Συζήτηση και τεχνικές λύσεις για τα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
Άβαταρ μέλους
By 224v
#264438
EDDIE_147 έγραψε:
phpBB [video]


Μια γνήσια πονεμένη ψυχή που μόνο ο Διγέτιος μπορεί να κατανοήσει και να συμπονέσει.

Quattroporte του 2000 με 280.000 χλμ.

:s_empathy :s_empathy



Ειχα την εντυπωση οτι ο V8 3.2 εβγαζε περισσωτερα αλογα.... απο τα 335, οταν ο V6 2.0, σε Ghibli = 320.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#264445 Mην ξεχνάς τα χρόνια που πέρασαν και τις αλλαγές στις νόρμες των καυσαερίων που έστειλε πολλά διαμάντια κινητήρες στα αζήτητα και άλλους τόσους να έχουν πολύ χαμηλότερη ιπποδύναμη από αυτή που θα μπορούσαν πολύ άνετα να έχουν.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#264508
21 quadra έγραψε:Mην ξεχνάς τα χρόνια που πέρασαν και τις αλλαγές στις νόρμες των καυσαερίων που έστειλε πολλά διαμάντια κινητήρες στα αζήτητα και άλλους τόσους να έχουν πολύ χαμηλότερη ιπποδύναμη από αυτή που θα μπορούσαν πολύ άνετα να έχουν.


Ναι απλα για ιδια εποχη να εχει το 2λιτρο περιπου ιδια ιπποδυναμη με το 3.2 V8 με παραξενεψε!!!. Τελικα βρηκα το προσπεκτους που συνοδευε την Shamal, που ειναι και αυτη 3.2l, και οντως λεει 326 αλογα στις 6000 στροφες και 40 ροπη.. ιδια με την Quattroporte. :thumbsup:
ξανα μελετησα δε την τομη του Ranger διαφορικου που εχει και η δικια μου (Torsen) και καταλαβα μαλλον γιατι αυτα δεν παθαινουν τιποτα εφοσον εχουν μεσα βαλβολινες!!!
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#264556
224v έγραψε:
21 quadra έγραψε:Mην ξεχνάς τα χρόνια που πέρασαν και τις αλλαγές στις νόρμες των καυσαερίων που έστειλε πολλά διαμάντια κινητήρες στα αζήτητα και άλλους τόσους να έχουν πολύ χαμηλότερη ιπποδύναμη από αυτή που θα μπορούσαν πολύ άνετα να έχουν.


Ναι απλα για ιδια εποχη να εχει το 2λιτρο περιπου ιδια ιπποδυναμη με το 3.2 V8 με παραξενεψε!!!. Τελικα βρηκα το προσπεκτους που συνοδευε την Shamal, που ειναι και αυτη 3.2l, και οντως λεει 326 αλογα στις 6000 στροφες και 40 ροπη.. ιδια με την Quattroporte. :thumbsup:
ξανα μελετησα δε την τομη του Ranger διαφορικου που εχει και η δικια μου (Torsen) και καταλαβα μαλλον γιατι αυτα δεν παθαινουν τιποτα εφοσον εχουν μεσα βαλβολινες!!!


Τα μέταλλα εκείνης της εποχής είχαν άλλη ποιότητα από τα σημερινά που είναι κυρίως ανακυκλωμένα και κυρίως σχεδιασμένα διαστασιολογικά για οικονομία στα όρια, κάτι που τους επιτρέπουν τα σημερινά σχεδιαστικά CAD / CAM / CAE ενώ εκείνα τα χρόνια που το επάνω χέρι στην αυτοκινητοβιομηχανία το είχαν οι μηχανικοί και όχι οι γιάπηδες του μάρκετινγκ και οι...μάγοι κοστολόγοι μη χέσω, aka Lopez - Ghosn και λοιποί cost killers, οι μηχανικοί έβαζαν και λίγο μέταλλο παραπάνω για τον φόβο των Ιουδαίων.
Άβαταρ μέλους
By nass
#264809 Συγνώμη 21 quadra αλλά η ουσία του μηχανικού είναι να ελαχιστοποιεί το κόστος διατηρώντας την απαιτούμενη, σύμφωνα με τις προδιαγραφές (επιδόσεων, διάρκειας ζωής κτλ.) απόδοση (cost/performance optmisation). Αν λοιπόν ένα κομμάτι μέταλλο κάνει τη δουλειά του όντας 5 mm παχύ αλλά παλιά έβαζαν 8 mm επειδή δεν είχαν τα εργαλεία να δουν ότι και με 5 είναι ΟΚ, οι σημερινοί κάνουν πιο σωστή δουλειά.

(Για την ποιότητα των μεάλλων, τα ανακυκλωμένα κτλ. δεν έχω τις γνώσεις να τα κρίνω αλλά μου ακούγονται κάπως σαν τις παλιές AlfaSud ή ήταν Lancia Beta με τα και-καλά "σοβιετικά" ατσάλια, που σκούριαζαν)
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#264824
nass έγραψε:Συγνώμη 21 quadra αλλά η ουσία του μηχανικού είναι να ελαχιστοποιεί το κόστος διατηρώντας την απαιτούμενη, σύμφωνα με τις προδιαγραφές (επιδόσεων, διάρκειας ζωής κτλ.) απόδοση (cost/performance optmisation). Αν λοιπόν ένα κομμάτι μέταλλο κάνει τη δουλειά του όντας 5 mm παχύ αλλά παλιά έβαζαν 8 mm επειδή δεν είχαν τα εργαλεία να δουν ότι και με 5 είναι ΟΚ, οι σημερινοί κάνουν πιο σωστή δουλειά.

(Για την ποιότητα των μεάλλων, τα ανακυκλωμένα κτλ. δεν έχω τις γνώσεις να τα κρίνω αλλά μου ακούγονται κάπως σαν τις παλιές AlfaSud ή ήταν Lancia Beta με τα και-καλά "σοβιετικά" ατσάλια, που σκούριαζαν)


Έχεις σε όλα δίκηο αλλά η πράξη μας έχει δείξει ότι η αντοχή των σημερινών υλικών είναι κατώτερη από αυτών της περασμένης 20ετίας, και στα μέταλλα και στα πλαστικά, εγώ το αξιολογώ όπως το έγραψα και εσύ αλλιώς, τι πρέπει να κάνουμε τώρα ? Να αρχίσουμε τα σεντόνια σε στύλ τοπικό Porsche ?

Η ένταση του ανταγωνισμού έχει οδηγήσει τους πάντες στην κατασκευή εξαρτημάτων και γενικά των μηχανολογικών προϊόντων στα ελάχιστα ανεκτά ποιοτικά όρια, εγώ δέχομαι ότι οι μηχανικοί μπορούν να κάνουν παπάδες που λέμε αλλά τα παληκάρια τους κοστολογικού τμήματος δεν τους αφήνουν και θέτουν - τις δικές τους - κατασκευαστικές προδιαγραφές στις ποιότητες των υλικών, αυτό το βλέπουμε στην αυτοκινητοβιομηχανία που αστοχούν συστήματα και υποσυστήματα με συνέπεια τις ανακλήσεις, γιατί και οι υποκατασκευαστές αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με τα κοστολόγια, έτσι έχουν τα πράγματα στην σκληρή καθημερινή πραγματικότητα, δεν έβγαλα άχρηστους τους μηχανικούς, απεναντίας τους υποστηρίζω αλλά τους έχουν και δεμένα τα χέρια και όλοι γνωρίζουμε ότι η πρωτογενής 1η ύλη είτε είναι μέταλλο είτε είναι πλαστικό έχει μεγαλύτερη αντοχή από την πολυανακυκλωμένη 1η ύλη, γιατί υπάρχει και ποιότητα στην ανακυκλωμένη 1η ύλη, πχ πόσο καλό είναι το καθάρισμα από τις ακαθαρσίες που βρίσκονται μέσα στα λιωμένα μέταλλα, πως γίνεται και πόσο επηρεάζει η ανάμιξη των κραμάτων στο μέταλλο όταν υπάρχουν τα παλαιά στοιχεία μέσα κλπ.

Όσον αφορά τις λαμαρίνες που ανέφερες θα ρωτήσω, γιατί πήγαν στα σοβιετικά ατσάλια ? Για να διαφημίσουν τάχα μου την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων τους ή στράφηκαν προς εκεί για λόγους κοστολογίου την εποχή που οι απεργίες στην Fiat σάρωναν την Ιταλία αφήνοντας μισοέτοιμα αυτοκίνητα 2 χρόνια στα πάρκινγκ ? Θυμάσαι πόσο εύκολα έπερναν φωτιά στα καλά καθούμενα τα Fiat 131 ? Το έφταιγε τότε ? Τα σοβιετικά ατσάλια, τα φτηνά καλώδια ή η εγκατάλειψη στην ύπαιθρο πριν την ολοκλήρωση της συναρμολόγησης και η βιαστική έως αδιάφορη ποιοτικά κατασκευή από τους απεργούς εργάτες ?
Άβαταρ μέλους
By nass
#264864 Νομίζω αυτό που έχει αλλάξει είναι η προδιαγραφή διάρκειας ζωής: οι εταιρείες έχουν μεγάλο ανταγωνισμό ως προς τις τιμές και κερδίζουν περισσότερο από το after sales. Οπότε δεν τις συμφέρει πια να έχουν "αθάνατα" αυτοκίνητα, προτιμούν να χαλάνε για να πηγαίνεις στο συνεργείο και να σε χρεώνουν €200 για μια φλάντζα καπακιού.

EDIT: Και το άλλο που έχει αλλάξει είναι οι προδιαγραφές ασφαλείας, τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα να "τσαλακώνονται" για να προστατεύουν (περισσότερο) τους επιβάτες τους.

Οπότε με βάση αυτές τις προδιαγραφές οι μηχανικοί κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Αν θέλεις να πεις ότι κάνουν κουμάντο οι bean counters, δίκιο έχεις, αλλά αυτό συμβαίνει παντού, οι εποχές των εταιρειών που τις έτρεχαν μεγάλοι μηχανικοί (από την Porsche έως την Apple) έχει παρέλθει προ πολλού.

Για τα ατσάλια δεν ξέρω, το αναφέρω στα πλαίσια αστικού μύθου.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#264890 Έτσι είναι, οι μηχανικοί πάντα έκαναν τη δουλειά τους και χωρίς αυτούς οι του μάρκετινγκ δεν θα είχαν προϊόν να πουλήσουν.

Ο ανταγωνισμός σε γενικές γραμμές σκότωσε την ποιότητα αλλά επιτάχυνε όλα τα υπόλοιπα, βέβαια χωρίς την εξέλιξη των υπολογιστών ακόμα θα παλεύανε με τους κανόνες.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι το απόλυτο παράδειγμα της ανάπτυξης του Logistic χωρίς το οποίο το κόστος των αυτοκινήτων θα ήταν σημαντικά υψηλότερο και πιθανώς ποιοτικά χειρότερο.

Επίσης η αυτοκινητοβιομηχανία είναι λόγω μεγέθους και πολυπλοκότητας η βιομηχανία εκείνη που εμπλέκονται μέσα της όλες οι επιστήμες χωρίς να εξαιρείται καμμία ούτε καν της ψυχολογίας όπως επίσης είναι και η βιομηχανία που εμπεριέχει κατά 100% μόνο συμβιβασμούς, οι ίδιοι λένε ότι είναι απείρως δυσκολότερη η κατασκευή ενός super mini από την κατασκευή ενός κορυφαίου αγωνιστικού οποιουδήποτε είδους αφού στο αγωνιστικό είναι ξεκάθαρος ο στόχος σε αντίθεση με ένα κανονικό αυτοκίνητο που πρέπει να συμβιβαστούν τα ασυμβίβαστα.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#265078 Βαζω εδω την τομη του διαφορικου RANGER του 2.24v αλλα και της Shamal. Νομιζω οτι και τα αλλα μεχρι το 1999 θα εχουν το ιδιο...

Εικόνα

Η μαγγια ειναι μαλλον τα ελικοειδη γραναζια που εχει μεσα στον κυλινδρο που βγαινουν τα ημιαξωνια...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#265114 To αριστερό φαίνεται να είναι διαφορικό απλό, ανοιχτό όπως το λένε πλήν όμως υπάρχει στο κέντρο μια κάσα εκεί που βγαίνει ο ημιάξονας και που πρέπει να έχει δορυφόρους, γιατί άραγε ? Μήπως έκρυψαν ένα είδος Torsen εκεί για να μην πληρώσουν πατέντο ? και το δεξιό είναι Torsen.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#265128 το αριστερο ειναι μπλοκε δισκατο,το δεξι μπλοκε τορσεν.
Άβαταρ μέλους
By krom
#265136 Η δεξιά τομή είναι λεπτομέρεια από το αριστερό. Τα ίδια είναι. Έχει και ΒΕΛΑΚΙ.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#265341 Έτσι είναι, δεξιά είναι λεπτομέρεις της κάσας που βρίσκεται εσωτερικά της κορώνας.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#265359
21 quadra έγραψε:Έτσι είναι, δεξιά είναι λεπτομέρεις της κάσας που βρίσκεται εσωτερικά της κορώνας.


Ναι ετσι ακριβως ειναι και λενε οτι ηταν δικη τους πατεντα και χρηση.... τοτε...