσο και για την ησυχία σου άμεσα και

3) Εύκολο να το λέω/δύσκολο να το κάνω, κυκλοφόρησέ το αλλιώς θα το πληρώσεις (ειδικά τα καινούργια που έχουν πληθώρα πλαστικών μερών και καλωδίων, το σκαθάρι δεν παθαίνει και τίποτα). Με άλλα λόγια θα σου στοιχίσει αρκετά αντί για αρκετά παραπάνω! :lol:

Αυτά.
Άβαταρ μέλους
By scuderia monofaro
#89626 Προσυπογράφοντας τη δημοσίευση του Διγέτιου,ένα ακόμη που πρέπει να συνυπολογιστεί.Τα αυτοκίνητα μετά το 1980 είναι "σύγχρονα" απλά έτυχε να κλείσουν 30ετία.Σκέψου διπλά αν θα υποστείς όλη την ταλαιπωρία και τα κόστη για κάτι που δεν θα είναι κυριολεκτικά παλιό.Πριν πέσετε να με φάτε έχω τέτοιο. :roll:
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#89780 D-jet ήσουν αναλυτικότατος, thanks. Εγώ θα το θελα πιο πολύ να κάθεται και όχι να το κάνω βόλτες γι αυτό και η σκέψη για ιστορικές. Επίσης δεν είναι απαραίτητο να θεωρείται τώρα ιστορικό. Θα μπορούσα πχ να βρω μια 190Ε που θέλει 2-3 χρόνια ακόμα και σιγά σιγά να τη μαζεύω. Ούτως η άλλως οι ''παλιές'' αντίκες πλέον κοστίζουν, SL πχ.
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#89805
panos2171 έγραψε:D-jet ήσουν αναλυτικότατος, thanks. Εγώ θα το θελα πιο πολύ να κάθεται και όχι να το κάνω βόλτες γι αυτό και η σκέψη για ιστορικές. Επίσης δεν είναι απαραίτητο να θεωρείται τώρα ιστορικό. Θα μπορούσα πχ να βρω μια 190Ε που θέλει 2-3 χρόνια ακόμα και σιγά σιγά να τη μαζεύω. Ούτως η άλλως οι ''παλιές'' αντίκες πλέον κοστίζουν, SL πχ.

Οι βόλτες είναι απαραίτητες. Αν το γουστάρεις, όμως, πιστεύω ότι εκεί είναι που θα πάρεις τα λεφτά σου πίσω σχεδόν άμεσα!
Προσωπικά λοιπόν, αν με ρωτάς, συμφωνώ απόλυτα για μια σχετικά φτηνή (και αξιόλογη, η 190, ΙΜΗΟ) αρχή που θα σε βοηθήσει να μάθεις πολλά και θεωρώ λάθος να ξεκινήσεις με κάτι που είναι σπάνιο/δύσκολο κάνοντας μακρόπνοα σχέδια με το καλημέρα.
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#89826 Mε τις πινακίδες τι γίνεται; Αν έχουν καταστραφεί ακολουθείται η διαδικασία για καινούργιες; Σε τέτοια περίπτωση βγαίνουν ιστορικές; Επίσης με τα εισαγωγής τι γίνεται πάλι σε περίπτωση που θέλουμε να το χουμε σαν ιστορικό, εκτελωνίζεται κανονικά;
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#89836
panos2171 έγραψε:Mε τις πινακίδες τι γίνεται; Αν έχουν καταστραφεί ακολουθείται η διαδικασία για καινούργιες; Σε τέτοια περίπτωση βγαίνουν ιστορικές; Επίσης με τα εισαγωγής τι γίνεται πάλι σε περίπτωση που θέλουμε να το χουμε σαν ιστορικό, εκτελωνίζεται κανονικά;

Αυτό είναι ένα θέμα από μόνο του.
Εν συντομία, αν έχει πινακίδες κανονικές, όταν και εφόσον μπορεί να βγάλει ιστορικές, καταθέτεις του υπουργείου στην εφορία, στο ελέγχουν και αποφασίζουν. Αν θέλεις να το μεταβιβάσεις ή να πάρεις κάποιο που έχει ήδη τις πινακίδες κατατεθειμένες τότε πρέπει να τις πάρεις πίσω, να κάνεις τη μεταβίβαση (+τέλη κλπ κλπ) και μετά ξανα την ίδια διαδικασία πιο πάνω.
Αν είναι στο εξωτερικό και άνω των 30ετών και σε καλή κατάσταση μπορείς να το εκτελωνίσεις ως αντικείμενο με λίγα χρήματα, αρκεί να έχεις τιμολόγιο αγοράς ή συμφωνο πώλησης σφραγισμένο από κάποιο προξενείο, οπότε τότε μπορείς να πάρεις μόνο ιστορικά νούμερα (αξίζει για τα πολλά κυβικά). Απλά να ξέρεις ότι θα μιλάς πλέον για αυτοκίνητο-έπιπλο που ποτέ δε θα μπορέσεις να κυκλοφορήσεις κανονικά στην Ελλάδα.
Αν δεν έχει καθόλου άδεια (λόγω ΟΔΔΥ/καταστροφή κλπ κλπ) θέλει προσοχή και καλύτερα να ρωτήσεις απευθείας στις λέσχες μη βρεθείς μπλεγμένος. Όπως μπλεγμένος μπορείς να βρεθείς και αν δεν ισχύει ΞΕΚΑΘΑΡΑ κάτι από τα παραπάνω (πχ με ξένα νούμερα που βρίσκεται παράνομα στη χώρα), οπότε και καλύτερα άσ'το... :s_whiteflag