Ποιος ήταν όμως ο Βιντσέντζο Λάντσια;
Γεννηθείς στις 24 Αυγούστου του 1881, στο Fobello, ο Βιντσέντζο ήταν γιος του Τζουζέπε Λάντσια, ενός κονσερβοποιού ο οποίος δραστηριοποιούταν επιχειρηματικά στην ευρύτερη περιοχή του Τορίνο. Ο μικρότερος εκ των τριών τέκνων της οικογενείας, ο Βιντσέντζο είχε δύο αδέλφια την Μαρία και τον Τζοβάνι. Φοίτησε σε τεχνικό σχολείο του Τορίνο και πέρασε τα μαθητικά του χρόνια στην περιοχή του Πιεμόντε. Αν και φαινόταν πως επαγγελματικά θα ασχοληθεί με τα λογιστικά (υπήρξε εξαιρετικός μαθητής με κλίση στα μαθηματικά), πολύ σύντομα το ενδιαφέρον του στράφηκε στις μηχανές και στον ολοκαίνουριο κόσμο των αυτοκινήτων. Συχνά, πολύ συχνά "έχανε" τον χρόνο του στις εγκαταστάσεις του Ceirano, μιας εταιρίας που εισήγαγε ποδήλατα από την Αγγλία και τα προωθούσε στην ιταλική αγορά.
Το πάθος του ήταν τέτοιο όπου έπεισε τον πατέρα του να εισχωρήσει στην εταιρία, ως δόκιμος λογιστής. Όλα αυτά μέχρι τις 23 Οκτωβρίου του 1898. Τότε συστάθηκε η Ceirano & Cie, Societa per la Construzioni di Campioni per la Fabbricazioni di Vetture Automobili και ο Βιντζέντζο έγινε ο επίσημος λογιστής της εταιρίας. Ωστόσο στην πραγματικότητα ο νεαρός, είχε συμμετοχή σε όλες τις τεχνικές δραστηριότητες της εταιρίας, από τον σχεδιασμό και την κατασκευή μηχανημάτων, στην συντήρηση και την παραγωγή των ανταλλακτικών. Η φήμη των τεχνικών ικανοτήτων του Λάντσια, σε συνδυασμό με την υπομονή, την επιμονή και την μεθοδικότητά του εκτιμήθηκαν δεόντως σε μια εποχή όπου η αξιοπιστία παντός είδους μηχανών, δεν ήταν το δυνατό τους σημείο. Ήδη στην ηλικία των 17, ήταν αυτός που ο Ceirano, εμπιστευόταν για να στείλει στην υποστήριξη των πελατών όταν υπήρχαν τεχνικά ζητήματα.
Κάπως έτσι ο Λάντσια, γνωρίστηκε με τον κόμη Count Biscaretti di Ruffia, τον Φεβρουάριο του 1899, με τον οποίο ανέπτυξε στενή φιλική σχέση, όπως και με τον σχεδιαστή του Ceirano, τον Aristide Faccioli. Απ' τον τελευταίο μάλιστα έμαθε τα βασικά για την μηχανική και των σχεδιασμό εργαλείων.
Η επιτυχία του Ceirano στον τομέα των ποδηλάτων ήταν τέτοια που αποφάσισε να κατασκευάσει το δικό του ποδήλατο, το οποίο ονόμασε Welleyes ώστε να θυμίζει τα αγγλικά ποδήλατα που εισήγαγε στην ιταλική αγορά με μεγάλη επιτυχία. Ο Φατσιόλι ωστόσο ήταν κάτι παραπάνω από σχεδιαστής ποδηλάτων. Έτσι αυτός ο ταλαντούχος μηχανικός, εργάστηκε μαζί με τον Λάντσια, πάνω σε ένα μικρό μηχανοκίνητο όχημα, το οποίο παρουσιάστηκε το 1899. Το όνομα αυτού ήταν Welleyes 3 1/2 hp, ένα μικρό τετράτροχο όχημα. Σχέδόν άμεσα το Welleyes, ενέπνευσε έναν συνεταιρισμό Τορινέζων επιχειρηματιών να ιδρύσουν ένα εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων. Ο συνεταιρισμός αυτός αποτελούνταν από τους κόμηδες Biscaretti di Ruffia και di Bricherasio, απ' τον Τορινέζο τραπεζίτη Deslex και φυσικά απ' τον Giovanni Agnelli.
Μετά την επιτυχημένη συμμετοχή του Welleyes στον αγώνα Τορίνο - Πινερόλο - Αβιλιάνο - Τορίνο, ο συνεταιρισμός προσφέρθηκε να εξαγοράσει την εταιρία του Ceirano και την 1η του Ιούλιου 1899 ιδρύθηκε η Fabrica Italiana Automobili Torino με ένα κεφάλαιο 800.000 λιρών και το αυτοκίνητο των Faccioli και Lancia έμελλε να γίνει το πρώτο Φίατ της ιστορίας. Ο Ceirano αποφάσισε να μην ακολουθήσει στα χνάρια της νεοσυσταθείσας εταιρίας και έτσι βρέθηκε το 1905 να κατασκευάζει, ως ανεξάρτητος κατασκευαστής αυτοκίνητα με βρετανικά κεφάλαια υπό την επωνυμία SCAT. Η SCAT μάλιστα επρόκειτο να γίνει το αντίπαλο δέος του Λαντσια στους αγώνες αυτοκινήτων την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα.
Στο μεταξύ ο Λάντσια, έγινε γενικός επιθεωρητής της Φίατ και φυσικά οδηγός δοκιμών, πράγμα που πολύ το διασκέδαζε. Στην ηλικία των μόλις 19 ετών, είχε ήδη πολύ σοβαρό λόγο στην εξέλιξη και την απόδοση των πρώτων αυτοκινήτων, του μετέπειτα κολοσσού της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ενθουσιασμός του πίσω από το τιμόνι, η αξιοζήλευτη ταχύτητα του και η ωριμότητα σε συνδυασμό με τις τεχνικές του γνώσεις, οδήγησαν την Φίατ να του προσφέρει την θέση του εργοστασιακού οδηγού αγώνων, δίπλα στον "πολύ" Felice Nazzaro.
Η πρώτη επιτυχία του Λάντσια στους αγώνες ήρθε στα 1900 και τότε ξεκίνησε μια επταετής ξέφρενη περίοδος για έναν από του γρηγορότερους οδηγούς παγκοσμίως....