Συζήτηση και τεχνικές λύσεις για τα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#254605 Ποσο μα ποσο πιο ωραιο ηχο -σε σχεση με την boxster/cayman 718- παραγει ο 4κυλινδρος Boxer στην original 718... :thumbsup:

Eιναι μετα να μην τους παιρνεις με τις ντοματες, που μου βαλανε το "718" μπροστα απο το boxster/cayman, για να δικαιολογησουν την 4κυλινδρη υλοποιηση, τα λαμογια... :lol:

Ειναι προφανες νομιζω ακομη και στους μη ψαγμενους, οτι η συγκεκριμενη επιλογη-συμβιβασμος εγινε με το ελαχιστο-μηδαμινο κοστος και σχεδον με οτι -φτηνα- διαθεσιμο υπηρχε στο ραφι για να ριξουμε τους ρυπους στις 982... :thumbsdown:

Εντωμεταξυ οταν φαινεται και απο αλλους κατασκευαστες μια γενικοτερη προσεγγιση κοντα ή και ακριβως στα 500cc χωρητικοτητας αν κυλινδρο (βλεπε Bmw ) ως "ιδανικη" για downsizing συνδυασμενο με την μεγιστη δυνατη αποδοση και λιγοτερη δυνατη καταναλωση, η Porsche στην 2,5αρα τουρμπατη Boxster S, διατηρει τα 624cc ανα κυλινδρο...

Δεν θα ηταν εξισου αποτελεσματικο σε επιπεδο ρυπων-καταναλωσης να ριξει ακομα την χωρητικοτητα, πχ στα 400cc ανα κυλινδρο, να βγαλει -εστω την S μονο- παλι 2,5 λιτρα με turbo αλλα πλεον 6κυλινδρη?
Ο ηχος της θα ηταν πολυ κοντα σε αυτο που ξεραμε, και αυτο σε συνδυασμο με τα νεα καλουδια-ρυθμισεις απο την νεα 911 (φρενα, τιμονι, 4διευθυνση) που φοραει, θα αρκουσε για να εχει και παλι μεγαλη αποδοχη και επιτυχια στις πωλησεις.

Πλεον με τους 4κυλινδρους θεωρω οτι θα πεσει σημαντικα σε πωλησεις -σε παγκοσμιο επιπεδο- και το ευχομαι πραγματικα :lol: , για να καταλαβουν ποσο μεγαλη μαλακια εκαναν στο θεμα του ηχου... :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#254719
Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:...

Δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω περισσότερο...
Μιλάς για το πολυπλοκότερο μοτέρ porsche της εποχής του, με ανοικτά όλα (εισαγωγές εξαγωγές κλπ κλπ) που η χρήση του ήταν καθαρά αγωνιστική.
Είμαι βέβαιος ότι με ένα αντίστοιχο setup το boxster δεν θα σε ενοχλεί καθόλου από πλευράς ήχου.

Κατά τα άλλα εμένα μου αρέσει που επιτέλους κατάλαβαν ότι πρέπει να κάνουν ένα άνοιγμα προς τη μικρή κατηγορία και πάλι (αυτή που τους έσωσε αρκετές φορές στο παρελθόν) αλλα με ένα ποιοτικό προϊόν, μικρότερο και πιο "καθημερινό" μεν από την 911, αλλά χωρίς εκπτώσεις σε άλλα θέματα.
Αν συνοδεύεται και από χαμηλότερη τιμή (και φτηνότερη συντήρηση που σίγουρα θα έχει) θα είναι ακόμα καλύτερο.

Αυτό για τα 500cc το λέτε και το ξαναλέτε αλλά δεν έχω πάρει ακόμα κάποια πειστική απάντηση... :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#254720 @21 quadra

Ίσως, αν και έχω ακούσει από κοντά το ίδιο μοτέρ (σε 550) και δεν έκανε τέτοιες διακοπές. Άλλες ρυθμίσεις όμως, οπότε μπορεί και να έχεις δίκαιο, το σίγουρο είναι ότι είχαν μεγάλο overlap και τεράστια καρμπυρατέρ που χαμηλά το πνίγουν. Από την άλλη δεν θα έπρεπε να κάνει σκασίματα τότε?
Ίσως πάλι ο Ντέρεκ έχει χεστεί και λίγο πάνω του, μιας και το αμάξι είναι αυθεντικό και δεν είναι σε κάποια πίστα να το βγάλει απαλά έξω, έτσι και το χάσει... 75 χρονων είναι, είπαμε...
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#254726
D-Jet έγραψε:
Αυτό για τα 500cc το λέτε και το ξαναλέτε αλλά δεν έχω πάρει ακόμα κάποια πειστική απάντηση... :hmmm:

Και θα απορείς στους αιώνες των αιώνων και απάντηση δεν θα παίρνεις :rtfm:
Είναι η μαγική χωρητικότητα που είχαν οι ελικοειδείς (τυχαίο;...δε νομίζω) κρατήρες στην αρχαιότητα και τους οποίους εξάγαμε στην Απουλία και μετά τους αντέγραψε η Άλφα Ρομέο :shifty: (πολύ αργότερα αυτό) και έφτιαχνε τα μοτόρια της έτσι και κέρδιζε τα σιρκουί. :superman:
Μετά όταν κατέβηκαν οι Αλαμαννοί και λεηλάτησαν τη βόρειο Ιταλία κλέψανε το μυστικό και βγάλανε σκαραβαίους, Πόρσε ρέησιγκ και Μ3. :yahoo: 'Ολα με την ίδια χωρητικότητα κυλίνδρων.(Τυχαίο; ξαναρωτάω)
Γη, ο πλανήτης των Ελλήνων. Γιόμισες τη βιβλιοθήκη σου βιβλία και το πιο σοβαρό του προφέσσορος Λιακό δεν αγόρασες :rtfm:
:lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#255869
21 quadra έγραψε:Μια συζήτηση με τον δημιουργό και κατέχοντα τα μυστικά της κατασκευής.

https://www.youtube.com/watch?v=PZxC-knQmkM


Όταν πήρε σύνταξη από την Porsche (ένα μήνα παραπάνω από το προβλεπόμενο κάθησε) ξεκίνησε να διδάσκει στο πανεπιστήμιο, αυτά που σπούδασε κάποτε και αυτά που έζησε στους αγώνες( ικανά να γεμίσουν 5 ζωές).
Λογικά όταν μπαίνει στην αίθουσα και αρχίζει να λέει αυτά που πρέπει να πει, μάλλον δεν θα ακούγονται ούτε οι ανάσες. 'Οταν έψαχνε η Porsche μηχανικούς καινούριους για πρόσληψη είχαν απευθυνθεί στον καθηγητή του με το ερώτημα αν έχει κανέναν καλό να τους προτείνει. Τους είπε ναι, του το είπε μετά, ο θείος Norbert είπε "γιατί όχι"; :lol: και κάπως έτσι ξεκίνησε να γράφεται αυτό
Εικόνα
16 κούπες. :help: :lipsealed: :omg:
Και τελειώνει η συζήτηση....
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#255874 Εικόνα
Πριν από 15ριά χρόνια κάπου στην άκρη του πουθενά, μετά από ένα ταξίδι 5 ημερών (αν θυμάμαι καλά κάπου 1500 χιλιόμετρα μαζί με τα της Ελλάδας) στα χνάρια του mille miglia (χειμώνας και χωρίς θέρμανση στην καμπίνα) και μετά από απίστευτες περιπέτειες (με την ίδια αλλά και με άλλα αυτοκίνητα της παρέας). Εφτασε σπίτι, ωστόσο, με τις δικές τις δυνάμεις, ό,τι και να έγινε.... :oops:
Η τελευταία μεγάλη έξοδος πριν το μάντρωμα... :vava:
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#255878 Λες και μιλάμε για καμιά 50αριά χρόνια πριν :(
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#255935
dimviii έγραψε:michelin XZX :s_omg
τι διασταση φοραει πισω?

165 SR15 (αμα με ρωτήσεις τι προφίλ δεν θα σου ξαναμιλήσω :lol: ).

Μπημς... άργησα.... :oops:
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#256260
D-Jet έγραψε:
Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:...

Δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω περισσότερο...


Για ποιο απ' ολα? Για τον πολυ πιο ωραιο ηχο που κανει η original 718 σε σχεση με τις Boxster/cayman 718?
Για το οτι επελεξαν να κανουν την λιγοτερο κοστοβορα "μετατροπη" ωστε να χαμηλωσουν τους ρυπους?
Για την θεωρητικη ιδανικη χωρητικοτητα του κυλινδρου, για το ενδεχομενο παραδειγμα που εθεσα εναλλακτικα στα περι κινητηρα, για το οτι πιστευω -και ευχομαι-οτι θα πεσει σημαντικα σε πωλησεις το νεο διδυμο boxster/cayman 718, ή ολα τα παραπανω? :lol:

D-Jet έγραψε:Μιλάς για το πολυπλοκότερο μοτέρ porsche της εποχής του, με ανοικτά όλα (εισαγωγές εξαγωγές κλπ κλπ) που η χρήση του ήταν καθαρά αγωνιστική.
Είμαι βέβαιος ότι με ένα αντίστοιχο setup το boxster δεν θα σε ενοχλεί καθόλου από πλευράς ήχου.


Τι setup να κανει στην εξατμιση ωστε να ακουγεται σαν 6κυλινδρος? Αυτα που κανει η Bmw i8 να ακουγεται ο 3κυλινδρος σαν 6κυλινδρος? :hmmm:
Δεν ξερω, παντως στην παρουσα φαση ακομα και με την εξτρα σπορ εξατμιση, στις S που διεθεσαν στους δημοσιογραφους, εμενα τουλαχιστον (και στους περισσοτερους που την δοκιμασαν και το ειπαν κιολας)
οπως την ακουω απο τα Video, μου κανει για κατι αναμεσα σε σκαλισμενο παλαιο impreza sti και σκαραβαιο χωρις τους σιγαστηρες...

Sorry Κιολας αλλα οταν εδω και 40 χρονια εχει ξεχαστε η χροια των 4κυλινδρων boxer απο την Porsche και την αναβιωνουν με ενα προιον ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΟ (μαλιστα ελαχιστα ακριβοτερο ακομα απο τις απερχομενες 6Cyl) με τις προηγουμενες 6κυλινδρες εκδοσεις , των οποιων ο ηχος αποτελουσε σημαντικο κομματι της συνολικης οδηγικης εμπειριας, ε αυτο ειναι το λιγοτερο υποτιμηση των συναισθηματων που ειχαν οι απανταχου λατρεις στις Boxster(και επειτα Cayman) την τελευταια 20ετια...

D-Jet έγραψε:Κατά τα άλλα εμένα μου αρέσει που επιτέλους κατάλαβαν ότι πρέπει να κάνουν ένα άνοιγμα προς τη μικρή κατηγορία και πάλι (αυτή που τους έσωσε αρκετές φορές στο παρελθόν) αλλα με ένα ποιοτικό προϊόν, μικρότερο και πιο "καθημερινό" μεν από την 911, αλλά χωρίς εκπτώσεις σε άλλα θέματα.
Αν συνοδεύεται και από χαμηλότερη τιμή (και φτηνότερη συντήρηση που σίγουρα θα έχει) θα είναι ακόμα καλύτερο.


Θα συμφωνουσα απολυτως, εαν γινοταν ακριβως ενα παραλληλο ανοιγμα προς τα κατω στην κατηγορια, (πχ ενα νεο κεντρομηχανο με 2λιτρο boxer 4κυλινδρο ατμοσφαιρικο στην απλη και Turbo στην ισχυροτερη εκδοση, λιγοτερο premium απο τις τελευταιες boxster/cayman, με χαμηλοτερη τιμη, στα επιπεδα ενος καλοεξοπλισμενου 2λιτρου Audi TT ας πουμε...) και οχι μια..."συγχωνευση", αν με καταλαβαινεις, καθοτι ουτε πιο "καθημερινο" εγινε το μοντελο, (εκτος αν ενοουσες την υψηλοτερη ροπη πλεον απο χαμηλες στροφες, κατι που ομως δεν αφορουσε ποτε τους ανησυχους της φιρμας ηδη απο την εποχη των 2,7 στις boxster...) ουτε πιο προσιτο...Το αντιθετο μαλιστα

D-Jet έγραψε:Αυτό για τα 500cc το λέτε και το ξαναλέτε αλλά δεν έχω πάρει ακόμα κάποια πειστική απάντηση... :hmmm:


Απο την πλευρα μου το εθεσα ως ενα παραδειγμα downsizing περισσοτερο, δηλαδη να επεφτε ακομα περισσοτερο η χωρητικοτητα κυλινδρου, κατω απο τα 624cc που εχει στον νεο 2,5λιτρο , ωστε να χωρεσει τελικαως μικρος 6κυλινδρος με Turbo στις Boxster/cayman και οχι με την απαραιτητη αυστηροτητα στο νουμερο "500"...
Αληθεια με την ευκαιρια πως γινεται στην Boxster spyder / cayman GT4 να χωραει ο 3.4 της Carrera 991 και να λενε στα δελτια τυπου οτι Boxer 6κυλινδρος στα 2,5 λιτρα με Turbo ΔΕΝ χωραει? :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#256281
Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:Αληθεια με την ευκαιρια πως γινεται στην Boxster spyder / cayman GT4 να χωραει ο 3.4 της Carrera 991 και να λενε στα δελτια τυπου οτι Boxer 6κυλινδρος στα 2,5 λιτρα με Turbo ΔΕΝ χωραει? :hmmm:

To ότι γράφεται στα δελτία τύπου δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Κατά τα άλλα η απορία σου ποιά είναι και πως να την απαντήσει κάποιος χωρίς να έχει σχέδια μπροστά του; Χωροταξικά είναι αυτά τα θέματα, και "δεν χωράει" = "δεν χωράει χωρίς να γίνουν πολλές αλλαγές που θα κάνουν ασύμφορο το όλο εγχείρημα".
Άβαταρ μέλους
By nass
#256936
Κικιζας Γρηγορης έγραψε:Ειναι προφανες νομιζω ακομη και στους μη ψαγμενους, οτι η συγκεκριμενη επιλογη-συμβιβασμος εγινε με το ελαχιστο-μηδαμινο κοστος και σχεδον με οτι -φτηνα- διαθεσιμο υπηρχε στο ραφι για να ριξουμε τους ρυπους στις 982... :thumbsdown:


Κικιζας Γρηγορης έγραψε:Sorry Κιολας αλλα οταν εδω και 40 χρονια εχει ξεχαστε η χροια των 4κυλινδρων boxer απο την Porsche και την αναβιωνουν με ενα προιον ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΟ (μαλιστα ελαχιστα ακριβοτερο ακομα απο τις απερχομενες 6Cyl) με τις προηγουμενες 6κυλινδρες εκδοσεις


Τελικά είναι φτηνό ή ακριβό το 4κύλινδρο boxer turbo ?

Πέρα από το rant από τους απανταχού θεωρητικούς μη αγοραστές πιουρίστες, η ουσία είναι ότι το να αναπτύξεις ένα ΝΕΟ turbo κινητήρα είναι σίγουρα ακριβότερο από το να εξελίξεις τον παλιό NA και ο λόγος είναι οι ρύποι. Τα παραπονά σας στην ΕΕ :rtfm: